رئیس پلی‌استیشن

رئیس پلی ‌استیشن: ساخت IP های جدید ریسک بالایی دارد

توسط تیم خبری دنیای بازی در ۳ آذر ۱۳۹۹ , ۲۰:۰۰

جیم رایان، رئیس پلی استیشن، نظر خود را در مورد توسعه‌ی بازی‌های تریپل ای (AAA) و ریسک بالای ساخت IP ‌های جدید بیان کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار با دنیای بازی همراه باشید.

مدیرعامل  Sony Interactive Entertainment، جیم رایان در مصاحبه با مجله‌ی GQ،  اظهار داشت که انتشار یک IP جدید – یعنی یک عنوان با فرنچایزی کاملاً جدید – به دلیل هزینه‌های هنگفت برای ساخت و انتشار آن دارای ریسک بالایی است. رایان در این باره گفت:

بطور طبیعی ما در طی نسل قبلی روی کنسول ، پلی‌استیشن ۴ سرمایه گذاری زیادی کردیم، بیش از آنچه که مردم می‌توانند تصور ‌کنند. ما بازی‌های استودیوی Insomniac Games را از طریق خرید آن به لیست خود اضافه کردیم. ما هم‌اکنون بازی های عالی می‌سازیم و مطمئناً همچنان به ساخت بازی های عالی خود ادامه خواهیم داد.

نکته‌ای که در مورد این بازی‌های پرفروش وجود دارد این است که آنها به یک انتشار گیشه‌ای نیاز دارند. هزینه ساخت چنین عناوینی این روزها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است و ساخت و عرضه‌ی IP جدیدی به بازار کاری بسیار پر ریسک است و ما چهار بار این کار را در نسل قبل با پلی‌اسیتشن ۴ انجام دادیم، شما باید یک عرضه‌ی باکس ‌آفیسی داشته باشید.

پلی ‌استیشن

نقطه نظر رایان در رابطه با این موضوع جالب است. با اینکه ساخت و انتشار چهار IP کاملاً جدید سونی در نسل قبلی با ریسک بالایی همراه بوده است. اما با ورود عناوینی درخشانی مثل Ghost of Tsushima و Horizon Zero Dawn به کتابخانه‌ی پلی‌استیشن و فروش بالای آن‌ها، خطر سرمایه‌گذاری‌ها و استراتژی‌های پر ریسک این شرکت با سود و بازدهی بالای این عناوین کاملاً جبران شده است. رایان در ادامه افزود:

ما یک سازمان مدیریتی داریم که بر عملکرد دیگر استودیوهای مستقل نظارت دارد و یکی از مواردی که بسیار به آن دقت داریم نمونه‌ی کارهای ساخته شده است و اینکه چگونه تعادل بین سری بازی‌های بسیار محبوب مثل God Of War یا Uncharted و IP های جدید دیگر مثل Horizon Zero Dawn یا Ghost Of Tsushima  برقرار باشد. ما به این مورد خیلی عمیق و با دقت توجه می‌کنیم.

بنابراین باید گفت علی رغم اینکه سونی هزینه‌های هنگفتی را برای توسعه و انتشار این عاوین جدید متحمل شده است، اما بسیار عالی است که این موضوع باعث نشده که این شرکت از عرضه‌ی محصولات جدید به بازار منصرف شود. عناوینی از قبیل Ghost of Tsushima مثال بارز از یک IP جدید است که بیش از انتظار شرکت سونی، رشد و فروش داشته است.

رایان همچنین اخیراً دربا‌ره‌ی راه‌اندازی یک سرویس مشابه  گیم‌پس برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و عدم قطعیت در مورد عرضه‌ی بازی‌های Starfield و The Elder Scrolls 6 صحبت کرده است.

جیم رایان: سرویس جدید پلی استیشن ۵ رقیب قدرتمندی برای Game Pass خواهد بود

به گفته آقای جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، تیم پلی استینش ۵ در حال توسعه یک سرویس جدید است که پاسخ محکمی به سرویس گیم پس ایکس باکس خواهد بود. با دنیای بازی همراه باشید.

رئیس پلی استیشن، آقای جیم رایان اعلام کرد بزودی اخبار جدیدی از سرویس انحصاری سونی منتشر می‌شود که پاسخ محکمی به سرویس گیم پس خواهد بود. Game Pass از بدو عرضه تا کنون توانسته مشترکین زیادی را به خود جلب کند. دلیل آن هم مشخص است. این سوریس با دریافت یک حق اشتراک ناچیز ماهانه، بیش از ۱۰۰ عنوان شامل بازی‌های استودیوهای مستقل، عناوین AAA کمپانی‌های نامدار و از همه مهم‌تر کالکشن قدرتمندی از بازی‌های استودیوهای فرست پارتس مایکروسافت را ارائه می‌کند.

آقای رایان چندی پیش ضمن انتقاد از سیاست‌هالی کلی مایکروسافت، اعلام کرده بود سونی به هیچ وجه عناوین آینده خود را در قالب سرویس‌های اشتراکی عرضه نخواهد کرد. وی همچنین گفته بود آن‌ها هنوز به تعریف نسل‌های کنسول‌های خانگی معتقند، موضوعی که بعدا با تایید خبر قابلیت اجرای بازی‌های PS4 برای پلی استیشن ۵ علیه او استفاده شد.

طرفداران پلی استیشن ۵ برای مشاهده بهترین بازی‌های این نسل باید تا ۲۰۲۲ منتظر باشند

بسیاری از علاقمندان و طرفداران پلی استیشن ۵ انتظار دارند سونی بزودی بهترین عناوین این کنسول را به نمایش درآورد اما شرکت ژاپنی چندان معتقد به این موضوع نیست. جیم رایان مدیرعامل پلی استیشن در گفتگو با TASS به اظهار نظر درباره این مسئله پرداخت. پیشتر سونی اعلام کرد تا سه سال آینده به پشتیبانی پلی استیشن ۴ می پردازد و از آن دست نخواهد کشید. این کنسول تاکنون توانسته فروش ۱۱۵ میلیون واحدی پیدا کند و در نوع خود کم نظیر است.

جیم رایان اظهار داشت که طرفداران برای مشاهده بهترین عناوین نسل جدید باید حداقل تا سال ۲۰۲۲ منتظر باشند. چنین اظهار نظری بدیهی است زیرا تا چند سال آینده استودیوها هر بازی را که توسعه دهند برای کنسول‌های نسل هشتم هم منتشر خواهند کرد و این مسئله دشوار خواهد بود تا بتوان یک بازی فوق العاده نسل جدید را در کنار کنسول‎های نسل پیشین توسعه داد.

بنابراین طرفداران این کنسول باید در انتظار باشند تا در سال‌هی آینده شاهد معرفی عناوین باکیفیت و قابل توجهی باشند. در اخباری مرتبط ویدئویی از جشن لانچ جهانی کنسول پلی استیشن ۵ منتشر شد که شور و هیجان خاصی را به طرفداران منتقل می‌کند و تماشا آن خالی از لطف نیست.

کنسول PS5 در اواخر هفته گذشته در مناطق خاصی منتشر شد (و در پایان این هفته برای تمامی نقاط دنیا در دسترس قرار می‌گیرد). واکنش‌های منتقدان و مردم نیز بسیار خوب بوده و از کنسول نسل نهمی سونی راضی بوده‌اند، اما یک مشکل نیز وجود دارد و آن هم مقدار واقعی فضای ذخیره کنسول است. اگر اطلاع نداشتید، این کنسول با SSD سفارشی ۸۲۵ گیگابایت ارائه می‌شود که فقط حدود ۶۶۴ گیگابایت قابل استفاده است. این مقدار، با توجه به حجم بازی‌ها و همچنین به‌روزرسانی سیستم عامل که کنسول به طور مداوم دریافت خواهد کرد، کمی نگران کننده است. با این حال، جیم رایان، مدیر عامل پلی‌استیشن، هیچ نگرانی و استرسی بابت این موضوع ندارد.
در مصاحبه‌ای با The Telegraph، از مدیر عامل پلی‌استیشن در مورد اینکه آیا از میزان فضای PS5 نگران هستند سوال شد. وی گفت که آنها کارهایی را که افراد در این سیستم انجام می‌داده‌اند را رصد کرده‌اند و معتقد است که این مقدار باید کافی باشد.
البته، اینطور نیست که رایان از میزان ذخیره کنسولی که به تازگی منتشر کرده‌اند، ابراز ناراحتی کند، اما به‌نظر می‌رسد استدلال او همان گفته مایکروسافت در مورد Xbox Series S است که فقط حدود ۳۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل استفاده دارد،است. بسیاری از افراد فقط چند بازی به صورت مداوم انجام می‌دهند، فقط تعداد کمی از آنها عنوان ورزشی سالانه یا Call of Duty را دریافت می‌کنند و در عوض، نسخه‌های قدیمی‌تر آنها را حذف می‌کنند. به هرحال به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر ما چاره‌ای جز قبول کردن این میزان، نداریم.

به گزارش مجله فامیتسو، کنسول‌های پلی استیشن ۵ و Xbox Series X/S فروش قدرتمندی را در هفته اول عرضه خود تجربه کرده‌اند. کنسول نسل نهمی سونی در چهار روز اول عرضه بالغ بر ۱۱۸ هزار دستگاه فروخته‌است. با دنیای بازی همراه باشید.

کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت هم‌اکنون در سراسر دنیا عرضه شده‌است و همانطور که ازیک کنسول جدید انتظار می‌رود، این کنسول‌ها توانسته‌اند بازارهای سراسر دنیا را به تسخیر در بیاورند. کشور ژاپن اما، برای مدت زیادی است که محل حکمرانی کمپاین نینتندو و کنسول هیبریدی آن است و ظاهرا پلی استیشن ۵ و Xbox Series X/S چندان این شرایط را تغییر نداده‌اند.

به گزارش مجله Famitsu کنسول PS5 در چهار روز اول عرضه خود در ژاپن ۱۱۸۰۸۵ دستگاه به فروش رفته‌است. این عدد شاید در نگاه اول چندان رقم بالایی برای یک کنسول جدید نباشد اما، با توجه تمام شدن موجودی سونی در این کشور انتظار می‌رود بزودی این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد. PS5 پس از PS3 بدترین شروع را در میان کنسول‌های سونی در کشور ژاپن تجربه کرده‌است.
از طرف دیگری کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت نیز چندان فروش قابل توجهی نداشته‌اند. Xbox Series X/S در شش روز اولیه عرضه نزدیک به ۲۱ هزار دستگاه در ژاپن به فروش رفته‌اند که در مقایسه با علمکرد ایکس باکس وان چندان راضی کننده نیست. کنسول نشل هشتم مایکروسافت در مدت مشابه بالغ بر ۲۴ هزار نسخه به فروش رفته بود.

پلی استیشن ۵ به نحوی از بازیکنان خوش برخورد تقدیر می‌کند

زمان زیادی تا عرضه رسمی کنسول پلی استیشن ۵ باقی نمانده و تا به همین امروز، افراد زیادی در سراسر دنیا موفق به تجربه بازی‌ها روی این کنسول شده‌اند و دیدگاه‌های اولیه خود را با دیکپگران در میان گذاشته‌اند. از جزئیات منتشر شده می‌توان به ذخیره جدول زمانی میزان تجربه عناوین مختلف روی کنسول یا ارتقای چشمگیر سرعت دانلود روی این کنسول در مقایسه با PS4 اشاره کرد. اطلاعاتی از بخش آنلانین این کنسول نیز منتشر شده و می‌دانیم که این کنسول از بازیکنان خوش رفتار به نحوی تقدیر خواهد کرد.

به نقل از وبسایت Gamespot سونی یک سیم ویژه برای بخش آنلاین کنسول PS5 طراحی کرده‌است. افرادی در بخش آنلاین بازی‌ها رفتار مثبتی از خود نشان می‌دهند، در سه دسته بندی قرار می‌گیرند: Helpful ،Welcoming و Good Sport. آن دسته از بازیکنان که به خوبی با هم‌تیمی‌های خود تعامل می‌کنند و در پیروزی تیم خود موثر هستند، در دسته Helpful قرار می‌گیرند. Welcoming به آن دسته از بازیکنان اتلاق می‌شود که با دیگر بازیکنان خوش برخورد هستند و افرادی که مودبانه و با احترام با رقیبان و هم‌تیمی‌های خود رفتار می‌کنند، در دسته Good Sport قرار می‌گیرند. این ویژگی‌ها در بخش وضعیت پروفایل بازیکنان نقش می‌بندد. سونی اعلام کرده هدف از این کار “تشویق کردن بازیکنان به رفتارهای خوب و جلوه دادن ویژگی‌های مثبت” است.

سیستم تروفی پلی استیشن ۵ براساس پلی استیشن ۴ است

به تازگی اطلاعات بسیار پیرامون بخش نرم افزاری پلی استیشن ۵ منتشر شده که قطعا جزئیات کافی را درباره این کنسول ارائه می‌دهد. وب سایت گیم اسپات تایید کرده سیستم تروفی پلی استیشن ۵ براساس پلی استیشن ۴ است. آنها موفق به دریافت جایزه Platinum برای Astro’s Playroom شدند، بسته بازی که با تمام واحدهای PS5 همراه خواهد بود و آنها گفتند که تفاوت خاصی در روند کار وجود ندارد.

به هر حال، تنها تغییری که در زمان بررسی وجود داشته این است که به جای عکس صفحه نمایش مانند PS4، یک کلیپ ویدیویی کوچک دریافت می‌کنید. هرچند گفته شد که دسترسی به تروفی‌ها با رابط کاربری جدید و سرعت SSD آسان‌تر و سریع‌تر است. شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که برنامه سونی چه بوده و آیا قصدی برای ایجاد تغییرات برای تروفی پلی استیشن ۵ دارد یا خیر اما این طور پیداست مشابه پلی استیشن ۴ خواهد بود.

شرکت سونی تأیید کرد که فروش‌ تمامی دستگاه‌های پلی استیشن ۵ در هنگام عرضه‌ی این کنسول فقط بصورت آنلاین انجام خواهد شد و هفته‌ی آینده هیچ دستگاهی در فروشگاه‌های -غیرآنلاین- موجود نخواهد بود.

پیشرفت گرافیکی در پلی استیشن 5

در بیانیه ای که روز پنجشنبه در وبلاگ رسمی پلی استیشن منتشر شد، سید شومان، رئیس بخش ارتباطات شرکت SIE (سونی اینتراکتیو اینترتینمنت) گفت که اقدامات حفاظتی بیشتری برای برای حفظ سلامتی مشتریان و فروشندگان به دلیل افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شده است این شرکت همچنین از مردم درخواست کرد که از اردو زدن و صف کشیدن در نزدیکی فروشگاه‌ها خودداری کنند.

به منظور حفظ سلامتی بازیکنان، فروشندگان و کارکنان در طی همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، فروش کلی کنسول در در روز عرضه از طریق فروشگاه‌های آنلاین و شرکای تجاری ما انجام خواهد شد.

هیچ دستگاهی برای خرید در روز عرضه (۱۲ نوامبر یا ۱۹ نوامبر، بسته به منطقه‌ی شما) در دسترس نخواهد بود لطفاً از اردو زدن یا صف آرایی به امید خرید کنسول پلی‌ استیشن ۵، در محل فروشگاه خودداری کنید. مراقب باشید، در خانه بمانید و سفارش خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

در حال حاضر مشخص نیست که بیانیه‌ی شرکت سونی دقیقاً کدام مناطق را شامل می‌شود، اما هر دو شعبه‌ی این شرکت در آمریکا و اروپا این پیام را به اشتراک گذاشته‌اند.

عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ از ۲۲ آبان‌ماه (‌۱۲ نوامبر) در مناطق منتخب و یک هفته بعد در ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) در سراسر جهان آغاز خواهد شد. اگر شما یکی از افراد خوش‌شانسی هستید که موفق به پیش خرید این کنسول شده‌اید می توانید دستگاه خود را در روزهای عرضه‌ی آن دریافت کنید، بنابراین نگران نباشید زیرا که این خبر تاثیری بر روند خرید شما نخواهد گذاشت.

کنسول PS5 از خروجی ۱۴۴۰p پشتیبانی نمی‌کند

طبق گزارشات منتشر شده بنظر می‌رسد کنسول PS5 از خروجی ۱۴۴۰p پشتیبانی نمی‌کند.برای اطلاعات بیشتر با سایت دنیای بازی همراه باشید.

منصفانه است که بگوییم PS5 یکی از مورد انتظارترین فناوری‌ها است که در آینده نزدیک عرضه می‌شود.این کنسول با داشتن ویژگی‌های جدید از قبیل SSD که بسیار سر و صدا کرده است و کنترلر Dualsence آن که برخی آن را انقلابی خطاب می‌کنند،حسابی در میان گیمر‌ها محبوب شده است.اما ظاهراً یک مشکل وجود دارد که برخی از طرفداران را ناراحت می‌کند.
طبق گزارش اخیر IGN ایتالیا،PS5 از خروجی ۱۴۴۰p پشتیبانی نمی‌کند.آنها ادعا می‌کنند که این موضوع مستقیماً از‌ سوی سونی برای آنها روشن شده است. در حالی که برای بسیاری از افراد این موضوع اهمیت چندانی نخواهد داشت، اما بسیاری از کسانی که با نمایشگرهای رایانه شخصی بازی می‌کنند ترجیح می‌دهند به دلایل فنی از مانیتورهایی با این خروجی استفاده کنند.اگر اتفاقاً از یکی از آن مانیتورهای ۱۴۴۰p استفاده می‌کردید،این بدان معناست که به احتمال زیاد یا یک خروجی ۱۰۸۰p خواهید داشت که برای نمایشگر شما بزرگتر است و یا یک خروجی ۴K که مقیاس کوچکی دارد،اگرچه جزئیات واقعی نحوه کار آن هنوز مشخص نیست.
کنسول PS5 در تاریخ ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) برای تعدادی از مناطق و در تاریخ ۱۹ نوامبر(۲۹ آبان) برای تمامی کشور‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

شرکت سونی در نظر دارد قیمت و تاریخ عرضه کنسول‌های نسل جدید خود یعنی پلی استیشن ۵ را به معرفی کند. به تازگی برخی اطلاعات سخت افزاری و ویژگی‌های کنسول مورد اشاره سونی به بیرون درز کرد. با وب سایت دنیای بازی همراه باشید.

براساس گزارش تازه انتشاریافته به تازگی تصویر برچسبی از سونی پلی استیشن ۵ منتشر شد که چندی از اطلاعات آن را آشکار می‌کند. Daniel Ahmad یکی از کارشناسان شرکت تحقیقاتی ZhugeEX این موضوع را در صفحه رسمی توییتر خود آشکار کرد.

او تصویری از برچسب کنسول مورد اشاره منتشر کرده که چند ویژگی این دستگاه را آشکار می‌سازد. این کنسول در محتوای خود ویژگی‌هایی نظیر، کابل HDMI ، آداپتور برق، کابل USB، کتابچه راهنمای دستورالعمل و Astro’s Playroom را دربرمی‌گیرد.

اطلاعات بیشتری ارائه نشد و باید منتظر ماند تا در رویداد آینده سونی شاهد جزئیات کاملی باشیم. سونی درصدد است تا کنسول نسل نهمی خود را در قالب دو مدل آل دیجیتال و استاندارد راهی بازار کند.

قیمت مدل آل دیجیتال طبق شایعات ۳۹۹ و نسخه استاندارد ۴۹۹ دلار است. شایان ذکر بوده که سونی در جریان رویداد ۱۶ سپتامبر تاریخ عرضه و قیمت دستگاه گیمینگ خود را اعلام خواهد کرد. به هر حال پیش بینی شده بیشتر گزارش‌های انتشاریافته به حقیقت تبدیل شود.

نظر خود را نسبت به پلی استیشن ۵ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: