تجربه-4K-بازی-ها

تجربه ۴K بازی ها به عقیده موسس استودیو Playdead بیهوده است

توسط بهنام میرزائی در ۲۰ آبان ۱۳۹۸ , ۱۵:۰۳

تجربه ۴K بازی ها یکی از مباحث جذاب پنل Reboot Develop بود که افراد سرشناس بسیاری همچون موسس استودیو محبوب Playdead در مورد آن صحبت کردند. با دنیای بازی همراه شوید.

طبق آخرین اخبار بازی، گویا توسعه دهندگان علاقه چندانی به تجربه ۴K بازی ها ندارند و آن را تنها یک ارتقای فنی می‌دانند که توسط تولید کنندگان برای فروش بیشتر کنسول‌ها و سخت‌افزارها به کار می‌گیرند. این‌ها نظر دینو پتی (Dino Patti) بنیان‌گذار سابق بازی لیمبو (Limbo) و توسعه دهنده بازی Inside است که سابقه کار روی این پروژه‌ها را در استودیو Playdead دارد. او همچنین به مخاطبی در پنل Reboot Develop طی هفته گذشته در کانادا هشدار داد که استودیوهایی که از ترندهای سخت‌افزاری پیروی می‌کنند، کم کم شکست خواهند خورد. او می‌گوید:

فکر می‌کنم این‌ها بی‌فایده است، این‌ها فقط توسط فعالین تجاری فناوری به مشتری‌ها تحمیل می‌شود تا در نهایت بتوانند کنسول جدیدی را ارائه کنند. من می‌خواهم خودم یک مسیر را انتخاب کنم و این انتخاب تحت تاثیر کشش پول توسط فروشندگان فناوری نباشد. افراد زیادی هستند که چیزی درخشان می‌بینند و سریع به طرف آن جذب می‌شوند. قطعا می‌توانید افرادی را ببینید که مثل یک گله به سمت سقوط حرکت می‌کنند.

پتی که بعد از ترک پلی‌دد (Playdead) اقدام به تاسیس Coherence و Jumpship کرد، ۴K را به‌عنوان یکی دیگر از حیله‌های مسیر طولانی تکنولوژی می‌بیند که به جامعه توسعه‌ دهندگان تحمیل می‌شود. وی ادامه داد:

[تولید کنندگان] به تکامل طبیعی بازی‌ها احترام نمی‌گذارند و شما مجبورید که از تکنولوژی تبعیت کنید. به‌طور مثال مایکروسافت با تکنولوژی کینکت (Kinect) خود به استودیوها پول می‌دهد که بسیاری از بازی‌های خنده‌دار را بسازند.

گوموندور هالگرامسون بنانگذار استودیو Klang Games و کسی که در پنل Reboot Develop حضور داشت، درمورد بازی بعدی خود که Seed نام دارد گفت، که اثر جدیدش فاقد ویژگی‌های بصری ترند روز خواهد بود و همچنین برای استودیوهایی که از مشکلات گرافیکی دوری می‌کند، ابراز خوشحالی کرد. وی ادامه داد:

ما به‌دنبال یک سبک هنری فوق‌العاده ساده بودیم، چرا که نبرد برای ارائه گرافیک بالا گاهی اوقات فقط توسط تعداد انگشت شماری از استودیوهای بزرگ امکان پذیر است. وقتی صحبت از گرافیک به میان می‌آید و منظورمان صرفا برای یک بازی است، شما در حالت عادی باید تمام تنظیمات دیگر بازی را به پایین‌تر حد خود بیاورید تا به عملکرد ماکزیمم برسید. بنابراین من واقعا به گرافیک اهمیتی نمی‌دهم، چرا که در پایان گیم‌پلی همیشه حرف اول را می‌زند.

چت فالیزک (Chet Faliszek) نویسنده سابق استودیو ولو (Valve) که روی بازی‌های Portal، Left4Dead و Half-Life 2 کار کرده است، اضافه کرد که هیچ‌گاه تکنولوژی به اندازه مدل‌های شغلی جدید روی روند توسعه بازی‌ها تاثیرگذار نیست. او می‌گوید:

اهمیت دادن به گرافیک آن‌هم بدین صورت، لزومی ندارد. این روش معناداری برای تغییر یک بازی نیست. تکنولوژی نمی‌تواند به‌اندازه مدل‌های جدید شغلی تاثیر داشته باشد. سرویس Apple Arcade امکان ساخت بازی‌های تک نفره روی موبایل را درحالی فراهم می‌کند که چنین امکانی در گذشته وجود نداشت. این نوع تاثیرگذاری‌ها بسیار بهتر از تکنولوژی و حرکت به‌سوی گرافیک بالاتر هستند.

نظر شما در مورد تجربه ۴K بازی‌ ها چیست؟ آیا گرافیک بالا می‌تواند روش خوبی برای پیشبرد صنعت بازی‌ها باشد؟ شما گیم‌پلی خوب را برای بازی موردعلاقه‌تان می‌پسندید یا گرافیک و کیفیت ظاهری آن؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان گذارید.

دیدگاه
۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

2 Replies to “تجربه ۴K بازی ها به عقیده موسس استودیو Playdead بیهوده است”

  1. ali.ya گفت:

    شاید ۱۰ درصد از حرفاش منطقی هست ،بقیه اش غیر منطقیه…اگه همه مثل این آقا فکر میکردند ،صنعت گیم و بازی های امروزی‌ به‌ این اندازه واقع گرایانه نبودند و پیشرفت نمیکردند، همه میدونیم که هر چه یک بازی ویدیویی‌ واقع گرایانه تر باشه همزادپنداری بازیباز از دنیای بازی بسیار بیشتر میشه

    ۶ ۱۰
    1. موافقم
      به نظرم میخواد از زیر بار ۴k کردن بازی‌هاش درمیره. البته پلی‌دد هرجوری بسازه ما راضییم.

      ۲ ۰