فیل-اسپنسر-در-ژاپن

به عقیده اسپنسر توسعه دهندگان ژاپنی جایگاه مهمی در استراتژی آن‌ها برای Xbox Series X خواهند داشت

توسط بهنام میرزائی در ۳۰ تیر ۱۳۹۹ , ۱۲:۰۰

شرکت مایکروسافت در نظر دارد برای نسل نهم کنسول بازی خود همکاری بیشتر با توسعه دهندگان ژاپنی داشته باشد. از این رو فیل اسپنسر به اظهار نظر درباره آنها پرداخت. همراه با دنیای بازی باشید.

بروزرسانی: مایکروسافت برخلاف سونی به عنوان برند ژاپنی، اگرچه در چند سال گذشته با سازندگان بزرگ ژاپنی در توسعه انحصاری‌هایی برای کنسول بازی خود همکاری داشته اما این همکاری در سطح سونی نبود. حال به نظر می‌رسد در نسل نهم شرکت ردموندی قصد دارد همکاری مستمر و بیشتر با توسعه دهندگان ژاپنی داشته باشد.

از زمانی که اکس باکس و کنسول‌های آن را در بازار شاهد بودیم، چندان مایکروسافت حضور موفق و گسترده در بازار ژاپن نداشته است. شاید یکی از دلایل ضعف آی‌پی‌های انحصاری این شرکت نیز همکاری کوچک با توسعه دهندگان ژاپنی است. البته در دوره اکس باکس وان این همکاری بهبود پیدا کرده اما در نسل نهم یعنی دوره اکس باکس سری اکس انتظار بیشتری داریم. در رویداد E3 2018 و کنفرانس مایکروسافت شاهد نمایش بازی‌های ژاپنی چون Sekiro: Shadows Die Twice, Tales of Arise, Devil May Cry 5 و  Elden Ring بودیم. این نشان داده که کم کم رابطه شرکت ردموندی با توسعه دهندگان شرقی در حال افزایش است و این می‌تواند برای موفقیت اکس باکس سری اکس تاثیر بسزایی داشته باشد.

فیل اسپنسر اخیرا در مصاحبه‌ای بیان داشت که تیم اکس باکس ژاپن سخت تلاش می‌کند تا ارتباط تناتنگی با توسعه دهندگان آن منطقه پیدا کند. او افزود که می‌دانند بسیاری از عناوین جذاب و هیجان انگیز صنعت بازی‌های ویدئویی توسط همین ژاپنی‌ها ساخته می‌شوند. اسپنسر اضافه کرد که در طول چهار یا پنج سال گذشته تیم اکس باکس تمام تلاش خود را کرد تا همکاری مستمر و بهتری با این توسعه دهندگان داشته باشد.

فیل اسپنسر در انتها بیان کرد شاید اکس باکس شریک تجاری بزرگ برای توسعه دهندگان ژاپنی نیست اما قرار است به مرور زمان این امر محقق شود. با این گفته مدیرعامل اکس باکس باید انتظار داشت در نسل نهم بازی‌های ژاپنی بیشتری برای کنسول نسل جدید مایکروسافت منتشر خواهد شد.

طبق آخرین اخبار بازی، در طی چند سال گذشته مایکروسافت با خرید استودیوهای جدید سعی در تقویت تیم استودیوهای ایکس باکس بوده است و با اینکار تمرکز بیشتری روی ارائه محتوا برای سرویس گیم‌ پس (Game Pass) خود نشان داده است. باوجود تمام این استودیوهای جدید، هنوز هم نبود یک استودیوی آسیایی در زیر پرچم ایکس باکس احساس می‌شود. مایکروسافت هم بارها و بارها از علاقه‌مندی خود برای داشتن یک استودیوی ژاپنی سخن گفته است. حال رئیس ایکس باکس به‌تازگی اعلام کرده که اوقات خوب و جذابی را در ژاپن می‌گذراند.

فیل اسپنسر در حساب رسمی خود در توئیتر گفت که از بازگشت به ژاپن بسیار خوشحال است. او می‌گوید که آن‌ها در مورد سال ۲۰۲۰ و فرای آن، با استودیوهای مختلف به گفت و شنود می‌پردازند. شنیده‌ها حاکی از آن است که اسپنسر لحظات بسیار خوبی را در این کشور تجربه می‌کند، اما اگر خبرهای دیگری از این سفر بیرون بیاید، جای شگفتی خواهد بود.

ما می‌دانیم که Xbox نمایش قدرتمندانه‌ای در مراسم E3 امسال خواهد داشت؛ مخصوصا غیبت دوباره سونی که می‌تواند فرصت مناسبی را برای عرض اندام ایکس باکس فراهم کند و در مراسم امسال هم بی‌رقیب باشد. حال سوال اینجاست که این سفر می‌تواند مایکروسافت را در آستانه خرید یک استودیوی ژاپنی قرار دهد؟ به‌طور قطع می‌دانیم که اسپنسر سال‌ها چنین نظری داشته است و تنها زمان می‌تواند تعیین کند که این موضوع چه‌زمانی اتفاق خواهد افتاد.

نظرات خود را در مورد روند حضور فیل اسپنسر در ژاپن با ما درمیان گذارید. فکر می‌کنید اکنون زمان مناسبی برای اضافه شدن یک استودیوی ژاپنی در آستانه ورود به نسل نهم بازی‌ها است؟ در بخش کامنت‌ها با ما همراه شوید.

نظر خود را درباره همکاری توسعه دهندگان ژاپنی با مایکروسافت با وب سایت دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: