اطلاعات مفصلی از گیم‌پلی و داستان بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد

توسط افراسیاب در ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ , ۱۲:۰۷

به دنبال E3 در جریان پنل زنده E3 Coliseum تعدادی از توسعه‌دهندگان بازی The Last of Us Part 2 اطلاعات بیشتری از بازی انحصاری و مورد انتظار «ناتی‌ داگ» به اشتراک گذاشتند. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

این ویژگی‌ها توسط نویسنده و کارگردان ارشد بازی «نیل دراکمن» (Neil Druckmann) و کارگردانان بازی «کورت مارگنو» (Kurt Margenau) و «آنتونی نیومن» (Anthony Newman) به اشتراک گزاشته شده اند.

  • «اِلی» جسه و قدرت عضلانی «جوئل» را ندارد، بنابراین او در مبارزات فرزتر بوده و باید خلاقانه‌تر عمل کند.
  •  در این بازی الی تعامل بیشتری با محیط اطراف و طبیعت دارد او می‌تواند داخل و زیر چیزها مخفی شود و از ابزار متنوع موجود در محیط استفاده بکند.
  • در بازی جدید بازیکنان گزینه‌های استراتژیک متنوع‌تری برای انتخاب دارند. و بازی تعهد و وفاداری ناتی داگ را نمایندگی می‌کند.
  • هوش مصنوعی نسبت به بازی اول بسیار پیشرفت کرده است. دشمنان با یکدیگر در ارتباط هستند و اطلاعات خود را نسبت به موقعیت الی باهم به اشتراک می‌گذارند و همچنین به‌صورت تیمی عمل می‌کنند. آنها همانند انسان‌های واقعی هستند و یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌زنند. در طرف مقابل الی نیز بسیار تواناتر از گذشته برای فرار و مخفی شدن است و قابلیت crafting آیتم‌ها نیز بسیار گسترش یافته است. این‌ پیشرفت دو طرفه تنش بازی را افزایش می‌دهد و انتخاب‌های استراتژیک بیشتری برای غلبه بر دشمنان به بازیکن می‌دهد.
  • ناتی داگ پاسخ می‌دهد سیستم مبارزات و کشمکش بازی بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر شده است. با در اختیار قرار دادن گزینه‌های بیشتر به بازی‌باز برای دفاع بعدهای متنوعی برای مبارزات ایجاد شده است. آنها تاثیر آن را در حد تفاوت تکونولوژی ۲D به ۳D ادعا می‌کنند.
  • ناتی داگ بسیار بر ضربت‌ها و مرگ کار کرده اند. با کمک یک سیستم پیچیده هروقت ضربه‌ای به الی وارد می‌شود، با توجه به جهت و شدت ضربه، الی بسیار طبیعی کتک می‌خورد و پرت می‌شود.
  • دشمنان از صلاح‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و رفتار و حرکات متنوعی از خود بروز می‌دهند، آنها نیز می‌توانند از محیط اطراف استفاده کنند اما به روش متفاوتی نسبت به الی.
  • دمویی که مشاهده کردید بسیار آزاد بود و ممکن است که مسیر آن به‌صورت کامل متفاوت باشد. بستگی به انتخاب دشمنان و کاربران ممکن است به‌روشی کاملا متفاوت شاهد تاثیر محیط بر گیم‌‌پلی و مبارزات می‌شدید.
  • یکی از مهم‌ترین اهداف ما دادن گزینه‌های بسیار در مبارزات به بازی‌باز است و یکی از آن گزینه‌ها مبارزه نکردن است. بستگی به شرایط و داستان توسعه‌دهندگان می‌خواهند این امتیاز را با کاربرانشان بدهند که به شیوه و روش خود بازی را ادامه دهند. فرار بسیار مهم است و در تمام مراحل بازی باتوجه به هوش و زیرکی بازیکن توانایی فرار کردن وجود دارد هرچند دشوار و مبارزه تنها راه پیشروی نیست. فرار و مخفی شدن در تمام مسیرها قرار داده شده است.
  • حتا فرار از دست دشمنان در بازی The Last of Us 2 ابعاد بسیار بیشتری به خود گرفته.
  • در بازی به‌روزرسانی صلاح‌ها و ویژگی craftable به گونه دیگری در بازی وجود دارد؛ و میان سیستم crafting و سیستم گان‌پلی ارتباط نزدیکی وجود دارد.
  • آلوده‌ها یا infect شده ها تهدید بسیار جدی‌ای در این بازی محسوب می‌شوند و با ساختار کاملا جدید و بهبودیافته‌ای در بازی وجود دارند، و آنها تنها تحدیدی برای الی نیستند بلکه آنها برای دشمنانتان نیز تحدید محسوب می‌شوند.
  • شما در بازی The Last of Us Part 2 هیچوقت در امنیت کامل به سر نمی‌برید و در موقعیت‌هایی که فکر می‌کنید هیچ تحدیدی وجود ندارد و خبری از مبارزه نخواهد بود کاملا در اشتباهید و احتمالا غافلگیر خواهید شد.
  • سیستم سلامتی بازی متفاوت و ظریف‌تر از گذشته شده است. به‌صورتی که در عملکرد و مخفی شدن الی تاثیر مستقیم می‌گذارد.
  • قابلیت مخفی‌کاری در بازی نسبی هست، شما هیچوقت نمی‌توانید به‌صورت کامل از چشم دشمنانتان مخفی بمانید. برای مثال کوتاهی و بندی سبزه‌ها تاثیر متفاوتی بر مخفی شدن شما دارد و چیزهای مشابه بسیاری در محیط و طبیعت وجود دارد.
  • اکنون بازیکنان می‌توانند جاخالی دهند و نسبت به نسخه اول گزینه‌های بسیار بیشتری برای مبارزات وجود دارد.
  • با اینکه یک بازی خطی داستان محور است اما باور کنید این «یک بازی بزرگ است» و بازیکنان در هرصحنه آزادی عمل بسیاری در «فضای وسیع» بازی دارد؛ درواقع توسعه‌دهندگان یک بازی خطی پهناور درست کرده اند.
  • لوکیشن دمویی که در E3 نشان داده شد Jackson County بود. الی یکی از اعضای آن اجتماع است که وظیفه حفظ امنیت منطقه را دارند. در شروع بازی همه چیز طبق روال عادی به نظر می‌رسد اما بعدا همه چیز به‌هم می‌ریزد.
  • حتا در شخصیت‌های منفی نیز احساس انسان‌دوستانه وجود دارد، آنها تنها آدم‌بد محسوب نمی‌شوند، دارای شخصیت خاکستری بوده و عمق دارند. آنها نیز مانند ما برای بقای خودشان تلاش می‌کنند.
  • منظور از شخصیت پیرمردی که جایی آن بیرون است «جوئل» بوده.
  • «جسی» رهبر گروه بوده و جوئل برای اطمینان از امنیت الی، او را اذیت می‌کند. الی با شخصیت «دنا» در رابطه است.
  • تا زمانی که به عرضه بازی نزدیک نشویم، تاریخ انتشار آن اعلام نمی‌شود.

آخرین تریلر بازی The Last of Us Part 2 در E3 را در این آدرس می‌توانید مشاهده نمایید. بازی به‌صورت انحصاری در تاریخ نامشخصی برای پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید