بازی The Last of Us Part 2

نقد افراد داخلی مایکروسافت بر The Last of Us Part 2؛ نظر مثبت منتقدان روی بازی

توسط تیم خبری دنیای بازی در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ , ۱۱:۰۰

نقد و بررسی افراد داخلی مایکروسافت بر The Last of Us Part 2 به لطف دعوای حقوقی اپل و اپیک‌گیمز به بیرون درز کرد. برای اطلاعات بیشتر با دنیای بازی همراه باشید.

تمام شرکت‌ها به نقد بازی می‌پردازند؛ حال می‌خواهد بازی خود کمپانی یا شرکت رقیب باشد. در اغلب اوقات، افراد خارج از آن شرکت به هیچ وجه از این قضایا مطلع نمی‌شوند. در حال حاضر، دعوای حقوقی اپل و اپیک‌ گیمز، خیلی از اتفاقات مخفی را به زیر نور کشانده و آ‌ن‌ها را رو کرده است. اخیرا نقد و بررسی اساسی تیم Xbox روی این بازی به همراه برخی اسناد دیگر لو رفت. این اسناد روی RestEra قرار داده شده‌اند.

نقد و بررسی The Last of Us Part 2

به طور کل، دیدگاه منتقدان Xbox روی بازی، به شدت مثبت بود. آن‌ها بازی را یکی از قوی‌ترین بازی‌های روایت محور خطاب کرده بودند. از دیدگاه آن‌ها، بازی باید به خاطر دیالوگ‌ها، نمایش قوی و صداگذاری عالی مورد تمجید قرار گیرد. با این حال کل نقد تیم Xbox خلاصه به تعریف و تمجید نمی‌شود و آن‌ها ایرادات جدی‌ای به سیستم مبارزه بازی داشتند. در این بررسی ذکر شده بود:« ناتی داگ هنوز از ساخت یک گان‌پلی ملایم در بازی‌هایش عاجز است و واقعا عذری وجود ندارد. خوش‌بختانه برای آن‌ها این سیستم جواب داده و با فضای بازی سازگاری دارد و این سیستم مبارزه پلیر را تحریک می‌کند که فقط از مخفی‌کاری استفاده کند.»

این خط از کل نقد آن‌ها بسیار به چشم آمد و جنجال‌های زیادی هم به پا کرد. کسی توجه نکرد که این تیم نقد مثبتی به بازی داشتند و حتی قبول‌ کرده‌ بودند که این سیستم مبارزه در فضای The Last of Us Part 2 جواب داده است. در نهایت تیم Xbox اعلام داشتند که هر تیمی استعداد یا پول برای ساخت چنین بازی‌ای ندارد. قبول کردند که بعد از یک دور تمام کردن بازی، درباره داستان و کاراکترها به فکر فرو رفتند.

پیشتازی بازی The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima در رویداد GDC Awards

امروز، کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی، نامزدهای نهایی جوایز Game Developers Choice Awards را معرفی کرد. برندگان در مراسم CDGA، که در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در روز چهارشنبه، اول ژوئیه در ساعت ۱۶:۳۰ (۱۱ خرداد ساعت ۴ بامداد) و همزمان با جشنواره بازی‌های مستقل ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.

در این رویداد بازی The Last of Us Part 2 به همراه Hades و Ghost of Tsushima با شش نامزدی در رتبه اول قرار گرفتند و بازی Half-Life: Alyx نیز با پنج نامزدی در رتبه بعد قرار گرفت. همه‌ی این عناوین در بخش بهترین بازی سال نیز نامزد هستند. بازی‌های دیگری که بیش از یک نامزدی دریافت کرده‌اند عبارت‌اند از Animal Crossing: New Horizons Dreams.

بازی Hades نامزد بهترین طراحی صوتی، بهترین طراحی، نوآوری، بهترین روایت داستان، بهترین هنر تجسمی و بهترین بازی سال است. بازی Ghost of Tsushima نامزد بهترین طراحی صوتی، بهترین طراحی، بهترین روایت داستان، بهترین فناوری، بهترین هنر تجسمی و بهترین بازی سال شد. بازی The Last of Us Part 2 نیز نامزد بهترین طراحی صوتی، بهترین طراحی، بهترین روایت داستان، بهترین فناوری، بهترین هنر تجسمی و بهترین بازی سال شد.

آقای گوستاوو سانتاولایا، آهنگساز بازی The Last of Us Part 2 در توییتر خود اعلام کرد که این بازی تازه شروع کار است. با دنیای بازی همراه باشید.

در طول هفته شاهد آن بودیم که اثر مذکور در مراسم Golden Joystick موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. این بازی، شش جایزه از جمله بهترین داستان سرایی و بهترین بازی سال را دریافت کرد. زمانی که اثر مورد بحث موفق به نامزد شدن در ۱۰ بخش از مراسم TGA شد، آهنگساز آن در یک پست توییتر نوشت که این بازی تازه شروع کار است.
طبیعتا این توییت باعث ایجاد شایعاتی شد. در Resetera، بازیکنان درحال بحث کردن در مورد معنای جمله «تازه شروع کار است» هستند. آیا این جمله به یک بازی جدید از مجموعه The Last of Us اشاره دارد؟ یا به پروژه ی جدید استودیو Naughty Dog ؟ همچنین می‌توان گفت که وی فقط به سریال The Last of Us که توسط HBO در دست ساخت است، اشاره دارد.
با اینحال، چیزی که طرفداران را بیشتر به فکر فرو برده است، انتشار توییت جدید آقای Derek Philips، بازیگر و صداپیشه پدر ابی است. وی عکسی را منتشر کرد که در آن لباس موشن کپچر را بر تن دارد. همچنین بالای این عکس نوشته شده است: دوباره به کار برگشتم
با این حال، فعلا باید منتظر بمانیم اما ساخت نسخه سوم آنهم با توجه به پایان‌بندی بازی The Last of Us Part 2 دور از انتظار نیست.

طبق ادعای وبسایت GamesRadar، بازی‌های The Last of Us Part 2 و God of War از دو ویژگی adaptive triggers و haptic feedback در کنترلر پلی استیشن ۵ به خوبی برای عمیق کردن تعامل مخاطبان با گیم‌پلی بازی‌هایشان بهره برده‌اند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای دنیای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

دو عنوان The Last of Us Part 2 و God of War از جمله بازی‌های انحصاری خانواده پلی استیشن هستند که سونی قصد دارد با اعمال بهبود‌هایی در جنبه جلوه‌های بصری و گیم‌پلی، تجریه آن‌ها روی کنسول پلی استیشن ۵ را لذت بخش‌تر از نسخه PS4 کند. ظاهرا پیشرفت‌های بازی تنها معطوف به کاهش زمان لودینگ‌های بازی و نرخ فریم بالاتر نمی‌شود. به ادعای وبسایت GamesRadar که پیشتر نیز سابقه خوبی در افشای اطلاعات در مورد کنسول سونی و بازی‌های آن را دارد، این بازی‌های از دو ویژگی منحصر به فرد کنترلر پلی استیشن ۵ یعنی adaptive triggers و haptic feedback برای افزودن عمق به گیم‌پلی بازی بهره می‌برند.

در بازی The Last of Us Part 2 از adaptive triggers در هنگام کشیدن کمان و رها کردن تیر استفاده شده و haptic feedback نیز موثری در القای هیجان هنگام مبارزات یا راندن قایق ایفا می‌کند. در مورد بازی God of War نیز چنین امری صادق است و حس مبارزه با تبر یا دفع حملات با سپر جذاب‌تر از نسخه PS4 است.

استودیو سانتا مونیکا چندی پیش اعلام کرد بازی God of War با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسول PS5 اجرا خواهد شد. دیگر انحصاری‌های سونی نظیر Days Gone یا بازی‌های PSVR نیز قرار است در آینده آپدیت نسل نهم را دریافت کنند.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: