آواتار محمد سپهری توسط محمد سپهری در ۲۸ تیر ۱۳۹۳ , ۱۰:۱۵

بازی Wolfenstein: The New Order برخلاف انتظار توانست عنوانی بسیار خوب و هیجان انگیز باشد. با نقد Wolfenstein: The New Order همراه دنیای بازی باشید.

نقد Wolfenstein: The New Order | عروج نازی‌ها

تصور پیروزی نازی‌ها در جنگ می تواند یکی از جالب ترین و در عین حال عجیب ترین خیال‌ها باشد. احتمال این که هیتلر در صورت پیروزی در جنگ، امپراطوری مخوفی را تشکیل می داد، بسیار زیاد است منتهی به نظر شما در صورت پیروزی آلمانِ هیتلری در جنگ جهانی دوم، دنیا چه تغییراتی می کرد؟! می‌دانم که بعضی هایتان خیلی به هیتلر علاقه مند هستید و اعتقادات او را می پسندید؛ منتهی هیتلر آن قدر در نظر غربی‌ها و فاتحان جنگ، بد بوده که تحت هر شرایطی تصویر خوبی از وی تا ابد منتشر نخواهد شد!

ایده‌ای که ” Jerk Gustafsson” و تیم نویسندگانش در استدیو  Machine Game پیاده کرده‌اند، خیلی جسورانه و جالب به نظر می‌رسد. یعنی عملا در ولفنشتاینِ جدید با چیزی همانند قبل مواجه نیستید. قبل از این که به داستان بازی کاری داشته باشیم، می‌توانیم نگاهی به سناریویِ آن بیاندازیم تا ببینیم اصلا ماهیتِ داستان “ولفنشتاین: نظام جدید” چیست!

نویسندگان بازی داستان خوبی را برای “نظام جدید” در نظر گرفته‌اند. حسابش را بکنید در ولفنشتاینِ جدید چه سناریو جالبی شکل گرفته است. برای خیلی از هواداران و یا علاقه مندان آلمانِ نازی، این بازی می تواند بسیار جالب باشد. قدرت گرفتن نازی‌ها باعث شده که پدیده‌هایی نظیر جنگ سرد و یا دیوار برلین وجود نداشته باشد! دیگر خبری از تقسیم دنیا بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی نیست و این آلمانِ آدولف هیتلر است که قدرت بلا منازع جهان محسوب می‌شود. با پیشروی داستان بازی متوجه می‌شوید که آلمان در دهه شصت میلادی ( زمان اتفاق رویدادهای بازی ) بسیار پیشرفته تر و قدرتمندتر از آمریکا و شوری آن دوران شده به شکلی که شاهد اکتشاف‌های فضایی نازی‌ها هستید و با سلاح‌ها و تکنولوژی‌ها و معماری‌های خلاقانه آن ها به خوبی آشنا می‌شوید. با این تفاسیر به احتمال زیاد با جو اصلی “ولفنشتاین: نظام جدید” آشنا شده‌اید. پس برویم به سراغ داستان بازی و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد.

Wolfenstein: The New Order, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

نازی‌ها در آن موقع خیلی پیشرفته بودند. ربات‌های فوق العاده ای که داشتند به کنار… آن ها در مورد فضا هم تحقیقات زیادی می کردند!

شما بازی را در نقش پروتاگونیست مشهور سری بازی‌های ولفنشتاین یعنی همان William “B.J.” Blazkowicz شروع خواهید کرد که به همراه عده‌ای نیروهای متفقین سعی در متوقف کردن ماشینِ نظامیِ آلمان نازی در اواخر جنگ جهانی دوم دارد. وی و یارانش موفق به انجام ماموریت خود نمی‌شوند و نهایتا متفقین جنگ را به آلمان نازی می بازند. در این بین B.J هم توسط ژنرال General DeathHead به یک تیمارستان متروکه در مکانی دورافتاده منتقل می‌شود. B.J چهارده سال از زندگی خود را در این تیمارستان سپری می‌کند و در این بین میان او و یکی از کاراکترهای مثبت بازی به نام Anya رابطه عاطفیِ جالبی شکل می‌گیرد. اما به یک‌باره طی ماجراهایی که برای B.J رخ می‌دهد، وی موفق به فرار از تیمارستان می‌شود و همین امر باعث پیوستن او به گروه مقاومت می‌شود. گروهی که سعی دارد با استفاده از مهارت B.J در کشتن نازی‌ها، مناطقِ اِشغال شده توسط آلمانی‌ها را پس بگیرد و به سلطه ۱۴ ساله هیتلر بر تمام دنیا خاتمه دهد. همان طور که گفتم سناریویِ این بازی آنقدر خوب کار شده که بتوان آن را در دسته نکات مثبت بازی قرار داد. وجود B.J به عنوان پروتاگونیست بازی در کنار آنتاگونیست و “BadMan” جذابی به نام ژنرال «DeathHead» باعث شده که بازی از لحاظ شخصیت پردازی و نحوه پیشروی داستان، در وضعیت ایده عالی باشد. البته نباید از ضعف‌هایی نظیر کند پیش رفتن داستان بازی و یا برخی وقایع قابل پیش بینی هم غافل شد.

Wolfenstein: The New Order, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

با حمله نازی ها به این بیمارستان، بالاخره قهرمان ما یعنی B.J بعد از سال ها از خواب بر می خیزد!

در امر گیم‌پلی بازی سعی کرده با استفاده از عناصر اکشن و البته اِلمان‌های سبک مخفی کاری، مخاطب را در پیشروی مراحل ( البته در بعضی صحنه‌ها ) آزاد بگذارد، منتهی چیزی که در مورد “ولفنشتاین: نظام جدید” وجود دارد این است که سازندگان در ساخت بخش مخفی‌کاری چندان موفق نبوده‌اند و ضعف‌های NPC ها و هوش مصنوعی دشمنان باعث شده که در طول بازی به هیچ وجه از بخش مخفی کاری بازی خوشتان نیاید. در سیستم مبارزات بازی ( البته بر روی درجه های سختی بالاتر! ) شما شاهد هوش مصنوعی خوبی هستید و این را می‌توان از تنوع حرکات NPC ها ( یعنی سربازان، ربات‌ها و ماشین آلات جنگی نازی‌ها ) به خوبی فهمید! در بخش اکشن بازی سعی شده که مخاطب با دشمنان “غیرقابل پیش بینی‌ای” مواجه شوند. منظور این است که در طول مراحل اکشن بازی شما به خوبی با سیستم کاورگیری دشمنان آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که آن‌ها دارای تحرکات و رفتارهای متنوعی هستند! پس در سیستم اکشن بازی به هیچ وجه نمی توانید نوع رفتار یک NPC را پیش بینی کرده و سپس به او شلیک کنید! البته باید بگویم که در درجه های سختی پایینتر شما با چنین مواردی مواجه نخواهید شد و صرفا با مشتی دشمنِ احمق ( خصوصا اگر انسان باشند ) مواجه خواهید شد. هوش مصنوعی بازی به طور کلی در بخش اکشن خوب است اما خب نوساناتی هم در درجه های پایینتر وجود دارد که در اکثر بازی‌ها هوش مصنوعی به همین شکل طراحی می‌شود.

Wolfenstein: The New Order, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

مکانیزم مبارزات بازی در بخش اکشن نسبتا خوب کار شده است… البته اگر بازی رو بر روی درجه های سختی پایین تری ببرید چندان از این بخش خوشتان نخواهد آمد

اما NPC ها در امر مخفی کاری به هیچ عنوان “خوب” طراحی نشده‌اند. در هر چک پوینت از بازی آن‌ها رفتارهای تکراری‌ای را از خود بروز می‌دهند و چیزی که از این هم آزاردهنده تر است، عدم دیده شدن شما توسط آنهاست! ساده‌تر بگویم در بعضی موارد دشمنان اصلا شما را نمی بینند و پلیر می‌تواند به راحتی بعضی از بخش‌های بازی را به این شکل به پایان برساند! در بخش مخفی کاری بازی شما دارای یک چاقو و البته یک «کُلت کمری» خواهید بود که صدا خفه‌کُن هم دارد!

Wolfenstein: The New Order, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

این هم نمایی از بخش مخفی کاری بازی و هنگامی که B.J یک نازی را با استفاده از چاقوی خود به قتل می رساند.

در طول گیم‌پلی بازی شاهد سیستم سلامتی خودکار نخواهید بود و همانند نسخه‌های قبل باید به دنبال بسته‌های سلامتی باشید. در طول بازی شما می‌توانید از چهار Perk استفاده کنید و با پیشرفت مراحل، قابلیت های آن را افزایش دهید. ( جا دارد ذکر کنم که این سیستم به هیچ عنوان در بازی کارآمد نیست و نمی‌توان آن را یک انگیزه برای بازی قلمداد کرد!) تنوع دشمنان هم یکی دیگر از نقاط مثبت گیم پلی “ولفنشتاین: نظام جدید” است. در طول بازی شاهد ربات‌های بسیار پیشرفته نازی‌ها خواهید بود که در دهه شصت میلادی به شکل عجیبی “فوق العاده” هستند! از ربات‌های غول پیکری که با تعقیب شما، حسابی اذیتتان خواهند کرد بگیرید تا سگ‌های مکانیکی که بعضا در بخش مخفی کاری شما را اذیت خواهند کرد! هوش مصنوعی در مورد ربات‌ها به شدت بهتر کار شده اما همانطور که گفتم انسان‌ها در طول این بازی برای شما مشکل چندانی به وجود نخواهند آورد. به طور کلی ولفنشتاین جدید هم به مانند نسخه های پیشین، گیم پلی رضایت بخشی دارد و اگر ضعف‌های بخش مخفی کاری و البته کمبود مکانیزم‌های جدید را درز بگیریم، می‌توانیم تا حدودی از گیم پلی این بازی لذت ببریم.

Wolfenstein: The New Order, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

یکی از ربات های فوق العاده نازی‌ها… هوش مصنوعی این ربات ها به شدت بهتر از انسان های داخل بازیست!

Wolfenstein: The New Order یکی از بهترین گرافیک ها را در میان عناوین ۲۰۱۴ در اختیار دارد و عرضه آن بر روی نسل هشتم هم باعث شده که عملا شاهد جلوه های بصری فوق العاده ای باشید. بازی با نسخه بهینه انجین id Tech 5 ساخته شده و صرفا سعی داشته که علاوه بر داشتن یک گرافیک خوب، تم جالبی را از دهه شصت و حکومت کثیف نازی ها را در بازی نشان دهد. معماری لندن هم به شکل جالبی تغییر کرده و ظاهرا هیتلر سعی داشته که کل اروپا را به شیوه ای که خودش دوست داشت تغییر دهد. ساختمانِ های جالب بازی که به سبک ساختمان های روم باستان ساخته شده اند، حسابی چشم نواز هستند و مخاطب را به تحسین وا می دارند. طراحی کاراکترها هم یکی دیگر از نقاط قوت بازیست که به صورت متعادلی توسط سازندگان طراحی شده است و تفاوت خاصی میان B.J و یا آنتاگونیست ها ( چه در گیم پلی و چه در کات سین ها ) نیست. در بازی سعی شده که بیشتر از گیم پلی بازی تصویر به مخاطب نشان داده شود و شما کمتر با کات سین ها و یا میان پرده های CG مواجه هستید منتهی همین کات سین ها هم به خوبی طراحی شده اند. البته گرافیک هم مانند دیگر بخش های ولفنشتاین بی نقص نیست! در نسخه های نسل هفتمی ضعف تکسچرها و بافت‌ها به شکلی علنی مشهود است و نمی توانیم بازی را بی نقص بدانیم. قبول دارم که نسخه نسل هشتمی بازی گرافیک هنری بسیار خوبی دارد اما این بازی بر روی PS3 ( پلتفرم تست شده توسط بنده ) خیلی فوق العاده نیست و همانطور که گفتم ضعف تکسچرها به شدت تویِ ذوقِ آدم می‌زند! البته باید خدمتتان عرض کنم که سیستم Draw To Distance بازی بر روی هر پلتفرمی خارق العاده طراحی شده و یکی از اصلی ترین دلایل «خوب بودن گرافیک بازی از بُعد هنری» همین ویژگیست!

Wolfenstein: The New Order, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), کنسول Xbox 360, کنسول Xbox One

معماری‌هایی که هیتلر به آن ها علاقه داشت به خوبی در لندن پیاده شده اند… لندن دیگر نشانی از بناهای انگلیسی ندارد و صرفا دارای ساختمان هایی به این شکل و شمایل است… البته از گرافیک هنری خوب بازی هم نباید غافل شد!

موسیقی‌های بازی هم دارایِ تم جالبی هستند. Mick Gordon، آهنگساز بازی سعی داشته که از موسیقی‌های دهه شصتی به خوبی بهره بگیرد و علاوه بر این شما شاهد تنوع خوبی در سندتراک ها هستید. البته بیش از حد اجرا شدن یک موسیقی در بعضی مراحل، کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد که می‌توانیم این امر را به خاطر صداگذاری خوب کاراکترها، تا حدی نادیده بگیریم!

به طورِ کلی Wolfenstein: The New Order یکی از بازی‌های خوب ۲۰۱۴ محسوب می‌شود و می‌توان تجربه آن را تا حدودی رضایت بخش دانست. شاید استدیویِ سوئدی  Machine Game ( که از اعضای سابق StarBreeze تشکیل شده ) یک شاهکار را نساخته باشد، منتهی موفق شده که بازی خیلی بهتری را به نسبت ولفنشتاین ۲۰۰۹ بسازد! بنده فقط می‌توانم تجربه کردن این بازی را به شما پیشنهاد کنم و بگویم که با تجربه “ولفنشتاین: نظام جدید” وقت خود را هدر نخواهید داد.

نمره: ۸/۱۰

ورژن تست شده: PS3

نویسنده: محمد سپهری

نکات مثبت
نکات منفی
شاهکار
دیدگاه
۱۲۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

129 Replies to “نقد Wolfenstein: The New Order | عروج نازی‌ها”

  1. بابا این بحثای سیاسی چه اصن، ،،،،،،،،،،الله اکبر خمینی رهبر تمام شد و رفت :-) :-) :-)

    ۱ ۱
  2. آواتار ali ali گفت:

    این که گفتید هوش رباط ها بیشتر از ادم ها تو بازیه واقعا درسته نکته ی منفی بازی فقط فقط هوش مصنوعی بود

    ۰ ۰
  3. آواتار deniro deniro گفت:

    تشکر بابت نقد خوب و منصفانه,اما بنده با بازی ارتباط خوبی برقرار کردم و چیزی که در این بازی به شدت منو آزار داد هوش مصنوعی خنده دار بازی بود! در مجموع بازی راضی کننده بود من خوشم اومد.

    ۰ ۰
  4. آواتار KAZ Miller KAZ Miller گفت:

    کامنت رو تائید فرمائید.

    ۰ ۰
  5. بازیش در کل باحال به نظر میاد ولی در مورد گرافیکش هنوز شک دارم . :?: :?: :?: :?:

    ۰ ۰
  6. آواتار پارسا پارسا گفت:

    مرسی بابت نقد
    بازی خوب بود ولی ماسفانه پولم نرسید رو ۴ بخرمش برا همین به ۳ قانع شدم…
    یسری از جاها واقعا هوش مصنوعی مسخره میشد و گرنه بقیه ی بازی خوب بود

    ۰ ۰
  7. آواتار Mondo Mondo گفت:

    دیر رسیدم !!! شیت
    خوشبختانه نگاه بازی توهمی از تاریخ هستش
    یعنی مثل خودمون که میگیم : اگر میشد چی میشد !
    این بازی هم اینگونه است
    یک داستان در خودش بصورت توهمی بیان میکنه
    حال متفقین گل و نازی ها عن یا برعکس متفقین عن و نازی ها گل
    این بازی به لحاظ داستان توهم هستش
    نازی ها پیروز شده اند این اولین توهم برای شروع داستان بازی
    ————————————————–
    پلوتیک هیچ چیزی نمی شناسد فلانی گل باشه از نظر پلوتیکی ها مخالف و برضد باشه
    آن گل تبدیل به عن میشود
    نبرد ها هم به این صورت بوده که دو سرباز که همدیگر را میبینند
    بخاطر دو فرمانده و رهبر که همدیگر را ندیده اند و نخواهند دید جان فشانی میکنند
    ( اینو یادم نیست کجا شنفتم )
    جنگ و نبرد بین انسان ها کثیف ترین و بی ارزش هستش
    انسان شامل شعور و درک و منطق و بیان هستش
    ولی زیاده خواهی و حرص و قدرت طلبی بعضی انسان ها فاجعه آفرین بوده است
    نژاد پرستی مشکلی ندارد
    ولی پاک سازی نژادی مشکل دارد
    ——————————————————
    اینم برای دوستان بالایی که درگیر متفقین و نازی ها هستند
    نازی ها شاید جنگ جهانی واگذار کرده اند ولی ایده و تفکرشون هنوز پا برجاست
    نبرد و جنگ هزینه های گزافی دارد
    ولی اقتصاد یک قاره که متکی به تو ( آلمان ) باشد و در صورت نبود تو ( آلمان )
    و بیرون کشیدن پولت ( آلمان ) از اروپای واحد که باعث ورشکستگی یک قاره میشود
    این یعنی همان ایده و تفکر هیتلری و آرمان گرای هیتلری که منتهی هیتلر راه اشتباه رفت
    ( ایلوسیومن – سربروس در مس افکت ) ولی اهداف و آرمان های او را همیشه گروه ها
    و یا مریدانش پیگیر هستند تا باتجربه شکستی که داشتند پیروزی جدید بی آفرینند
    نمونه : بحران اقتصادی اروپا در این چند سال اخیر تمامی اروپا به چالش کشیده شد
    ولی این آلمان بود که قدرت اقتصادیش به رخ تمامی اروپایی ها و جهانیان کشید
    که بدون بحرانی با نهایت هوشیاری اروپا را اشغال کرده است .
    —————————————–
    این بازی اثری شایسته و قابل تقدیر هستش
    داستانی جذاب به همراه گیم پلی فوق العاده در کنار گرافیک هیجان انگیز
    و صداگذاری و موسیقی گوشربا
    امتیاز هم خوبه میشد بیشتر هم باشه
    با تشکر

    ۰ ۰
    1. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      پاراگراف سومت تو حلقم! :X

      ۰ ۰
    2. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      البته بگم شرایط المان اون موقع یکم فرق داشت…دستش خیلی بسته تر از اونی بود که بتونه همونطوری صنعت و علمش رو ببره جلو.

      ۰ ۰
    3. آواتار Mondo Mondo گفت:

      دستش بسته نبود
      تصمیمات یک شخص یک عده را یا به عرش میبرد یا به چاه
      به لحاظ صنعت و تکنولوژی و علم آلمان از تمامی کشورها جلوتر بود
      متاسفانه ایده هیتلر و تفکرش چند نقطه تاریک داشت
      زیاده خواهی و طمع به علاوه گسترش امپراطوری
      همیشه امپراطوری های بزرگ وقتی به سرحد خود رسیده اند متلاشی شده اند
      نمونه در تاریخ هم بسیار هستش وسعت زیاد امپراطوری و عدم کنترل کامل
      داشتن بر قلمرو و درگیر شدن در چند جناح
      شاید اگر تک به تک با جناحین روبرو میشد الان قصه ولفنشتاین به حقیقت
      پیوسته بود و آلمان نازی حاکم جهان بود
      ———————
      فرانسه با انگلیس در تاریخ دشمن دیرینه بوده اند
      روسیه همیشه یک قدرت بزرگ جلوی انگلیس بوده است
      پس آلمان داشته به نفع انگلیس حرکت میکرد

      ۰ ۰
    4. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      چرا سعید خان.میلیاردها فرانک بدهی به عنوان غرامت دولت های متفق،دست آلمان رو بسته بود.به علاوه ی تو سری خوری که هر روز میشد هرطور دلشو میخواست شما رو بچخونن و دست و پا گیرت بشن.آلمان باید خودش رو از اون وضع خارج میکرد.جیزی که امروز آلمان هست نتیجه ی کارهای هیتلره حتی اگر شکست خورد.ممکنه بگیم بعد از جنگ دوم هم همینطور شد که بدتر تقسیم هم شد.اما من میگم نه.به خاطر رعایت ظاهر سازمان مللی که تشکیل داده بودن مقداری رعایت کردن علاوه بر اینکه جنگ سرد بین شوروی و غرب باعث شد دو آلمان حسابی از اینم وقعیت استفاده کرده و خودشون رو بکشن بالا.از نظر من اگر هیتلر نبود آلمان همون دولت ضعیف دوران ورسای قبل از نازی ها میموند.

      ۰ ۰
  8. آواتار silver silver گفت:

    دوستان یه آنتراک بدید یه چند تا کامنت راجع به نقد بازی بحث بشه بعد ادامه بدید!
    با تشکر…

    ۰ ۰
  9. آواتار KAZ Miller KAZ Miller گفت:

    متاسفانه نرسیدم تا داخل پست امتیاز آخرین بازی مفصل توضیح بدم ولی بازی کاملاً متوسط بود.

    گیم پلی: ۶
    شوتر بازی لذت بخش بوذ ولی هوش مصنوعی نادان و اشتباه بزرگی که با حرکت “برداشتن آیتم” انجام دادند غیر قابل بخششه !! شاید واسه بایوشاک بهترین انتخاب باشه (شباهت بازی به بایوشاک هم کم نبود) ولی واسه یه بازیی که درصد زیادیش اکشن خالصه اشتباه محض و دست و پاگیری بود. مخفی کاری بازی هم واسه سبکش خوب بود.

    داستان: ۶
    معمولی … به قیافه خشن آقا این دیالوگ ها تمه حساسی نمی خورد ! خودشم نمی دونست اوضاعش چیه !! و کلاً هم پلات کلیشه ای بود , هر چند روند و هیجان خوبی داشت.

    گرافیک: ۶
    موتور اید تک و شباهت وحشتناک به ریج (خوب معلومه !! ) ذقیقاً مشکلات اون بازی رو داره که نشون میده موتور اساساً مشکل داره (دیر لوذ شدن شدید و وجود بافت های خیلی خیلی بی کیفیت) و یه جورایی ریج با اینکه قدیمیه ولی بهتر بود !!

    موزیک و صدا: ۹
    بهترین بخش بازی که هم از حسن صداگذاری خوب بود و هم از حسن موسیقی. بعضی جاها موسیقی مناسب نبود و کیفیت کلی هم چنگی به دل نمی زد ولی در کل خوب و بعضی از سکانس ها عالی بود.

    نمره کل: ۶.۷۵

    ____________________________
    بازهم ناامیدی از طرف بازی ها.

    ۰ ۱
    1. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      جالبه من هیمنا رو در مورد گرافیک گفتم سعید خان میرابی شاخ درآورده بودن! :-|

      ۰ ۰
    2. آواتار Mondo Mondo گفت:

      خیلی بابا بزرگ و سایر دوستان
      که اشاره به بی کیفیتی تکسچر ها دارند
      لطف بکنید
      ۸pic.ir/images/rrxrtfqlr3g72pdv9fk6.jpg
      ۸pic.ir/images/yn8u9mnmb7i3iksza0wu.jpg
      ۸pic.ir/images/cpaal0l3yo8jgeateahf.jpg
      ۸pic.ir/images/xrdagq0ejva6tubax3st.jpg
      ۸pic.ir/images/fpwrb6eegesu6ecatyk0.jpg
      ۸pic.ir/images/9888zb0jejo1tng1qwpt.jpg
      ۸pic.ir/images/955iu5hb0qsyxxsd9j7w.jpg
      لطف بنمایید
      همین تصاویری که فرمودید تکسچر بی کیفیت دارند
      اون بخش را مارک گذاری کنید تا من هم متوجه بشوم !!! :/
      پی به خطای خودم ببرم
      با تشکر

      ۰ ۰
    3. آواتار KAZ Miller KAZ Miller گفت:

      روی سیستم های اند اجرا کرده اید !! خب مشخصه بازی خوب از آب درمیاد (هر چند با این کیفیت هم هنوز عالی نیست و خیلی از بازی های دیگر عقب تر است).
      بنده روی PS3 اجرا کردم و لطفاً نگین که کنسول قدیمیه چون خبر مرگشان می بایست بازی رو روی کنسول های قدیم عرضه نکنند !! و این حرف مسخره است.
      باقی مسایل و مشکلات بازی هم کم نیستند و اساسی هستند.
      __________________________________
      توی عکس پایین بی کیفیتیه دیوار کناری تو تماشا کنید (آدم یاده آی جی آی میوفته).
      http://8pic.ir/images/yn8u9mnmb7i3iksza0wu.jpg
      شما که میگین این عکس ها رو ببینین تازه روی سیستم شما مشکلات الایزینگ هم ظاهر شده که دیگه بدتر شد.
      کاملاً مشخصه که بازی با تار کردن دیستنس (استفاده زیادی از Blur) قصد در مخفی کردن مشکلات داره.
      خوده اید سافتور نتونست جلوی مشکلاته موتورشو بگیره (حتی روی PCهای های اند) دیگه حالا اینا بخوان درستش کنند.

      ۰ ۰
    4. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      نکاتتون در مورد aa و blur خیلی خوب بود.در ضمن اینکه الان در خصوصی براشون یک صفحه داستان نوشتم در مورد این تصاویر! :lol: اما به طور خلاصه کیفیت تکسچرها در دیوارها،سنگ ها،زمین و حتی خنجر دستش کامال در همین تصاویر های اند با وسواس گرفته شذه مشهوده.دقیقا به قول شما دارن با بلار و گاهی نورپردازی مسائل رو میپوشونن.
      با تشکر

      ۰ ۰
    5. آواتار Mondo Mondo گفت:

      افکت Blur که قابلیت خاموش شدن دارد
      این مورد کاملا منتفی هستش
      ——————————————————–
      اما با سایر موارد موافقم
      بله دیدم باز شد و متوجه نقص گرافیکی شدم
      در بعضی جاها مثل همان لوله ها Curve بودن بی معنی هستش
      و کمترین segment دارند که حتی SMAA , SSAA هم هیچ تغییری ایجاد نمیکند
      در این مورد تسلیم هستم
      بعضی آبجکت ها مشکل آنتی دارند و بعضی تکسچر ها هم هم بی کیفیت
      هستند

      ۰ ۰
    6. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      با تشکر از شما سعید خان.راستش باورم نمیشه بالاخره دیدم که شما یه جا قبول کردید و تسلیم شدید! :D

      ۰ ۰
  10. آواتار Elgar Durand Elgar Durand گفت:

    بیشترین چیزی که تو بازی من رو اذیت کرد
    هوش مصنوعی دشمنان بود
    در حد یک Turkey
    ولی در کل همه چیز خوب بود

    ۰ ۰
  11. دوستان یه توصیه ای دارم براتون , خواهشمندم کمی از وقت خود رو آزاد گذاشته و کتاب بسیار بسیار زیبای نبرد من :X رو بخونید.

    این Animal Farm رو هم همینطور ! هر دو کتاب کتاب های بسیار خوبی هستند.
    دومی از اولی کوتاه تر هست و زود تموم میکنید !

    همین رضا قلدر هم تو جنگ جهانی دوم یکم عرضه داشت و ترسو و احمق نبود , به آلمان کامل کمک میکرد و پا پس نمیکشید. تا تهدید کردن انگلیس و رفقاش سریع ترسید و به آلمان کمک نکرد و یکی از نتایجش فکر کنم شکست آلمان تو شمال آفریقا بود ! :-? یه ژنرال افسانه ای هم آلمان داشت تو اون جبهه روباه صحرا بهش میگفتن فکر کنم ! :-? :-?

    ۰ ۰
    1. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      روباه صحرا اسمش اروین رومل هست سید.بی نظیر بود.در فتح فرانسه هم خدمات زیادی کرده بود.آرکش هم برنارد لاو مونتگومری ژنرال بریتانیا بود.جالبه بدونی که مونتوگرمی بزرگترین افتخار خودش رو همرزم رومل بودن اعلام کرده! :X
      سقوط ایران بیشتر منجر به شکست در شوروی شد.شاید خیلی جدی نگیریم و توجه نکنیم ولی وقتی مملکت ما به دست متفقین افتاد بدجور صفحه ی جنگ آغاز شد.چون تا تونستن از طریق راه آهن ما برای شوروی و سیل عظیم نیروی انسانیش مهمات و کمک فرستادن.اشغال ایران خیلی به متفقین کمک کرد.تقصیر خودآلمان هم بود یه مقدار هیتلر از ایران غافل موند و باید زودتر نیروهاش رو به ایران اعزام میکرد.

      ۰ ۰
    2. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      توی نرماندی هم نقش به سزایی داشت نبردی که بااینکه در نهایت باعث پیروزی متفقین به دلیل تعداد زیاد و مهمات فراوان بود اما خسارات زیادی رو به متفقین وارد کرد.

      ۰ ۰
    3. علی حرف کتاب نبرد من رو زدم , حوس کردم یه دور دیگه بخونمش. برم بگردم pdf ش رو پیدا کنم بریزم تو گوشی. عالی بود این کتاب. :X

      شکست تو شما آفریقا هم والا تو این سریال در چشم باد :X :X :X :X :X فک کنم بعد حمله متفقین بود, داشت با فرمانده هاش زر زر میکرد . یه چیزی در مورد اجازه ندادن برای سوختگیری هواپیماهای آلمانی یا ندادن سئوخت به آلمانی ها گفت ! :-?

      اونهمه خرج ارتش کرد , بعد فوری نابود شد ! :| متاسفانه جز عده ی معدودی بقیه فرمانده ها بدرد لای جرز دیوار هم نمیخوردن. البته متفقین هم با نامردی تمام حمله کردن , تو جنوب که به شکل بسیار شیک و ناجوانمردانه ای (کار همیشگی بریتانیا) حمله کردن .

      ۰ ۰
    4. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      دلیل اصلی سقوط در آفریقا سوخت بود.مونتگومری هم فرد زیرکی بود.مخازن سوخت رو نابود کرد و تانک های آلمان بی اثر شدن.از اونور هم جبهه ی شرق و اشتباهات شخص هیتلر نمیذاشت توجه کافی به آفریقا بشه.بیشتر مشکل تدارکات بود وگرنه رومل کسی نبود که در دوئل فرماندهی شکست بخوره.

      ۰ ۰
  12. آواتار Dragunov Dragunov گفت:

    ممنون بابت مقاله :X

    ۰ ۰
  13. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

    خوب داستان که مثل همیشه سناریو خون خوار نشان دادن المان ها و مظلوم نشون دادن بقیه هستش نمیشه هم به این موضوع گیر داد چون همیشه تاریخ رو فاتحان مینویسن ولی کلا کاری که هیلتر داشت می کرد الان ارزشش معلوم میشه!
    از این داستان ها که بگذریم داستان بازی واقعا خوب روایت میشه و کلا همه چیزی داره .در کل به داستان بازی نمیشه ایرادی گرفت.
    گیم پلیش هم خیلی خیلی خوب هستش فقط یه چندتا ایراد های کوچیک و بعضا بزرگ داره مثل مجبور کردن بازی به مخفی کاری و کم بودن تنوع اسلحه ها و هوش مصنوعی.
    فقط توی گرافیک این بازی میلنگه دیر لود شدن بافت ها و کیفیت بد تکسچر بد بودن افکت ها البته باوجود همه ی اینا حیف از طراحی های فوق الاده مراحل و شخصیت ها چیزی نگیم تنوع مراحل جوری که امکان نداره تا اخر بازی از بازی زده بشید!

    ۰ ۰
    1. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      در ضمن نقد خوبی هم بود خوب به نقاط ضعف و قوتش اشاره شده بود ممنون!

      ۰ ۰
  14. آواتار Bozqurd Bozqurd گفت:

    ماشالله چقدر هم حجمش کمه!! ۵۰ گیگ!

    ۰ ۰
  15. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

    بحث داستان تکلیفش کاملا مشخصه!باز هم همون پروپاگانداری تخریبی جنگ جهانی دوم برای شـیـطان سازی از یک طرف جنگ و نتیجتا فرشته نمودن متحدین.و البته ترویج و عادی و خوب جلوه نمودن خشونت علیه آلمانی ها.به گونه ای وقیحانه که یک روانی سایکوپث(البته در این نسخه اینطور شده بیشتر) که اسیر جنگی بی دفاع رو با اره نصف میکنه(همون چیزی که خودشون برای بد جلوه دادن طرف مقابل نشون میدن خودشون انجام بدن عیبی نداره) و یک خبلان فضاپیمای بی دفاع که صرفا داره کار میکنه رو به جای اینکه خیلی راحت بی هوشش کنه مانند یک روانی بی رحم خونخوار به بدترین شکل میکشه به عنوان قهرمان داستان تو مخ ما فرو میره و البته خشونت های بی افسار گیم پلی.همیشه هم یه دوتا آلمانی توبه کرده میچپونن که بگن ما فلان و بهمانیم.
    موسیقی عالی.
    گرافیک در حد انتظارم نبود.نه اینکه بد باشه خوبه اما فکر میکردم خیلی بهتر و بی ایراد تراز این باشه.
    مخفی کاری تعریفی نداشت.
    گان پلی عالی
    باتشکر

    ۰ ۰
    1. آواتار kamyab kamyab گفت:

      کاملا موافقم البته تا یه حدی هم بستگی به مخاطب داره که چجوری برداشت(یعنی اجازه بده روش تاثیر بزاره و باور کنه)کنه…….مثلا چرا هیچکس نمیاد از جنگ ویتنام با آمریکا(که بسیار جنگ بیخود و بدون دلیل منطقی بود) بازی بسازه و توش جنایت هایی که آمریکا مرتکب بشه رو نشون بده ؟………همیشه تاریخ بهترین معلم است

      ۰ ۰
    2. آواتار amir_waker amir_waker گفت:

      اصن بحث سر قدرت نازی ها نیست مشکل اینه که سازندگان داستان رو توری بیان کردند که از نازی ها یه حکومت استبدادی و ماشینی ساختن

      ۰ ۰
    3. آواتار GH@ST GH@ST گفت:

      history is written by the victors . history is filled with liars B-) ;)

      ۰ ۰
    4. آواتار PSYCHO MANTIS PSYCHO MANTIS گفت:

      خیلی خیلی معذرت میخوام ولی به جای with by گذاشته بشه بهتره…
      از نظر دستوری میگم! بازم معذرت

      ۰ ۰
    5. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      متاسفانه بسیاری از مردم تاریخ رو از ولفنشتاین و نجات سرباز رایان و سیصد میاموزن! :|

      ۰ ۰
    6. آواتار Gabriel Belmont Gabriel Belmont گفت:

      برادر دست کم خودم ۳ تا بازی با محوریت جنگ ویتنام تموم کردم چی میگی واسه خودت.

      ۰ ۰
    7. آواتار Gabriel Belmont Gabriel Belmont گفت:

      یکی از این ۳تا هم جنایتهای آمریکا رو به شکل تصاویر در انتهای هر چپتر نشون میداد.

      ۰ ۰
    8. آواتار Gabriel Belmont Gabriel Belmont گفت:

      هر دفعه یه چی یادم میاد :lol: اسم بازی یادم نمیاد فقط میدونم استدیوی سازندش روسی بود.

      ۰ ۰
    9. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      چطوره یه مقدار هم به بمباران درسدن اشاره کنن تو بازی هاشون؟!یا سایر جنایات جنگیشون تو همون جنگ جهانی ویتنام و بقیه جنگ ها پیشکش.اصلا همه اینا پیشکش خودشون!دروغ نبافن تو همینایی که میسازن ما راضی هستیم! :|
      اون بازی هایی که شما میفرماید هم بله منم ۴ ۵ تا بازی کردم ولی تو همشون ویتنامی ها خونخوار و جنایتکار بودن طبق معمول.
      اونی هم که خودت میگی ساخت یه استودیوی روس بوده دیگه…قبول نیست! :D

      ۰ ۰
    10. آواتار Gabriel Belmont Gabriel Belmont گفت:

      من با کامیاب بوم ها! گفته بود چرا بازی درباره نبرد ویتنام نمیسازن منم جوابشو دادم. خط رو خط شده. :D

      ۰ ۰
    11. آواتار Gabriel Belmont Gabriel Belmont گفت:

      راستی این جمله از پرایس هم بگم:
      History is written by the victor

      ۰ ۰
    12. آواتار GH@ST GH@ST گفت:

      کاملا مشخصه ک وقتی آمریکا این همه امکانات برای تبلیغات داره میاد چیزی رو ک دوست داره ب شما میگه. ن کارها و جنایت هایی در واقعیت انجام داده. معلومه ک میاد ذهن مردم دنیا رو به نفع خودش تسخیر میکنه
      البت بگم من موافق نظر شمام باز نگیری مارو بزنی ;) ;) :D

      ۰ ۰
    13. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

      اتفاقا من فیلم بمباران درسدن رو دیدم و فکر کنم واقعه معروفیه. یا فیلم اینک اخرالزمان هم معروفه که در مورد جنگ ویتنام هستش.
      بریتانیا در واقع این جنایت رو برای اینکه روسیه دستش به شهر نرسه انجام داد. چون شهر صنعتی و مهمی بود که جبهه شرقی رو تامین میکرد.

      ۰ ۰
    14. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      بریتانیا و آمریکا در این سانحه هر دوبودن و اتفاقا سهم آمریکا بیشتر هم بود.دلیلش اهمیتی نداره.هر جنایتی دلیل داره و این جنایت رو قابل دفاع نمیکنه.بحث من هالیوود نیست دوست عزیز گیمه هرچند در همون هالیوود هم تک و توک آثاری پیدا میکنید که این مسائل رو نشون بده.درهرحال طبیعیه که در هالیوود به اون بزرگی آثاری هم با اون مضمون پیدا بشن ولی در مقایسه با اون پروپاگاندا بسیار کم و گم هستن.
      واقعه ی درسدن هم معروفه چون اینقدر بزرگ بود که نمیشه کتمانش کرد.اما باز هم با این وجود حتی الامکان اسمی ازش نمیاد.

      ۰ ۰
    15. آواتار AxeL AxeL گفت:

      داداش فیلم ضد جنگ ویتنام هم ساخته شده (تو همون هالیوود)
      مثلا Full Metal Jacket (غلاف تمام فلزی) البته تعدادشون خیلی زیاد نیست .

      ۰ ۰
    16. حالا نمیان بگن متحدین مقدمات جنگ رو ریختن و طرف اَلمانی خواست پیش دستی کنه … خاک بر سرشون. :D

      ۰ ۰
    17. آواتار amir_waker amir_waker گفت:

      باو همین روسیه و اینگیلیسی های حرومزاده بودن که ریختن سر ملت ایران مثه اینکه یادتون رفته ده میلیون نفر از گرسنگی به خاطر این حرومزاده ها تو ایران مردن :|

      ۱ ۰
    18. اَره ولله کشور ما که هر چی میکشه از روسیه و عرباس … حالا دست رفاقت دادن بهشون نمی دونن توی تاریخ هر چی بلا سرمون اومده از روسیه بوده … نصف کشورمون روسیه گرفت … حق و حقوق دریا خزر … اصلا حالم بهم می خوره ازشون.

      ۱ ۰
    19. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      بریتانیا رو جا انداختی.

      ۱ ۰
    20. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      هم دلایل جنگ حهانی دوم هم اعلان جنگ جهانی دوم توسط متفقین بود نه آلمان.

      ۰ ۰
    21. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

      دلایلش رو میشه به انگلیس و فرانسه نسبت داد چرا که بعد از پایان جنگ اول المان رو بسیار تحت فشار قرار دادن و تحقیر کردن. ولی شروع رسمی جنگ رو میشه توی حمله المان به لهستان دید. البته چیزی که منو به تجسین ملت المان وادار میکنه اینه که بعد از اتمام جنگ به سرعت کشور خودشون رو ساختن و پیشرفت کردن. و اوضاع المان از روسیه که پیروز جنگ بود خیلی بهتر شده. همچنین ژاپن.

      ۰ ۰
    22. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      خیر.مسئله همینجاست.حمله ی “مشترک” آلمان و شوروی به لهستان هیچ ربطی به فرانسه و انگلیس نداشت.قبل از جنگ فرانسه متحد نظامی لهستان بود اما هیتلر برای جلوگیری از همین مسئله با دیپلماسی زیرکانه باعث شد اونا اتحاد نظامیشون رو بشکنن تا بهونه ی اتحاد رو نیارن.درواقع جنگ بین آلمان و لهستان هیچ ربطی به اونا نداشت(اگر هم داشت باید با شوروی هم اعلان جنگ میدادن).اونا به خاطر احساس خطر از قدرت گرفتن آلمان و با بهونه ی شکستن عهدنامه ی مـضـحـک ورسای اعلان جنگ کردن با آلمان و بعد از اون آلمان و متحدانش اعلان جنگ دادن.اگر بگم چندبار آلمان در اوج موفقیت ها و پیروزی هاش سعی کرد آتش بس کنه و اونا قبول نکردن تعجب میکنی.
      با تشکر

      ۱ ۰
    23. آواتار GH@ST GH@ST گفت:

      کثافتا
      ایییییییییییییییش :lol: :lol:

      ۰ ۰
    24. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      ویرایش:
      فرشته نمودن متفقین و طرفین پیروز حنگ.

      ۰ ۰
    25. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      یه لطفی بکنید این ویرایش هم برگردونید از همه چی واجب تره. :D

      ۰ ۰
    26. آواتار Oscar Oscar گفت:

      شروع جنگ جهانی با کشورگشایی های بدون خونریزی هیتلر و البته تصرف منطقه صنعتی راین لند بود. لهستان متحد فرانسه و انگلیس بود اما آلمان با پیمان با شوروی خاک لهستان رو گرفت و قبلش هم بر اتریش و چکسلواکی مسلط شده بود.

      ۰ ۰
    27. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      متحد بود اما قبل از جنگ لهستان.درواقع زمانی که آلمان به لهستان حمله کرد هیچ مسئولیت و ارتباطی بین فرانسه و لهستان وجود نداشت سازمان مللی هم نبود که بپره وسط اونا هم کدخدای اروپا نبودن.پس به هیچ عنوان من آلمان رو آغاز کننده ی جنگ نمیبینم.این مسائلی هم که شما فرمودید دقیقا پیرو همونیه که من گفتم.این مسائل رو بهونه کردن به عنوان شکست عهدنامه ی تحمیلیشون مبنی بر عدم کسترش مرزها و اعلان جنگ کردن و اعلان جگ جهانی هم دقیقا توسط متفقین انجام شد.اون توضیحات رو هم دادم واسه ایشون که تصور نکنن حمله به لهستان دلیل اون جنگ بوده و فقط یه بهانست برای جنگی که واسش خودشون رو آماده کرده بودن.

      ۰ ۰
  16. آواتار amir_waker amir_waker گفت:

    نقد خوبی بود.ماشالا دوستان تحریریه و نویسنده تا الان کجا بودن موقعی که سایت جون گرفت این عزیزان هم اومدن :D

    ۰ ۰
    1. آواتار Oscar Oscar گفت:

      نه من تازه اومدم:D

      ۰ ۰
  17. آواتار Meteor Meteor گفت:

    من رو pc تجربش کردم گرافیکش از نظر من خیلی شبیه Rage بود.

    این احتمالا به خاطر اینه که هر دوشون با موتور id tech 5 ساخته شدن.

    ۰ ۰
  18. آواتار soroush soroush گفت:

    به به ممد سپهری :X
    تجربه ی خیلی خوبی با این بازی داشتم. یه گرافیک دلچسب و یه گیم پلی روان.

    ۱ ۱
  19. آواتار ISA4C C1ARK3 ISA4C C1ARK3 گفت:

    ممنون بابت نقد.تقریبا تمومش رو خوندم.۸هم نمره خوبیه برای این عنوان،من خودم بهش اگه بخاو نمره بدم شاید بیشتر از این ها بدم،خیلی وقت بود اکشنی با این سرعت و هیجان بازی نکرده بودم،تو این دورو زمونه ک کال اف دیوتی بیشترین فروش رو داره و جز نامزد های بهترین شوتر از طرف سایت ها انتخاب میشه این عنوان کمیاب خیلی باارزشه

    ۰ ۰
  20. ممنون.
    نقد خوبی بود.بشخصه از بازی راضی بودم هم در گیم پلی هم در صدا و موسیقی و هم گرافیک ولی هوش مصنوعی یکم مشکل داشت،که قابل تجمل بود.

    ۰ ۰
  21. آواتار PSYCHO MANTIS PSYCHO MANTIS گفت:

    ممنون از نقد جناب محمد!
    به زودی درگیری ای اینجا رخ خواهد داد…اون موقع بنده در خدمتم :D

    ۰ ۰
    1. آواتار Oscar Oscar گفت:

      دقیقا :))
      درگیری میان طرفداران حزب نازی و مخالفان هیتلر :D

      ۰ ۰
    2. هیتلر اَن قدر بزرگه کسی جرئت نمی کنه چیزی بگه… ;) :D

      ۰ ۰
    3. آواتار Gabriel Belmont Gabriel Belmont گفت:

      Indeed my friend :D

      ۰ ۰
    4. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

      توی پایان جنگ جهانی این حزب نابود شد رفت. فقط گاهی طرفداران این حزب یه حرکات تخیلی میزنن! :lol:
      مثلا اون مرد توی نروژ که برداشت یه عده ای رو از یه حزب که طرفدار مهاجرا بود، به گلوله بست!

      ۰ ۰
    5. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      بحث حزب نیست.چرا شما متوجه موضوع نیستید و به حاشیه میرید.نئونازی ها هم اکثرا یه مشت دیوانه ان و اصلا ربطی به آلمان نازی ندارن.
      بحث دفاع از حقایق تاریخیه که به عمد بیان نمیشه یا وارونه جلوه داده میشه.بحث مبارزه با سیاه نماییه.

      ۰ ۰
  22. آواتار Pandora7 Pandora7 گفت:

    من حداقل می دونم نسخه Ps3 از نظر گرافیکی یه افتضاح واقعی بود . باگ و دیر لود شدن تکسچر اضافه کنید

    ۰ ۰
    1. آواتار PewDiePie PewDiePie گفت:

      من روی ps3 انجام دادم
      اتفاقا گرافیکش خوب و چشم نواز بود همین باعث می شد دیر لود شدن تکسچر ها را بشود نادیده گرفت و باگ هم بود ولی نه چندان زیاد که از لذت بازی بکاهد

      ۰ ۰
    2. آواتار Pandora7 Pandora7 گفت:

      اتفاقا اصلا چشم نواز نبود یک افتضاح به معنای واقعی در بخش گرافیکی بود و هزاران باگ مختلف داشت

      ۰ ۰
    3. آواتار FALL OF DREAM FALL OF DREAM گفت:

      این مشکل دیر لود شدن تکسچر ها و بافت ها و خوده بازی بدلیل همین id tech هستش ولی روی پلتفرم های هشتم این مورد به کل حذف شده و عنوان های دیگه این موتور هم اینجوری بود…!

      ۰ ۰
    4. آواتار kamyab kamyab گفت:

      نه در نسل هشت هم این مشکلو داره

      ۰ ۰
  23. آواتار fisher fisher گفت:

    با تشکر از نویسنده نقد بسیار عالی بود
    ولی من که همون اولش گیر کردم
    بعد سقوط هواپیما و یافتن خودی ها جایی که یه تیر بار اتومات روبروی تو و گروهت است که با یک نارنجک منفجر میشه گودالی روی زمین به وجود میاد داخل گودال یک در بسته است که هر کاریشم میکنیم باز نمیشه دیگه از گودال هم نمیشه بالا اومد اگر کسی بازی کرده منم کمک کنه :roll:

    ۰ ۰
    1. آواتار mohsen47 mohsen47 گفت:

      نفهمیدم دقیقا کجا رو میگی! یه عکس از محیط بگیر تا بهت بگم!

      ۰ ۰
    2. آواتار fisher fisher گفت:

      الان یه بار دیگه رفتم به طرز معجزه آسایی در باز شد فکر کنم باگی بیش نبود
      ولی واقا بازیش باگ زیاد داره

      ۰ ۰
  24. آواتار mohsen47 mohsen47 گفت:

    ممنون بابت نقد!
    من هم بازی رو روی PS3 تجربه کردم اما گرافیک هنری بازی اینقدر فوق العاده بود که ضعف تکسچر ها اصلا اذیتم نکرد!
    chapter 2!گرافیک هنری توی این چپتر واقعا به اوج خودش میرسه! گرافیک هنریش به قدری چشم نوازه که من بارها بارها این چپتر رو جویدم!
    همونطور که شما گفتید هوش مصنوعی دشمنان توی بخش مخفی کاری در حد جلبک بود! چهارتا بُز… هوش چهارتا بز از اینا بیشتره! :| البته به قول سعید میرابی بخش مخفی کاری یه ارفاقی بود برای درجه سختی های بالا که گیمر یه استراحتی بکنه!

    ۰ ۰
  25. آواتار i love DmC i love DmC گفت:

    ممنون!!!!!

    راستش من یکی هنوز وقت نکردم بازیو کامل برم ولی تا کمی که رفتم بسیار راضی کننده بوده . با این نقد هم انگیزه برای بازی کردنش خواهم داشت .

    ۰ ۰
  26. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

    نکته ای که هست اینه که حتی اگر به فرض محال ناتزیها پیروز میشدن خودشون احتمالا هیتلر رو میکشتن چون هزار بار طرح قتلشو کشیده بودن. بالاخره بعد از چند سال حکومتشون از هم میپاشید چون بر پایه اپارتاید ساخته شده بود و بالاخره ملت خودشون علیه ناتزی ها قیام میکردن.

    ۰ ۰
  27. آواتار ROLE ® PLAY ROLE ® PLAY گفت:

    به‌به! محمد جان! شما اینجا هم هستی؟!
    (^‿^)

    ۰ ۰
    1. آواتار Oscar Oscar گفت:

      بله متین جان:دی

      ۰ ۰
  28. آواتار MacTavish• MacTavish• گفت:

    “حکومت کثیف نازی ها (البته در بازی!) نشان دهد.”

    در خارج از بازی هم حکومت نازی ها آلوده به خون هست و کثیف!


    COD Team
    ۵ مرداد بازگشت رسمی من

    ۰ ۲
    1. آواتار Oscar Oscar گفت:

      شاید هیتلر خیلی آدم خوبی نباشه اما خب مسلما اتحاد شوروی، بریتانیا و ایالات متحده و دیگر متفق ها هم حکومت پاکی رو نداشتند… همه جا این طوری هست!

      ۵ ۰
    2. آواتار Yamato Yamato گفت:

      اون حکومتی که ازش به عنوان کثیف نام میبری قرار بود که نسل آریایی رو بر جهان حاکم کنه که حکومت کثیفتری مثل بریتانیا نذاشت که حکومت احمقی چون پهلوی در برابر امریکا مقاومت کنه و سریعا رضاشاه رو برکنار و تبعید کرد…! اگر نازی ها شوروی رو شکست میدادن الان ایران قطب برتر اقتصاد و علم جهان بود اما اینقدر ترسو بودند که …

      ۳ ۱
    3. آواتار Oscar Oscar گفت:

      عزیز دلم من ذکر کردم در داخل بازی و همون اول مقاله هم نوشتم که خیلی ها به آلمان هیتلری علاقه دارن پس توهینی نمیکنم… چیزی که وجود داره اینه که توی بازی آلمان چهره خوبی نداره! حالا علایق بنده و شما دیگه نمیتونه وارد این مقاله بشه

      ۰ ۰
    4. آواتار AxeL AxeL گفت:

      “الان ایران قطب برتر اقتصاد و علم جهان بود”
      اینا همش توهمی بیش نیست .
      هیچکدوم از این دیکتاتور ها به جز کشور خودش به چیزی فکر نمیکرده , گول این دوستی ها مقطعی را هم نباید خورد . بعد از دوران صفوی و افول قدرت , ایران همیشه خودشو به یکی قدرت ها میچسبونده (فرانسه – انگلیس – آلمان – آمریکا و در حال حاضر روسیه ) آخرش هم جز بدبختی واسه ایران هیچ ثمری نداشته و نخواهد داشت

      عجب پست پر حاشیه ای . :D

      ۱ ۱
    5. آواتار ISA4C C1ARK3 ISA4C C1ARK3 گفت:

      اوه اوه،بحث سیاسی شد. =;

      ۱ ۰
    6. آواتار Pandora7 Pandora7 گفت:

      ” هیچکدوم از این دیکتاتور ها به جز کشور خودش به چیزی فکر نمیکرده ”
      می خوای یه مثال بزنم که کشور خودش رحم نمی کنه ولی به همسایه هاش کلی محبت می کنه .
      باتشکر

      ۱ ۰
    7. آواتار AxeL AxeL گفت:

      پوریا بهتره وارد جزئیات نشیم , که سایت تازه جون گرفته و ممکنه به” F ” بره
      آخه دوستان تو این زمینه ها خیلی هوشیارن :lol:

      ۰ ۰
    8. آواتار Yamato Yamato گفت:

      توهم؟!!! پس فکر کردی چرا هیتلر به ایران حمله نکرد؟ به خاطر هم نژادی…
      پیام هیتلر به وزیر امور خارجه ایران چی بود؟ این بود: “شما به من کمک کنید تا روسیه رو تصرف کنم, همه چیز در اختیارتون میذارم, از اسلحه و بمب بگیر تا در اختیار گذاشتن چند دانشمند هسته ای برای پیشرفت کشورتون! رضا شاه هم قبول کرد اما انگلیس سریعا برکنارش کرد و مردم هم کاری از دستشون برنمیومد و اجازه دادن ۷۰۰ هزار سرباز آمریکایی از جنوب ایران به شمال و اونجا به روسیه بره و نازی ها رو شکست دادن! باز هم با اون همه مشکلات و تقسیم شدن آلمان به دو قسمت شرق و غرب میبینیم که از نظر صنعت حرف اول رو توی جهان میزنن…!
      —————————-
      همه چیز رو بردم توی حاشیه :D

      ۱ ۰
    9. هیتلر به ایران هم نزدیک نشد که بخواد تهدید باشه بعدش هم شما از هیتلر یه فرشته ساختید که من باهاش مخالفم

      ۰ ۰
    10. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      کی گفته هیتلر فرشتست؟!ایشون هم احتمالا منظورش این نبوده.اما به هیچ عنوان اون هیولایی که ازش ساختن نیست که هیچ از همه رهبران جنگ بهتر هم بود.

      ۱ ۰
    11. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      بحث اونا جداست.هیتلر یه انسان فوق العاده ایده گرا بود و برای چیزی که بهش معتقد بود از تلاش نمی ایستاد و سیاست هاش هم بر اساس اون عقاید میچرخید.همه میدونیم که هیتلر نژاد پرست بود.هدفش در حکومت هم گسترش کشور آریایی و مهمتر از اون نابودی ریشه ی کمونیسم و بلشوویسم(دلیل اصلی شکستن پیمان با شوروی چون اصلا هدفش نابودی اونا بود) بود.در بندهای اساسی عقاید نژادپرستانه ی(بگم که خودم اصلا نژادپرست نیستم و از این خصلتش خوشم نمیاد) هیتلر به تاکید نژاد برتر آریایی “خصوصا آلمانی و ایرانی” معرفی شده.پس مطمئن باش روابط ایران و آلمان نازی فراتر از صرفا سواستفاده بود.

      ۰ ۰
    12. آواتار AxeL AxeL گفت:

      نه, به گواه تاریخ (پیش از هیتلر و بعد از هیتلر) مطمئن نیستم

      ۰ ۰
    13. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      البته کار خوبی میکنی که مطمئن نیستی.تاریخ شده شک و دروغ.ولی در این مورد من بهت ضمانت نامه کتبی میدم! :D

      ۰ ۰
    14. آواتار AxeL AxeL گفت:

      :lol:
      (پیش از هیتلر و بعد از هیتلر):منظورم دیکتاتور های پیش از هیتلر (مثل ناپلئون ) تا بعد از هیتلر (مثل همین جناب قذافی :)) و :roll: ) که از وعده ها و اهداف تا عملشون فاصله زیادی بود

      کتاب قلعه حیوانات( Animal Farm) را پیشنهاد میکنم (البته احتمال میدم این کتاب را خونده باشی :D )

      ۰ ۰
    15. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      منظورت رو فهمیدم عزیز ;)
      آره اتفاقا در حال خوندنش هستم!همش فرصت نمیشه تمومش کنم! :D

      ۰ ۰
    16. آواتار kamyab kamyab گفت:

      بخاطر این کامنت شما ویلیام هگ(وزیر خارجه انگلیس) استعفا داد

      ۱ ۰
    17. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

      همچنین به خاطر این کامنت به دنبال هیگ کاترین ا.شتون هم استعفا خواهد داد. :))

      ۱ ۰
    18. آواتار kamyab kamyab گفت:

      اشتون که خیلی باحاله لامصب خوراک روزنامه هاست که کاریکاتورشو بکشن

      ۱ ۰
    19. آواتار MacTavish• MacTavish• گفت:

      Yamato@
      عزیز من شما چندسالته؟ نسل آریایی چیه؟ حکومت کثیف تری مثل بریتانیا چیه؟ قطب برتر علمی و اقتصادی چیه؟ فکرکردی سال ۱۹۴۵ مثل ۵۰۰ سال قبل از میلاده که هرکس شب خواب ببینه صبح پاشه جنگ راه بندازه؟ :|

      ۰ ۰
    20. آواتار Yamato Yamato گفت:

      نه خیر … مشکل چیز دیگه ست! اصلا مشکل جنگ نیست…! همونطور که سعید هم گفت ما باید برای پیشرفت همیشه به یه کشور وابسته باشیم, مثل اینهمه کشور وابسته به امریکا و انگلیس و روسیه! اون کشور برای ما میتونست آلمان باشه…

      ۱ ۰
    21. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      جنگ رو آلمان راه ننداخت بلکه انگلیس و فرانسه راه انداحتن.تو فیض بوق هم به شما گفتم قبل از رو منبر رفتن در مورد جنگ جهانی مقداری مطالعه بفرمایید که چی شد که این جنگ آغاز شد.اتفاقا اون موقع جنگل تز ۵۰۰ سال قبل از میلاد بود.از بریتانیا هم کثیف تر نبود نکنه میخوای بگی به به چه حکومت نیکوکار و حافظ صلح و ناجی و دوست دار بشریتی بود؟! :|

      ۱ ۰
    22. یکی از دلایل اصلی جنگ جهانی دوم اون اجلاس ورسای (اسمش همین بود دیگه؟) بود که بعد جنگ جهانی اول تشکیل دادن برای مشخص کردن غرامت و . . . که رسما دهن شکست خورده ها رو صاف کردن (مخصوصا آلمان.) بریتانیا هم مطممئن باشید اگه مسئله هند نبود و اینکه هیتلر بخواد تصرفش کنه , عمرا به شوروی کمک میکرد. از خداشم بود که هیتلر تصرف کنه , شوروی رو ! پس مونده اثار شوروی و طرز تفکرشون رو داریم در کره شمالی میبینیم !

      ۰ ۰
    23. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      درسته سید.آغاز جنگ جهانی دوم از همون ورسای زده شد.هرچند حرف من اینه که حتی نقطه ی آغاز جنگ هم تقصیر متفقین بود!

      ۰ ۰
    24. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

      اخه عزیزم خود آلمان توی رعب و وحشت حاصل از نژادپرستی و دیکتاتوری بود که. ایران قطب علم میشد؟!!! :))

      ۰ ۰
    25. آواتار Yamato Yamato گفت:

      WTF !!! :|

      ۰ ۰
    26. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      فازت چیه برادر؟!چی میگی؟! :|

      ۰ ۰
    27. آواتار Nima Nima گفت:

      :roll:

      ۱ ۰
    28. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      واقعا فکر میکنی هیتلر به خاطر یک هم نژادی با ایران کار نداشت!!!؟؟؟
      داداش شرمنده اینو میگم ولی خداوکیلی خیلی ساده فکر و کوته اندیشی هستش که فکر کنی ایران با بردن هیتلر تو جنگ جهانی به جایی میرسید.
      هیتلر هر چقدر هم خوب بوده باشه برای کشور خودش بود نه برای ایران و از ایران فقط و فقط تامین منافعش رو می خواست که اونم شوروی بود!
      در ضمن این طرز فکر رو هم بریزید بیرون که یه روز یه کشور پیدا بشه و بیاد دست ایران رو بگیره هیچوقت این اتفاق نمیوفته که هیچ بلکه بخواد پیشرفت کنه هم بعضی کشورا نمیزارن!
      نه تنها ایران بلکه هر کشوری بخواد ذره ای پیشرفت کنه این پیشرفت فقط و فقط به دست خودش محیا میشه!

      ۱ ۰
    29. “”خداوکیلی خیلی ساده فکر و کوته اندیشی هستش که فکر کنی ایران با بردن هیتلر تو جنگ جهانی به جایی میرسید.””
      متاسفانه شما حتی بلد نیستی چطور حرف بزنی! بحث کردن هم ادب لازم داره پسر خوب…!

      ۰ ۰
    30. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      اولا به خودم مربوطه که چجوری حرف میزنم!
      دوما من هیچ بی احترامی نکردم البته اگه “ساده اندیشی ” بی احترامی نباشه!
      سوما شما کلا عادته کاسه ی داغ تر از اش بشی!؟
      چهارما باشه تو با ادب پسر خوب!!!!!

      ۰ ۰
    31. آواتار Very Big Daddy Very Big Daddy گفت:

      همه ی حرفات درسته خصوصا خطوط آخرت ولی در مورد اون پاراگراف وسط یه نگاهی به نوشته ی بالام بنداز.

      ۰ ۰
    32. آواتار Yamato Yamato گفت:

      اتفاقا جنابعالی بسیار انسان کوته فکر و احمقی تشریف داری که فکر میکنی پیشرفت یه کشور در تلاش کردن همون کشور هست!
      پیشرفت یه کشور با روابط تجاری بین المللی و دیپلماتیک, تحقیقات مشترک علمی و پژوهشی هست…
      اگه اینطور بود بعد از انقلاب صنعتی اروپا, فقط کشورهای اندکی میتونستن بهترین اتومبیلها و ابزار رو تولید کنن و مابقی اروپا همچنان بیشعور میموندن!
      فکر میکنی چرا اینقدر ژاپن پیشرفت کرده؟! به خاطر اینکه الگوبردارهای خوبی هستن… اینهمه ربات, اتومبیلهای فوق پیشرفته, علم برتر الکترونیک جهان! فقط و فقط به خاطر اینکه روابطشون رو با اروپا قوی کردن…!
      —————————————————–
      یه کم ادب رو هم در کامنتهات رعایت کنی اینطوری نمیشه!

      ۰ ۰
    33. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      ببین بچه جون اولا من اصلا و ابدا قصد توهین نداشتم ساده اندیشی یه هیچ وجه توهین نیست و با احمق بودن خیلی فرق داره پس برای ادامه ی داستان هایی که می خوای بگی مواظب باش!
      اینکه یه کشور از یک کشور دیگه الگو بگیره به هیچ وجه بد نیست ولی تو منظورت الگو گرفتن نبود و کمک بود و این مسئله ایی که حتی اگر امکانش وجود داشته باشه هم هیچ کشوری اینکارو نمیکنه!
      وای خدایا یعنی تو فکر می کنی ژاپن به وسیله اروپا به جایی رسیده که همه ی کشور های اروپایی بهش غبطه می خورن!!!!!!؟؟؟؟؟؟
      انصافا این از اون جمله قبلیت جالب تر بود!
      ببین فقط یه چیز درباره ی این جملت میگم اونم اینکه کار و تلاشی که ژاپنیا در یک روز انجام میدن رو ایرانیا در یک ماه هم نمیتونن انجام بدن!
      در ضمن درباره قطب صنعتی جهان کمی بهتر حرف بزن!
      ______________________________
      بهتره ادم از یک چیزی کمی اطلاع داشته باشه بعد بیاد درباره یه چیزایی اظهار نظر کنه!
      البته این چیز خیلی عجیب غریبی تو کشور ما نیست کلا هر کس از جاش پا شد شروع کرد به اظهار نظر !

      ۱ ۰
    34. آواتار Milad RFM Milad RFM گفت:

      منظور ایشون اینه که نباید از یه کشور خاص اویزون شد. نتیجه اش رو هم زیاد توی تاریخ دیدیم. بلکه باید با همه روابط تجاری قوی برقرار کرد.
      mohsen f که توهینی نکرد. فقط میخواست بگه که این طرز فکر اشتباه هستش.

      ۰ ۰
    35. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      انصافا اولین جایی هست که میبینم به ” ساده اندیشی” میگن توهین!!

      ۰ ۰
    36. آواتار Yamato Yamato گفت:

      پس یه بار دیگه برو کامنتت رو بخون !
      اون قسمت “کوته اندیشی” رو به نظرت چه چیزی میشه معنا کرد…؟!!!

      ۰ ۰
    37. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      کوته اندیشی یعنی کسیکه درباره ی چیز های بزرگ خیلی کوچیک و ساده فکر می کنه حالا این کجاش توهینه!!؟؟
      در ضمن من گفتم این فکر خیلی ساده اندیشی هستش نگفتم که خیلی ساده اندیشی!

      ۰ ۰
    38. آواتار MOHSEN f MOHSEN f گفت:

      در کل شما رو به خیر و ما را به سلامت از بحث کردن پشیمون شدم!

      ۰ ۰
    39. آواتار Yamato Yamato گفت:

      من هم از همون اول بحثی با شما نداشتم که یهو پریدی وسط!

      ۰ ۰
    40. آواتار Nima Nima گفت:

      یعنی خوشم میاد اطلاعات تاریخی در حد دوم دبستان! :lol:

      “حکومت نازی ها آلوده به خون هست و کثیف!” :lol: :lol:

      ۰ ۰
    41. آواتار Yamato Yamato گفت:

      :lol:

      ۰ ۰