7 نظر

در راه E3 2018 | پیش‌بینی و انتظارات از کنفرانس Sony

توسط در2 ماه پیش
 

طبق قولی که دادیم، پیش از هر کنفرانس انتظارات و پیش‌بینی‌هایمان از آن کنفرانس را همراه یکدیگر بررسی می‌کنیم و از آن‌جا که هفته‌ی بعد، دقیقا در همین امروز دومین کنفرانس E3 2018 برگزار می‌شود و آن کنفرانس، طبق رسم چینش کنفرانس‌‌ها در E3 چند سال اخیر، کنفرانس Sony خواهد بود؛ در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

چیزی به بزرگ‌ترین همایش بازی‌های ویدئویی دنیا باقی‌نمانده و من و تمامی بازیبازان مشتاق و غرق در هیجان چشم‌ به راه فرا رسیدن این رویداد هیجان‌انگیز و سراسر لذت سالیانه هستیم. مراسمی که پر است از کنفرانس‌ها و تریلرهای گونه‌گون و چند روزی سراسر عشق و شور مستمر را تقدیم علاقه‌مندانش می‌کند. چند روزی سراسر بازی و رخدادی‌ست که مستقیما از رویاهای شیرین و دست نیافتنی‌مان راهش را به‌سوی واقعیت پیدا کرده.

در بین کنفرانس‌های مختلفی که هرساله در این همایش برگزار می‌شود، کنفرانس‌ شرکت‌های بزرگ و کنسول‌داری مثل «سونی»، «مایکروسافت» و «نینتندو» همیشه از اهمیت و جذابیت خاصی بهره‌مند بوده. به‌لطف پشتیبانی از کنسول‌هایشان، معرفی انحصاری‌های جدید و ارائه نمایش‌های تازه از محصولات معرفی‌شده و ورژن‌های جدید کنسول‌های مختلف‌شان، به گونه‌ای قلب تپنده این همایش دوست‌داشتنی محسوب می‌شوند. شرکت‌هایی که با تصمیمات مختلف و سیاست‌گذاری‌هایشان، به‌شیوه‌ای هدایت‌دهنده شریان اصلی این صنعت هستند و همین مساله، کنفرانس‌هایشان و پیش‌بینی آنها را بیش از پیش از جذابیت و سرور بهره‌مند می‌سازد.

شرکت سونی سال گذشته با وجود پشت سر نهادن یکسالی عالی و سرشار از انحصاری‌های گونه‌گون که در ماه‌های گذشته نیز به‌لطف عرضه موفق جدیدترین نسخه از سری نامی «خدای جنگ» (God Of War) و تازه‌ترین اثر قصه‌گو و روایت‌گر داستان‌های چندشاخه این هنر، «دیوید کیج» (David Cage) دوست‌داشتنی ادامه داشته‌ است و امیدوارم این روند عالی را با ارائه کنفرانسی ناب به اوج قله‌های زیبایی و حیرت برساند.

نابغه لعنتی…

سونی در سال‌های اخیر به‌دلیل حضور در اغلب رویدادهای مهم گیم دنیا،‌ از جمله E3، Gamescom، Paris Game Week و رویداد سالانه خودشان، از توجه تام و تمام و کمال روی صرفا یک کنفرانس صرف‌نظر کرده و به‌جای آن، سعی بر ارائه مجموعه‌ای از کنفرانس‌های متوسط، ولی قابل قبول دارد. به این دلیل، مشابه کنفرانس معمولی و به‌دور از انتظارشان در سال گذشته، با وجود این‌که تریلرهای خوبی نمایش داده‌ شد و حداقل انتظارات بازیبازان را از حیث نمایش عناوین گونه‌گون ارضا ساخت، دیگر مشابه سال‌های گذشته سعی بر اجرایی سراسر هایپ و هیجان ندارند؛ ولی این موضوع اصلا دلیل نمی‌شود که از همین الان هیجان‌زده و غرق در شوری مستمر، چشم انتظار کنفرانس این شرکت نباشیم. کنفرانسی که حتی اگر هیچ محصول جدیدی نیز معرفی نکند، به‌قدری عناوین درجه یک و از پیش معرفی‌شده محشر دارد که فقط دیدن نمایشی تازه از آنها خودش به قدر کافی از لذت و احساس برخوردار است که هر بازیبازی را راضی و خشنود راهی خانه و خوابی سراسر رویا و لذت بکند.

از جمله عناوینی که علاقه‌مندان چشم‌انتظار نمایش تازه و مفصلی ازشان هستند می‌شود به جدیدترین بازی شخصیت محبوب شرکت مارول، «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) اشاره داشت. بازی که برخلاف نسخه‌های متوسط و فراموش‌شونده اخیر، قصد دارد به لطف هنر و توانایی بالای بازیسازان استودیو Insomniac باری‌دیگر این بندباز نیویورکی را راهی رفیع‌ترین آسمان خراش‌های نیویورک سازد و آسمان‌ را با تارهای بی‌انتهایش بشکافد و قند در دل علاقه‌مندانش آب بکند.

«ساکر پانچ» به‌لطف سابقه خوبش در ساخت نسخه‌های مختلف از سری inFamous، آشنایی و تجربه بسیار خوبی با این سبک آثار دارد و نمایش‌ بسیار زیبایی که در E3 گذشته از بازی‌شان به نمایش درآمد، گواهی بر این مساله‌ است. امیدوارم امسال نمایشی مفصل‌تر و طولانی‌تر از بندباز سرخ و آبی محبوب شاهد باشیم و دقایق بی‌شماری را شاهد پرواز و آکروبات‌بازیش در میان ساختمان‌ها و آسمان‌ها باشیم.

دیگر بازی که شخصا بسیار انتظارش را می‌کشم و این چند روز برای تخلیه این هایپ کشنده و قوی، خودم را با سه تریلر پیشین‌اش مشغول ساخته‌ام، جدیدترین ساخته بازی‌ساز نابغه ژاپنی، «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima) عزیز است. بازی‌ساز و قصه‌سرای فوق‌العاده‌ای که هرچه‌قدر کیفیت آثارش بالاست و نمایشی تمام عیار از هنر و خلاقیت بالایش است، تریلرهای بازی‌هایش از آن نیز بهترند و به‌لطف ویرایش عالی‌شان، چنان بلایی سر بازیباز می‌آوردند که تا ماه‌ها تغذیه روانی‌اش می‌کند و از هرگونه چیز(!‌) دیگری بی‌نیاز. درخصوص سه تریلر پیشین Death Stranding لازم به ارائه هیچ‌گونه توضیحی نمی‌بینم؛ جز این‌که اگر هنوز در غفلت و خاموشی به‌سر می‌برید و از قضای روزگار و کج‌روی روند زندگی‌تان، هنوز آنها را ندیده‌اید، هستی‌تان را به گوشه‌ای بیندازید و بروید آنها را ببلعید و در هایپ و علامت سوال بزرگ این بازی‌ساز درجه یک خودتان را خفه(!) کنید. امیدوارم امسال بالاخره بعد از چندسال از معرفی این عنوان، شاهد نمایش گیم‌پلی از آن باشیم.

شاید روزگار شخصیت داستان از دست رفته‌ باشد، ولی این اصلا دلیل نمی‌شود که دیدن این گله پرتعداد زامبی‌های مجنون و پیش‌بینی چالش و بدبخبتی بی‌امان نقش اصلی ما را غرق در لذت نکند.

عنوان موردانتظار دیگر سونی، بازی جدید استودیو «ساکر پانچ» (Sucker Punch)، «روح سوشیما» (Ghost Of Tsushima) است. اثری که در سال گذشته با نمایش سینماتیک زیبایی به حضار معرفی‌ شد. انحصاری جدید پلی‌استیشن ۴ که شما را راهی ژاپن دوره «ادو» می‌کند و در نقش نینجایی قرار می‌دهد. زمینه داستانی عالی که فقط دانستن کلیت‌اش، غلظت کافی از هایپ و سرور را در خون بازیکنان ترشح می‌کند. خصوصا اینکه استودیو باتجربه‌ای مثل «اینسومنیاک» مشغول ساختش است و همین مساله، خودش بسی بر هیجانات می‌افزاید. خصوصا این‌که هنوز هیچ‌گونه نمایش in-game از آن نشان داده‌نشده و نمایش تریلری از روند بازی می‌تواند بسیار فوق‌العاده باشد.

مطلب مشابه ◄  «بتسدا» برای رضایت سونی برای کراس‌پلتفرم در بازی Fallout 76 تلاش می‌کند

انحصاری بعدی سونی، Days Gone است. عنوانی پساآخرالزمانی و زامبی‌محور که در سال‌های گذشته نمایش‌های مفصل و بسیار خوبی را نیز ازش شاهد بودیم. در E3 امسال نیز نمایش طولانی از گیم‌پلی آن و درنهایت رونمایی از تاریخ انتشارش، چندان دور از انتظار نیست. با توجه به روند رونمایی و عرضه بازی‌های سونی، عنوان تازه استودیو SIE Bend Studio کاندیدای اول عرضه در سال ۲۰۱۸ میلادی‌ست. فعلا باید صبر کرد و دید که سونی چه برنامه‌هایی در سر دارد.

نوبتی هم باشد نوبت به بزرگ‌ترین انحصاری کنونی این شرکت، «آخرین ما: قسمت دوم» (The Last Of Us: Part 2) است. قسمت دوم بازی محبوب و باکیفیت استودیو Naughty Dog که چندسال گذشته کارش شده خلق شاهکار پشت شاهکار. بی‌وقفه و بدون کمترین افت و یا خدشه‌ای در روند رو به جلوی سالیانه‌شان، دورخیز بلندی برداشته‌اند تا باری‌دیگر از خود و ساخته پیشین‌شان پیشی بگیرند و باری دیگر نشان بدهند که چرا یکی بهترین و حرفه‌ای‌ترین استودیو‌های بازی‌سازی دنیا هستند. قسمت دوم آخرین ما نیز تاکنون فقط دو تریلر سینماتیک نشان‌داده و طرفداران را تشنه نمایش گیم‌پلی خود نگه‌ داشته. شخصا با وجود این‌که علاقه‌ای به قسمت نخست این بازی نداشتم، ولی مشاهده اینکه تیم فنی ناتی‌داگ در این چندسال که از عرضه چهارمین آنچارتدشان گذشته، تا چه اندازه توانسته‌اند کیفیت حیرت‌آور گرافیکی و فنی آن بازی را ارتقا دهند و این‌بار با چه هیولای درندشتی روبه‌رو خواهیم بود. برای علاقه‌مندان نیز، نمایش ساده‌ترین تریلری نیز به‌مثابه نوش‌دارویی‌ است که اندکی اشتهای سیری ناپذیرشان را کاهش دهد. به‌نظرم به‌قدر کافی سونی و ناتی‌داگ علاقه‌مندان را زجرکش کردند، وقت‌اش است نمایشی حسابی از خود بازی نشان دهند و عیشی تام را تقدیم مشتاقان‌اش کنند.

تصورش نیز قلب را از شدت ازدیاد تپش، از سینه خارج و به گوشه‌ای دور از دسترس پرتاب می‌کند.

همان‌طور که در متن مشاهده کردید، سونی حتی بدون معرفی هیچ عنوان تازه‌ای و فقط با اتکا به بازی‌های از پیش معرفی‌ شده‌اش، می‌تواند کنفرانسی بس محشر و به‌یادماندنی را ترتیب دهد که تا مدت‌ها مزه‌اش از زیر دهان طرفدارانش باقی‌بماند. حالا تصور کنید که شایعه‌های گوناگون و مختلفی که در خصوص بازی‌های جدید این شرکت و خصوصا قسمت دوم شاهکار استودیو «فرام سافت‌ور» (From Software)، یعنی BloodBorne وجود دارد تا چه اندازه بر هیجان و هایپ بی‌نهایت این کنفرانس می‌افزاید و توقعات را تا چه اندازه بالا می‌برد. فعلا باید چند روز دیگر را نیز تحمل کرد و دید سران بخش سرگرمی‌های سونی با چه برنامه‌هایی راهی همایش امسال می‌شوند.

انتظارات و پیش‌بینی‌های شما از کنفرانس Sony در E3 2018 چیست؟ نظرات خود را ما در میان بگذارید.

 

شما باید ورود برای ارسال نظر