استودیو «تل‌تیل گیمز» سرانجام به تغییر موتور بازی‌سازی خود رضایت داد

توسط سهیل حسینی در ۵ تیر ۱۳۹۷ , ۱۶:۰۰

بعد از انتشار فصل پایانی بازی «مرده‌ی متحرک» (The Walking Dead)، استودیو «تل‌تیل گیمز» در نظر دارد تا به جای استفاده از موتور Telltale Tool، از موتور بازی‌سازی Unity استفاده کند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

در سال ۲۰۰۴ میلادی، استودیو «تل‌تیل» یک موتور بازی‌سازی با نام Telltale Tool توسعه داد که با زبان برنامه‌نویسی Lua ساخته شده بود. این موتور بازی‌سازی، بیش از یک دهه از ساخت بازی‌هایی چون «سَم و مَکس» (Sam & Max) تا همین «مرده‌ی متحرک» مورد استفاده قرار گرفت.

در طی این سال‌ها، استودیو تل‌تیل تعدادی ارتقاء و به‌روزرسانی را برای موتور Telltale Tool اضافه کرد، اما باز هم این یک موتور قدیمی با عمری بیش از ۱۰ ساله است و بنا بر همین دلیل، این شرکت موتور بازی‌سازی خود را برای ساخت عناوین آینده به Unity تغییر خواهد داد.

هم‌چنین، طبق اخباری که از سوی  Variety ارائه شده، استودیو سازنده از موتور بازی‌سازی مذکور برای ساخت جدیدترین پروژه‌های خود استفاده خواهد کرد. فصل پایانی بازی «مرده‌ی متحرک» هم آخرین عنوانی بود که از موتور بازی‌سازی Telltale Tool استفاده خواهد کرد و از سوی دیگر، از جمله بازی‌هایی که با موتور Unity ساخته می‌شوند، احتمالا فصل دوم بازی «گرگی در میان ما» (The Wolf Among Us: Season 2) خواهد بود. بعد از ارائه چندین عنوان درخور توجه توسط موتور قدیمی این شرکت، تغییر به Unity شاید بهترین انتخاب این شرکت بوده است.

در پایان لازم به ذکر است، قسمت اول از فصل نهایی بازی «مرده‌ی متحرک» در تاریخ سه شنبه، ۲۳ مرداد برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

x