توسط حسین بازدید در ۵ شهریور ۱۴۰۰ , ۲۳:۵۸

در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2 بپردازیم و نقاظ قوت و ضعفشان را بررسی کنیم. با دنیای بازی همراه باشید.

دیگر از زمانی که هندزفری‌های بلوتوثی و علی الخصوص ایربادزها (Earbuds) کالاهایی لاکچری و باکلاس محسوب می‌شدند، گذشته است. روز به روز کیفیت هندزفری‌های بلوتوثی افزایش یافت و کارکردشان مانند مدل‌های قدیمی‌تر که قطعی و وصلی زیادی داشتند یا تجربه‌ای ملال‌آور را رقم می‌زدند، به شمار نمی‌رود. نه تنها گذر زمان سبب شد که هندزفری‌های بلوتوثی سهم بزرگی از بازار را به دست بیاورند، بلکه شرکت‌های سازنده موبایل هم در این موضوع دخیل بودند. بعد از موجی که اپل با حذف جک ۳/۵ میلی متری راه انداخت، شرکت‌های دیگری هم به این رویه روی آوردند و کم کم با این جگ خداحافظی کردند. همین اتفاق تاثیر بسیار زیادی در فروش بالای هندزفری‌های بلوتوثی و ایربادزها داشت.

در این مقاله می‌خواهیم به دوتا از ایربادزهای مطرح بازار سر بزنیم که توسط دو شرکت هوآوی و شیائومی عرضه شده‌اند. هر دو هندزفری از باب طراحی شباهت‌هایی به هم دیگر دارند؛ اما تفاوت‌هایی در قابلیت‌ها و فیچرها باعث می‌شود که کاملا سوای یکدیگر باشند و در انتخاب شما تاثیرگذار باشند. با مقایسه‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2 با دنیای بازی همراه باشید.

مقایسه طراحی و چهره‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2Xiaomi, شرکت هوآوی (Huawei)

در اولین قدم به مقایسه‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2 در زمینه طراحی میی‌پردازیم. در نگاه اول هر دو محصول سبک و سیاق یکسانی در طراحی دارند. هر دو هندزفری به گونه‌ای شبیه یکدیگر هستند اما کمی تفاوت در گوشی‌ها باعث شده که Huawei Freebuds 4i گجت مناسب‌تری تلقی شود. طراحان هواوی ظرافت بیشتری در طراحی گوشی‌های گجت‌شان به خرج داده‌اند و به همین دلیل، استفاده از آن برای عموم افراد راحت است. هم‌ چنین برای دستگاهی که در زمان ورزش کردن یا راه رفتن استفاده می‌شود، محصول هواوی به اصطلاح کاملا در گوش چفت می‌شود و از افتادن یا شل بودن در گوش هم خیال مشتری را راحت می‌کند. اما در آن طرف Xiaomi Mi True 2 کمی طراحی ضمختی دارد.Xiaomi, شرکت هوآوی (Huawei)

با این حال هر دو هندزفری از وزن بسیار کمی برخوردار هستند که گوش‌ها را اذیت نمی‌کند. اما فراموش نکنیم که شیائومی در این‌جا وزن را بهتر کنترل کرده است و محصول سبک‌تری عرضه نموده است. شیائومی Mi True 2 نزدیک به ۹ گرم وزن دارد و Freebuds 4i نزدیک به ۱۱ گرم.در این میان نباید از یاد ببریم که Huawei Freebuds 4i تا عمق یک متر ضد آب است و اگر به صورت اتفاقی آن را دز جای کم عمقی انداختید، خیالتان راحت است که محصول از بین نرفته است.

کیفیت صدامقایسه‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2

یکی از امکاناتی که در مقایسه‌ی هندزفری هواوی Huawei Freebuds 4i و شیائومی Xiaomi Mi True 2 عاملی تعیین‌کننده و مهم محسوب می‌شود، قابلیت کنسل کردن نویز (Noise Cancelling) به شمار می‌رود. این ویژگی سبب می‌شود که صدای بیرون نتواند تداخلی در موسیقی‌ای که شما گوش می‌کنید ایجاد کند و تجربه استفاده از هندزفری را بسیار جذاب‌تر و بهتر کند. هر دو هندزفری از این قابلیت بهره‌مند هستند و در زمان گوش دادن به موسیقی حتی با صدای کم هم صدای محیط نمی‌تواند تاثیری در تجربه شما بگذارد. اما محصول هواوی یعنی Freebuds 4i از Passive Noise Reduction هم برخوردار است و این موضوع در استفاده از هندزفری در مکان‌های شلوغ بسیار تاثیرگذار است. هر دو هندزفری از اسپیکرهای استریو (Stereo) باکیفیتی بهره‌مندند که استاندارد معمول هندزفری‌های امروزی به شمار می‌رود.

در مقایسه‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2 در زمینه‌ی کیفیت صدا، نکته‌ای که هندزفری Huawei Freebuds 4i را محصولی کارآمدتر می‌کند، میکروفون‌های آن تلقی می‌شوند. میکروفون‌های این محصول به نویز کنسلینگ مجهز هستند که سبب می‌شود در هنگام مکالمه، صدای محیط و نویز‌های آزاردهنده را از بین ببرد و کیفیت صدا در هنگام تماس افزایش یابد. متاسفانه Xiaomi Mi True 2 از این ویژگی برای میکروفون‌هایش استفاده نکرده و ممکن است هنگام مکالمه، کمی اذیت‌کننده شود. هر دو هندزفری از دو میکروفون استفاده کرده‌اند.

باتری و اتصالاتمقایسه‌ی Huawei Freebuds 4i و Xiaomi Mi True 2

اگر به بحث میزان مصرف باتری و انرژی این دو محصول بپردازیم، گمان کنم که شیائومی سخت از حریف خود جا بماند. هوآوی برای Freebuds 4i کم نگذاشته و کاملا در این زمینه سنگ تمام گذاشته است. عمر باتری Huawei Freebuds 4i نزدیک به ده ساعت است که به هیچ وجه قرار نیست تجربه‌ای ایراددار باشد. در آن طرف Xiaomi Mi True 2 عمر باتری‌اش تنها شش ساعت به شمار می‌رود که در مقابل رقیبش یعنی Huawei Freebuds 4i کم می‌آورد. آن گونه که حساب کردیم، Huawei Freebuds 4i در ۱۸ الی ۲۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود و می‌توانید همان ده ساعت از این محصول کار بکشید. اما شیائومی Mi True 2 نزدیک به یک ساعت زمان می‌برد تا شارژ کامل شود! قطعا این میزان، زمان زیادی است و ابدا به پای Freebuds 4i نمی‌رسد.

هم چنین کیس شارژکننده‌ی Huawei Freebuds 4i هم این قابلیت را دارد که ۱۲ ساعت شارژ داشته باشد اما در آن طرف Xiaomi Mi true 2، کیس شارژکننده‌اش ۱۰ ساعت شارژ دارد. محصول هوآوی یعنی Freebuds 4i پنجاه و پنج میلی آمبر حافظه‌ی باتری دارد. این رقم برای Xiaomi Mi True 2 سی میلی‌ آمپر است و این نشان می‌دهد که هوآوی در زمینه باتری، کاملا حریفش را کنار می‌زند. در این میان بی برو برگرد Freebuds 4i دستگاهی بهینه‌تر و کامل‌تری محسوب می‌شود.

در مقایسه‌ی هواوی Huawei Freebuds 4i و شیائومی Xiaomi Mi true 2، به بلوتوث آن می‌رسیم که باز هم وزنه هواوی سنگین‌تر است. هواوی برای گجت خود از بلوتوث نسخه ۵.۲  و در همین حال شیائومی از بلوتوث نسخه ۵ استفاده کرده است. رنج استفاده از هر دو دستگاه ده متر است و میزان معمول و کاربردی‌ای به شمار می‌رود.

جمع‌بندی

در انتها باید بگوییم که هر دو هندزفری از دستگاه‌های خوب بازار به شمار می‌روند اما میزان دقت و طرافتی که هواوی در طراحی Freebuds 4i به کار برده است، تحسین‌ برانگیز است. میکروفون‌ بهتر، حافظه باتری بیشتر، زمان شارژ کم‌تر و طراحی جذاب‌تر Freebuds 4i را کاملا برنده‌ی این مقایسه می‌کند. دستگاهی که برای هر گونه کاربری‌ای مناسب است و قرار نیست کاربرانش را ناامید کند. در این میان اگر هندزفری‌ای سبک‌تر و بزرگ‌تر می‌خواهید و خیلی هم عادت به مکالمه با هندزفری ندارید، شیائومی Mi true 2 می‌تواند یک محصول ایده‌آل برای شما باشد. شما چه نظری درباره‌ی این دو محصول دارید؟ آیا تجربه کار با این محصولات را داشته‌اید؟

نکات مثبت
نکات منفی
شاهکار
دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: