توسط نوید غلامی در ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ , ۱۸:۰۰

مدت‌ها از اکران اولین فیلمی که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته و اکران شد (یعنی Den of Geek) می‌گذرد و از آن زمان تا کنون، بازی‌های دیگری نیز انتخاب شدند تا این روند برایشان تکرار شود. بین صدها و هزاران فیلمی که در سراسر جهان اکنون مراحل ساخت خود را سپری می‌کنند، درصد قابل توجهی از آن‌ها به اقتباس از بازی‌های عموماً موفق اختصاص دارد که در این لیستِ سه قسمتی سعی کردیم تمامی آن‌ها را ذکر کنیم. توجه داشته باشید که در آینده حتماً اقتباس‌های سینمایی دیگری هم از دنیای گیم شاهدیم، منتها تا این لحظه، ۴۱ فیلم سینمایی برگرفته از بازی‌ها، مراحل ساخت و تولید خود را پشت سر می‌گذارند. با دنیای بازی و ۴۱ فیلم برگرفته از بازی‌ها که در حال ساخت‌اند همراه باشید.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول

Angry Birds 2

۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ مصادف با ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
در اولین قسمت، قصد داریم به فیلم‌هایی بپردازیم که تاریخ عرضه‌ی قطعی و اعلام شده دارند و می‌توانیم انتظار اکرانشان را تا یک سال آینده داشته باشیم. پس از موفقیت نسخه‌ی اول انیمیشن Angry Birds که برگرفته از عنوانی به همین نام و ساخت استودیوی Roxio است، حالا باید منتظر نسخه‌ی دوم و ادامه‌ی مستقیم شماره‌ی قبل باشیم. نسخه‌ی اول توانست علاوه بر برگرداندن بودجه‌ی ۷۳ میلیون دلاری ساخت خود، در سطح جهانی ۳۴۶.۹ میلیون دلار فروش کند و از این حیث، یک اثر موفق به حساب می‌آید.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول

Detective Pikachu

۱۰ می ۲۰۱۹ مصادف با ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
در Detective Pikachu نه‌تنها شاهد نقش‌آفرینی یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های خیالی عرصه‌ی سرگرمی با صداپیشگی ستاره‌ی فیلم ددپول یعنی رایان رینولدز هستیم، بلکه قرار است برای اولین‌بار شاهد اقتباسی زنده (Live-action) از این سری باشیم!
داستان این فیلم ماجرای پسری با بازی جاستیس اسمیث را روایت می‌کند که در تلاش است تا معمای ناپدید شدن پدرش را حل کند و در این راه، بازیگر سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ« یعنی «کاترین نیوتن» در نقش یک خبرنگار فضول و کمی روی اعصاب، به او و کارآگاه «پیکاچو» کمک می‌کند.
کارگردان کارآگاه پیکاچو «راب لترمن» است که پیش از این، Goosebumps را با پشتیبانی «سونی پیکچرز» ساخته بود. وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی Detective Pikachu نیز برعهده‌ی «الکس هرش» و «نیکول پرلمان» است.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول

Sonic the Hedgehog

۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ مصادف با ۲۴ آبان ۱۳۹۸
معلوم نیست چرا این‌قدر طول کشید تا سونیک، قهرمان تعداد بی‌شماری بازی، یک سری انیمه و کتاب‌های کمیک (که توسط انتشارات Archie Comics منتشر می‌شد) را به پرده‌ی بزرگ سینما بیاورند اما خوشحالیم که بالاخره به این تصمیم رسیدند!
در صندلی تهیه‌کنندگی این فیلم، «تیم میلر» به همراه «جف فاولر» نشسته است. میلر پس از کناره‌گیری از کارگردانی Deadpool 2 مشغول به کار خاصی نشده و فاولر هم کارگردان Sonic the Hedgehog است. دیگر تهیه‌کنندگان فیلم نیز «نیل موریتز» و «تاکشی ایتو» و «می اونیشی» هستند. فیلمنامه‌ی Sonic the Hedgehog را پاتریک کیسی و جاش میلر نگاشته‌اند.
اما بخش هیجان‌انگیز و امیدوار کننده‌ی این اقتباس، بایگران آن هستند؛ جایی که شاهد هنرنمایی «جیم کری» در نقش «دکتر روبوتنیک» و «بن شوارتز»، صداگذار کارکتر سونیک و «جیمز ماردن» هستیم.
حالا به عناوینی می‌پردازیم که یا در مرحله‌ی پیش تولید یا تولید هستند ولی تاریخ اکران مشخصی ندارند. تنها چیزی که از این قبیل آثار می‌دانیم این است که در حال ساخته شدن هستند و می‌توانیم انتظار اکران و نمایششان تا ۳ سال آینده را داشته باشیم.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول

Altered Beast

سال ۲۰۱۶ بود که بازوی تهیه و تولید شرکت سگا، یعنی Stories International،  اعلام کرد که با همکاری استودیوی Circle of Confusion، مشغول تولید اقتباسی از عنوان اکشن-آرکید Altered Beast است؛ اقتباسی که جز اعلام خبر به وقوع پیوستنش، جزئیات دیگری نظیر اعلام اسامی دست‌اندرکاران یا تاریخ اکران اعلام نشده است.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول

Borderlands

نوبتی هم باشید نوبت دنیای بزرگ و پرجزئیات پاندورا است که رنگ پرده‌ی سینما را به خود ببیند. پیشرفت ساخت اقتباس سینمایی Borderlands از سال ۲۰۱۵ شروع شد که گیرباکس، استودیوی سازنده بازی به‌همراه Take-Two، ناشر آن، تصمیم گرفتند تا داستان این سیاره‌ی خطرناک را به مخاطبان سینما معرفی کنند. حضور «اوی آراد» به‌همراه پسرش «آری آراد» به‌عنوان تهیه‌کننده، خیالمان را از بابت ارزش تولیدی این اثر تا حدی راحت می‌کند؛ هر چه نباشد این دو تن پیش‌تر نام‌های بزرگی مانند «مرد آهنی» و «اسپایدرمن» و «مردان ایکس» را به پرده‌ی نقره‌ای آورده‌اند و کارشان را بلدند!

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول

Call of Duty

عجیب بود که در این لیست، نام Call of Duty، یکی از بزرگترین و پول‌ساز‌ترین فرنچایزهای صنعت بازی به چشم نخورَد! بخش سینما و تلویزیون «اکتیویژن» در حال مذاکره با کارگردان‌های مختلفی از جمله «استفانو سولیما» و «ولادو» (کارگردان سیکاریو ۲) است. هر چند که تا کنون خبری از قطعی شدن حضور هیچ یک از کاندیداها در مقام کارگردان نشده است. از آن‌جایی که در سری Call of Duty شاهد بازگویی داستان جنگ در برهه‌های زمانی مختلف اما با حضورچهره‌هایی مشترک و آشنا مانند کاپیتان پرایس هستیم، به‌نظر می رسد که الگوی ساخت این اقتباس، تا حدی از بازی‌های سری پیروی کند.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول
Carmen Sandiego

نتفلیکس این روزها حسابی مشغول خرید امتیاز عناوین مختلف و تبدیل آن‌ها به انیمیشن و یا فیلم و سریال است. در همین راستا قرار است که شاهد اقتباسی، اینبار هم به صورت سریال انیمیشنی و هم بصورت زنده، از Carmen Sandiego باشیم. «جینا رودریگز» در هر دو اقتباس در نقش اصلی صداگذاری و ایفای نقش می‌کند. وظیفه‌ی بازنویسی داستان در قالب فیلنامه، بر عهده‌ی «مارک پرز» گذاشته شده که گرایشش به جنبه‌های کمدی در کارهای اخیرش مانند Game Noght ،Accepted ،Herble: Fully Loaded و the Country Bears مشهود است. علی‌رغم در دست توسعه بودن این اقتباس، جستجو برای کارگردان هنوز ادامه دارد.

41 فیلم که بر اساس بازی در حال ساخت‌اند – قسمت اول
Centipede

طبق قراردادی که شرکت‌های Emmet/Furla.Oasis با آتاری بسته‌اند، باید بزودی منتظر یک اقتباس سینمایی از عناوین شوتر و آرکید معروف دهه‌ی ۸۰ میلادی از جمله Centipede و Missile Command باشیم.
به گفته‌ی «فرد چسنیس»، مدیرعامل اتاری:

از همکاری آتاری و Emmet/Furla/Oasis برای توسعه و ساخت اقتباس سینمایی دو عنوان از عناوین قدیمی و محبوبمان یعنی Centipede و Missile Command مشتاقیم و بی‌صبرانه منتظر دیدن جان گرفتن فیلم‌هایشان هستیم.

«رندال امت» و «جورج فورلا: که پیش از این سابقه‌ی تهیه‌کنندگی Lone Survivor را داشتند، اینبار نیز در کنار یکدیگر و در مقام تهیه‌کننده حضور پیدا کرده‌اند. امت در این‌باره می‌گوید:

نسل‌های مختلفی از طرفداران بازی‌ها در سراسر جهان از این عناوین محبوب لذت برده‌اند و امیدواریم همکاری موفقی در اقتباس Centipede و Missile Command داشته یاشیم.

تهیه‌کنندگان اجرایی همه از سمت آتاری هستند، کسانی چون «استفن بلافونت»، «وین مارک گادفری» و «رابرت جونز» اما تاکنون خبری از حضور نویسنده یا کارگردان منتشر نشده است.
به نظر شما کدامیک از فیلم‌هایی که در این لیست معرفی کردیم، شانس بیشتری برای موفقیت دارند و می‌توانند جوهره‌ی منبع اقتباس خود را به درستی جذب و به مخاطبان سینما معرفی کنند؟

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: