Watch Dogs: Legion

اطلاعات جدیدی از نحوه‌ی تولید NPCها در بازی Watch Dogs: Legion منتشر شد

توسط محمد اسفندیار در ۲۵ تیر ۱۳۹۸ , ۱۷:۵۳

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدترین نسخه از سری Watch Dogs این است که با شما اجازه می‌دهد تمامی شخصیت‌های حاضر در محیط را به استخدام خود درآورده و با آن‌ها بازی کنید. به طور حتم با یک وعده‌ی بسیار جاه‌طلبانه و بزرگ طرف هستیم. با این حال، با این سوال نیز روبه‌رو هستیم که تیم سازنده چگونه با مسئله‌ی تبدیل کردن تمام NPCها به یک شخصیت قابل بازی برخورد کرده است. کارگردان نوآوری بازی Watch Dogs: Legion در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اطلاعات جالبی از این موضوع را در اختیار هواداران قرار داده است.در ادامه با اخرین اخبار بازی همراه دنیای بازی باشید.

آقای کلینت هاکینگ (Clint Hocking) در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت Gamasutra توضیح دادند که تیم سازنده با هدف خلق NPCهای بازی سیستمی به نام Census را طراحی کرده است. تمامی شخصیت‌ها در محیط بازی طراحی و ساخته می‌شوند و زمانی که بازی‌باز یکی از این شخصیت‌ها را انتخاب می‌کند، سیستم Census یک پروفایل و پیشینه را برای آن شخصیت درنظر می‌گیرد. آقای هاکینگ برای توضیح نحوه‌ی عملکرد این سیستم، یک شخصیت با شغل باغبانی را مثال زدند.

مهم‌ترین نکته درباره‌ی سیستم Census این است که به ما اجازه می‌دهد همانند دیگر عناوین، NPCها را در دنیای بازی احضار کنیم. با این حال، زمانی که شما اطلاعات آن شخصیت را بررسی می‌کنید، یک پایگاه داده‌ی منطقی جاهای خالی مربوط به اطلاعات آن شخصیت را پر می‌کند و به عبارتی آن شخصیت به صورت Real Time تولید شده و سپس در جهان بازی حفظ می‌شود.

پس اگر یک باغبان را در حال کوتاه کردن حصار در یک پارک ببینید که یک قومیت و نژاد خاص دارد، اگر به بررسی اطلاعات و پروفایل آن فرد بپردازید، متوجه می‌شوید که آن فرد نامی دارد که با قومیت او هم‌خواهنی داشته و انیمیشین‌هایی مناسب کاری که انجام می‌دهد برای او در نظر گرفته شده است. او شغلی دارد که در مقابل آن نوشته شده است باغبان و تمامی این اتفاق‌ها تنها در یک بازه‌ی زمانی مشخص رخ می‌‎دهد.

Watch Dogs: Legion

و با توجه به این که او یک باغبان است، مقدار درآمد مشخصی خواهد داشت و این یعنی او تنها می‌تواند در محله‌های مشخصی زندگی کند. البته به خاطر قومیت خاصی که دارد و متناسب با مناطقی که جوامع مختلف در آن زندگی می‌کنند، او به بخش‌های مختلفی از آن محله‌ها هدایت خواهد شد. علاوه بر این، او دوستان و فعالیت‌ها مختلفی خواهد داشت؛ شاید او علاقه‌ی زیادی به بیرون رفتن داشته باشد. شغل او در محیط بیرون از ساختمان است و به همین دلیل احتمالا در شرایط فیزیکی بهتری قرار دارد و ویژگی‌هایی در گیم‌پلی برای او در نظر گرفته می‌شود که نمایان‌گر سلامتی بالا یا چابکی بیشتر و یا چیزی شبیه به آن خواهد بود .

تمامی این شخصیت‌ها به صرورت داخلی هماهنگ و منسجم خواهند بود تا احساس شود که همه‌ی آن‌ها واقعی هستند. زمانی که شما این NPCها را استخدام می‌کنید، آن‌ها داستان، شخصیت، صداگذاری، انیمشین و سبک مبارزه‌ی خاص خود را دریافت می‌کنند و همه‌ی این‌ها با آن شخصی که شما در زمان عبور از پارک، در حال کوتاه کردن حصارهای آن‌جا دیده بودید، هم‌خوانی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد تیم سازنده‌ی بازی Watch Dogs: Legion برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را برای این عنوان در نظر دارند. با این حال، باید منتظر ماند و دید آیا آن‌ها می‌توانند به تمامی وعده‌های خود عمل کرده و در نهایت یک بازی با کیفیت را به هواداران عرضه کنند یا خیر.

بازی Watch Dogs: Legion در تاریخ جمعه ۱۶ اسفند ماه سال جاری (۶ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا عرضه خواهد شد.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید