رویکرد-توسعه-بازی-های-میان-نسلی-مایکروساف

بنا به گفته توسعه دهندگان، رویکرد توسعه بازی های میان نسلی مایکروسافت اولین اولویت این شرکت در رقابت با سونی است

توسط میلاد یزدی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ , ۱۵:۰۰

به نظر می‌رسد که رویکرد توسعه بازی های میان نسلی مایکروسافت در رقابت با مجموعه سونی در نسل بعد بازی‌های ویدئویی، مهم‌ترین خط مشی مایکروسافت باشد. با دنیای بازی همراه باشید.

با وجود مشکلات مختلف ناشی از فراگیری ویروس کرونا که تقریباً تمام کسب و کارها در سرتاسر جهان با آنها روبرو شده‌اند، به نظر می‌رسد دو شرکت سونی و مایکروسافت در عرضه کنسول‌های خود در پنجره زمانی تعیین شده، مصمم هستند.

بردلی هالستورم (Bradly Halestorm) مؤسس و مدیر عملیات LionWings در گفتگو با وبسایت Gamingbolt در مورد تفاوت در سرعت محاسبات در پردازش‌گرهای دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس Series X صحبت کرد. جالب‌ترین تفاوت این مساله است که سرعت پردازش‌گر یا به اصطلاح ClockSpeed در پلی‌استیشن ۵ نسبت به فرکانس ثابت ایکس‌باکس Series X یک فرکانس متغیر دارد.

فرکانس متغیر یک مبحث جالب در جهان کنسول‌های ویدئوگیم است. شاید اصلی‌ترین دلیل آن این باشد که هرگز در کنسول‌ها وجود نداشته است. سونی در اظهارات خود این گونه گفته است که پلی‌استیشن ۵ فرکانس CPU و GPU‌ را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که توسعه‌دهندگان دیگر نگران این موضوع نباشند. این مساله‌ای است که توسعه‌دهندگان را از انجام یک تنظیمات اضافی و سنگین، راحت می‌کند.

وی در ادامه رویکرد مایکروسافت را تشریح کرد.

«مایکروسافت اما رویکردی کاملاً برعکس را در نظر گرفته است. آنها روی ایکس‌باکس Series X فرکانس‌های ثابت را تنظیم کرده‌اند. این جالب است که چگونه این دو شرکت قصد دارند مسیر رو به آینده توسعه‌دهندگان را آن طور که خود می‌خواهند تغییر دهند.»

رویکرد مایکروسافت زمانی جالب‌تر می‌شود که وقتی سیاست‌های میان‌نسلی این شرکت را نیز مد نظر قرار دهیم. آیا مهم بودن پشتیبانی از کاربران نسل قبل، عنصری اساسی در قدرتمندتر بودن کنسول‌های نسل بعد است؟ هالستورم در این خصوص گفته که چندان مطمئن نیست اما قابلیت‌ها و پشتیبانی‌های میان‌نسلی قطعاً یک استراتژی اساسی برای نگهداری از کاربر نهایی است.

«هرچند من فکر می‌کنم که هرچه بیشتر وارد چرخه کنسول‌های نسل بعد شویم و از کنسول‌های فعلی فاصله بگیریم، بیشتر متوجه خواهیم شد که سیاست‌های در نظر گرفته شده‌ی میان‌نسلی متقابل، یک مزیت است یا خیر.»

در حال حاضر هوشمندانه‌تر است که بازی‌ها به‌صورت میان‌نسلی توسعه داده شوند. به هر شکل همه کاربران با عرضه کنسول‌های نسل بعدی، سخت‌افزار خود را ارتقا نخواهند داد. اما با گذشت مثلا ۴ سال، آیا توسعه‌دهندگان بنا به سیاست‌ها همچنان مایل هستند که منابع خود را به اجرای بازی به صورت میان‌نسلی اختصاص دهند. من چندان مطمئن نیستم.

کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس Series X برای عرضه در تعطیلات پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. طرفداران امیدوارند که شیوع ویروس کرونا این زمان‌بندی را با مشکل مواجه نکند.

نظرات خود را در مورد رویکرد توسعه بازی های میان نسلی مایکروسافت با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه
۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

One Reply to “بنا به گفته توسعه دهندگان، رویکرد توسعه بازی های میان نسلی مایکروسافت اولین اولویت این شرکت در رقابت با سونی است”

  1. playstaion5

    xbox sries x
    زیرشی ایکس باکس :27:

    ۲ ۱