شاون لیدن: PSVR بزرگترین پلتفرم واقعیت مجازی جهان است

توسط مهدی هفته خانک در ۴ اسفند ۱۳۹۷ , ۱۰:۱۰

شاون لیدن در آخرین مصاحبه‌ی خود PSVR را بزرگترین پلتفرم واقعیت مجازی جهان دانست و تغییرات ده سال آینده ی واقعیت مجازی را شگفت‌انگیز خواند. در ادامه با آخرین اخبار بازی همراه دنیای بازی باشید.

PSVR، که مخفف واقعیت مجازی پلی استیشن (PlayStation VR) است، در زمان عرضه در پاییز ۹۵ سر و صدای زیادی به پا کرد، سونی این پلتفرم واقیت مجازی را به عنوان یک پلتفرم کاملا جدید مطرح کرد، اما فروش ۳ میلیون واحدی آن (تا تیر ۹۷) در مقایسه با فروش بیش از ۹۰ میلیونی پلی‌استیشن ۴، رقم قابل توجه‌ای نبوده است.

شاون لیدن (رئیس استودیوهای بین‌المللی سرگرمی‌های تعاملی سونی) در مصاحبه‌ی اخیر خود با Game Informer گفته است که PSVR بزرگترین پلتفرم واقعیت مجازی موجود در بازار است، هم‌چنین وی اذعان داشت که در ۱۰ سال آینده شاهد تغییرات مهمی در زمینه‌ی تکنولوژی واقعیت مجازی خواهیم بود.

چیزی که من در مورد PSVR‌ می‌پسندم، این است که تجربه‌ی جدیدی را ارائه می‌دهد و با توجه به این‌که من از دهه‌ی ۸۰ در حوزه‌ی تکنولوژی فعالیت می‌کنم؛ باید بگویم بسیار به ندرت پیش می‌آید که چنین تجربه‌ی جدیدی را شاهد باشیم. متاسفانه مشکل این‌جاست که توقعات و انتظارات مردم شدیدا افزایش یافته است. مردم می گویند: «اوه! PSVR واقعا عالی است! چه زمانی تمام بازی‌ها واقعیت مجازی خواهند شد؟» من در پاسخ می گویم: «آیا شما گوشی نوکیا با آن صدای زنگ خاطره انگیزش را به یاد دارید؟ شما نمی‌توانید آن را در کنار گوشی هوشمند خود قرار دهید و متوجه شوید که مسیر این پیشرفت چگونه طی شده است.» همین حالت در مورد PSVR نیز صادق است. هیچ یک از ما نمی توانیم تصور کنیم که تکنولوژی واقعیت مجازی در ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود، تغییراتی مهم و اساسی اتفاق خواهند افتاد، اما طبیعتا نمی‌توان توقع داشت که بدون طی کردن سطح یک و دو و … به سطح ۵ رسید.

ما در حال کار روی PSVR هستیم و می‌خواهیم که مردم متوجه آن باشند، ما تلاش می کنیم که آسان‌ترین راه استفاده از این تکنولوژی را در اختیار همگان قرار دهیم. اگر پلی‌استیشن دارید، تنها لازم است تا هدست را تهیه کنید، همین. استفاده از هدست بسیار آسان است.

در زمینه‌ی نرم افزارها و بازی‌های واقعیت مجازی، نسل اول بازی‌های واقعیت مجازی که ما در حال کار روی آن هستیم، همان نسل هشتم بازی‌های ویدیویی است همراه با کمی بهبود. زمانی ما قصد داشتیم تا بازی‌های ۳ بعدی را برای پلی استیشن ۱ بسازیم، اما آن زمان پر بود از عناوین ۲ بعدی و ۲.۵ بعدی، زیرا چالش اصلی ما این بود که من چگونه می‌توانم یک بازی ۳ بعدی بسازم؟ در نسل اول بازی‌های PSVR چنین به نظر می‌رسد که ما به‌جای این که تصاویر را روی صفحه‌ی نمایش نشان دهیم، در یک دایره دور هدست قرار داده‌ایم. روند کاری همین است؛ توسعه‌دهندگان هم اکنون در حال تحقیق در این حوزه هستند: واقعیت مجازی به چه معناست؟ چگونه کار می‌کند؟ بیایید یک بازی واقعیت مجازی بسازیم … و همین‌طور که ما با تکنولوژی سر و کله می‌زنیم و کار کردن با آن را می آموزیم، پیشرفت خواهیم کرد. برای مثال، بازی Astro Bot، شما واقعا نمی‌توانید این بازی را روی یک تلویزیون بازی کنید، این عنوان باید در واقعیت مجازی بازی شود. این بازی یکی از اولین قدم‌های ما در این زمینه بود. وقتی محتوایی تولید می‌کنیم که فقط در واقعیت مجازی می‌توان آن را درک کرد، می‌توان نتیجه گرفت که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم. فکر می‌کنم ما بزرگترین پلتفرم واقعیت مجازی در جهان هستیم و تجربیات زیادی را کسب کرده ایم.

شما در مورد آینده‌ی واقعیت مجازی چه نظری دارید؟

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: