آنالیز Digital Foundry

آنالیز فنی نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی Hellbalde: Senua’s Sacrifice

توسط مهدی صبح در ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ , ۱۱:۱۰

پورت بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice تنها چندماه پیش برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد، اما این هفته بازی در eShop در دسترس قرار گرفته است. حال Digital Foundry برای آنالیز فنی جدیدی، نگاهی نزدیک‌تر به این بازی انداخته است. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازی همراه ما باشید.

در مقایسه با دیگر نسخه‌ها، بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice بزرگ‌ترین موفقیت‌اش روی کنسول نینتندو سوییچ، کیفیت‌اش است. هنگامی که کنسول به پایه‌اش متصل می‌شود، کیفیت پویایی را نمایش می‌دهد که حداکثر ۷۲۰p و حداقل ۵۷۶p وضوح دارد. هنگام استفاده از نینتندو سوییچ به شکل قابل‌حمل، این بازی با وضوح ۷۲۰p اجرا می‌شود اما گاهی تا ۴۰۰p نیز افت می‌کند. تصویر گاهی تار نمایش داده می‌شود اما به لطف anti-aliasing کیفیت بهبود یافته است.

صحنه‌های تکه‌شده به نظر می‌رسد به ویدیوهای کامل با حرکت تبدیل شده‌اند. گرچه به شکلی یک‌پارچه محو می‌شوند و به نظر می‌رسد بر اساس جلوه‌های گرافیکی نینتندو سوییچ ساخته شده‌اند. این صحنه‌های تکه شده روی پلتفرم‌های دیگر به موقع پخش می‌شدند.

بافت تصویر روی سوییچ کیفیت پایین‌تری دارد و فیلتر آن سخت به‌نظر می‌رسد. تغییرات دیگری مانند اشیای کمتر در فاصله‌های دور و بافت گیاهی متفاوت در بازی دیده می‌شود.

تا جایی که می‌توان دید پردازش و کارایی چگونه انجام می‌گیرد، روند فریم‌ها متعادل نیست. بازی روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده است و بازی به صورت قابل‌حمل و متصل به پایه به صورتی مشابه اجرا می‌شود.

درکل، برخلاف تغییرات، نظر عموم بازیکنان این است که بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice ارزش پورت شدن روی کنسول نینتندو سوییچ را دارد. اما اگر نسخه‌ی سوییچ بازی را با نسخه‌ی اصلی بازی مقایسه کنید، متوجه‌ی تغییرات گسترده می‌شوید.

در ادامه ویدیوی آنالیز را مشاهده می‌کنید:

 

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

x