پرونده | بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

درهای عجیب لعنتی!
  • چشم‌نواز روند تازه‌سازی چشم‌های پیکسل دوست‌مان! / گرافیک، جزییات بصری و هر چیز دیداری عالی
  • نیکوتین چند ساعت است از پای بازی بلند نشدی! حداقل پاشو و نفسی تازه کن!! / گیم‌پلی اعتیادآور
توسط دنیای بازی در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ , ۱۶:۵۰

دسته را روی زمین انداختم و با صدای لرزانی گفتم: «من دیگه اینو بازی نمی‌کنم!» بعد بلافاصله خنده‌ام گرفت و نفس عمیقی کشیدم که معمولا بعد از یک کیف مبسوط حاصل از لذتی درجه یک انجام می‌دهم! لبخند زنان سری تکان دادم و دسته‌ی پلی‌استیشن را از روی زمین برداشتم و زیر لب گفتم: «عجب بازی درجه یکی ساختن اینا!» بازی را از پاز درآوردم و دوباره با جیل ولنتاین لت و پار شده‌ای که کشان کشان راه می‌رفت به سمت در مخالفی حرکت کردم که آن سویش نمسیس لجباز وحشی در کمینم نبود! نمسیس در طول بازی از نظر روانی بلایی سر مخاطبش می‌آورد که وقت شکست دادنش به اندا‌زه‌ی خود جیل از ته دل خوشحال می‌شدیم. بازی Resident Evil 3 Nemesis حس و حال عجیبی به مخاطبش می‌داد و یک خط مرزی مهم بین معرفی آنتاگونیست، قبل و بعد از خودش رسم کرد. در کنار این معماهای زیاد و البته ریتم اکشن شده‌ی بازی این اجازه را به مای مخاطب می‌داد تا از جنبه‌های بیشتری، از بودن در راکون سیتی بحران‌زده لذت ببریم و تجربه‌ی بازی به تجربه‌ای کامل و یکتا تبدیل شود. بازی بازسازی شده‌ی Resident Evil 3 Remake با اینکه بازی خوبی است ولی بیشتر حس و حال نسخه‌ی کلاسیک را ندارد. در ادامه با نقد و بررسی بازی Resident Evil 3 Remake در دنیای بازی همراه باشید تا بدانید چرا آن حس‌ها در نسخه‌ی جدید وجود ندارند.

الهه‌ی انتقام

 با اینکه نباید داستان را ایستا شروع کرد و برای اینکه قلاب روایت، مخاطب را با خودش بکشاند نیاز به شروع قصه با سکانسی پویا وجود دارد، شروع بازی Resident Evil 3 Remake یک اشتباه استراتژیک بزرگ است. سکانس شروع بازی در آپارتمان جیل خیلی خوب است و تداخل کابوس و واقعیت در آن نمای اول شخص که مخاطب را یاد سبک تصویری Resident Evil 7 می‌اندازد، به اندازه‌ی کافی گیرا است. انتظارم این بود که بعد از آن جیل از آپارتمانش خارج شود، خیلی آرام‌تر وارد محیط پرتنش شهر راکون سیتی بشود و با سکانس‌های ترکیبی اکشن و ترسناک ما را با وضعیت راکون سیتی درگیر بیماری آشنا بکند. در کنارش هم معماهای با درجه سختی آسان حل بکنیم و مکانیک‌های بازی را یاد بگیریم یا در واقع مکانیک‌ها به‌مان یادآوری بشوند؛ دقیقا مانند نسخه‌ی کلاسیک بازی. اما روایت و در نتیجه شکل گیم‌پلی بازی جدید جور دیگری اتفاق می‌افتد؛ جیل بعد از بیدار شدن از خواب یک تماس تلفنی هشدار دهنده دریافت می‌کند و بلافاصله، سر و کله‌ی نمسیس پیدا می‌شود! یک تعقیب و گریز خطی که البته هیجان‌انگیز است و صد البته که یک چیز مهم را ویران می‌کند؛ شخصیت مرموز، ترسناک و پرابهت نمسیس.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – آرزویم بود در کوچه پس کوچه‌های راکون‌سیتی ول بچرخم، زامبی بکشم، معما حل بکنم و نمسیس زجرم بدهد؛ ولی نقشه‌ای کوچک و یک بازی مینیمال نصیبم شد.

 در نسخه‌ی کلاسیک حضور نمسیس مدتی بعد از درگیر شدن مخاطب با بازی رخ می‌داد. به شکلی که بعد از عادت کردن به وضعیت شهر و مبارزه با زامبی‌ها و سر و کله زدن با معماها، نمسیس پیدایش می‌شد و یک مانع بزرگ در راه پیشرفت جیل در رسیدن به هدفش، فرار از شهر درست می‌کرد. نمسیس در مواقعی که انتظارش را نداشتیم از راه می‌رسید نعره می‌زد و چاره‌ای جز فرار کردن برای‌مان باقی نمی‌گذاشت. در این میان هم باید حواس‌مان به زامبی‌ها، معماها، مدیریت کوله‌پشتی همیشه پر و درهای بسته هم می‌بود. همین مورد باعث می‌شد یک موقعیت دشوار در ذهن مخاطب شکل بگیرد و گیم‌پلی به خاطر حضور نمسیس به یک ترکیب عجیب دلهره‌آور مالتی تسک تبدیل بشود. نامیرا بودن نمسیس، حضورش در مواقعی که احساس می‌کردیم کار تمام است و می‌توانیم فرار بکنیم و اذیت و آزارهایش، شکستن درهایی که امکان باز شدنش توسط دشمن را نمی‌دادیم و لجبازی آزاردهنده‌اش که هر بار یک چیز ترسناک توی استین داشت، سناریوهایی بودند که او را تبدیل به یک دشمن درجه یک (در تاریخ بازی‌های ویدئویی) کرده بود! جوری که وقتی در انتهای بازی، بالاخره ترتیبش را می‌دادیم، جیل با به عاریت گرفتن نام او، تبدیل به الهه‌ی انتقام می‌شد و حقش را به خاطر اذیت و آزارهای بی‌پایانش کف دستش می‌گذاشت!

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – استوری‌بورد سکانس اول رویارویی جیل و نمسیس؛ همانی که کار را خراب کرده است!

 حضور به یکباره‌ی نمسیس در نسخه‌ی جدید، باعث اتفاق بسیار بدی شده است؛ دیگر این هیولای زشت بدترکیب نه ایجاد انزجار می‌کند و نه ترسی به اندازه‌ی نمسیس کلاسیک می‌آفریند. صرفا یک دشمن مثل زامبی‌های دیگر است که قدرتی بسیار بیشتر از آنها دارد. چون نه تعلیقی در کار است و نه انتظاری کشنده مثل بازی کلاسیک عنصر ترس رسوخ کرده در تار و پود محیط را پررنگ‌تر می‌کند. حتی در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی رزیدنت اویل ۲ هم مستر اکس از میانه‌های قصه وارد داستان می‌شد و حس و حال حضورش به نمسیس نسخه‌ی سوم شبیه‌تر بود. در واقع فرمولی که در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی دوم رعایت شده، همانی است که در نسخه‌ی کلاسیک سوم وجود داشت. و خب همه دیدند که چقدر خوب کار کرده است. حضور نمسیس در بازی و تعقیب و گریزهایش به جز یک مورد، خطی هستند و شامل دویدن و دکمه‌زنی و سکانس‌های سینمایی. در نسخه‌ی کلاسیک وقتی نمسیس در انتهای کوچه‌ای ظاهر می‌شد با یکی دو حرکت جان‌تان را کم می‌کرد و بعد تعقیب و گریزی دلهره‌آور شروع می‌شد. نمسیس نسخه‌ی جدید چند حرکت جدید دارد که تعقیب و گریز در حالت معمولی را به یک موقعیت باخت باخت اعصاب خردکن تبدیل کرده است. حرکت‌های جدید نمسیس مثل جهش‌های بلند و چسبیدن به دیوار و فریادهای فراصوتی در مواجه شدن با جیل که حرکت اضافه‌ای به جز جاخالی دادن ندارد، آنقدر دست بالا را دارد که فرار کردن از دستش بیشتر با اعصاب بازی می‌کند تا اینکه دل مخاطب را خالی بکند. در حالی که مثلا در نسخه‌ی دوم، حضور مستر ایکس ریتم مراحل را تغییر می‌داد و البته به خاطر سرعت کمش توازن را هم به‌هم نمی‌زد. نمسیس نسخه‌ی جدید علاوه بر اینکه آن حس و حال کلاسیک توی دل‌ خالی‌کن را منتقل نمی‌کند، خیلی زود از موجودیت دوپایش برون می‌آید و آن شکل وحشت‌آفرینش در ذهن مخاطب ماندگار نمی‌شود. قطعا کسانی که نسخه‌ی کلاسیک را بازی نکرده باشند، با تجربه‌ی این بازی شکل و شمایل نمسیس را به شکل یک هیولای دوپای ترسناک با آن کت بلند چرمی به خاطر نخواهند آورد. این مشکل باعث شده، علاوه بر اینکه حضور نمسیس هول و ولای نسخه‌ی اصلی را نداشته باشد، بخش مهمی از مراحل و گیم‌پلی هم از بازی حذف بشود.

دیگر خبری از معما نیست؛ عنصر مهمی که ریتم بسیار خوبی به بازی می‌داد و صد البته طول زمان بازی کردن را بیشتر می‌کرد. بسیار حسرت می‌خورم که حضور جیل در کوچه و خیابان‌های راکون سیتی در حالی که می‌توانست یک بازی ترسناک درجه یک با روندی کندتر باشد، بیشتر یک اکشن با سرعت بالا مثل نسخه‌های ۴ به بعد است. با اینکه نسخه‌ی سوم کلاسیک هم نسبت به دو نسخه‌ی قبلی جانمایه‌ی اکشن بیشتری داشت ولی هیچ‌گاه ریتمش به یک اکشن خالص تبدیل نمی‌شد.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – قرار بود نقشه‌ی بازی بزرگ باشد و آن‌طور که گفته شده بود قابلیت سفر سریع هم در کار باشد؛ ولی ظاهرا همه‌اش هایپ بی‌خودی بود!

درهای عجیب لعنتی!

 جایی از بازی، وقتی کارلوس اولیویرا را هدایت می‌کنیم، او در موجهه با درهای نماددار اداره‌ی پلیس راکون‌سیتی می‌گوید: «این درای عجیب لعنتی!». این شاید جان‌مایه‌ی بازی Resident Evil 3 Remake هم باشد. حذف شدن معماهایی که در نتیجه‌ی آن دیگر خبری از معماهایی که منجر به پیدا کردن کلید‌های نماددار و باز کردن درها می‌شد، نیست. همه‌ی درهای محیط بازی باز هستند و دیگر چالشی به عنوان دری که مانع پیشرفت در نقشه و پیشبرد داستان می‌شود وجود ندارد. اگر یادتان باشد، بازی کلاسیک معماهایی میدانی زیادی هم داشت که حل کردن‌شان وقت زیادی می‌گرفت و باعث می‌شد، بارها به جاهای مختلف نقشه سرک بکشیم و بیش از همیشه با جو ملتهب شهر و داستانک‌های ریز و درشت پخش شده در نقشه روبرو بشویم. همین دلیل بر این مهم بود که مخاطب با محیط و داستان کنشی دو طرفه داشته باشد و در روند بازی غرق شود. از طرف دیگر معماها، ریتم بازی را از یکنواختی خارج می‌کردند و تنوع به روند گیم‌پلی اضافه می‌شد. معماهای متنوع و بسیار خوبی که حل کردن‌شان لذتی برابر با کشتن زامبی‌های متعدد بازی داشت. ولی دیگر خبری از این معماها نیست.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – حضور کارلوس در ادره‌ی پلیس سناریوی کوتاهی دارد. در بازی اصلی جیل مدت خیلی زیادی را در اداره‌ی پلیس سپری می‌کرد و بخش زیادی از گیم‌پلی مخصوص این مکان بود که ظاهرا به خاطر نزدیک بودن زمان انتشار این بازی و بازسازی دوم از روند مراحل حذف شده است.

بازی کوتاه است؛ البته من بازی را با روش خودم ۷ ساعته تمام کردم ولی بسیاری آن را زیر ۵ ساعت تمام کرده‌اند. شاید یکی از دلایلش این باشد که روش بازی کردن من در اغلب بازی‌ها که ریتم اکشن را به شکل صددرصدی به مخاطب تحمیل نمی‌کند، روش «تانک» است! البته اکثر شما تانک را به عنوان یکی از سبک‌های کنترل در بازی‌ها می‌دانید؛ سبکی که در بازی کلاسیک هم وجود داشت و حرکت دادن جیل را  ممکن کرده بود. در این بازی هم من به جای اینکه بدوم، بیشتر راه می‌رفتم و به گوشه و کنار سرک می‌کشیدم. به همین خاطر متوجه شدم بخشی از گیم‌پلی که به عاریت گرفته شده از نسخه‌ی دوم است این قابلیت را دارد که به همان روش انجام و در نتیجه، حس و حال متفاوت و طولانی‌تری داشته باشد. البته از جایی به بعد هم کمی با درهای بسته که نیاز به تعامل با محیط برای گشودن دارند مواجه خواهیم شد و اوضاع بازی خیلی بهتر می‌شود.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – گیم‌پلی بخش کارلوس اکشن پر زد و خوردتری دارد و به یک مرحله‌ی دفاع از قلعه‌ی درهم و برهم ختم می‌شود که در آن به اندازه‌ی تمام بازی‌های رزیدنت اویل گلوله شلیک خواهید کرد!

استارز!

چیزهایی که در بالا ذکر شد، مواردی است که بازی ندارد و ای کاش می‌داشت. ولی Resident Evil 3 Remake فقط یک بازی خالی از خوبی‌های نسخه‌ی کلاسیک نیست. با اینکه بازی کوتاه است ولی ریتم خوبی دارد و هیچ وقت از نفس نمی‌افتد. بازی خوش دست است و کنترلش نقص ندارد. اکشن‌ها از ریتم نمی‌افتند. زامبی‌های معمولی همان‌هایی هستند که در نسخه‌ی قبلی هم وجود داشتند و حضورشان نه احساس راحتی به‌تان می‌دهد و نه بیش از اندازه نگران و خسته‌تان می‌کند. تنوع رامبی‌ها برای بازی کوتاهی مثل این بازی قابل قبول است ولی به نسخه‌ی قبلی نزدیک هم نمی‌شود. طراحی مراحل بازی قابل قبول است و روند حضور جیل در مکاشفه‌ی کوتاه مدتش در کوچه‌های شهر، بیمارستان و آزمایشگاه آمبرلا لذت بخش از آب درآمده است. در واقع از مرحله‌ی بیمارستان به بعد باز هم به همان روش بازی رزیدنت اویل‌های کلاسیک برای پیشبرد بازی نیاز خواهد بود؛ بالا و پایین کردن مکانی برای پیدا کردن آبجکتی که دری را باز می‌کند، حل کردن نیمچه معمایی و یافتن سلاحی قدرتمند در گوشه‌ای بعید از نقشه. مدیریت کردن کوله‌پشتی و مبارزه با زامبی‌ها و دشمن‌ها با حسی تلفیق شده در جو و اتمسفر بازی. با اینکه بسیاری از مراحل بازی که خاطرات زیادی ازشان داشتیم و حضور معماها آنها را به لحاظ تصویری بیش از همیشه در ذهن‌مان به تصویر کشده حذف شده‌اند، مراحل حال حاضر هم خوب و کارآمد طراحی شده‌اند و مخاطب را جا نمی‌گذارند. شاید یکی از دلایل حذف مراحلی که در نسخه‌ی جدید وجود ندارند این باشد که حضور زود هنگام نمسیس یک سوم ابتدایی بازی کلاسیک را حذف کرده است.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – مدیریت کوله‌پشتی یکی از مکانیک‌های مهم این مجموعه است که روی مکانیک‌های دیگر بازی هم اثر دارد. در این بازی هم با مشکل کمبود جا و انتخاب آبجکت مواجه خواهید بود. البته بیشتر آبجکت‌های مربوط به اکشن و مهمات.

با این حال مراحل بازی و داستانی که پا به پای آن تعریف می شود، با وجود کم بودن نمسیس دوپا و استحاله‌ی زودهنگامش به هیولایی چهارپا و بعدتر یک غول بی‌شاخ و دم، ریتم مناسب و سرگرم‌کننده‌ای دارد. البته لازم به گفتن است که طراحی مبارزات با نمسیس زیادی مینیمال است و می‌شد خیلی بهتر هم برگزارشان کرد و به بازی عمق سختی بیشتری داد. حضور کارلوس با اینکه مثل سناریوهای جداگانه‌ی بازی قبلی نیست مفصل‌تر از نسخه‌ی کلاسیک است. مراحل کارلوس خوب هستند و اکشن روانی هم دارند. تا یادم نرفته بگویم، با اینکه بازی کم‌تر محتاج به آبجکت‌هایی است که برای حل کردن معماها کاربرد دارند، به واسطه‌ی تعدد سلاح‌ها و مهمات، باز هم با کمبود جا در کوله‌پشتی و مدیریت آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. سلاح‌های بازی البته تنوع سلاح‌های بازی قبلی را ندارند و مثل خیلی چیزهای بازی مینیمال و کم هستند. با این حال بالانس خوبی دارند. البته من از مسلسل کارلوس چندان دل خوشی نداشتم و به جز تعداد زیاد گلوله‌هایش از میزان آسیب زدنش به دشمن راضی نبودم. شات‌گان جیل بسیار کاربردی‌تر از سلاح کارلوس بود. در حالت کلی، سلاح‌های بیشتر و بهتر متعلق به گیم‌پلی جیل هستند که البته طبیعی هم هست؛ چون بیشتر داستان بازی متعلق به جیل است. سناریوهای بازی هم واقعا حس یک بازسازی را دارند و صد حیف که بخش زیادی از سناریوهای بازی کلاسیک از نسخه‌ی جدید حذف شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – هر مرحله از بازی با معرفی یک دشمن سرسخت جدید چالش‌های پیش روی شما را چند برابر می‌کند. در مرحله‌ی پایانی هم با چنین فرمولی مواجه خواهید شد. فقط حیف و صد حیف که بازی و مراحل آن طولانی نیستند.

یک سوم پایانی بازی ریتم بسیار خوبی دارد و مخاطب را حسابی درگیر می‌کند. جنگیدن با نمسیس با اینکه حس و حال نسخه‌ی کلاسیک را ندارد تا حدودی چالش‌برانگیز است و سناریوی مبارزه‌ی نهایی را منطقی‌تر جلوه می‌دهد. گیم‌پلی در این بخش بیشتر به گیم‌پلی نسخه‌ی قبل نزدیک می‌شود و آن حالت مالتی تسک تا حدود زیادی عملی می‌شود. حتی عناصر وحشت‌آفرین و هارر در این بخش حضور قدرتمندتری دارند و کمی از ناامیدی‌تان می‌کاهند و همین باعث می‌شود با سرعت کم‌تری بازی بکنید و به حس و حال یک رزیدنت اویل کلاسیک نزدیک بشوید. ولی حیف که در این بازی، خیلی زود دیر می‌شود!

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – «بمیر دیگه لعنتی» درنسخه‌ی کلاسیک بارها توسط مخاطب تکرار می‌شد؛ ولی حالا به همان مبارزه‌ی آخر تقلیل پیدا کرده است!

 مرکب و ماشین تحریر

همیشه دوست داشتم یک رزیدنت اویل ۳ بازسازی شده بازی بکنم که حس حال آن زمان را به حالا هم منتقل بکند؛ دست‌هایم بلرزد و دسته توی دستم به خاطر عرق خیس بشود! هر از گاهی تحملم را از دست بدهم، دسته را زمین بگذارم و نفس عمیقی بکشم. به نمسیس فحش بدهم و از حضور خوفناکش لذت ببرم! معما حل بکنم و به خاطر هوشم به خودم افتخار بکنم! متاسفانه خیلی از این‌ها نشد که در قالبی نو تکرار بشوند. ولی تجربه‌ی Resident Evil 3 Remake با وجود کاستی‌هایش دلنشین بود و به عنوان یک اقتباس نه چندان وفادار ولی اثری مستقل و خوب در یادم خواهد ماند.

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – معماهای گاوصندوق هم هست ولی کم است!

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – به ترکیب برنده دست نمی‌زنند جناب کپکام!

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake

بررسی بازی Resident Evil 3 Remake – نه! تو دیگر ترسناک نیستی!

رضا قرالو

نکات مثبت
  • گیم‌پلی روان
  • کنترل عالی
  • طراحی خوب مراحل
نکات منفی
  • نمسیس بی‌هویت
  • گیم‌پلی کوتاه
  • معماهای بسیار بسیار کم

 

7
خوب
دیدگاه
۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

8 Replies to “پرونده | بررسی بازی Resident Evil 3 Remake”

  1. tool گفت:

    منی که ۹ بار نسخه اصلی تمام کردم میتونم بگم نسخه ریمیک واقعا از همه لحاظ پیشرفت کرده بود با اینکه جاهایی از بازی حذف شده بود ولی در عوض مکان های جدیدی جاگزینش شده بود مثلا بخش بیمارستان در نسخه اصلی بسیار کوتاه بود ولی در این نسخه واقعا ترسناک تر و طولانی تر بود در کل از نسخه اصلی با آن دیالوگ های افتضاحش خیلی بهتر بود

    ۶ ۱۴
    1. من گردنم رو میزنم تو اگه ۹ بار نه ۱ بار نسخه اصلی رو تموم کرده باشی … !
      مرد حسابی یه فاجعه ای ساختن که هر ۳۰ ثانیه بدون هیچ درگیری اتاق سیو داره با ۲۰۰ تا مهمات ، یکبار تو این بازی من نمردم و کلا ۴ ساعت برای بازی اول طول کشید برای من ..
      از این فاجعه تر نمیشه ! :16: :16: :16: :16: :16: :16: :16: :16: :16: :16: :162: :162: :162: :162:

      ۸ ۲
    2. SaeedDBazi گفت:

      سید علیرضا. دقیقا… :like:

      من واقعا بعد از شاهکار بازسازی دو، انتظار ادامه همون روندو داشتم، نه اینکه به اسم نواوری، تقریبا همه چیو به هم بریزن… :(
      میشد انتظار داشت که تو مدت کم، نتونن چیز شاهکاری بسازن، اما حداقل میتونستن همون روند نسخه قبلیو که ادامه بدن (که جواب گرفته بودن)، ولی نخواستن… :16:

      فقط امیدوارم خداکنه متوجه اشتباهشون شده باشن :55:

      ۴ ۰
  2. ممنون از مقاله پر آب و پیمون
    بنظرم یکی از اصلی‌ترین دلیل‌هایی که RE3: Remake شکست خورد اسم Remake بود. Remake یعنی از نو ساختن همان بازی بدون تغییرات بنیادی و بزرگ. ولی این بازی کلا هیچ‌چیزش بجز نمسیس -که شما می‌گید حتی همون هم مثل قدیم نیست- به نسخه‌ی اصلی نمی‌خوره و این بازی یک ReImagination است، یعنی همان داستان و شخصیت‌ها را به نحوه‌ی دیگر و گیم‌پلی متفاوت ساختن.
    شاید اگر کپکام از لفظ Reimagination استفاده می‌کرد مخاطب از همان اول متوجه‌ می‌شد با چه چیزی سراغ دارد و اینقدر ناراحت نمی‌شد از نتیجه‌ی نهایی.

    ۷ ۱
  3. Darkness گفت:

    به عنوان یه ریمیک از نسخه اصلی چیز مزخرفیه اما اگه به عنوان یه گیم جدید یا یه خط داستانی جدا از نسخه اصلی بهش نگاه کنیم شاید جایی تو دلمون باز کنه

    ۲ ۳
  4. Frank Woods گفت:

    خسته نباشید. همه ی جوانب مختلف بازی رو کاور کرده بودین. واقعا از خوندن این نقد لذت بردم. منو یاد نقد های توی مجله انداخت.

    ۵ ۰
  5. محمد گفت:

    نقد های رضا قرالو عالیه بهش خسته نباشید میگم ریمیک ۲ عالی بود من دوبار پشت سرهم تموم کردم ولی ۳ رو هنوز بازی نکردم ولی اینطور که از دوستان شنیدم میگن باز ۵ ساعت گیم پلی داره که برای یه بازی شصت دلاری اصلا قابل قبول نیست

    ۲ ۰
    1. محتوایی که در قبال پرداخت شصت دلار دریافت می‌کنید فقط رزیدنت ایول ۳ نیست، بلکه بازی آنلاین رزیدنت ایول رزیستنس رو هم شامل میشه.

      ۲ ۰