استودیو «Cliff Bleszinski» Bleszinski

ایده‌های جالب Bleszinski برای بازی‌هایی که هرگز ساخته نشدند

توسط تمنا افلاکی در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ , ۲۲:۱۰

استودیو Cliff Bleszinski یعنی طراح بازی Gears of War، تعطیل شد. Bleszinski ایده‌های جالب و عکس های خیره‌کننده‌ای از بازی‌هایی که هرگز ساخته نشده‌اند را نشان داد. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

تعطیل شدن استودیو Cliff Bleszinski بعد از منتشر شدن دو بازی Lawbreakers و Radical Heights از استودیو North Carolina اتفاق افتاد چون به اندازه کافی طرفدار پیدا نکردند تا تیم بازی‌سازی را پشتیبانی کند. حالا Cliff Bleszinski که تا مدتی از صنعت بازی‌سازی کناره گیری کرده است. ایده‌ها و طراحی‌هایی که استودیو برای ساخت بازی‌ها در نظر گرفته بوده است را منتشر کرد. همیشه سرک کشیدن به طرح‌های یک صنعت که در مخفی کردن آنها از عموم اصرار داشته است، شگفت انگیز است و این مورد نیز مستثنی نیست.

Cliff Bleszinski نکات کلیدی از دیگر بازی‌ها را در توییتر منتشر کرده است که یکی از آنها بازی به نام Donuts است. یک جایگزین عالی برای بازی‌های Toobin برای VR. بازی Donuts در سبک مسابقه‌ای با استایل آرکید به شما اجازه می‌دهد که به عنوان حیوانات بازی کنید.

«Cliff Bleszinski» بیان کرد که اساسا این بازی (( Mario Kart روی آب و در VR )) است. وی اضافه کرد که :

شما می‌توانید برای پر کردن نوار سلامتی شربت زنجبیل بنوشید، بطری‌ها را روی سر خود خورد کنید یا برای حمله‌های AOE بطری‌های پر و کامل را تکان دهید و از آنها استفاده کنید. برای حرکت ((پرش)) دست‌های خود را بهم بزنید، برای ترکاندن لوله‌ها از شمع‌های رومی استفاده کنید و غیره.

Cliff Bleszinski پیش بینی کرده بود که «Donuts» بازی است که ممکن است مردم برای این بازی واقعا وارد وان شوند در حالی که یک هدست VR به سرشان متصل شده است.

یکی دیگر از ایده‌های اصلی، بازی به نام DragonFlies بود. در این بازی شما می‌توانید در یک کشتی هوایی بزرگ به عنوان یک نینجا/سامورایی بازی کنید در حالی که سوار اژدها می‌شوید و با زامبی‌ها مبارزه می‌کنید. هدف بازی این بوده است که یک تجربه  بازیکن مقابل محیط را در دنیای (( feudalpunk )) واقع در جزیره‌های شناور ارائه دهد. در واقع کشتی هوایی شما هواپیمای حمل بار است و اژدهای شما هواپیمای شما است.

شما می‌توانید از اسلحه و تفنگ استفاده کنید در حالی که Bleszinski و تیمش قصد داشتند به شما اجازه دهند تا اژدهای خود را شخصی سازی کنید. Bleszinski در این باره گفت:

اساسا قصد داشتیم برای کنترل کردن اژدها همان کاری را انجام دهیم که Halo برای وسایل نقلیه‌اش انجام داد.

هم‌چنین اژدها می‌تواند با نزدیک شدن به تخم‌های اژدها آنها را از تخم بیرون آورد. Bleszinski گفت که تیم قصد داشته است تا از اشتباهات بازی‌هایی مثل Scalebound و Lair درس بگیرد. توسعه‌دهنده بازی در توییت دیگری گفت که این بازی را به میکروسافت، سونی، اکتیویژن، الکترونیک آرتز، ۲K و برادران وارنر معرفی کرده است که ظاهرا هیچ کدام از این شرکت‌ها بازی را نخواسته‌اند.

بازی دیگر DogWalkers نام دارد. هدف بازی دنیایی پر از تانک و جنگ‌های توکیو بوده است که بازیکنان در وسیله‌های نقلیه غول پیکر با یکدیگر به مبارزه می‌پرداختند. کلمه (( DOG )) در این بازی مخفف Destructive Ordnance (on the) Ground به معنای (( توپخانه زمینی مخرب )) است. Bleszinski در این باره اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت:

هوای این دنیا به قدری سمی است که هرگونه نشت به وسیله نقلیه شما بسیار خطرناک است و وسیله باید به سرعت تعمیر یا باید از ماسک استفاده شود. می‌توان با استفاده از طناب از وسیله بیرون آمد تا قسمت‌های مختلف را جوشکاری کرد، آچار و ابزار مختلف را پرتاب کرد و … .

پس چرا این بازی‌ها هرگز به مرحله تولید نرسیدند؟ Bleszinski اظهار کرد که ناشران در این بازی‌ها ایده نو و جدید کافی – یا بیش از حد- ندیدند تا از بازی‌ها استقبال کنند. وی هم‌چنین بیان کرد که بعضی از این بازی‌ها بودجه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیون دلار نیاز داشتند که ارزان نیست. Bleszinski گفت:

یک مشکل با ناشران، به طور کلی؟ شما چیزی را پیشنهاد می‌دهید و جوابی که دریافت می‌کنید این است که این ایده با ایده‌ای که قبلا داشتیم یا با بازی‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند بسیار مشابه است یا اینکه این ایده زیادی منحصر بفرد است و نمی‌توان برای آن یک مدل مناسب مالی تهیه کرد. من به آنها احترام می‌گذارم اما به عنوان یک خلاق این حرف اذیت کننده است.

سرور‌های بازی Radical Heights، یک بازی بتل‌رویال با پیچیدگی‌های دهه ۸۰، تا زمانی آنلاین باقی خواهند ماند اما احتمالا بعد از مدتی این سرورها خاموش می‌شوند. Bleszinski گفت که زمانی را کار نمی‌کند و فکر می‌کند. وی اضافه کرد که امیدوار است به صنعت بازی‌سازی برگردد و چیز جدیدی را خلق کند اما این اتفاق برای مدتی امکان پذیر نیست.

وی قبل از اینکه در سال ۲۰۱۴ ایده‌های اصلی بازی را نصب کند در سال ۲۰۱۲ «اپیک گیمز» را ترک کرد. نکته جالب در مورد بازی trivia این است که کسی که در طول مراسم جوایز بازی‌ها در سال ۲۰۱۱ بازی Fortnite را اعلام کرد Bleszinski بود.

می‌توانید توییت‌های Bleszinski را مشاهده کنید:

این یکی از بازی‌هایی‌ست که می‌خواستم طراحی کنم با نام «DragonFlies» .

اساسا شما یک نینجا/سامورایی در کشتی‌های هوایی بودید که سوار اژدها شده و همراه با دوستانتان در مقابل هوش مصنوعی بازی در “feudalpunk” که روی جزیره‌های شناور است زامبی‌ها را می‌کشید.( کشتی‌های هوایی= کشتی‌های حمل بار و اژدها= هواپیما )

طراحی‌های بیشتر.می‌توانستید از تفنگ و تجهیزات استفاده کنید تا هیولای خود را برای مبارزه آماده کنید. به طور اساسی همان کاری را برای اژدها سواری انجام می‌دهید که Halo برای وسایل نقلیه انجام داد.

کاراکترهای بازی

اوه بله، شما می‌توانستید تخم‌های اژدها را پیدا کنید، آنها را از تخم بیرون آورید و آنها را بزرگ کنید.

این هم یک ایده دیگر. ابتدا برای VR برنامه‌ریزی شده بود، با نام “Rover” اما بعدا به “DogWalkers” تغییر شکل داد. DOG مخفف Destructive Ordnance (on the) Ground به معنای (( توپخانه زمینی مخرب )) است.

از تانک‌ها/مبارزات جنگ جهانی دوم، فیلم ((Fury)) و مبارزات Zoid  الهام گرفته شده.

دنیایی از جنگ‌های توکیو/تانک‌ها. بعضی از بازیکنان خلبان هستند، بعضی‌ها تفنگ به دست می‌گیرند، بعضی تعمیر می‌کنند و … .

این هم یک بازی احمقانه-جالب، که به عنوان دنباله Toobin برای VR طراحی شده با این تفاوت که تمام شخصیت‌ها حیوان هستند- راهی برای مبارزه با اختلال عاطفه فصلی.( Mario Kart روی آب و در VR )

با نام “Donuts.”

طراحی‌های بیشتر.

این ایده‌ها کاملا مال من نیستند، ترکیبی از ایده‌های من و کارکنان BKP هستند. Tramell، زک، دن و … همه با هم روی این ایده‌ها کار کردند.

هدف ما این بود که از اشتباهات بازی Lair/Scalebound درس بگیریم.

هوای این دنیای خیالی به قدری سمی است که هرگونه نشت به وسیله نقلیه شما بسیار خطرناک است و وسیله باید به سرعت تعمیر یا باید از ماسک استفاده شود. می‌توان با استفاده از طناب از وسیله بیرون آمد تا قسمت‌های مختلف را جوشکاری کرد، آچار و ابزار مختلف را پرتاب کرد و … .

یک مشکل با ناشران، به طور کلی؟ شما چیزی را پیشنهاد می‌دهید و جوابی که دریافت می‌کنید این است که این ایده با ایده‌ای که قبلا داشتیم یا با بازی‌هایی که در حال حاضر در بازار هستند بسیار مشابه است یا اینکه این ایده زیادی منحصر بفرد است و نمی‌توان برای آن یک مدل مناسب مالی تهیه کرد.

من به آنها احترام می‌گذارم اما به عنوان یک خلاق این حرف‌ها اذیت کننده است.

یادداشت جانبی. بودجه مورد نیاز ۴۰ میلیون دلار بود. پس این ایده‌ها ارزان نیستند.

شجاعت زیادی می‌خواهد که در اتاقی پر از مدیران بایستی و ایده‌هایت را ارائه دهی و برای ۴۰ میلیون دلار درخواست کنی.

آن هم به دفعات بسیار.

خب تجارت، تجارت است.

دیدگاه
۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

2 Replies to “ایده‌های جالب Bleszinski برای بازی‌هایی که هرگز ساخته نشدند”

  1. xbox1rising گفت:

    خاک تو سر اپیک و به خصوص مایکرو که همچین اعجوبه ای رو از دست دادن
    خسه نباشین :xbox:

    ۰ ۰
    1. TaMaNa گفت:

      ممنون

      ۰ ۰