بازی God of war Ascension

نکات جالب بازی God of War Ascension | عروج و فرود

توسط حسین بازدید در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ , ۲۱:۵۱

سری بازی‌های God of War نقش مهمی در صنعت ویدیوگیم دارند. در این مقاله نکات جالب بازی God of War Ascension را مرور می‌کنیم. با دنیای بازی همراه باشید.

بازی God of War Ascension ششمین نسخه در مجموعه بزرگ و جنون‌آمیز «خدای جنگ» به شمار می‌رود. بازی اکشن – ماجراجویی که توسط استودیوی Santa Monica توسعه و به دست سرگرمی‌های کامپیوتری سونی (SCE) منتشر شده است. سری گاد آو وار یا خدای جنگ یکی از ماندگارترین مجموعه‌های ویدیوگیم قلمداد می‌شود. بازی‌هایی که حال اساطیری داشتند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای عاشقان اکشن بودند. خون، خون و خون تمام سری را در بر گرفته و هیجانی وصف نشدنی را به مخاطب القا می‌کنند. این سری محبوبیت خود را مدیون شخصیت اصلی‌اش یعنی کریتوس (Kratos) هم هست و این کاراکتر عصبانی جای خاصی در قلب مخاطبان دارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا جالب‌ترین نکاتی که می‌توانیم در این بازی ببینیم را مروری کنیم.

اولین God of War که بخش مولتی پلیر داشت

بازی God of War Ascension

بازی God of War Ascension اولین بازی مجموعه بود که بخش آنلاین داشت و کاربران در آن به تجربه‌ی خدای جنگی آنلاین می‌شدند. این بخش مولتی پلیر از هشت پلیر تشکیل می‌شد. قبل از شروع هر دست،‌ تمام پلیرها به عنوان یک مبارز، مانند کریتوس، معرفی می‌شدند که عهد شکسته‌اند و در زندان نفرین‌شده، زندانی‌اند. هر کدام از مبارزان با یکی از خدایان متحد می‌شدند. زئوس، پوسایدون، هیدس و آرس خدایان حاضر در بازی به شمار می‌رفتند. ماموریت اصلی پلیرها به دست‌آوردن بخشی از نقشه برای دست‌یابی به پاداش بود. هر کدام از خدایان استایل مبارزه خاصی را به پلیر اعطا می‌کرد.

بازی God of War Ascension پیش درآمدی بر کل مجموعه قلمداد می‌شود

بازی God of War Ascension

داستان بازی God of War Ascension نقطه آغاز کل سری به حساب می‌آید. جایی که کریتوس زندانی و به زنجیرکشیده شده است. او توسط فیوری‌ها به دلیل شکستن قسمش به آرس شکنجه می‌شد.

داستان سری گاد آو وار در دنیای اساطیری یونان شکل گرفته است. داستانی که با آخرین نسخه به دنیای نورس و اسکاندیناوی هم پا گذاشته است.

تنها نسخه فرعی که به دست Santa Monica ساخته شد

بازی God of War Ascension

تا الان هشت نسخه از سری بازی‌های خدای جنگ منتشر شده که هر کدام به نحوی جای خاصی در قلب مخاطبان دارند. فرنچایز توسط استودیو سانتا مونیکا خلق و گسترش یافته است. اولین نسخه این مجموعه توسط دیوید جفی، کارگردان خلاق بازی‌هایی مانند Twisted Metal ساخته شد. چهار نسخه اصلی سری به دست استودیوی سانتا مونیکا توسعه یافت. سه نسخه دیگر که نقش اسپین‌آف در مجموعه را داشتند توسط استودیوهای دیگر تولید شدند. نسخه Ascension تنها نسخه فرعی به شمار می‌رود که به دست استودیو اصلی ساخته شد. به قولی در این چهارنسخه کریتوس کم‌تر به خون و خون‌ریزی فکر می‌کرد و دعوای اصلی را تیم قدیمی طراحی می‌کند.

پایین‌ترین میزان فروش در کل سری

بازی God of War Ascension

سری خدای جنگ برای سونی یکی از مهم‌ترین منابع درآمد تلقی می‌شود. به قولی بعد از این همه سال، این مجموعه به یکی از پایه‌های کنسول پلی استیشن بدل شده است. نسخه God of War Ascension با وجود نمرات خوبی هم که دریافت کرد، اما نتوانست آن‌ چنان که باید بازار را گرم کند. این بازی در مجموع ۵۷۰ هزار نسخه فروخته است که برای سری گاد آو وار رقم جالبی محسوب نمی‌شود.

تنها نسخه فرعی روی کنسول‌های خانگی

بازی God of War Ascension

در کنار شماره‌های اصلی که همگی روی کنسول‌های خانگی یا اصلی سونی عرضه شدند، Ascension تنها نسخه فرعی بود که همراه این شماره‌ها بود. دو نسخه فرعی دیگر مجموعه، یعنی Ghost of Sparta و Chains of Olympus هر دو برای کنسول دستی PSP منتشر شده بودند. بازی God of War Ascension در این میان خودش را به نسخه‌های اصلی چسبانده و اهمیت خود را بالاتر برده است.

پایین‌ترین نمره در کل مجموعه

همه عادت داریم که به محض عرضه یک بازی جدید، بلافاصله نمره متاکریتیک آن را چک کنیم. به نفس غلط‌بودن یا درست‌بودن این عمل کاری ندارم اما فاکتور مهمی در خرید و تجربه اثری جدید به شمار می‌رود. بازی God of War Ascension با این‌که توسط استودیوی اصلی توسعه یافته و تقریبا داستان مهمی را روایت می‌کند، اما نمره پایین‌تری نسبت به بقیه نسخه‌ها دریافت کرده است. این نسخه نمره ۸۰ از ۱۰۰ را در متاکریتیک از آن خود کرده است. با این‌که ۸۰ به خودی خود نمره بالایی محسوب می‌شود؛ با این‌ حال در مقایسه با بقیه بازی‌های مجموعه پایین قلمداد می‌شود.

بازی‌ God of War Ascension نسخه فرعی به حساب می‌آید و آن‌ چنان جنجال و صحبت ندارد که بتوان نکات زیادی از آن بیرون کشید. با این حال سعی کردیم هر آن‌چه که درباره این بازی می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: نکات بازی خدای جنگ God of War 2018

دیدگاه
۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

3 Replies to “نکات جالب بازی God of War Ascension | عروج و فرود”

  1. kingp گفت:

    بدبختی زمانه ش طوری شده دیگه یادمان میره براتعریف کردن.
    فقط یادمه
    نکته مثبتش گرافیک عالیش بود
    نکته منفی گیم پلی بدون چالش و عدم سختی مبارزات
    و بخش خاکستری بازی هم داستانش بود./

    ۴ ۰
  2. POKER گفت:

    خوندم،مطلب جالبی بود خسته نباشید :57:

    ۲ ۰