توسط فرشاد پرهیزکار در ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ , ۱۵:۱۵

این روزها بازی‌های کمی با وجود خلاقیت و نکات متمایز نسبت به دیگر بازی‌ها تولید می‌شوند. به همین دلیل استودیوهایی که چنین بازی‌هایی را می‌سازند سریع طرفداران خود را پیدا می‌کنند که لزومی هم به بزرگ بودن شرکت و ساخت بازی‌های بزرگ ندارد. یکی از این استودیوها Tokyo RPG Factory است که یکی از زیر مجموعه‌های Square Enic است و با وجود تازه تاسیس بودن توانسته با ساخت بازی‌های Lost Sphear و I Am Setsuna که بازی‌های متفاوت و با خلاقیت‌های فراوانی هستند طرفداران بسیاری پیدا کند. حال با نزدیک شدن به انتشار سومین ساخته این استودیو یعنی Oninaki لازم است بدانیم که چه بازیی در آینده‌ای نه چندان دور در انتظارمان است. در ادامه با آخرین مقالات بازی و پیش‌نمایش بازی Oninaki در دنیای بازی همراه ما باشید.

دنیای پس از مرگ

Oninaki در سبک RPG است که تمرکز زیادی روی شخصیت پردازی و داستان دارد. داستان بازی حتی با تجربه بخش بسیار کوچکی از داستان کلی در دموی قابل بازی، واقعا احساسی و ناراحت کننده بود تا حدی که یک بخش از داستان اشک من را درآورد و این طور به نظر می‌آید که در نسخه‌ی کامل بخش‌های بسیار زیاد و احساساتی‌تری در انتظارمان است.

دمو شامل دو بخش است؛ بخش مبارزه و بخش داستانی.

شخصیت اصلی بازی یک مرد بد اخلاق به نام کاگوچی است که یک ناظر است. ناظرها می‌توانند با روح‌هایی که نتوانسته‌اند پس از مرگ از این دنیا رها شوند و دوباره تناسخ یابند، تعامل داشته باشند. جزئیات و تمرکز داستان در زمینه‌هایی مانند مرگ، تناسخ، روح، دنیای بعد از مرگ و این چنین موارد نشان از یک داستان متفاوت نسبت به دیگر بازی‌های این سبک دارد. با وجود شخصیت‌های جالب و پایه‌ی داستانی جذاب، Oninaki پتانسیل ارائه یک تجربه‌ی فراموش نشدنی را دارد.

ناظرها می‌توانند بین دنیای زنده و دنیای فراتر جایی که همه چیز خطرناک‌تر است جا به جا شوند. دشمنان در هر دو دنیا وجود دارند ولی دشمنان در دنیای فراتر و شرایطی که شما در آن دنیا مواجه می‌شوید خطرناک‌تر هستند. بعضی مسیرها در یکی از دو دنیا وجود دارد به همین دلیل مهم است که مدام بین دو دنیا جا به جا شده تا مسیرهای مختلفی پیدا کنید که این کار می‌تواند حس ماجراجویی خوبی به بازی بدهد.

سلاح‌های عجیب

مبارزات روی حالت داستانی دموی بازی حس بسیار محدودی می‌دهند و چیز زیادی برای تجربه کردن نیست؛ البته می‌شود حدس زد، با انتخاب حالت مبارزه ، که حالت دوم دمو در کنار حالت داستانی است، حس کاملی از آنچه که در نسخه‌ی نهایی بازی وجود خواهد داشت را تجربه می‌کنید. کاگوچی تنها شامل انجام یک کومبو است ولی می‌تواند از چهار جِنی که دارد برای انجام حرکات مختلف استفاده کند. هر جن دارای حرکات و مهارت‌های متفاوت به خود است. جن‌ها در واقع روح‌هایی هستند که نتوانستند دنیا را ترک کنند و گرفتار شده‌اند. هر جن در واقع یک سلاح مختلف است که کاملا حرکات و مهارت‌های متفاوتی نسبت به بقیه جن‌ها دارند؛ از سرعت گرفته تا برد هر سلاح با یک‌دیگر متفاوت است و برای همین انتخاب سلاح مناسب در شرایط مناسب حس چالش برانگیزی خواهد داد. شما با استفاده بیشتر هر جن خواهید توانست با آن جن رابطه بهتری پیدا کرده و بتوانید آن را آپگرید کرده، مهارت‌های جدیدی آزاد کرده و بخش‌های داستانی مختلفی برای آن جن آزاد کنید. که شامل توضیح گذشته آن جن می‌شود و داستان‌های دردناک و ناراحت کننده هر یک از آنها.

مورد دیگری که نظر شما را جلب خواهد کرد سبک گرافیکی بازی است که یک حالت انیمه‌ای با رنگ‌های فراوان است که مانند نگاه کردن به یک نقاشی زیبا است. یکی دیگر از نکاتی که نظر من را جلب کرد موسیقی زیبای بازی است که نسبت به حس و حال داستان و شرایطی که در آن هستین موسیقی‌های بسیار قشنگ و در خور آن شرایط پخش خواهد شد.

آینده‌ای نزدیک

سازنده‌ها در این بازی مسیر متفاوتی را نسبت به ساخته‌های قبلی خود پیش گرفته‌اند که برای هر سازنده‌ای ساخت بازی متفاوت از آن‌ چه که در قدیم می‌ساخته‌اند باعث ناراحتی طرفداران سازنده مورد نظر می‌شوند. ولی آیا این مسیر متفاوت سازنده‌ها در این بازی نسبت به ساخته‌های قبلی خود جای نگرانی دارد؟ آیا مسیر درستی را انتخاب کرده‌اند؟ آیا Oninaki می‌تواند نشان دهد که از ساخته‌های پیشین بهتر است؟ برای پاسخ به این سوالات بایستی تا انتشار رسمی این بازی و تجربه نسخه‌ی کامل بازی صبر کرد.

Oninaki در ۲۲ آگوست بر روی PC,PS4 و Switch قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید