0 نظر

TGC 2018 | گزارش: رابطه بین کارگردان هنری و تکنولوژی از زبان علی کیانی امین

توسط در1 ماه پیش
 

در روز دوم نمایشگاه بازی تهران موسوم به TGC 2018 در پنل هنر «علی کیانی امین» درباره رابطه بین کارگردان هنری و تکنولوژی سخن گفت. «علی کیانی امین» که تجربه ۱۵ سال فعالیت در حوزه انیمیشن را دارد به طراحی هیولاها در این صنعت مشهور شده است. او در حال حاضر در استودیو Foresight Media به عنوان کارگردان هنری مشغول به فعالیت است. هدف اصلی کیانی امین به گفته خود او در این پلن رصد کردن اتفاقات فعلی در صنعت سینما و بازی و دادن یک دید کلی به شرکت کنندگان این پلن از رابطه این دو صنعت با تکنولوژی است. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

وظایف کارگردان هنری از دید کیانی امین

او در ابتدا وظایف کارگردان هنری را توصیف می‌کند. به گفته وی کارگردان هنری مانند یک معمار می‌ماند و وظایف‌اش بسته به ژانرها و سبک‌های مختلف بازی متفاوت است، اما کارگردان هنری در بازی‌های کامپیوتری سه نقش کلی و اساسی دارد.

  1. ادراک دادن

به‌طور کلی، کارگردان هنری بازوی خلاقیت کارگردان و طراح بازی است. کارگردان هنری در این قسمت وظیفه دارد که دید کلی از بازی را به مخاطب عرضه کند. به‌طور مثال، طراحی هنری قصد دارد بازی علمی تخیلی در سال ۲۰۶۰ بسازد. وظیفه کارگردان هنری در این قسمت دادن دید کلی از یک شهر در سال ۲۰۶۰ است. نحوه شکل ظاهری ساختمان‌ها، ماشین‌ها و حتی انسان‌ها باید توسط کارگردان هنری تعیین شود.

  1. ایجاد

در این قسمت کارگردان هنری وظیفه دارد که در المان‌هایی که ایجاد کرده هماهنگی برقرار کند. کیانی امین در این مورد مثالی از سری فیلم‌های جنگ ستارگان می‌زند و می‌گوید:

مثلا سری فیلم‌های جنگ ستارگان را نگاه کنید، مخصوصاً سری‌های اولیه آن، به نظر من هماهنگی در المان‌ها، به خصوص در لباس‌ها وجود ندارد. در برخی صحنه‌ها، لباس‌ها تم شرقی دارد ولی در برخی سکانس‌ها تم غربی و این یعنی عدم هماهنگی.

  1. انتقال

در این قسمت جایی است که تکنولوژی وارد داستان می‌شود. کارگردان هنری پس از گذشتن از دو مرحله قبلی، حال وظیفه انتقال این مفاهیم را به مخاطبان یا به اصطلاح مشتریان خود دارد. به گفته کیانی امین، این‌جا جایی است که تکنولوژی ناقص است و انتقال مطالب به مخاطبان دچار ضعف است. او در رابطه با این موضوع مثال می‌زند:

چرا نباید من بتوانم مدلی که ساخته‌ام را به صورت یک هولوگرام سه بعدی به مخاطبانم نشان دهم؟ به این صورت که همه دور یک میز جمع شویم و در وسط میز مدل پدیدار شود و من با دست مدل را بچرخانم و توضیحات لازم را درباره آن بدم.

تاکید کیانی امین بر AR و VR

او پس از اینکه وظایف کارگردان هنری را می‌گوید، تاکید زیادی بر روی تکنولوژی‌های AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) می‌کند. به گفته وی تکنولوژی‌ها همگی به سمت این دو فناوری خواهد رفت. او در این باره اشاره می‌کند:

درحال حاضر واژه AR شماره ۲ ترندهای گوگل است. این یعنی چی؟! این یعنی همه به سمت این تکنولوژی متمایل شدند و این موضوع را باید جدی بگیرید.

کیانی امین همچنین اشاره می‌کند که همواره نباید به یک تکنولوژی عادت کرد، زیرا این فناوری‌ها در حال توسعه هستند و هر لحظه تغییر می‌کنند. اصل این است که مغز کار را دانست تا در صورت تغییر سیستم‌ها مشکلی در طراحی‌ها پیش نیاید. او در ادامه بحث‌های عملی و تخیلی را مطرح می‌کند که تا حدی ترسناک به نظر می‌رسند. او می‌گوید:

شک نکنید که این اتفاق در آینده خواهد افتاد! شک نکنید! در آینده همه روی معماری خاطرات کار می‌کنند. این یعنی شما در آینده به عنوان یک کارگردان هنری می‌توانید خاطرات بد انسان‌ها از ذهن‌شان پاک کنید و این خاطرات را به گونه‌ای دیگر در ذهن‌شان تداعی کنید که برای‌شان خوشایند باشد.

او همچنین درباره کتاب «دنیای شگفت‌انگیز نو» نوشته «آلدوس هاکسلی» اشاره می‌کند که این کتاب زندگی او را به کلی تغییر داد. او درباره این کتاب می‌گوید:

این کتاب زندگی من را تغییر داد. این کتاب با اینکه در سال ۱۹۳۱ نوشته شده، ولی دنیایی علمی و تخیلی را متصور می‌شود که در آن مردم به دنبال معماری خاطرات هستند. این کتاب آینده را پیش از آن‌که رخ دهد دیده است.

او در پایان این پنل می‌گوید که :

در کل باید ذهن‌تان دیجیتال باشد یعنی در آن واحد چندین موضوع را پردازش کنید نه این‌که آنالوگ باشید.

مطلب مشابه ◄  TGC 2018 | گزارش: 12 قدم برای نابودی یک استودیوی بازی‌سازی از زبان Ian Gregory
اولین نظر را شما بدهید!
 
ارسال دیدگاه »

 

    شما باید ورود برای ارسال نظر