توسط نوید غلامی در ۴ شهریور ۱۴۰۰ , ۲۱:۵۸

بعد از بررسی لپ تاپ هواوی Huawei Matebook X Pro حالا اینبار نوبت مدلی جدید از سری Huawei Matebook رسیده. محصولی که زرق و برق X Pro را ندارد اما باید دید میتواند از پس جذب نظر مخاطبان بازار نوت بوک و لپ تاپ برآید یا بعنوان یکی از صدتا محصول مشابه مک بوک و حتی سری Matebook به فراموشی سپرذده میشود یا نه؟
با دنیای بازی و بررسی لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14 همراه باشید.

بررسی لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14

تماشای بررسی لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14 در یوتیوب دنیای بازی

مشخصات فنی لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14

قبل از پرداختن مفصل به جزئیات لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14 ابتدا نگاهی به مشخصات فنی آن بیندازیم:

آلومینیوم جنس بدنه
ضخامت ۱۵.۹ میلی متر – وزن ۱.۳۸ کیلوگرم ضخامت بدنه و وزن
IPS LCD  ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰p صفحه نمایش
AMD Ryzen 5 3500U / AMD Ryzen 7 3700U پردازنده
Radeon RX Vega 10 / Radeon RX Vega 8 پردازنده‌ی گرافیکی
PCIe SSD 256/512 GB با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی حافظه‌
۵۶ وات بر ساعت باتری
۱ مگاپیکسل (۷۲۰p HD) وب کم
USB-A 3.0 – USB-A 2.0 – USB-C – HDMI – 3.5 mm پورت
سنسور حسگر اثر انگشت – زاویه‌ی باز شدن ۱۸۰ درجه قابلیت‌های جانبی

بدنه‌ی D14 شباهت بسیار به سایر مدل‌های سری Matebook دارد؛ همان سطح صیقلی و صاف و تراش خورده‌ی آلومینیومی که در مدل‌های قبلی دیدیم، اینجا هم حاظر است. مثل قبل هم این بدنه استعداد بسیاری در جذب اثر اگشت دارد اما خوشبختانه وزن و ضخامت آن باعث میشود تا در کل تجربه‌ی دلنشینی از حمل و کار کردن با آن داشته باشید. ضخامت کلی Huawei Matebook D14 تقریبا ۱۵.۹ میلیمتر است که کمی از مک بوک ایرهای اپل بیشتر است و وزن ۱.۳۸ کیلوگرمی آن با اکثر لپ تاپ‌های ویندوزی بازار تفاوت بسیاری دارد. عدم حضور درایو نوری هم در این مدل باعث شده تا شاهد طراحی جمع و جور و ظریف‌تری باشیم، بعلاوه‌ی اینکه چه کسی در این دوره و زمانه از دیسک نوری استفاده میکند؟

نقد هواوی میت بوک d14

ویژگی جذاب D14، باز شدن صفحه نمایش تا زاویه‌ی ۱۸۰ درجه است، هر چند در تست‌هایی که داشتیم کاربرد خاصی برای این حالت پیدا نکردیم، خصوصا که با وجود عدم پاسخگویی لمسی صفحه نمایش این مدل، این ویژگی بیشتر جنبه‌ای تزئینی دارد و آنچنان کاربردی نیست، مگر مواقعی که بخواهید یه تبلت ۱۴ اینچی همراه با یک صفحه کلید کامل را در دست بگیرید!

نقد لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14

صحبت از صفحه نمایش ۱۴ اینچی میت بوک دی ۱۴ شد، این صفحه نمایش که از نوع IPS LCD است، حاشیه‌ای ۴.۸ میلی‌متری دارد و با زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای، از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و بازگشت نور از روی ان کم است. رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ آن هم چندان مشخصه‌ی اعجاب انگیزی نیست. در کل راجع به نمایشگر هواوی میت بوک دی ۱۴ میتوان گفت که آنقدر خوب است که کافی باشد.
حضور نداشتن وب کم در بالای صفحه نمایش Matebook D14، باعث شده تا حاشیه‌ی کمی داشته باشد. اما وب کم در این مدل کجاست؟

یکی از ویژگی‌های مدل‌های مختلف سری میت بوک شرکت هواوی، قرارگیری وب کم در صفحه کلید چیکلت (Chiclet) است؛ وب کم ۱ مگاپیکسلی که تصاویر را ۷۲۰p HD ثبت می‌کند، با فشار یک انگشت از روی صفحه کلید بالا می‌آید و با بستن درب لپ تاپ هم به جای خود برمیگردد. شخصا این ویژگی سری میت بوک را میپسندم و ایکاش که در طراحی‌های مدل‌های مختلف محصولات هواوی بیشتر چنین نوآوری‌هایی را میدیدیم.

تاریخچه‌ی نت‌بوک‌های سری MateBook هوآوی

پردازنده‌های حاضر در مدل‌های مختلف میت بوک D14 از AMD و سری رایزن هستند. در مدل ارزانتر شاهد بکارگیری AMD Ryzen 5 3500U و در مدل گرانتر AMD Ryzen 7 3700U هستیم که از پس کارهای عادی و روزمره برمیایند اما فکر تدوین ویدیو و ادیت عکس‌های حجیم را از سرتان بیرون کنید! بخشی از این ناتوانی در کاربری سنگین به انتخاب پردازنده‌ی گرافیکی این مدل نیز برمیگردد، جایی که هواوی ترجیح داده تا از Radeon Rx Vega 8 در مدل ارزان و از Radeon RX Vega 10 استفاده کند.

آنباکسینگ لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14

اگر گوشی هوشمند هواوی دارید، قابلیت Huawei Share در این مدل حسابی به کارتان خواهد آمد، برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک پایین مراجعه کنید:

قابلیت‌هایی که ارزش خرید لپ‌تاپ هواوی میت بوک D14 را دوچندان کرده‌اند

سنسور حسگر اثرانگشت که نقش دکمه‌ی پاور را در این مدل ایفا میکند، مانند Matebook X Pro است. باتری میت بوک دی ۱۴ ۵۶ وات بر ساعت است که با قابلیت فست شارژی که دارد، میتواند ظرف ۳۰ دقیقه تا ۴۶ درصد شارژ شود. شارژ در این مدل از طریق یک پورت USB- C و شارژر ۶۵ واتی انجام میشود و در کنار یو اس بی سی، یک درگاه USB- A 3.0، یک درگاه USB- Z 2.0 و خروجی HDMI به همراه درگاه خروجی صدای هدفون/ ورودی میکروفن ۳.۵ میلیمتری در Huawei Matebook D14 حضور دارند. به گفته‌ی هواوی باتری این مدل میتواند تا ۹.۵ ساعت هنگام پخش ویدیوهای Full HD دوام بیاورد اما در تستی که ما گرفتیم، D14 تا ۹ ساعت بیشتر دوام نیاورد.

آنباکسینگ لپ تاپ میت بوک D14 هوای

جمع بندی بررسی لپ تاپ Huawei Matebook D14

لپ تاپ هواوی Huawei Matebook D14 محصولی مناسب آن دسته از افرادی است که از یک لپ تاپ مدرن انتظار قابلیت حمل بالا، صفحه نمایش باکیفیت و باتری متوسط دارند. کاربران حرفه‌ای و افرادی که قصد بهره‌ بردن از تمام قدرت‌های سخت‌افزاری نهفته در لپ تاپ خود را دارند در مواجهه با لپ تاپ دی ۱۴ هواوی ناامید خواهند شد. اما اگر انتظارات خود را کمی پایین آورید و مجذوب یکی دو قابلیت و نوآوری جذاب آن شوید، با محصولی طرف خواهید شد که با قیمت معقولی که دارد، پا به پایتان خواهد آمد (اقلا تا ۹ ساعت!).

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: