دوران نسل هشتم باید تمام میشد؛ آنچه که یوشیدا می‌گوید

نسل هشتم پایان یافته؛ نسخه‌ی PS4 فاینال فانتزی ۱۶ لغو شده بود

آواتار بهنام گودرزی توسط بهنام گودرزی در ۲۲ دی ۱۴۰۲ , ۲۳:۲۳

اخیرا تهیه کننده‌ی بازی فاینال فانتزی ۱۶ یعنی نائوکی یوشیدا در مصاحبه‌ای بیان داشته که توسعه‌ی بازی مذکور برای کنسول پلی استیشن ۴ در حضور دو شاخص طراحی‌های بصری خیره کننده و فقدان زمان طولانی بارگذاری امکان پذیر نبود و در نتیجه، توسعه‌ی بازی برای پلی استیشن ۴ لغو شد؛ در صورت عرضه‌ی بازی برای PS4، شاهد یک گرافیک ضعیف‌تر از گرافیک عنوان فاینال فانتزی ۱۵ روی این پلتفرم می‌بودیم. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

مسیر فاینال فانتزی با مدرن‌سازی جهان بازی‌های جدید و البته توسعه ریمیک‌های امروزی همچنان ادامه دارد و پس از حدود ۳۵ سال، همچنان طرفداران نسل جدید به جادوی این فرنچایز جذاب روی خوش نشان می‌دهند؛ مسئله‌ای که رخ دادن آن برای کمپانی و فرنچایزی ممکن نیست. اخیرا بازی فاینال فانتزی ۱۶ با ورود رسمی به سیستم مبارزات همزمان و پویا در کنار کمرنگ کردن المان‌های JRPG در دل طرفداران نسل جدید جای گرفت و احتمالا این محبوبیت با عرضه‌ی قسمت دوم ریمیک فاینال فانتزی ۷ با عنوان Rebirth تداوم خواهد یافت.

اخیرا تهیه کننده‌ی بازی فاینال فانتزی ۱۶ یعنی نائوکی یوشیدا از نسخه‌ی PS4 فاینال فانتزی ۱۶ صحبت کرده و بیان داشته که برای تیم توسعه دهنده، حذف زمان طولانی بارگذاری‌ها و استفاده از بافت‌های باکیفیت در بخش بصری بازی را دلیل عدم انتشار این اثر برای پلی استیشن ۴ دانسته است. نکته‌ی جالب اینجاست که یوشیدا اعلام می‌کند نسخه‌ی PS4 بازی حتی از فاینال فانتزی ۱۵ نیز گرافیک بصری سطح پایین‌تری داشته و با استانداردهای تیم سازنده همخوانی نداشته است.

نسل هشتم پایان یافته؛ نسخه‌ی PS4 فاینال فانتزی 16 لغو شده بود
PS4 فاینال فانتزی ۱۶

Yoshi-P ادامه می‌دهد که برای بهبود قابل توجه نسخه‌ی PS4 بازی حداقل به یک تا دو سال زمان نیاز داشته که این موضوع، در کنار اعمال فشار مضاعف روی تیم توسعه دهنده، زمان و هزینه‌ی بیشتری برای آن‌ها رقم می‌زده است؛ اکنون شاهد چنین چیزی برای نسخه‌ی PC هستیم و احتمالا باید تا یک سال دیگر برای بهینه‌سازی درست آن روی این پلتفرم صبر کرد.

عنوان Final Fantasy VII Rebirth در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ (۱۰ اسفند) به طور انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: