0 نظر

در دل وحشی غرب | پیش‌نمایش بازی Red Dead Redemption 2

توسط در1 ماه پیش
 

خیلی‌ها از عبارت Grand theft horse برای معرفی Red Dead Redemption استفاده می‌کنند. اما به نظر من این عبارت حق مطلب را در مورد بازی RDR ادا نمی‌کند. این بازی مجموعه تفاوت‌های منحصر به فردی نسبت به سری GTA دارد که آن را به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل می‌کند. متاسفانه در این مقاله فرصت برای بررسی این موضوع وجود ندارد و آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم. در ادامه با پیش‌نمایش بازی Red Dead Redemption 2 همراه دنیای بازی باشید.

سازنده: Rockstar Games

ناشر: Rockstar Games

سبک: اکشن-ماجراجویی جهان‌باز

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷/ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸

تصویری از اولین بازی این سری یعنی Red Dead Revolver

حالا که در آستانه‌ی انتشار شماره‌ی دوم این سری هستیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به تاریخچه‌ی این سری و آنچه در شماره دوم در انتظار ماست.

اولین بازی این مجموعه Red Dead Revolver است که توسط Angel Studios خلق شد و شرکت CAPCOM هم انتشار آن را بر عهده داشت. بازی در E3 2002 به عنوان ادامه معنوی بازی آرکید Gun Smoke به نمایش در آمد. اما در ادامه روند ساخت بازی به دلیلی مشکلات فنی و نداشتن مسیر مشخص برای ادامه متوقف شده و بعد از یک سال CAPCOM رسما این پروژه را کنسل کرد.

پس از مدتی شرکت T2 که از شرکای Rockstar است Angel Studios را خریداری کرده و نام آن را به Rockstar San Diego  تغییر داد. Dan Houser (موسس Rockstar Games و همچنین تهیه کننده و نویسنده‌ی بسیاری از عناوین این شرکت) به یکی از بازی‌های Angle Studios علاقه نشان داد. بله، این بازی Red Dead Revolver بود. به این ترتیب سری RDR جان دوباره‌ای گرفت. بازی در سال ۲۰۰۴ برای PS2 و Xbox منتشر شد و از المان‌هایی که در زمان CAPCOM ساخته شده بود استفاده می‌کرد، اما تاثیر Rockstar باعث تقویت داستان‌گویی در بازی و در کل بلوغ بیشتر آن شد. بازی نقدهای متوسطی دریافت کرد، اما حداقل این‌که از سرنوشت تاسف‌باری که در انتظارش بود جان به در برد.

ساخت ادامه برای بازی از سال ۲۰۰۵ با هدفی بسیار بزرگ‌تر آغاز شد. هدف، ساخت یک بازی Open-World در دنیای غرب وحشی بود که بتواند اتمسفر و فضای آن دوران را به‌صورت کاملا باورپذیر بازسازی کند. این‌گونه بود که Red Dead Redemption  پا به عرصه گذاشت. موتور ساخت بازی همان موتور Rage بود که در GTA IV هم مورد استفاده قرار گرفته بود، اما تیم ساخت بازی بنا به مقتضیات، اندکی تغییرات در آن به وجود آورده بودند. بازی بالاترین بودجه ساخت یک بازی تا آن تاریخ را با ۸۲ میلیون دلار برای خود ثبت کرد و حدود ۸۰۰ نفر از کشورهای مختلف روی آن کار کردند. ساخت بازی با مشکلات بسیاری در زمینه‌های مختلف همراه بود که اخبار آن نیز گاه به گاه در رسانه‌ها پخش می‌شد.

جان مارستون، شخصیت اصلی Red Dead Redemption

اما پس از ارائه‌ی بازی در سال ۲۰۱۰، موج ستایش و تقدیر بود که به سمت بازی روانه شد. داستان بازی بسیاری عمیق‌تر بود و  قهرمانی جدید به نام John Marston را معرفی می‌کرد که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌ها شد. بزرگترین دستاورد بازی، همان‌طور که قبلا اشاره کردم و جزئی از اهداف بازی نیز بوده، خلق اتمسفر کاملا باورپذیر از غرب وحشی است. موسیقی فوق‌العاده بازی هم در ایجاد این حس بی‌تاثیر نیست. پس از مدتی بازی حتی امکان بازی آنلاین را نیز دریافت کرد که البته به قدرتمندی بخش آنلاین عناوینی مانند GTA نیست.

پس از آن، تیم ساخت بازی برای مدتی مشغول کار روی عناوین دیگر Rockstar شد. در سال ۲۰۱۵ شایعاتی به گوش رسید مبنی بر این‌که Rockstar San Diego  کار روی یک بازی جدید از سری RDR را آغاز کرده است. در اکتبر ۲۰۱۶ تریلر معرفی اولیه بازی ارائه شد و صحت تمام شایعات را تائید کرد. تاریخ انتشار بازی برای پائیز ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بود که با دو بار تاخیر نهایتا حالا در اکتبر ۲۰۱۸ همه چیز برای شروع رویایی عنوان بعدی این مجموعه مهیاست.

اتفاقات بازی RDR2 مربوط به سالهای قبل از اتفاقات RDR است. ترتیب تاریخی وقوع بازی‌ها در تصویر زیر مشخص است.

قهرمان اصلی بازی Arthur Morgan نام دارد. او نیز مانند John Morston از اعضای قدیمی گروه تبهکاری Van der Linde Gang است. بازی در زمانی اتفاق می‌افتد که دوران گاوچران‌ها و غرب وحشی در حال اتمام است و آمریکا به سمت تبدیل شدن به کشوری مدرن در حرکت است. حضور بسیاری از کاراکترهای قدیمی از جمله خود John Morston در بازی تائید شده است. اما بازی داستان منحصر به فرد خود را روایت خواهد کرد.

شما برای زنده ماندن در دنیای غرب وحشی باید جزئیات زیادی را مد نظر داشته باشید. این جزئیات آن‌قدر زیاد است که شاید در تمام طول بازی شما قادر به کشف همه آنها نشوید. حضور ۲۰۰ گونه جانوری مختلف در بازی تائید شده است. این جانوران در اکوسیستم مخصوص به خود زندگی می‌کنند. اکوسیستمی که چرخه غذایی مخصوص به خود را دارد و نقش شکار و شکارچی برای تمام جانوران در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در این اکوسیستم تاثیر داشته باشید. مثلا می‌توانید با کشتن تمام اعضای یک گونه جانوری باعث انقراض آن گونه شوید.

مطلب مشابه ◄  دو بروزرسانی جدید برای بازی Surviving Mars معرفی شدند

بازی از یک سیستم «افتخار» (Honor) نیز استفاده می‌کند که بنا به عملکرد مثبت یا منفی گیمر در بازی باعث بروز پیش‌آمدهای مختلف می‌شود. بهتر است که حواس‌تان را جمع کنید چون در این بازی هیچ کاری بدون عواقب نخواهد بود. همین‌طور انجام خلافکاری‌های مختلف منجر به گذاشتن جایزه برای دستگیری شما از طرف کلانتر خواهد شد. اگر بتوانید بدون به جا گذاشتن شاهد، ماموریت‌های خود را به انجام برسانید، کلانتر قادر به شناسایی شما نخواهد بود، گرچه بازهم به دنبال شما خواهد گشت.  شخصیت‌های داخل بازی هم با توجه به عملکرد شما عکس‌العمل نشان خواهند داد. مثلا در صورت دزدی از یک فروشگاه انتظار برخورد گرم فروشنده در مراجعه بعدی را نداشته باشید. در طول ماموریت‌های بازی زمان در بقیه‌ی نقاط نیز می‌گذرد؛ مثلا اگر یک ماموریت چند روز زمان ببرد شما در بازگشت با تغییراتی، حتی در ساختمان‌ها روبه‌رو خواهید شد. تمامی مناطق نقشه بازی همواره در حال تغییر است.

جلوه‌های بصری بازی در نمایش‌های آن چشم‌نواز و حیرت‌انگیز بوده‌اند.

تریلرهای منتشر شده از بازی گرافیک فوق‌العاده‌ی آن را به خوبی نشان می‌دهند. بازی چند حالت روایتی دارد که علاوه بر دید سوم شخص استاندارد، شامل دید اول شخص و دید سینمایی نیز می‌شود. محیط‌های مختلفی در بازی به تصویر کشیده شده است. بیابان‌های بی‌آب و علف، کوهستان‌های پرباران، محیط شهرهایی که به کمک راه آهن در حال مدرن شدن هستند و در کل هر آن‌چه در آن سال‌ها در واقعیت نیز وجود داشتند. سیستم تغییر آب و هوا و فصول بازی هم انواع مختلف آب و هوایی را با چشم نوازترین افکت‌ها ارائه خواهد داد.

راک‌استار تمام سعی خود را کرده است تا فاصله‌ی میان گیم‌پلی و کات سین‌ها را از میان بردارد. مثلا دوست شما با کسی درگیر است، به محض این‌که شما به او کمک کنید و رقیب را از بین ببرید، دوست‌تان بدون انقطاع تصویر شروع به صحبت کردن با شما می‌کند و بازی وارد صحنه‌ی سینمایی می‌شود. ریش شخصیت تحت کنترل شما در طول بازی مانند عنوان ویچر همواره در حال رشد است و سیمای شما را تغییر خواهد داد. علاوه بر آن، برای هر فصل نیاز به انتخاب لباس مناسب وجود دارد و عدم انتخاب درست حتی در عملکرد شما تاثیر خواهد داشت.

همچنین، سیستم افتخار بازی در حالت گرافیکی نمایش شخصیت شما نیز تاثیر دارد. مثلا اگر شخص خوبی باشید، بازی تصویر شما را زیباتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد. اما اگر خلاف زیادی انجام دهید، گرافیک بازی با تاکید بیشتری روی گلوله‌ها و زخم‌هایی که به دیگران می‌زنید پیش خواهد رفت. المان‌های رابط کاربری بازی قابل حذف و اضافه هستند. شما می‌توانید با حذف کامل آنها، از روایت سینمایی بازی لذت ببرید که قبلا نیز در عناوینی مانند God of War تجربه شده بود.

گیم پلی اعتیاد‌آور عنوان قبلی که حالا در بسیاری موارد ارتقا نیز پیدا کرده، در این بازی انتظار شما را می‌کشد. شخصیت شما قادر به حمل دو نوع اسلحه در هر لحظه از بین اسلحه‌های بازی است. قابلیت Dead Eye هم ارتقا پیدا کرده و در بازی وجود دارد. همچنین تاثیرات محیطی بر شما، اسب و حتی اسلحه‌تان نیز اتفاق می‌افتد. مثلا رد شدن از رودخانه باعث زنگ زدن اسلحه‌تان می‌شود که البته قابل تعمیر است؛ یا شاید میزان استقامت شما نیز تحت تاثیر قرار گیرد. نقشه‌ی بازی قطعا بسیار بزرگ خواهد بود که شامل ۵ منطقه مختلف می‌شود. تعدادی از این مناطق قبلا در RDR دیده شده‌اند، ولی بازی ۳ منطقه جدید نیز خواهد داشت.

در بازی، همه چیز مانند زندگی واقعی است؛ مثلا اگر لاشه‌ای برای مدتی روی زمین باقی بماند قطعا از بین رفته یا طعمه لاشخورها خواهد شد. حتی شکار یک حیوان با تعداد گلوله زیاد هم باعث غیر قابل استفاده شدن گوشت آن می‌شود. در RDR اسب‌ها مانند ماشین‌ها در GTA هستند. هر کدام مشخصات و قابلیت‌های مختص به خود را دارند و در بسیاری از موارد قابلیت شخصی‌سازی نیز دارند. البته، دست شما در میزان شخصی‌سازی به اندازه GTA باز نخواهد بود. مهم‌ترین نکته در مورد اسب‌تان آن است که بتوانید به او نزدیک شده در او وابستگی ایجاد کنید. غذا دادن، تیمار کردن یا آرام کردن آنها راه‌هایی است که به شما در این مهم کمک خواهد کرد. امکان یافتن گونه‌های کمیاب اسب نیز در بازی وجود دارد. سیستم خورد و خوراک بازی هم عملکردی مشابه دنیای واقعی داشته و زیاد خوردن منجر به چاقی و کم خوردن منجر به کم شدن استقامت می‌شود.

در هر منطقه از بازی، گروه شما کمپی برای خود آماده می‌کند که در واقع مرکز اصلی ماموریت‌ها و خانه شما نیز به حساب می‌آید.  یکی از فعالیت‌های بازی بالا نگه داشتن روحیه هم‌قطاران و رسیدگی به امور کمپ، شامل تهیه‌ی غذا و غیره می‌شود. علاوه بر آن، ماموریت‌های جانبی گوناگون و پر تعدادی نظیر ماهی‌گیری، بازی‌های کارتی و غیره نیز در بازی وجود دارد که می‌تواند برای مدت‌ها شما را سرگرم کند.

این بازی در آخرین روز هفته‌ی آینده منتشر خواهد شد و سپس در ماه نوامبر امکان بازی آنلاین به آن اضافه خواهد شد. به مانند GTA نسخه‌ی آنلاین، این بازی هم به‌صورت منظم محتوای جدید دریافت خواهد کرد و شاید همانند آن بازی، خیال گیمرها را بابت داشتن موضوع جدید برای بازی کردن در ۵ سال آینده راحت کند.

اولین نظر را شما بدهید!
 
ارسال دیدگاه »

 

    شما باید ورود برای ارسال نظر