0 نظر

جنگ چهارم اروپایی | پیش‌نمایش بازی Valkyria Chronicles 4

توسط در1 هفته پیش
 

شرکت سگا، اولین نسخه از مجموعه بازی‌های «والکریا کرونیکلز» (Valkyria Chronicles) را در سال ۲۰۰۸ در ژاپن برای PS3 عرضه کرد. با توجه به موفقیت‌های کسب شده توسط این محصول، به مرور زمان پورت‌هایی از آن و نسخه‌های جدیدتر برای دیگر پلتفرم‌ها و بازار غرب ساخته شد. نسخه‌ی چهارم محصول مذکور به‌زودی منتشر می‌شود و به همین دلیل یک نسخه‌ی دمو برای آن آماده شده است. در ادامه قصد داریم بر پایه‌ی این نسخه بررسی کنیم که آیا جدیدترین عضو این خانواده نیز خواهد توانست موفقیت‌های گذشته‌ی خود را تکرار کند یا خیر. با پیش‌نمایش بازی Valkyria Chronicles 4 همراه دنیای بازی باشید.

جمعی از فرماندهان گردان E، کلود، شخصی که شما کنترل آن را به دست می‌گیرید در وسط ایستاده است.

داستان بازی مطابق با همه‌ی نسخه‌های مجموعه‌ی والکریا در اروپا رخ می‌دهد و پایه‌ی اصلی داستان آن تکراری است. یک امپراتوری قدرتمند از شرق اروپا به این قاره یورش می‌آورد و بیش از نیمی از کشورهای آن را تصاحب می‌کند. ملت‌های باقی‌مانده نیز به منظور مقابله با دشمن، یک اتحادیه تشکیل داده، شروع به مقاومت می‌کنند؛ اما شرایط به خوبی پیش نمی‌رود. در نهایت مقامات تصمیم می‌گیرند همه‌ی توان خود را روی عملیاتی به نام «Operation Northern Cross» بگذارند. هدف از این عملیات ارسال بیش از ۶ میلیون سرباز به سمت مرکز امپراتوری دشمن، برای تصاحب آن و پایان دادن به جنگ است.

شما در بازی نقش کلود والاس، فرمانده‌ی گردان E را بر عهده دارید و باید با هدایت درست نیروها، در مأموریت‌های محوله پیروز شوید. برخلاف تم تکراری اصلی، خوشبختانه همه‌ی شخصیت‌ها تغییر کرده و روابط میان آن‌ها نیز به مانند گذشته نقشی تعیین‌کننده در پیش برد داستان دارند.

پایه‌ی اصلی بازی دست‌نخورده باقی‌مانده است؛ اما برای افرادی که با آن آشنا نیستند به صورت خلاصه توضیحاتی در ادامه آورده شده است. بازی در سبک استراتژی نوبتی بوده و دارای زاویه دید سوم شخص است. شاید نزدیک‌ترین مثال برای درک بهتر شرایط بازی مجموعه‌ی «Total War» باشد. به این معنی که در هنگام سازمان‌دهی و انتخاب نیرو، نقشه را مشاهده می‌کنید؛ اما در هنگام افراد و حمله، به محیطی کاملاً سه‌بعدی با دید سوم شخص وارد می‌شوید.

بازی از چهار بخش مختلف تقسیم شده است. بخش اول دفترچه‌ی خاطرات کلود است که دسترسی به بخش‌های مختلف بازی مانند میان‌پرده‌ها، مراحل، صفحه‌ی تنظیمات و مرکز فرماندهی از طریق آن امکان‌پذیر است.

دفترچه‌ی خاطرات کلود و محلی که می‌توانید از طریق آن به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

دو بخش دیگر در هنگام ورود به مراحل بازی قابل‌دسترسی هستند. شما فرماندهی تعداد زیادی نیرو را برعهده دارید که در هفت گروه تقسیم می‌شوند. هر یک از این تیم‌ها مانند تک‌تیرانداز، مهندس و فرمانده قابلیت‌های خاص خود را دارند. برای مثال فرماندهان به دو گروه تقسیم می‌شوند که فرد اصلی همواره روی تانک قرار دارد و زنده نگه‌داشتنش یکی از شرط‌های پیروزی است.

از طرفی به تعداد فرماندهان حاضر در هر مرحله، امکان فعالیت به بازیکن داده می‌شود. تک‌تیرانداز می‌تواند دشمنان را از فاصله‌ی دور از بین ببرد؛ اما با محدودیت مهمات روبه‌رو است. در مقابل مهندسان وظیفه‌ی تعمیرات، پزشکی و رساندن مهمات را بر عهده داشته، از برد شلیک متوسطی برخوردار هستند.

در ابتدای هر مرحله باید افرادی که مایل هستید در مأموریت شرکت کنند انتخاب کنید؛ اما این موضوع با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است؛ به عبارت دیگر همه‌ی افراد گروه شما پیش‌زمینه، علاقه‌مندی‌ها و نفرت‌های خاص خود را دارند که باید این موارد را نیز در نظر بگیرید.

برای نمونه اگر فردی در نزدیکی دوست خود قرار داشته باشد عملکرد بهتری دارد. تعدادی از افراد از هم متنفرند و در هنگام قرار داشتن کنار هم تضعیف می‌شوند. به همین دلیل در خارج از گروه کارها را بهتر انجام می‌دهند. همچنین ممکن است با تیر خوردن تمرکز خود را از دست داده، دقت تیراندازی کاهش پیدا کند؛ بنابراین توجه به روحیات افراد گروه برای داشتن بهترین بازخورد از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است.

واحد توپخانه یکی از جدیدترین نیروهای اضافه شده به مجموعه والکریا است.

پس از انتخاب، افراد مورد نظر به نقشه‌ی بازی وارد می‌شوند. این مجموعه را می‌توان نوع جدیدی از استراتژی نوبتی یا (Turn Base Strategy) به حساب آورد. در نقشه‌ی بازی پس از انتخاب فرد موردنظر برای حرکت، به محیطی کاملاً سه بعدی وارد می شوید. در این حالت هرکدام از ۷ تخصص یاد شده از توان و سرعت حرکتی متفاوتی برخوردار هستند که به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند و در نهایت متوقف می‌شود. همچنین در هر نوبت تنها قدرت شلیک یک گلوله را دارند. پس باید در استفاده از هر نوبت دقت بسیار زیادی به خرج داد.

مطلب مشابه ◄  پک‌های تابستانه بازی Rainbow Six Siege برای مدت محدود در دسترس است

از طرفی زمانی که در نقشه‌ی سه بعدی حرکت می‌کنید، با ورود به برد سلاح دشمن، به سمت شما تیراندازی می‌کنند، به همین دلیل باید مراقب باشید کشته نشوید. به علاوه اگر در زمان تیراندازی در نزدیکی یار خودی قرار داشته باشید، همه با هم شروع به شلیک می‌کنند و نتیجه چند برابر می‌شود.

البته این مساله با باگ کوچکی همراه بود که امید می‌رود در نسخه‌ی نهایی برطرف شود. به طور معمول می‌توان با شلیک‌ها یا انفجارهای اشتباه در این بازی به نیروهای خودی آسیب وارد کرد؛ اما زمانی که بخواهید به دشمن شلیک کنید و یک هم‌رزم در مقابل شما قرار داشته باشد، روی زمین دراز خواهد کشید تا به وی آسیبی نرسد. متأسفانه در نسخه‌ی دمو مشاهده شد، هوش مصنوعی افراد خودی در مواردی فراموش می‌کند خود را از جلوی آتش کنار بکشد که به کشته شدن‌شان ختم می‌شود.

مساله‌ی بالا زمانی بُعد جدی به خود می‌گیرد که بدانید، افرادی که جان خود را از دست می‌دهند و تا پیش از پایان مرحله به سلامت آن‌ها رسیدگی نمی‌شود؛ برای همیشه خواهند مرد و دیگر قابل استفاده نیستند. فرقی نمی‌کند این فرد یک سرباز معمولی باشد یا یکی از فرماندهان گروه.

شرایط آب و هوایی مانند مه تاثیر مستقیمی در روند بازی شما دارد. همچنین در این بخش می‌توان خط دید دشمن، نقشه‌ی کوچک و اطلاعات دیگر را مشاهده کرد. البته برای به چالش کشیدن خودتان می‌توانید نمایش همه‌ی آن‌ها را لغو کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی امکان استفاده از موانع محیطی و تأثیرات آب و هوایی است. برای نمونه در بازی می‌توانید پشت سنگرها یا درون علفزارها پناه بگیرید تا علاوه بر کمتر شدن تأثیر شلیک دشمن، از دید آن‌ها پنهان بمانید. همچنین با حضور در محل‌هایی مانند برجک‌ها خواهید توانست، دید نسبتاً کاملی نسبت به محیط پیدا کرده و برتری ارزشمندی به‌دست آورید. این برجک‌ها، بهترین محل برای استقرار تک‌تیراندازها نیز محسوب می‌شوند.

در رابطه با آب‌وهوا نیز باید توضیح داد که با همه جور هوایی از آفتابی گرفته تا برفی، مه و گرد و غبار روبه‌رو می‌شوید که هر یک تأثیر خاص خود را در روی عملکرد سربازان می‌گذارند و ممکن است باعث کاهش خط دید آن‌ها نیز بشوند.

گرافیک و صداگذاری بازی نیز از سطح خوبی برخوردار هستند و با وجود سبک خاص خود شما را نا امید نمی‌کنند. همچنین در هنگام حضور در مراحل مرتباً صدای دیگر افراد گروه خود یا دیگر تیم‌ها را می‌شنوید که از وضعیت گزارش می‌دهند، همین موضوع باعث زنده نگه‌داشتن هیجان محیط می‌شود.

در نسخه‌ی دمو، سه مرحله‌ی داستانی، یک مرحله‌ی امتیازی و دو skirmish قرار داشتند که به پایان رساندن آن حدود چهار ساعت به طول می‌انجامد. مأموریت‌های محوله به بازیکن از تنوع خوبی برخوردار است و همین موضوع باعث می‌شود احساس تکرار به شما دست ندهد؛ اما باید یادآور شد پایان دادن به آن یا بازی اصلی یک بازه‌ی زمانی گسترده را شامل می‌شود و نمی‌توان زمان دقیقی را به آن اختصاص داد؛ زیرا ممکن است فردی بخواهد برای کسب بالاترین امتیاز مستقیماً به دل دشمن زده و در سریع‌ترین زمان ممکن مأموریت را انجام دهد یا با آرامش کامل و یک استراتژی تمیز همه‌ی نقشه را به تصرف خود در آورد.

اولین نظر را شما بدهید!
 
ارسال دیدگاه »

 

    شما باید ورود برای ارسال نظر