بازی Battlefield V از قابلیت Raytracing استفاده کرد

بازی Battlefield V از قابلیت Raytracing استفاده کرد

توسط کسری نیاول در ۵ شهریور ۱۳۹۷ , ۰۸:۱۵

پس از اینکه شرکت NVIDIA از فناوری RTX در کارت گرافیک جدید این شرکت یعنی GeForce RTX رونمایی کرد واژه Raytracing یا رهگیری پرتو از زبان هیچ بازیکن کامپیوتر نمی‌افتد. حال با مشخص شدن عرضه بازی Battlefield V در پاییز همه بازیکنان منتظر اجرا Raytracing در این بازی هستند. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

از Raytracing در ویدئوهای به نمایش درآمده از بازی Battlefield V استفاده شده بود و اگرچه نسبت به قابلیت SSR واقعی به نظر نمی‌رسد اما همانطور که تهیه کننده این بازی «دیوید سیرلند» می‌گوید که استفاده از این قابلیت سبب شده که بازی جذاب‌تر شود و گیم پلی آن خیره کننده باشد.

حال این سوال مطرح است که چگونه این اتفاق می‌افتد. قابلیت SSR به این صورت عمل می‌کند که هر شی که در صفحه نمایش وجود داشته باشد توسط کارت گرافیک رندر خواهد شد اما قابلیت Raytracing این امکان را می‌دهد که هر چیزی که در دنیای واقعی وجود داشته باشد را بدون اشکال رندر کند. در بازی Battlefield V این قابلیت را می‌توان اینگونه توصیف کرد که شما می‌توانید شخصی را که قصد دارد از بالای سر به شما حمله کند را با کمک سایه‌ای که ایجاد می‌کند تشخیص دهید.

«سیرلند» همچنین پیش بینی کرده است که این امکان در کنسول‌های نسل آینده به عنوان یک استاندارد وجود داشته باشد. در حقیقت اگر Raytracing در کنسول‌ها وجود داشت صنعت بازی سازی سریع‌تر خود را با این فناوری وفق می‌داد. خوشبختانه مایکروسافت و سونی می‌توانند پتانسیل این قابلیت را پیش از اینکه کنسول‌های جدید ایکس باکس و پلی استیشن را تولید کنند ببینند و از این فناوری در آن‌ها استفاده کنند. این کنسول‌ها قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شوند.

در نمایشگاه Gamescom بازی Battlefield V با رزولوشن ۱۰۸۰ و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه به نمایش درآمد و همچنین از قابلیت Raytracing نیز در آن استفاده شد. البته شرکت DICE تنها چند هفته است که به Geforce RTX دسترسی داشته است و مشخصا فرصت دارد که این بازی را پیش از عرضه بهینه کند.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید