گوگل از پلتفرم گیمینگ جدید خود تحت عنوان Stadia رونمایی کرد

توسط حمیدرضا داوریان در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ , ۰۸:۰۰

با توجه به آخرین اخبار بازی، امروز و در جریان رویداد GDC 2019، شرکت گوگل (Google) از پلتفرم گیمینگ جدید خود تحت عنوان Stadia رونمایی کرد. برای اطلاع از جزئیات خبر با دنیای بازی همراه شوید.

بعد از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی پیرامون پلتفرم گیمینگ شرکت گوگل، بالاخره لحظه‌ی موعود فرا رسید و شاهد رونمایی از این پلتفرم فوق‌العاده هستیم! این پلتفرم که درواقع با ویژگی استریمینگ امکان تجربه‌ی عناوین مختلف را به کاربران می‌دهد، می‌تواند نقش هر دستگاهی از قبیل لپتاپ، تلفن هوشمند، رایانه‌های شخصی و یا حتی تلویزیون را برای شما داشته باشد که می‌توایند با استریم بازی‌ها روی این دستگاه‌ها، به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید.

سال گذشته گوگل از طریق Project Stream که به نوعی بستر آزمایشی Stadia به حساب می‌آمد موفق شد بازی Assassin’s Creed: Odyssey را با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم برثانیه روی مرورگر گوگل کروم به اجرا درآورد و اکنون Stadia بسیار فراتر از آن رفته و به کاربران این امکان را می‌دهد با کیفیتی به مراتب بیشتر از ۱۰۸۰p به تجربه‌ی برخی عناوین بپردازند. گفته می‌شود پلتفرم Stadia قادر است بازی مورد انتظار Doom Eternal که توسط استودیو id Software‌ در دست ساخت قرار دارد با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم برثانیه به اجرا در آورد که این ادعا در نوع خود بسیار عجیب، و در صورت تحقق، شگفت انگیز است!

این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع مختلف کنترلر‌ها را برای بازی کردن، به دستگاه مورد نظر متصل کنند. همچنین ماوس و صفحه‌کلید نیز جز کنترلر‌هایی محسوب می‌شوند که Stadia بدون مشکل از آن پشتیبانی می‌کند. و اما خبر خوب دیگر گوگل برای کاربران در مورد کیفیت بازی‌های مورد نظر است. البته به صورت مختصر در رابطه با کیفیت بازی‌ها توضیح داده شد اما بهتر است بدانید Stadia قادر است قدرتی معادل ۱۰ ترافلاپس برای اجرای بازی‌ها ارائه دهد که این مقدار بسیار بیشتر از آنچه برای اجرای بازی‌های روز نیاز داریم است. برای درک بهتر این موضوع کافی است به این نکته اشاره کنیم که ایکس باکس وان اکس که تقریبا اکثر بازی‌های روز را با کیفیت ۴K اجرا می‌کند، از قدرت گرافیکی ۶ ترافلاپس برخوردار است!

علاوه بر این ویژگی‌های شگفت انگیز، گوگلادعا می‌کند با بهره‌مندی از یک فناوری پیشرفته‌، این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند بازی‌ها را با کمترین تاخیر و حدالامکان بدون هیچ تاخیری تجربه کنند. بنابر گزارشات، شرکت گوگل امکان انجام بازی به صورت کراس‌پلتفرم را نیز در Stadia قرار داده و حتی کاربران قادر خواهند بود سیو (Save) بازی‌های خود را از هر پلتفرمی به پلتفرم دیگر انتقال دهند و به ادامه‌ی بازی خود بپردازند.

جزئیات بیشتر در رابطه با ویژگی‌های دیگر این پلتفرم و یا قیمت بازی‌ها هنوز مشخص نشده اما با این ویژگی‌های منحصر بفردی که گوگل برای پلتفرم خود در نظر گرفته بعید به نظر می‌رسد قیمت بازی‌ها کمتر از قیمت آن‌ها روی پلتفرم‌های دیگر باشد. طبق گفته‌ی این شرکت، Stadia اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی رسما در کشور‌های آمریکا، کانادا و اکثر کشور‌های اروپایی در دسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاه
۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

One Reply to “گوگل از پلتفرم گیمینگ جدید خود تحت عنوان Stadia رونمایی کرد”

  1. بعید می‌دونم بازی‌هاش به صورت مستقل به فروش برسه.
    به نظر من حالت اشتراکی داره و بازی‌هاش هم رایگان هستند. قیمت اشتراکش هم حدس می‌زنم بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در ماه باشه.

    ۰ ۰