مدیر‌عامل یوبیسافت از ضعف موتور UbiArt می‌گوید

توسط مهدی هفته خانک در ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ , ۱۱:۰۵

ویس گیلموت، مدیر‌عامل یوبیسافت در مصاحبه‌ی اخیر خود از ضعف موتور UbiArt و سختی کار با آن می‌گوید، می‌توان نتیجه گرفت که به همین دلیل است که اخیراً بازی‌های زیادی را از این موتور شاهد نبوده‌ایم. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

در سال ۲۰۱۰ یوبیسافت از موتور داخلی خود که با نام UbiArt شناخته می‌شد پرده برداشت. از این موتور در بازی‌های موفق و زیبایی همچون Child of Light، Valiant Hearts، Rayman Origins و Rayman Legends استفاده شد. تک تک این بازی‌ها به دلیل جهان زیبا و گرافیک انیمیشنی که داشتند تحسین شدند. اما در چند سال اخیر شاهد توسعه‌ی بازی از طریق این موتور نبوده‌ایم، حال، ویس گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت طی مصاحبه‌ی اخیر خود با IGN به توضیح علت غیبت این موتور پرداخته است.

او می‌گوید که با گذر زمان، کار کردن با موتور UbiArt سخت‌تر از چیزی شده که یوبیسافت انتظار داشت. به دلیل سختی استفاده از ابزار‌های مختلف در این موتور، توسعه‌دهندگان دچار چالش‌های مختلفی می‌شدند. گیلموت گفت:

زمانی ما قصد داشتیم تا تمام کارکنان یوبیسافت از این موتور استفاده کنند.

اما می‌بینیم این برنامه عملی نشده است و تنها چند استادیو موفق شدند تا به خوبی از این موتور استفاده کنند، آن هم روی بازی‌های کوچک‌تری که در بالا ذکر شده است.

البته این موتور کنار گذاشته نشده و گیلموت تایید کرد که در آینده چند پروژه‌ی دیگر را هم با آن خواهیم دید، ولی با توجه به این توضیحات، دیگر نباید انتظارات زیادی از این موتور داشته باشیم.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

x