نتفلیکس

نتفلیکس در تلاش است امتیاز ساخت فیلم بعدی کریستوفر نولان را تصاحب کند

توسط علیرضا قطبی در ۷ مرداد ۱۴۰۰ , ۱۷:۴۹

شرکت نتفلیکس در تلاش است تا به هر قیمتی شده امتیاز ساخت فیلم بعدی کریستوفر نولان را تصاحب کند. برای اطلاع از آخرین اخبار سینما و تلویزیون با دنیای بازی همراه باشید.

یکی از سوالات بزرگی که هم‌اکنون در هالییود مطرح می‌شود این است که آیا کریستوفر نولان فیلم بعدی خود را با همکاری استودیوی برادران وارنر خواهد ساخت یا خیر، پس از اینکه کمپانی برادران وارنر اعلامیه‌ای را مبنی بر پخش همزمان فیلم‌های سینمایی خود را روی شبکه HBO Max منتشر کرد، کریستوفر نولان یکی از از فیلمسازانی بود که مخالفت شدید خود را با این تصمیم بود بطور علنی ابراز کرد و این استودیو را به باد انتقاد گرفت.

اسکات استوبر، رئیس بخش فیلم‌های اصلی شبکه نتفلیکس در گفتگو با سایت ورایتی گفت:

نکته‌ای اصلی این است اگر زمانی [نولان] تصمیم به ساخت فیلم جدید خود بگیرد، ما چه کاری باید انجام دهیم تا استودیو برای او مثل یک خانه آن باشد. او یک فیلمساز باورنکردنی است. من قصد دارم هر کاری که بتوانم انجام دهم. در این تجارت یاد گرفته‌ام که شما باید اصلاً خودخواه نباشید. من ضربه می‌خورم، زمین می خورم اما دوباره بلند می‌شوم.

به گزارش ورایتی، پس از بسته شدن قرارداد جدید نتفلیکس با استیون اسپیلبرگ و استودیوی وی، امبلین پروداکشن، استوبر امید دارد که بتواند به نحوی کریستوفر نولان را نیز جذب کند. همانند نولان، اسپیلبرگ یکی از بزرگترین طرفداران نمایش سینمایی است، اما اواخر ماه ژوئن اعلام شد که استودیوی امبلین در حال مذاکره با شبکه نتفلیکس برای ساخت چندین فیلم بلند در سال است. اسپیلبرگ تهیه‌کنندگی این فیلم‌ها را بر عهده خواهد داشت، اگرچه مشخص نیست که آیا خودش هدایت یکی از آن‌ها را بر عهده می‌گیرد‌ یا کس دیگری بر صندلی کارگردانی می‌نشیند.

با این وجود که استوبر سعی می‌کند نظر نولان را جلب کند، رئیس شبکه نتفلیکس از این واقعیت آگاه است که برای رسیدن به این هدف با چالشی بزرگی روبه‌رو است. استوبر در مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال در ماه آپریل، خاطرنشان کرد که کمبود توزیع جهانی نتفلیکس مانع اصلی در همکاری نولان با این غول پخش جریانی است.

استوبر در پاسخ به سوال درباره فیلمسازانی که تمایل به همکاری با شبکه نتفلیکس را ندارند، گفت:

فکر می‌کنم جنبه‌هایی از توزیع جهانی در سینما وجود دارد که هنوز هم جذاب هستند. من و کریس نولان کاملاً با هم صحبت کرده‌ایم … و این امر چیزی است که او عمیقا می‌خواهد. اگر نتوانیم آن را فراهم کنیم، این مسئله همچنان برای او مشکل ساز خواهد بود.

با اینکه نتفلیکس آزاد است تا قبل از پخش جریانی فیلم‌های اصلی آن‌ها را زودتر در سالن سینما اکران کند. اما این امر برای نماش جهانی این عناوین صادق نیست. برای مثال کشور فرانسه مدت هاست که برای نمایش سینمایی یک بازه ۳۶ ماهه دارد، به این معنی که فیلم‌ها سه سال بعد از اکران اولیه خود می‌توانند در شبکه نتفلیکس به نمایش درآیند (اگرچه ممکن است این وضعیت در آینده نزدیک تا حدودی تغییر کند).

پنجره زمانی که در سینمای فرانسه وجود دارد دلیل اصلی برای خروج شبکه نتفلیکس از جشنواره کن است، زیرا عناوین مسابقه‌‌ای که در سینماهای فرانسه نمایش داده می‌شوند است تا سه سال بعد حق پخش در شبکه نتفلیکس را ندارند، امری که خلاف استراتژی تجاری نتفلیکس است. سینماهای بزرگ آمریگا مانند AMC نیز پنجره زمانی ندارند به این دلیل که اصلاً فیلم‌های نتفلیکس را نمایش نمی‌دهند.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: