ویژگی-های-شگفت-انگیز-در-کنسول-های-نسل-بعد

به عقیده رئیس استودیو PlatinumGames به دنبال ویژگی های شگفت انگیز در کنسول های نسل بعد نباشید

توسط میلاد یزدی در ۶ خرداد ۱۳۹۹ , ۱۵:۰۰

مدیر استودیو بازی‌سازی PlatinumGames عقیده دارد که ویژگی های شگفت انگیز در کنسول های نسل بعد وجود ندارد. با دنیای بازی همراه باشید

تعداد توسعه‌دهندگانی که در خصوص پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیکی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و مایکروسافت به تعریف و تمجید پرداخته‌اند، اصلاً کم نبوده است. آنهاهمچنین شرح دادند که پیشرفت ساخت کنسول‌های نسل بعد، مسیر آینده بازی‌های ویدئویی را تعیین خواهد نمود. اما به نظر می‌رسد همه توسعه‌دهندگان درباره توانایی‌های سخت‌افزار‌های جدید سونی و مایکروسافت، چنین نظری ندارند.

آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) رئیس استودیو PlatinumGames چندی پیش گفته است که اگرچه از دیدگاه یک توسعه‌دهنده، فناوری بهتر کنسول‌های جدید را هیجان‌انگیز می‌داند، اما فکر می‌کند پیشرفت‌های PS5 و Xbox Series X آنقدر‌ها هم شگفت‌آور نیستند و آن جهش بزرگ رخ داده در نسل‌های گذشته را به‌وجود نمی‌آورند.

اینابا در مصاحبه‌ای با وبسایت VGC گفت: «اگر به جهش بین نسل کنسول Super Nintendo و PlayStation نگاه کنید، به خاطر می‌آورید که چگونه از گرافیک پیکسلی به سمت سه‌بعدی پیش رفتیم. پیشرفتی که هیچ‌کس در آن زمان تصورش را نمی‌کرد.»

«هر چند احساس می‌کنم دانسته‌هایی که از کنسول‌های نسل بعد داریم همگی خوب و جذاب هستند و برای خودمان به عنوان توسعه‌دهنده بازی خوشحال هستم که با تکنولوژی جدیدتری کار خواهیم کرد، اما آن کیفیت مثال‌زدنی و جهش رخ داده در نسل‌های قبل را در کنسول‌های نسل بعدی نمی بینم.»

اینابا پس از روشن کردن اینکه این فقط نظر اوست ، در ادامه به عنوان مثال به جهشی که کنسول نینتندو سوییچ یا قبل از آن کنسول Game boy رقم زده بود اشاره کرد. مساله‌ای که از نظر او، PS5 و ایکس‌باکس Series X فاقد آن هستند.

این فقط نظر شخصی من است. البته به عنوان بهبودی در مسیر صنعت، همه امیدوار هستند و من نمی‌خواهم زیاد منفی باشم. اما به عنوان نمونه‌ای از جهش بلند در ویدئو گیم، کنسول نینتندو سوییچ را می‌توانم نام ببرم که چگونه توانست یک کنسول خانگی را به شکلی قابل حمل تبدیل کند. این نوآوری، اتفاقی بود که خیلی‌ها تا به حال در نظرش نگرفته بودند و حتی امکان انجام دادنش را هم نمی‌دیدند. اما نینتندو سوییچ تمام این درهای جدید را باز کرد. کنسول‌های DS  و Game Boy نیز مشابه همین جهش را داشته‌اند. در آنها شگفتی‌های فراوانی وجود داشت. اگر تنها با همین رویکرد گرافیک بهتر، و سریع تر و بزرگ‌تر بودن به این مساله نگاه کنیم هم برای آنها پیشرفت چشم‌گیری رخ داده بود. اتفاقی که به عقیده‌ام در پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس Series X رخ نداده است.

در حالی که سخت‌افزار کنسول‌های نسل بعد کمی تکراری و بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند، باید ذکر کرد که پیشرفت‌های ذخیره اطلاعات در هارد SSD و بهبود سرعت CPU، می‌توانند تأثیری ملموس در طراحی بازی‌ها داشته باشد. این مساله شاید بتواند جهش بزرگی که سونی و مایکروسافت همواره از آن یاد می‌کنند را به اثبات برساند. اینکه این اتفاق رخ خواهد داد یا خبر، را به این زودی‌ها نمی‌توان گفت. اما به هر صورت این مساله ارزش آن را دارد که توجه ما را به خود معطوف نماید.

استودیو بازی سازی پلاتینیوم‌گیمز این روزها در حال کار روی موتور بازی‌سازی داخلی خود است که به آنها این امکان را می‌دهد تا بازی‌های خود را در سخت‌افزار‌های کنسول‌های نسل بعد بهتر پیاده‌سازی کنند.

نظرات خود را در مورد ادعای مدیر پلاتینیوم‌گیمز در مورد وجود نداشتن ویژگی های شگفت انگیز در کنسول های نسل بعد را با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: