کوجیما: دنیای بازی Death Stranding مشابه به آمریکای ترامپ و برگزیت است

توسط سید مسعود کاظمی در ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ , ۲۳:۴۴

بازی Death Stranding جدیدترین اثر کوجیما با دنیا و موضوع تاریکی سروکار دارد، اما اینطور به نظر می‌رسد که بازی در بخش به وجود آوردن روابط با بقیه مردم در دنیای بازی بسیار خوشبین است. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، با دنیای‌بازی همراه باشید.

کارگردان بازی هیدئو کوجیما می‌گوید از آنجایی که بازی از تم تاریکی برخوردار است، برروی مکانیزم‌های خوش‌بینانه بسیار پافشاری کرده، که این مکانیزم‌ها بر روی رابطه بازیکن با شخصیت اصلی بازی نیز تاثیراتی خواهد داشت.

کوجیما در مصاحبه‌ای که با Game Informer انجام داده درباره سیستم «دوست داشتن» یا Like چنین ابراز نظر کرد که او قصد داشته است تا یک مکانیزم کاملا خوش‌بینانه را بدون قید و شرط به بازی اضافه کند. در بازی هیچ حد و مرزی درمورد استفاده از Like وجود ندارد و همچنین شما قادر نخواهید بود تا از گزینه «دوست نداشتن» یا Dislike مقابل شخصی استفاده کنید.

بخشی از مصاحبه‌ای کوجیما:

دنیای بازی در تاریک‌ترین حالت ممکن قرار دارد. شما تنها هستید، و خط داستانی هم روایت‌گر بدترین حالات است. پس چرا نباید یک سیستمی را به بازی اضافه کنم که بیشتر حالت مثبت داشته باشد تا منفی؟

کوجیما همچنین درباره داستان بازی و ایجاد کردن روابط بین شهرها نیز صحبت‌های داشت. بعضی از افراد درون بازی به دلیل اینکه نمی‌خواهند اشتباهات گذشته را دوباره تکرار کنند، ممکن است به درخواست شما پاسخ منفی بدهند. کارگردان بازی به این موضوع اشاره کرد که ممکن است درگذشته اتفاقاتی مشابه به انتخاب شدن رئیس‌جمهور ترامپ و اتفاقات برگزیت (Brexit) رخ داده باشد، و این موضوع باعث شده باشد تا شخصیت‌های بازی در مورد برقرار کردن روابط بین شهرها تردید داشته باشند.

کوجیما در ادامه اضافه کرد:

محض رضای Bridges، شما در بازی شرق را به غرب وصل می‌کنید و آن‌ها از شما می‌خواهند تا به UCA (United Cities of America) ملحق شوید. هنگامیکه وصل کردید، شما می‌توانید از خدمات UCA استفاده کنید، ولی همزمان آن‌ها بصورت ۲۴ ساعته اطلاعات شما را دریافت می‌کنند. دقیقا مثل کتاب ۱۹۸۴. بعضی افراد شاید دوست نداشته باشند و بگویند ” من به UCA ملحق نمی‌شوم، چونکه قرار است دوباره همان کار را انجام بدهیم” درست مثل ترامپ یا اتحادیه اروپا. همه این‌ها استعاره‌ست. ولی اگر واقعا دقت کنید می‌بیند که آن‌ها هم شروع می‌کنند به جواب مثبت دادن.

طرفداران می‌تواند بازی Death Stranding را به تاریخ ۸ نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (جمعه، ۱۷ آبان ماه، سال ۱۳۹۸) بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ تجربه کنند.

دیدگاه
۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

4 Replies to “کوجیما: دنیای بازی Death Stranding مشابه به آمریکای ترامپ و برگزیت است”

  1. PrinCe S گفت:

    بازی‌های کوجیما هم مثل فیلمای نولان هستن
    هر چیزی بسازه، چه فوق‌العاده چه افتضاح، یه عده ر داره که پاچه خواریش ر بکنن و معتقدن که ما سرمون نمیشه و اون بازی بی‌نظیره!
    همون هایپ‌های همیشگی بازی‌های کوجیما!!!!
    حالا بازم یه چیز بی سر و ته تحویل میده و سیل به‌به و چه‌چه سرازیر میشه

    ۵ ۴
    1. Samsara گفت:

      شبه روشنفکران همیشه از نقص توجه رنج میبرند، به دنبال حرکت در جهت یا خلاف جهت جریان رودخانه نیستن، تخته سنگ های بزرگی در هر کدام از این مسیرها هستن که بدون هیچ حرکتی و هیچ کاربردی گوشه ای افتادن، تبدیل به موانع ناچیزی می شوند که فقط مسیر رو طولانی تر میکنند و بیش از این تاثیری ندارند، چرا که هر دو جریان همیشه راه خودشون رو باز خواهند کرد.
      دوست من معلوم هست که تعصب در هر شکلی نادانی محسوب میشود اما نه فقط در دوست داشتن اشخاص یا کورکورانه تایید کردنشون بلکه در کورکورانه کوبیدن اشخاص و به دلایل واهی زیر سوال بردنشون هم هست، که ناشی از کمبود دانش و آگاهی و جهان بینی خود شخص میباشد.
      آثار این دو هنرمند در زمینه تخصصیشون همیشه خوب و فوق العاده بوده، حتی متوسط هم نبوده، و این ریشه در دو چیز داره یکی سواد و دومی درک، حالا بحثی که هست در تمامی آثار از ضعیف تا فوق العاده همیشه نقاط ضعف و قوت وجود داره که میشود نقد کرد، البته با احاطه کامل به شاخصه های نقد و صد البته رسیدن به درک و تحلیلی درست.
      فکر میکنم شما به کل در مسیر اشتباهی قرار دارید.
      مثل این که مشکلات کوجیما و مستقل شدنش داره تبدیل به اتفاقی خوشایند و دلنشین در دنیای گیم میشه، واقعا کنجکاو و مشتاق اثر جدید و دنیای تازه ای که خلق کرده هستم. مطمئنم با اثر قابل تاملی روبرو هستیم.

      ۰ ۱
    2. PrinCe S گفت:

      بنده نه فاز روشن‌فکری برداشتم، نه ادعایی توی نقد و بررسی بازی‌ها دارم.
      من یه مصرف کننده‌م؛ مصرف کننده بازی‌های کامپیوتری‌ام. دنبال تجربه‌ی خوبم و هیچ وقت دستم به کوجیما و تیمش نمیرسه؛ هر بازی‌ای خوب باشه و تجربه‌ی خوبی به من بده، من ازش به خوبی یاد میکنم. اصلا هم تمایلی ندارم مخالف جریان آب شنا کنم تا خودم رو نشون بدم؛ چون این کار کسایی هست که تمایل به دیده شدن دارن.
      بعد n وقت تو سایت کامنت گذاشتم؛ اگه میخواستم که خودم رو نشون بدم راه‌های بهتری داشتم.
      معتقدم کوجیما از فانتوم پین دوران افولش شروع شد؛ وقتی که رو به سینمایی شدن این نسخه از متال گیر آورد و تمایل خودش رو به سینما و فیلم نشون داد؛ از وقتی که کاملا فلسفه و اساس داستان سرایی نسخه‌های قبل رو زیر سوال برد.
      با یه داستان سرایی ضعیف و به شدت کُند؛ در مقایسه با نسخه‌های قبلی؛ اگه که مخالف این قسمت از حرف من باشین، پس کمی به فن‌بوی نبودنتون شک میکنم!
      همین روایت بد داستان، گیم‌پلی رو رو به تکراری شدن میبره و مراحل خسته کننده میشن. بازی فانتوم پین قطعا نکات مثبتی هم داشت؛ ولی به وضوح توی این موارد می‌شد افت کوجیما رو مشاهده کرد؛ که یه سری چیزا رو قربانی پیشرفتای بازی‌اش کرد.
      بازی فانتوم پین یه چپتر کامل نداره!
      تو زمینه‌ی گرافیک هم که واقعا از هم نسلاش فاصله داشت!
      این چیزا تقصیر کوجیما نیست؟
      توی مصاحبه اخیرش هم گفته که گیمرها باید برای تجربه خوب و هیجان انگیز دد استرندینگ، حداقل ۵۰ درصد بازی رو پیش ببرن! وات د فاک! ۵۰ درصد؟
      این هم بر میگرده به همون عشق سینما بودن کوجیما؛ که به جای اینکه “بازی” بسازه داره سعی میکنه “فیلم‌بازی” بسازه!

      ۰ ۰
  2. Hitsugaya گفت:

    هر چی سیاست کمتر داخل گیم بشه هم برای من گیمر بهتره هم برای خود سازنده پس لطفا قیمه هارو نریزید تو ماستا

    ۰ ۰