لیست-مشاغل-موردنیاز-بایوور

استودیو BioWare مشغول توسعه دنباله بازی Jade Empire بوده‌است

توسط تیم خبری دنیای بازی در ۶ بهمن ۱۳۹۹ , ۱۹:۰۰

طراح هنری استودیو BioWare اخیرا کانسپت آرتی از دنباله بازی Jade Empire را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته‌است. ظاهرا استودیو به مدت سه سال مشغول توسعه این پروژه لغو شده بوده‌است. همراه دنیای بازی باشید.

بازی Jade Empire یکی از عناوین خوش ساخت بایوور است که کم‌تر در میان مخاطبان صنعت گیم شناخته شده‌است. این عنوان همیشه زیر سایه دیگر آی‌پی‌های محبوب کمپانی نظیر Mass Effectو Dragon Age قرار گرفته‌است. اکثر افرادی که موفق به تجربه بازی شده‌اند، آن را جذاب و لذت بخش ارزیابی می‌کنند و همین موضوع ساخته نشدن دنباله‌ای مناسب برای بازی را عجیب جلوه می‌کند. موردی که ظاهرا پس از سال‌ها برای آن پاسخی یافت شد‌ه‌است.

Project Revolver اسم رمز دنباله بازی Jade Empire بوده‌است. این بازی قرار بود دنباله‌ای معنوی بر نسخه اول باشد و المان‌ها و قوانین جهان بازی را از ابتدا پایه ریزی کند. این دنباله یم بازی جهان باز با محیطی سندباکس گونه‌ بوده که روایت داستان را به صورت غیر خطی پیگیری می‌کرده و مراحل اصلی و جانبی در جهان علمی تخیلی پیگیری می‌شده. تمرکز اصلی گیم‌پلی بازی روی مبارزات با پارکور بوده‌است. ظاهرا استودیو BioWare پس از سه سال توسعه بازی برای پلتفرم‌های PS3 ،Xbox 360 و PC در نهایت تصمیم می‌گیرد تمرکز خود را روی Mass Effect 2 و نسخه بعدی Dragon Age معطوف کند و این پروژه را لغو می‌کند.

آقای Matt Rhodes، طراح هنری استودیو BioWare اخیرا از یکی از کانسپت آرت‌هایی که در زمان توسعه Project Revolver کشیده‌است، در صفحه شخصی خود رونمایی کرده که در ادامه می‌توانید این تصویر را تماشا کنید:

مدیر کل استودیوی BioWare و تهیه کننده اجرایی بازی Dragon Age این استودیو را ترک کردند

شرکت EA و استودیوی بایوور اعلام کردند که طراحان پیشکسوت استودیو، کیسی هادسون و مارک دارا از این استودیو جدا خواهند شد. هادسون از سال ۲۰۰۰ کار خود را در استودیوی BioWare آغاز کرد و در خلق فرنچایز Mass Effect نقشی اساسی داشت. وی پس از کارگردانی سه گانه اصلی این عنوان، در سال ۲۰۱۴ استودیو را ترک کرد، قبل از اینکه در سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر کل به این استودیو برگردد. مارک دارا نیز بیش از بیست سال در استودیوی بایوور مشغول به کار بود و به عنوان یکی از طراحان ارشد و خلاق بازی Dragon Age فعالیت می‌کرد.

استودیوی BioWare

لورا میله ، مدیر ارشد استودیوی‌های شرکت EA، در بیانیه‌ای در خصوص این موضوع نوشت که این شرکت در حال جستجو برای یک مدیر کل جدید برای استودیوی بایوور است. هادسون در بیانیه‌ی خود گفته که مدیر ارشد عملیات توسعه، گری مک کی، فعلاً به عنوان مدیر کل موقت فعالیت خواهد کرد تا زمانی که جستجو برای مدیر جایگزین به پایان برسد. همچنین سامانتا رایان، معاون ارشد شرکت EA همچنان به نظارت بر این استودیو ادامه خواهد داد.

با وجود جدایی هادسون و دارا کار بر روی تمامی پروژه‌ها همچنان همچنان ادامه دارد. دارا به عنوان تهیه کننده اجرایی در ساخت بازی Dragon Age 4 فعالیت داشت. هدایت این پروژه حالا به کریستین دیلی، رئیس استودیو بایوور آستین محول شده است. استودیوی بایوور آستین  هم‌اکنون در حال کار بر روی بازی Anthem و رفع ایرادات اصلی آن است. دارا در متن خداحافظی شخصی خود نوشت که متیو گلدمن، که از زمان شکل‌گیری سری بازی Dragon Age با این این پروژه همکاری داشته است،حالا به عنوان مدیر خلاقیت به کار خود روی این پروژه ادامه خواهد داد.

در خلال جدایی این دو چهره‌ی کلیدی از استودیو، چندین پروژه‌ی مهم با محوریت فرنچایز Mass Effect در حال توسعه است. یکی از این پروژه‌ها انتشار نسخه‌ی  Legendary Edition بازی Mass Effect است که قرار در بهار سال ۲۰۲۱ منتشر شود. استودیو بایوور اخیراً تأیید کرده است که دنباله‌ی بازی Mass Effect نیز در دست ساخت است.

تیم جدید توسعه‌ی بازی Mass Effect توسط مایک گمبل که بیش از یک دهه در استودیوی بایوور فعالیت داشته است، هدایت خواهد شد. وی در ساخت و توسعه بازی Mass Effect 2 و ۳ مشارکت داشته و تهیه کنندگی بازی‌های Mass Effect Andromeda بود و Anthem را نیز بر عهده داشته است.

لیست مشاغل موردنیاز بایوور به پروژه بعدی این استودیو اشاره می‌کند

طبق اخبار منتشر شده در سایت EA، در لیست مشاغل موردنیاز بایوور (BioWare)، آن‌ها به‌دنبال استخدام کارگردان فنی برای پروژه آینده خود که ادامه یکی از “معتبرترین” مجموعه‌های این شرکت است، می‌باشند. با دنیای بازی همراه باشید.

استودیو بایوور که دوران طلایی خود را با سری عناوین موفقی چون Mass Effect, Dragon Age, Knights of the Old Republic, Jade Empire پشت سر گذاشته‌، حال برای بازگشت به این دوران و ساخت یکی از معتبرترین پروژه‌های آینده خود به‌دنبال جذب کارگردان فنی است. مدت طولانی است که این استودیو بدلیل توسعه و عرضه ضعیف عناوین خود مورد انتقاد هواداران و منتقدان قرار گرفته است، اما حالا بایوور امیدوار است تا در پروژه‌های بعدی خود، از خشم هواداران کاسته و به دوران طلایی خود بازگردد.

لیست شغلی جدید این استودیو نشان می‌دهد که آن‌ها به‌دنبال شخصی هستند که برای بازی بعدی این شرکت که یک بازی بزرگ تلقی شده و ادامه یکی از معتبرترین فرانچایزهای بایوور خواهد بود، در حوزه کارگردانی فنی با اعضای این استودیو کار کند. تمام درخواستی که استودیو بایوور دارد به همین نکته اشاره می‌کند که آن‌ها قرار است نسخه جدید یکی از مجموعه‌های بزرگ خود را بسازند.

در گذشته نیز این استودیو عنوان کرده بود که بازی Mass Effect: Andromeda آخرین نسخه از این سری نخواهد بود و ادامه این سری به هواداران و میزان حمایت‌ آن‌ها از این عنوان بستگی دارد. هرچند در ماه‌های گذشته خبر ساخت نسخه جدید Mass Effect سر و صدای زیادی به پا کرد، اما در کنار این بازی نیز ساخت نسخه جدیدی از مجموعه Dragon Age هم دور از ذهن نیست و ممکن است بعد از گذشت ۴ سال، نسخه جدیدی از این بازی را شاهد باشیم. تنها چیزی که مهم است، تلاش بایوور برای بازگشت به دوران طلایی خود است.

نظر خود را پیرامون لیست مشاغل موردنیاز بایوور و پروژه جدید آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: