الکترونیک آرتز از عملکرد بازی Command & Conquer: Rivals رضایت ندارد

توسط مهدی هفته خانک در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ , ۰۹:۱۵

مدیرعامل و مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز در جدیدترین گزارش این شرکت اعلام کردند که درآمد حاصل از بازی موبایلی Command & Conquer: Rivals به هیچ وجه مطابق چیزی که انتظار داشتند نیست. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی همراه دنیای بازی باشید.

هرچند عرضه‌ی بازی‌هایی نظیر Apex: Legends و Anthem وضعیت خوبی را برای شرکت الکترونیک آرتز در سه ماهه ی مالی چهارم سال ۲۰۱۸ ایجاد کرده، اما عملکرد شرکت در سه ماهه‌ی سوم کاملا ضعیف و نا امید کننده بود. مهم ترین شکست شرکت الکترونیک آرتز در این دوره، به فروش ضعیف Battlefield V برمی‌گردد که این شرکت، نبود حالت بتل رویال و همچنین تأخیر در عرضه را علت این فروش ضعیف می‌داند. اما طبق اطلاعات منتشر شده، بازی دیگری که پس از انتشار عملکرد ضعیفی از خود نشان داده، نسخه ی جدید سری Command & Conquer یعنی Command & Conquer: Rivals است که مدتی پیش برای تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی و iOS منتشر شد.

احتمالا به یاد دارید که این بازی موبایلی در کنفرانس خسته کننده‌ی EA Play، در طی مراسم E3 2018 رونمایی شد. رونمایی که البته به هیچ وجه باب میل طرفداران این سری نبود. سال‌ها بود که شرکت الکترونیک آرتز، علارغم درخواست طرفداران، فرانچایز Command & Conquer را نادیده می‌گرفت و پس از این همه مدت، معرفی یک بازی موبایلی از این سری به هیچ وجه چیزی نبود که طرفداران می خواستند. هرچند شرکت الکترونیک آرتز به هر حال بازی Command & Conquer: Rivals را منتشر کرد، ولی گویا این شرکت بعد از مدت‌ها به درخواست طرفدران جواب مثبت داد، چراکه هم اکنون نسخه‌ی ریمستر دو عنوان Command & Conquer و Command & Conquer: Red Alert در دست ساخت می باشد.

پیش از عرضه ی بازی Command & Conquer: Rivals، شرکت الکترونیک آرتز یک نسخه‌ی ابتدایی از بازی را در اختیار برخی کاربران قرار داده بود. مدتی پیش از انتشار بازی، مایکل مارتینز، مدیر کل استودیوی EA Red Wood، در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

ما بسیار مفتخریم که بازخوردهای مثبت بازیکنان را از این نسخه‌ی پیش از عرضه دریافت می‌کنیم. این بازخوردها به ما کمک می‌کند تا بازی را تا زمان انتشار بهبود ببخشیم.

اندره ویلسون، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتز هم تایید کرد که نسخه‌ی آزمایشی بازی، بازخوردهای مثبتی دریافت کرده بود. سپس ادامه داد:

اما از زمان انتشار جهانی، عملکرد این بازی در فروشگاه‌ها در سطحی که ما انتظار داشتیم نبوده است. ما هم اکنون در حال تلاش هستیم تا بازیکنان بیشتری را جذب این بازی کنیم.

با اینکه اطلاعات دقیقی در اختیار ما قرار نگرفته، اما صفحه‌ی بازی در فروشگاه گوگل پلی نشان می‌دهد که این بازی، بیش از ۱ میلیون بار دانلود شده است. هرچند این تعداد بازیکن مناسب به نظر می‌رسد، اما کمتر از حد انتظار شرکتی چون الکترونیک آرتز بوده است. از طرفی نباید فراموش کنیم که بازی Command & Conquer: Rivals، یک بازی رایگان و دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. این بدین معنی است که صرفا هر کسی که بازی را دانلود می کند درآمدی را نصیب شرکت نمی کند.

هرچند طبق گفته‌ی بلیک جورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز، این بازی عملکرد پایین تر از حد انتظار و رشدی آهسته دارد، اما آندره ولیسون از استقبال خیلی خوب از این بازی در کشور چین خبر داد. همچنین طبق گفته‌ی ویلسون؛ الکترونیک آرتز قصد ترک بازار بازی‌های موبایلی را ندارد:

ما به پشتیبانی از بازار بازی‌های موبایلی ادامه می‌دهیم. ما از ارزش فرانچایزهای خود در بازارهای مختلف آگاهی داریم و هم اکنون به صورت مستمر در حال پشتیبانی از ۳ بازی موبایلی هستیم.

بازی Command & Conquer: Rivals هم اکنون بر روی تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی و iOS در دسترس است. هم چنین نسخه‌ی ریمستر اولین بازی این سری و بازی Command & Conquer: Red Alert هم اکنون در دست ساخت قرار دارند.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید