درآمد-EA-از-پرداخت-های-درون-برنامه-ای

کمپانی EA پیشنهاد جدیدی برای خرید استودیو Codemasters ارائه کرد

توسط تیم خبری دنیای بازی در ۲۵ آذر ۱۳۹۹ , ۱۵:۰۰

ظاهرا کمپانی EA همچنان مصرانه به دنبال تصاحب مالکیت استودیو «Codemasters» است. به گفته سخنگوی کمپانی آن‌ها با مدیرعامل استودیو Codemasters بر سر رقم ۱.۲ میلیارد دلاری به توافق رسیده‌اند و این قرارداد تا بهار سال آینده نهایی می‌شود. یا دنیای بازی همراه باشید.

سخنگو کمپانی EA در تازه‌ترین کنفرانس مالی این شرکت، خبر از خرید استودیو کد مسترز داد. رقم توافقی ۱.۲ میلیارد دلار است که ۷.۹۸ میلیون دلار از این مبلغ مستقیما به سهامداران استودیو خواهد رسید. ظاهرا این رقم پیشنهادی الکترونیک آرتز لحظه پایانی قبل از نهایی شدن توافق Codemasters با کمپانی Take-Two رسیده‌است. کمپانی مادر راک استار قصد داشت استودیو را رقم پیشنهادی ۷۵۰ میلیون پوند (خدودا ۹۸۰ میلیون دلار)

مدیرعامل کمپانی الکترونیک آرتز، آقای اندرو ویلسون نسبت به این توافق به شدت خوشبین است:

تیم ما معتقد است با یکی شدن و همکاری ایکترونیک آرتز و کدمسترز یک فرصت بی‌نظیر برای حلق بازی‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده ریسینگ به وجود خواهد آمد. صنعت ما در حال رشد است. بازی‌های ریسینگ نیز به تبع در حال رشد و شکوفایی هستند. حال ما فرصت داریم جایگاه خود در ژانر ریسینگ را محکم‌تر از همیشه کنیم. سالیان زیادی تیم خلاق و با استعداد کدمسترز و بازی‌های باکیفیت آن‌ها را تحسین می‌کردیم.

کمپانی Take-Two Interactive پیشتر رقم پیشنهادی ۷۲۵ میلیون پوند را ارائه کرده بود

به نظر رسیده این حرکت برای Take-Two Interactive سنگین بوده و قرار بود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ شاهد انجام قرار داد باشیم. حال به نظر رسیده شرکت EA به دنبال خرید کدمسترز با رقم ۷۲۵ میلیون پوندی است.

Sky News گزارش داده، EA پیشنهاد ۷۲۵ میلیون پوندی به Codemasters داده و این خبر را روز دوشنبه اعلام کرد. البته کدمسترز دقیقا تصمیم گیری نداشته و مشخص نیست آیا با Take-Two همکاری دارد یا EA.

هر یک از این شرکت‌ها می‌توانند منفعتی برای کدمسترز به دنبال داشته باشد و باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه استودیو Codemasters چیست. EA ابتدا سال جاری تایید کرد که به دنبال خرید استودیویی است و گویی کدمسترز همان سازنده موردنظر خواهد بود.

به عنوان یک اقدام متداول و مرسوم در میان شرکت‌های بزرگ ویدئوگیم، کمپانی EA به عنوان شرکتی که در سراسر جهان سهام‌داران بزرگ و کوچکی دارد، عملکرد مالی خود را در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۰ منتشر کرد. رشد مالی این شرکت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته نزدیک به ۱۷ درصد بوده است.

به گفته اندرو ویلسون (Andrew Wilson) مدیر عامل الکترونیک‌آرتز، EA بخش قابل توجهی از این رشد مالی را مدیون استقبال بیش از ده‌ها میلون کاربر جدید از بازی‌های FIFA 20، Madden 20 و Sims 4 است. این مساله در حالی است که پایه بازیکنان FIFA نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته، دو برابر شده است و Madden NFL نیز حتی با ثبت رکورد افزایش ۱۴۰ درصدی در جذب بازیکنان، بهتر عمل کرده است.

این مساله طبق گفته Blake Jorgensen از دیگر مدیران ارشد کمپانی EA، یک نتیجه استثنایی و غیر قابل پیش‌بینی بوده است. همچنین وی اعلام کرده است که با عرضه محتواهای فصل پنجم بازی Apex Legends، این بازی نیز در جذب بازیکن به بالاترین قله خود رسیده است.

طبق آخرین اخبار بازی، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که بخش بزرگی از درآمد شرکت الکترونیک آرتز (EA) را پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها و سرویس‌های آنلاین تشکیل می‌دهند؛ روندی که اصلی‌ترین شیوه کسب درآمد آن‌ها در طی سالیان گذشته بوده است. حال خلاصه دریافت مالی سه‌ماهه اخیر آن‌ها نشان می‌دهد که این روند همچنان با کسب درآمد بیشتری ادامه داشته است.

پیش‌تر و در طی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹-۲۰ که از اکتبر ۲۰۱۹ تا پایان دسامبر ۲۰۱۹ را شامل می‌شود، کمپانی EA نزدیک به یک میلیارد دلار (دقیقا ۹۹۳ میلیون دلار) از پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا سرویس‌های آنلاین درآمد داشته است که البته هنگام انتشار این گزارش، آن‌ها را دوبل در نظر می‌گیرد. این رقم افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. در همین حال، در دوره ۱۲ ماهه این شرکت هم درآمد ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون دلاری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب کرده است، که بازهم افزایش ۲۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این رقم سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار بوده است.

این رقم‌ها عظیم به‌نظر می‌رسند، اما اصلا تعجب آور نیست. به‌خصوص وقتی که خروجی کمپانی EA در سال ۲۰۱۹ را نظر داشته باشیم، این رقم‌ها طبیعی خواهد بود. بازی‌هایی همچون FIFA و Madden، سودآوری بزرگی برای ناشر داشته‌اند، اما ناگفته هم نماند که Apex Legends ساخته استودیوی ری‌اسپاون (Respawn Entertainment) که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، سهم بزرگی در سودآوری این شرکت داشته است.

از آوریل سال ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱، شرکت EA قصد دارد که در مجموعه ۱۴ بازی منتشر کند. از این میان چهار عنوان اصلی آن‌ها کاملا غیرورزشی خواهد بود. در طی ارائه این گزارش مالی، کمپانی صحبت‌هایی هم در مورد توسعه بازی‌هایشان برای پلی‌استیشن ۵ و Xbox Series X و همچنین برنامه‌‌هایشان برای پشتیبانی از نینتندو سوئیچ مطرح کردند.

نظرات خود را در مورد درآمد کمپانی EA با دنیای بازی درمیان گذارید.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: