تکنولوژی گوگل استدیا

Take-Two تمایل به خرید استودیو Codemasters دارد

توسط تیم خبری دنیای بازی در ۱۹ آبان ۱۳۹۹ , ۱۷:۰۰

شرکت Take-Two یکی از کمپانی‌های مطرح ناشر بازی‌های ویدئویی بوده که در نظر دارد بزودی استودیو موفق Codemasters از توسعه دهندگان عناوین ریسینگ را خریداری کند. با دنیای بازی همراه باشید.

Take-Two از جمله شرکت‌هایی بوده که با تصاحب استودیو و شرکت‌های بازیسازی موفق توانسته سودآوری فراوانی کسب کند. نام کامل این شرکت Take-Two Interactive است و معامله مورد اشاره به ارزش ۹۷۳ میلیون دلار خواهد بود. این قیمت پیشنهادی تیک تو برای خرید استودیو بریتانیایی Codemasters است. البته با تصاحب کدمسترز، شرکت موردنظر صاحب استودیو Slightly Mad سازنده Project Cars به حساب می‌آید.

شرکت Take-Two در بیانیه خود اعلام کرده که یکی از مواردی که روند مذاکره را با کندی مواجه ساخته، مخالفت هیئت مدیره استودیو Codemasters است. البته گفته می‌شود عوامل هیئت مدیره قصد دارند پیشنهاد تیک تو را بپذیرند. این کمپانی مادر راکستار اعلام کرد:

Take-Two بر این باور است که همکاری Take-Two و Codemasters دو مجموعه سرگرمی تعاملی در سطح جهانی موجب خواهد شد تا عناوین بزرگ در آینده ایجاد شود و همچنین دو شرکت می‌توانند در سبک مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند.

علاوه بر این، Take-Two معتقد است که می‌تواند با استفاده از شبکه توزیع جهانی Take-Two و تخصص اصلی ۲K در زمینه انتشار، از جمله عملیات واحد، تجزیه و تحلیل، توسعه محصول و بازاریابی نام تجاری و عملکرد، موفقیت Codemasters را به همراه داشته باشد.”

چند وقتی است که کمپانی گوگل اقدام‌های اساسی برای بهبود وضعیت سرویس خود انجام داده و گام‌های مثبتی برداشته‌است. از اشتراک دو ماه رایگان استدیا پرو برای تمام مشترکین سرویس گرفته تا به انحصار درآوردن عنوان مورد انتظار «Serious Sam 4» برای بازه زمانی مشخص. با تمام این اوصاف اما، علی رغم اینکه چندی پیش میزان مشتریان این سرویس از مرز یک میلیون گذشت ولی به هیچ عنوان انتظارات و پیشبینی‌های گوگل محقق نشده‌است. بسیاری از صاحب نظران و فعالان حوزه گیمینگ معتقدند وعده‌ها و انتظارات مسئولان گوگل اغراق آمیز بوده‌است. از افراد مشهور این امر می‌توان به آقای استرواس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل کمپانی «Take-Two» اشاره نمود.

آقای زلنیک در خلال مجمع سالانه تبیین برنامه‌ها و تصمیمات کمپانی اینگونه نظر خود را پیرامون پروژه گوگل استدیا اظهار نمود:

تکنولوژی استریمینگ  در چشم‌انداز آینده صنعت گیم قرار دارد. عملکرد این سرویس از زمان عرضه تا کنون ضعیف بوده‌است. به شخصه معتقدم مسئولان امر درباره تکنولوژی گوگل استدیا غلو کرده‌اند و برخی از مشتریان پس از تجربه سرویس از عملکرد آن ناامیدند.

هر زمان که بتواند حوزه فعالیت خود را گسترش دهید، پتانسیل جذب مشتریان خود را توسعه داده‌اید. به همین ما از زمان عرضه استدیا تا کنون با سه عنوان درجه یک از آن پشتیبانی کرده‌ایم و تا زمانی که این حوزه قوی ظاهر شود به پشتیبانی خود از سرویس‌های استریمینگ با کیفیت ادامه می‌دهیم. معتقدم دیر یا زود استریمینگ جایگاه خود را پیدا و تثبیت خواهد کرد. این عقیده گوگل مبنی بر “تحول در زمینه استریمینگ” بر پایه علاقه عموم به سرگرمی‌های تعاملی و نخریدن کنسول بنا شده‌ بود اما، فکر می‌کنم چنین امری حقیقت ندارد.

فعلا برای ناامیدی از استدیا زود است. استودیو «Splash Damage»، سازنده عنوان Gears Tactics مشغول توسعه عنوانی انحصاری برای استدیا است و EA نیز قصد دارد بازی‌هایی نظیر FIFA و Madden NFL را روانه این پلتفرم کند.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: