بوکه گیم

خالقان Silent Hill در حال ساخت یک عنوان ترسناک – ماجراجویانه هستند

توسط تیم خبری دنیای بازی در ۴ دی ۱۳۹۹ , ۰۲:۰۰

کیچیرو تویاما ، خالق بازی Silent Hill و Gravity Rush، جزئیات مربوط به اولین بازی از استودیوی جدید خود را به اشتراک گذاشت. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

استودیوی بوکه گیم در تاریخ ۱۳ آگوست تاسیس شد و در ماه دسامبر خبر افتتاح آن بطور عمومی اعلام شد. در گفتگو با سایت IGN ژاپن، تویاما توضیح داد که او در حال کار بر روی یک بازی اکشن ماجراجویی است که طرفداران کارهای قبلی او را به خود جذب خواهد کرد. وی توضیح داد که این بازی شامل المان‌های نبرد و داستانی در فضایی خواهد بود که شما از بازی‌های قبلی او در استودیوی سونی ژاپن و کونامی بخاطر دارید.

بوکه گیم

وقتیکه از تویاما پرسیده شد که آیا این عنوان جدید استودیو بیشتر به عناوین ترسناک قبلی آن‌ها مثل Silent Hill و Siren شباهت دارد یا اینکه به محیطی فانتزی با شخصیت‌های انیمه‌ مثل بازی Gravity Rush، وی اینگونه پاسخ داد:

این عنوان هر چه باشد، اول از همه یک بازی ترسناک خواهد بود. اگرچه تمرکز ما بیشتر از اینکه روی ساخت یک بازی کاملاً ترسناک باشد بر ارائه‌ی یک تجربه سرگرم کننده‌تر است.

در حالی که تویاما در حدود ۲۰ سال گذشته یکی از مهمترین توسعه دهندگان عناوین انحصاری در شرکت سونی بوده است، اما او خاطرنشان که این بازی جدید یک نسخه چند پلتفرمی خواهد بود. وی در اینباره گفت:

 ما  در حال ساخت بازی روی رایانه‌های شخصی به عنوان پلتفرم اصلی هستیم، اما امیدواریم که بتوانیم بازی را روی بیشتر کنسول‌ها تا آنجا که امکان دارد منتشر کنیم.

این عنوان جدید توسط یک تیم نسبتاً بزرگ در حال توسعه است، و بنیانگذار و تهیه کننده‌ی استودیوی بوکه کازونوبو ساتو توضیح داد که آنها هنوز در مراحل اولیه توسعه‌ی بازی قرار دارند و بازی احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ آماده خواهد شد:

ما در مرحله‌ی ساخت طرح اولیه بازی هستیم، و توسعه بازی احتمالاً نزدیک به سه سال طول خواهد کشید. بنابراین امیدواریم که حدوداً تا سه سال آیند این بازی را به دست شما برسانیم.

درمورد تاسیس استودیو، تویاما توضیح داد که شیوع ویروس کووید-۱۹، مجبور شدن به دورکاری و رسیدن به سن ۵۰ سالگی باعث شد که او بیشتر به آینده‌ی خود فکر کند و در آخر به فکر تاسیس استودیوی مستقل خود بیفتد.

برای همین او به سراغ همکاران قدیمی خود ساتو تهیه کننده سری بازی Siren و The Last Guardian  و جونیا اوکورا طراح اصلی سری Siren و Gravity Rush می‌رود. کسانی که تویاما همیشه از آن‌ها بخاطر شکل دادن به ایده‌هایش در طراحی گیم‌پلی بازی‌ها قدردانی می‌کند. در آخر این سه همکار با کمک هم استودیو بوکه گیم را تاسیس می‌کنند و حالا تویاما به عنوان سازنده، ساتو به عنوان تهیه کننده و اوکورا به عنوان کارگردان بازی به کار خود در استودیو ادامه می‌دهند.

در ابتدا تویاما و همکارانش قصد ساخت بازی‌ها کوچک موبایل را داشتند، قبل از اینکه بتوانند تیمی را که اعضای آن عمدتاً سازندگان کهنه‌کار بازی‌های ویدیوی هستند را برای ساخت پروژه‌های بلندپروازانه‌تر تشکیل دهند.

تویاما با اشاره به استودیوی جن‌دیزاین که توسط همکار دیگرش فومیتو اوئدا خالق بازی Ico ، تاسیس شده گفت:

من از استودیوی جن‌دیزاین بسیار الهام گرفتم. اودا آنقدر از تجربیات خود برای من گفت که سب شد تا از این الگو پیروی کنم.

اگرچه تا عرضه‌ی بازی بوکه گیم زمان زیادی باقی مانده اما ساتو و مدیر توسعه یوهی هارت (یکی دیگر از اعضای قدیمی استودیوی ژاپن) قول دادند که حساب توییتر و حساب فیس بوک استودیوی جدید استودیو با پیشرفت تیم و پشت صحنه‌ی روند ساخت بازی را نشان دهند.

هنگامی که شما در یک استودیوی بزرگ مانند استودیوی ژاپن کار می کنید، در به اشتراک گذاشتن –مراحل ساخت بازی- محدودیت دارید، بنابراین اکنون که از این محدودیت‌ها رها شده‌ایم، می خواهیم از فرصت استفاده کنیم و تا آنجا که می‌توانیم – روند ساخت بازی را- به اشتراک بگذاریم. بنابراین مخاطبان می توانند ببینند که چگونه بازی در طول زمان شکل می‌گیرد. امیدواریم که این عمل باعث شود مردم ما را فراموش نکنند.

سازندگان قدیمی بازی Silent Hill استودیوی مستقل بوکه گیم را تاسیس کردند

کیچیرو تویاما خالق بازی‌های Silent Hill و Gravity Rush به همراه چند نفر از همکاران قدیمی خود، استودیوی مستقل بوکه گیم را تاسیس کردند. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

در حالی که طی چند دهه گذشته چشم انداز بازار بازی‌های ژاپنی به طور قابل توجهی تغییر کرده است و شایعات دور شدن شرکت سونی از بازار ژاپن نیز اخیراً داغ شده است اما اما انکار این واقعیت که دیگر استعداد زیادی در این کشور وجود ندارد، ادعایی غیر منطقی است.

اخیراً اعلام شد که کیچیرو تویاما کارگردان و یکی از سازندگان اصلی سری بازی دلهره‌آور Silent Hill به همراه جونیا اوکورا و کازونوبو ساتو از استودیوی سونی ژاپن جدا شدند تا استودیوی جدید خود به نام بوکه گیم را تاسیس کنند. هر سه طراح سابق استودیوی سونی ژاپن در ساخت بازی Gravity Rush مشارکت داشتند. این بازی ابتدا برای برای کنسول دستی ویتا عرضه شد و سپس دنباله‌ی آن برای پلی‌استیشن ۴ ساخته شد. با اینکه هر دو بازی مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند اما هیچ کدام از آن‌ها به عناوینی پرفروش تبدیل نشدند.

طراحان استودیوی نوپای بوکه گیم در حال کار بر روی یک عنوان ماجراجویی اکشن جدید هستند که قرار است طی چند سال آینده منتشر شود. برخی از طرح‌های اولیه این بازی به طور خلاصه در ویدیو‌ی زیر نشان داده شده‌اند و به نظر می رسد که این پروژه در ژانر وحشت باشد، هرچند اکنون برای نتیجه‌گیری زود است.

استودیوی سونی ژاپن در چند سال گذشته به طور گسترده به عنوان یک استودیوی پشتیبان فعالیت داشته و برای مثال بازی‌هایی مانند ریمیک Demon’s Souls و عناوین کوچکتر مانند Astro’s Playroom را ساخته است اما در در ساخت IP های جدید سهم اندکی دارد. همانطور که گفته شد شایعاتی مطرح شد که شرکت سونی با توجه به روند کاهشی فروش کنسول خود در کشور ژاپن قصد دارد تمرکز خود را بیشتر بر روی بازار غرب قرار دهد، اگرچه رئیس SIE ، جیم رایان در مصاحبه‌ی اخیر خود مدعی شد که بازار ژاپن همچنان برای سونی مهم است.

اینکه جدایی این طراحان چقدر با این مسئله در ارتباط است مشخص نیست. اما توسعه دهندگان بازی Gravity Rush 2 از زمان انتشار این بازی در سال ۲۰۱۷ درگیر پروژه مهم دیگری نبوده‌اند یا حداقل پروژه‌ای جدیدی از آن‌ها معرفی نشد.

منبع : Gamingbolt

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: