توسط تارخ ترهنده در ۹ مهر ۱۳۹۷ , ۱۷:۳۰

شاید کمتر کسی احتمال می‌داد که در پاییز سال ۲۰۱۲ میلادی، یک اسپین‌آف از سری انحصاری فورتزا (Forza) بتواند تبدیل به استانداردی نوین در سبک ریسینگ (Racing) شود و تمامی رقبا را در سایه‌ی خود محو کند. ۶ سال از انتشار اولین فورتزا هورایزن می‌گذرد، عنوانی که با برگزیدن سبک آرکید به عنوان سبک پایه‌ی خود، برقراری تعادلی میان این سبک از ریسینگ و شبیه‌سازی آن و طراحی یک گیم‌پلی فوق‌العاده دقیق و روان توانست خیلی سریع جای خود را میان بازی‌های پرطرفدار باز کند و در نسخه‌های بعدی خود، تبدیل به استانداردی نسبتا دست نیافتنی برای رقبایش شود. چهارمین نسخه از سری هورایزن کمی دیگر به پلتفرم میزبان خود می‌رسد و این‌بار، حتی بزرگ‌تر و کامل‌تر از گذشته، می‌آید تا ما را تا بی‌کران پای فرمان و پدال‌ها بنشاند. در ادامه با پیش‌نمایش بازی Forza Horizon 4 همراه دنیای بازی باشید.

سازنده: Playground Games

ناشر: Microsoft Studios

سبک: مسابقه‌ای/ Racing

پلتفرم: اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷/ ۲ اکتبر ۲۰۱۸

 

بی‌نقص

این‌که ما همیشه دنبال آثار و کارهای بی‌نقص هستیم، در سرشت ایده‌آل‌گرایانه ماست. یک اثر بی‌نقص، اثری است که هیچ اشکال و کمبودی نداشته باشد که می‌گوییم چنین اثری هیچ‌وقت تولید نشده است. این‌که بیشتر می‌گوییم تولید نشده، در نوع خود جالب است. استفاده از فعلی که از جنس گذشته است، نشانی از امید ما برای تجربه اثری کامل و بی‌نقص در آینده است. اما راست‌اش را بخواهید، آثار بسیاری هستند که ما آنها را بی‌نقص شناخته‌ایم؛ در واقع، در زمان خود واقعا بی‌نقص بوده‌اند. برای مثال، می‌توانم به سومین فورتزا هورایزن اشاره کنم که به‌شخص نمره ۹.۹ به آن دادم. سومین فورتزا هورایزن بزرگ‌ترین جهش را در هر زمینه نسبت به نسخه‌های پیشین خود و تمامی بازی‌های ریسینگ داشت و در زمان خودش می‌شد با کمی ارفاق آن را بی‌نقص دانست. مثال‌های این‌چنینی در صنعت بازی کم نیستند و حال مثالی دیگر در راه است که تنها چند قدم با ما فاصله دارد.

بعد از دانلود دموی Forza Horizon 4، می‌دانستم قرار است این دمو مرا در حدی هیجان‌زده کند که در این شرایط قاراشمیش اقتصادی، بخواهم هر چه دارم و ندارم وقف پیش‌خریدش کنم؛ اما پاییز است و ماه‌های داغ بازی‌های داغ و کمی بعد داشته‌هایم را وقف یک بازی جنجالی دیگر کردم که حسابی چاشنی غرب وحشی در خود حل کرده! دموی FH4 در اولین لحظات خودش شما را با تغییر چهار فصل همراه می‌کند و شروع بازی اصلی نیز به احتمال زیاد همین‌گونه خواهد بود. بزرگ‌ترین ویژگی جدید این نسخه از سری فورتزا هورایزن، تغییر فصل‌هاست که هم‌زمان با تغییر فصل‌ها در دنیای ما رخ می‌دهند و بازیکنان نمی‌توانند به دلخواه خود آنها را تغییر دهند. تغییر هر فصل، علاوه بر تغییرات ظاهری محیط و جاده‌ها، تغییراتی نیز در گیم‌پلی و آب‌وهوای مناطق مختلف ایجاد می‌کند و مناسب با ویژگی‌های خاص هر فصل، چالش‌های جدیدی در بازی اعمال می‌شود و پویا بودن بازی به این شکل برای مدت زمانی بسیار طولانی حفظ خواهد شد.

 

 

در زمستان با برف جمع شده روی جاده‌ها، دریاچه‌ها و آسفالت‌های یخ‌زده روبه‌رو می‌شوید که از متفاوت‌ترین چالش‌ها در میان دیگر فصل‌هاست. همان‌طور که می‌دانید، این نسخه از بازی در بریتانیا دنبال می‌شود و نقشه‌ی بازی تا جایی که در دموی بازی دیدم، نزدیک به ۲۰٪ از نقشه‌ی استرالیا در نسخه پیشین بزرگ‌تر بود. لیست ماشین‌های موجود در بازی این‌بار به ۴۵۰ ماشین در استایل‌های متفاوت می‌رسد و تنوع انواع فعالیت و مسابقه در بازی نیز بسیار بیشتر شده و می‌توان از میان آنها به سوژه‌های بسیار جذابی چون ایفای نقش بدل‌کار یا راننده‌ی یک فیلم جنایی و جاسوسی اشاره کرد. در نگاه اول و در دمو، به‌نظر بازی به سبک پایه‌ی خود یعنی ریسینگ آرکید نزدیک‌تر شده و از ماهیت شبیه‌سازی خود کمی کاسته که یکی از شواهد این مهم را می‌تواند خُرد کردن دیوار‌های سنگی دانست؛ دیوارهای رو مُخی (!) که در اکثر محل‌ها گردش در نقشه را محدود می‌کردند. البته، ناگفته نماند که هنوز درخت‌های تنومند و بزرگ را نمی‌توان زیر کرد و در صورت برخورد با آنها، امتیازاتی (Skill Point) که جمع کرده‌اید، در یک چشم به هم زدن محو می‌شوند! در زیر نیز می‌توانید نمونه‌ای از این چالش‌ها و فعالیت‌های جدید بازی را ببینید که در دمو نیز گنجانده شده بود.

 

چیز دیگری که به بازی اضافه شده، شخصی‌سازی راننده و ظاهر آن است و این‌که دیگر شما رییس فستیوال هورایزن نیستید. در چهارمین هورایزن، شما یک راننده میان دیگر راننده‌ها چون اولین نسخه بازی هستید و می‌بایست با فعالیت بیشتر و نمایش مهارت‌هایتان، محبوبیت و شهرت کسب کنید. آواتاری که در بازی می‌سازید، بارها با دیگر شخصیت‌ها صحبت می‌کند، قرارداد می‌بندد، کُری می‌خواند و این باعث می‌شود بتوانید بیشتر و بهتر خود را جای یک راننده فستیوال هورایزن بدانید.

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، فورتزا هورایزن ۴ از هر فرصتی استفاده می‌کند تا شما را هیجان‌زده کند و شما را به این باور برساند که عضوی از یک خانواده‌ی بزرگ، فستیوال هورایزن، هستید. بخش Presentation یا ارایه بازی از نظر ساختار و از نظر بصری پیشرفت چشم‌گیری کرده و بعد از پایان هر مسابقه که نوبت به گرفتن امتیازات و جوایز می‌رسد، با افکت‌های گرافیکی خلاقانه و جدید که در تمامی آنها آواتار شما نیز حضور دارد، حاصل زحمات‌تان را تحویل می‌گیرید و این حجم از تنوع و پویایی در هر بخش بازی باعث می‌شود هم‌چون شعار خود بازی، «Endless Horizon Festival»، هیچ‌وقت نخواهید از پشت فرمان و پدال ماشین‌تان بلند شوید.

در نهایت

برای سخن پایانی می‌توان گفت که دست‌پخت جدید Playground Games، چون دست‌پخت قبلی آنها در زمان خودش یک اثر بی‌نقص می‌شود و محدودیت‌های پیشین را در هم می‌شکند و ما را حسابی سرگرم خود می‌کند تا حساب زمان از دست‌مان در برود و ناگهان با اثر جدیدی روبه‌رو شویم که از قبل نیز بی‌نقص‌تر است.

دیدگاه
۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

3 Replies to “ماورای افق | (Hands-On) پیش‌نمایش بازی Forza Horizon 4”

  1. Behnam11 گفت:

    واقعا عالیه، منتظرم رسماً کرک بشه که بزنیم بر بدن :۲۴: فقط یه سوالی ذهنمو مشغول کرده، خود ماکروسافت گفته به سرور هامون که وصل میشید مثلا بعد ۲هفته فصل ها عوض میشن ولی نگفته اگه اصلا اینترنت نداشته باشید یا به سرور وصل نشید چه اتفاقی میوفته!

    ۲ ۰
    1. ایشالا که میشه :)
      احتمال زیاد بازی توی همون فصل پیش‌فرضی که تنظیم و منتشر شده پیش میره و تا آنلاین نشیم عوض نمیشه

      ۱ ۰
    2. Behnam11 گفت:

      ممنون از پاسخگوییتون، اگه اینطوری باشه واقعا بد میشه :۲۳: امیدوارم عملکرد فصل ها توی آفلاین هم مثل آنلاین باشه

      ۱ ۰