بازی-The-Last-of-Us-Part-II

بیش از دو هزار نفر روی ساخت بازی The Last of Us Part II کار کرده‌اند

توسط میلاد یزدی در ۶ مرداد ۱۳۹۹ , ۱۸:۳۰

طبق اطلاعاتی که وبسایت MobyGames  از لیست سازندگان بازی استخراج کرده است، بیش از دو هزار نفر روی ساخت بازی The Last of Us Part II کار کرده‌اند. با دنیای بازی همراه باشید.

مانند نسخه اول بازی، The Last of Us Part II تحسین منتقدان را به همراه داشت. گرافیک کم‌نظیر و حجم بالای جزئیاتی که احتملا متوجه بیشترشان نشده‌ایم، نشانه‌هایی از وجود یک تیم عظیم توسعه‌دهنده پشت این بازی شگفت‌انگیز است. اکنون با توجه به اطلاعاتی که MobyGames گردآوری کرده است، صحبت کردن در مورد بزرگی گروه توسعه‌دهنده این بازی می‌تواند دقیق‌تر باشد.

اطلاعاتی که رسانه MobyGames منتشر کرده است نشان می‌دهد که چه حجم عظیمی از افراد روی بازی The Last of Us Part II کار کرده‌اند. به‌طور دقیق تعداد ۲۱۶۹ نفر در ساخت این بازی نقش داشته‌اند و این مقدار به‌طور حدودی برابر است با تعداد ۱۳ کمپانی، اگر ناتی‌داگ پروژه توسعه این بازی را برون‌سپاری می‌کرد. اگر این عدد دید خاصی از حجم توسعه‌دهندگان این بازی به شما نمی‌دهد، کافی است آن را با تعداد افرادی که در توسعه بازی Red Dead Redemption 2 نقش داشته‌اند مقایسه کنیم. در جدیدترین محصول کمپانی راک‌استار نزدیک به ۸۰۰۰ نفر برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده در credits انتهای بازی لیست شده‌اند.

البته این ارقام بدین معنی نیست که تمامی این افراد در تمام طول ۴ الی ۵ سال ساخت بازی، در حال کار روی اثر بوده‌اند. احتمالا تعداد زیادی از آنها به‌صورت پروژه‌ای کار کرده و سپس مشغول کار دیگری و شاید در استودیوی دیگری شده‌اند. اما به هر صورت این تعداد از نیروی انسانی برای پیش‌برد یک پروژه، بسیار قابل توجه است.

اما بر همه ما مشخص است که فشار کاری برای رساندن یک خدمت یا محصول در زمان مشخص، چقدر می‌تواند سخت باشد. مساله‌ای که در ویدیوگیم به «دوره کرانچ» شهرت یافته است و گویا به بخشی از فرهنگ این صنعت بدل شده است. توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ همواره از ایجاد شفافیت در این خصوص شانه خالی کرده‌اند. اکنون اما نیل دراکمن، دوره کرانچ The Last of Us Part 2 را برای کاربران توضیح داده است.

قسمت دوم از فرنچایز پر طرفدار Last of Us با نام Last of Us Part 2 نزدیک به یک ماه پیش منتشر شد و عادلانه است که بگوییم بازی در کنار تحسین منتقدان، موفقیت‌های تجاری بی‌شماری کسب کرده است. شخصاً از تجربه این اثر بسیار لذت بردم. اما اگر رسانه‌های مجازی را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که گرداب خشمی پیرامون این بازی به وجود آمده که نتیجه آن تهدیدات و آزار و اذیت و عصبانیت برخی از کاربران نسبت به توسعه‌دهندگان بازی بوده است. نیل دراکمن (Neil Druckmann) طراح و کارگردان بازی، در گفتگویی مفصل با جیسون شرایر (Jason Schreier) از رسانه بلومبرگ، پیش‌تر توضیحاتی در مورد حواشی به وجود آمده در مورد این بازی داده بود.

یکی از مواردی که استودیو ناتی‌داگ اغلب در مورد آن مورد نقد قرار می‌گیرد، دوره کرانچ (فشار کاری بالا) سنگیم برای اکثر بازی‌های این استودیو است. دراکمن در این خصوص گفته است که ناتی‌داگ تنها استودیوی نیست که در مورد این مساله زیر تیغ نقد قرار دارد و این مورد تقریباً در صنعت بازی‌های ویدئویی پذیرفته شده است. اما به دلیل کیفیت بالای آثار ناتی‌داگ، آنها غالباً بیشتر از سایر استودیو ها هدف انتقاد‌ نسبت به دوره کرانچ می‌شوند.

چندی پیش بود که تروی بیکر (Troy Baker) صداپیشه و بازیگر کاراکتر جوئل و دراکمن در پادکست LeGiT به‌طور مفصل در مورد Last of Us Part 2 صحبت کردند. در این گفتگو عمدتاً در مورد مواردی صحبت شد قبل از این نیز مورد بحث قرار گرفته بود. مواردی مانند داستان و مضامین درونی بازی و همچنین آزار و اذیت برخی از کارکنان ناتی‌داگ. اما در انتهای پادکست، دراکمن مبحث دوره کرانچ را باز کرد.

دراکمن شرح داد که می‌داند که ناتی‌داگ به خاطر دوره کرانچ سنگینی که دارد مشهور است. او منتقدانه خود را زیر سوال برد و ابراز تاسف کرد که در ایجاد تعادل مناسب میان کار و زندگی شخصی برای خود و کارکنانش ناکام بوده است. اما با این حال از کاربران تقاضا کرد تا در نظر داشته باشند که مساله چندان هم سیاه و سفید نیست.

او اشاره کرد که ارتباط بین مدیر و کارمند آنقدر‌ها هم ساده نیست و همین مساله باعث شده تا عده‌ای به دلیل دوام نیاوردن در دوره کرانچ، ناراضی باشند و مجبور به ترک استودیو شدند. او گفت که سعی کرده است تا وقتی Last of Us Part 2 به نقطه‌ی مشخصی رسیده بود، ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه کند و همین مساله باعث شد تا افراد بیشتر با توانایی‌ها و معلولیت‌های خاص بتوانند آن را تجربه کنند. دراکمن گفت که گاهی دوره کرانچ از دل اشتیاق کارکنان به آماده کردن اثری بهتر به وجود می آید.

نیل دراکمن در مورد آینده گفته است که برنامه‌هایی در دست اجراست و ممکن است از یک استودیوی خارجی کمک بگیرند که البته این مساله را بیش از این باز نکرد.

بازی Last of Us Part 2 ماه گذشته به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است و امتیازات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کرده است. شما می‌توانید بررسی این اثر شگفت انگیز را  در مورد تریلر، داستان، گیم پلی و معرفی شخصیت ها، در دنیای بازی بخوانید.

نظرات خود را در مورد تعداد نیروی انسانی توسعه‌دهنده بازی The Last of Us Part II و دوره کرانچ در استودیو ناتی‌داگ با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: