0 نظر

کامه‌هامه‌ها | پیش‌نمایش بازی Dragon Ball FighterZ

توسط در7 ماه پیش
 

«توپ اژدها» (Dragon Ball)، نام یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین محصولات سرگرمی تاریخ ژاپن که بعد از گذشت سی‌ و چهار سال از شروع انتشار اولین قسمت مانگایش، هنوز که هنوز است با قدرت می‌تازد و با شخصیت‌های چهارشانه و فریاد‌های بلند و کرکننده‌شان، قند در دل نوجوانان و شونن‌دوستان عزیز آب می‌کند. عنوانی که امسال با اقتباس از این سری قرار است چندی دیگر منتشر شود، کمی متفاوت‌تر با دیگر بازی‌های منتشر شده در سری ساخته شده است. با پیش‌نمایش جدیدترین حضور این سری در هنر هشتم، یعنی بازی Dragon Ball FighterZ همراه با دنیای بازی باشید.

 

سازنده: Arc System Works

ناشر: Bandai Namco

سبک: مبارزه‌ای

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان رایانه‌های شخصی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶/ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸

«آکیرا توریاما» (Akira Toriyama)، خالق، نویسنده و طراح اصلی مجموعه از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ میلادی، مسوول کار روی  بزرگ‌ترین شاهکارش بود؛ مانگایی جاویدان که به‌طور جهانی به‌ فروشی بالغ بر ۲۴۰ میلیون کپی دست یافته و بدل به پرفروش‌ترین مانگای تاریخ ژاپن شده است. استودیو Toei Animation از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ دو سری انیمه بر اساس مانگای مشهور توریاما، با نام‌ها Dragon Ball و Dragon Ball Z اقتباس کردند. انیمه‌هایی بسیار باکیفیت که در شناساندن و افزایش محبوبیت جهانی این سری، نقش به‌سزایی داشتند. بعد از اتمام مانگا و پخش انیمه، Toei تصمیم گرفت که خودش ادامه مستقلی برای مجموعه بسازد و به‌ این صورت انیمه Dragon Ball GT پا به هستی گذاشت که از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ پخش شد. نبود خالق و پدر اصلی بالای سر مجموعه در GT به‌وضوح احساس می‌شد و با وجود اینکه وی برای طراحی شخصیت‌های جدید مجدد دست به قلم برد، ولی این سری نتوانست موفقیت سحرانگیز و جادویی سری اصلی را کسب کند.
از این سال به بعد، حضور Dragon Ball به ۱۹ انیمه سینمایی که Toei مسوولیت ساخت‌شان را عهده‌دار بود و همین‌طور دوجین بازی‌های ویدیویی مختلف اختصاص یافت. به‌طور خلاصه، از سال ۱۹۸۴ که اولین قسمت مانگا راهی بازار شد تا همین امروز، سالی نبوده که بازار سرگرمی‌های تصویری محصولی از Dragon Ball را به خود نبیند. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ هم نسخه کوتاه سری Z با کیفیت بهتر تصویر و صدا مجدد راهی تلویزیون شد و از سال ۲۰۱۵ تاکنون هم، مانگا و انیمه جدید و تازه این سری، Dragon Ball Super در حال پخش است. مسوولیت نگارش و طراحی سری مانگای جدید را توریاما عهده‌دار نیست، ولی نظارت منظمی بر روی کلیت کار دارد و تاکنون هم در این سه سال عرضه از مانگا و اقتباس انیمه‌ای جدیدش، ایراد به‌خصوصی شامل حالش نیست. برای طرفداران سری و دوست‌داران انیمه‌های شونن ژاپنی، هیچ‌چیز بهتر و هیجان‌انگیز‌تر از بازگشت Dragon Ball ۤبعد از ۱۸ سال با یک سری تماما جدید نیست.

در چند سال اخیر، Bandai Namco، یکی از موفق‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی حال حاضر ژاپن، مسوولیت ساخت بازی‌های ویدیویی این سری را عهده‌دار بوده است. این شرکت هم مشابه Toei، با وجود میلیون‌ها طرفدار سینه‌چاک و سود بالقوه و عظیمی که صرفا استفاده از نام این سری برایشان به همراه دارد، هرسال نسخه‌های گوناگونی از مجموعه را راهی کنسول‌های مختلف می‌کردند و از این طریق هم سود هنگفتی به جیب می‌زنند، هم دوجین طرفدار عاشق را سیراب می‌کردند.
حضور Dragon Ball در هنر هشتم فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشت. از نسخه‌های به‌واقع افتضاح گرفته که از حداقل کیفیت طراحی و ساخت نیز تهی بودند، تا عناوین بسیار زیبا و جذابی که به‌شکلی ایده‌آل تمامیت دوست‌داشتنی سری اصلی را از طراحی و متن، وارد دنیای بازی‌ها کردند و بازیبازان را در نقش شخصیت‌های مورد علاقه‌شان قرار دادند. دو بازی پیشین مجموعه، دوگانه Xenoverse برخلاف چند نسخه پیشین‌شان از کیفیت ساخت و طراحی به‌مراتب بالاتری بهره می‌بردند و با بخش داستانی جدید و مستقل‌شان توانستند مجدد بازیبازان را به بازی‌های اقتباسی این سری امیدوار کنند. در همایش E3 گذشته، «باندای نامکو» با غافل‌گیری ویژه از جدیدترین بازی سری رونمایی کرد. رونمایی از یک محصول دیگر از مجموعه‌ی گویا تمام‌نشدنی «توپ اژدها» مسلما دیگر چندان هیجان‌انگیز نیست، موضوعی که این رونمایی را بسیار خاص کرد، سبک بازی و استودیویی بود که بر صندلی ساخت و هدایت این محصول تازه تکیه‌ زده بود. Arc System Works، یکی از بهترین و محبوب‌ترین مبارزه‌ای سازهای این چند سال اخیر است که به‌واسطه مجموعه‌های BlazBlue، Guilty Gear و Persona 4 Arena حسابی علاقه‌مندان ژانر مبارزه‌ای را مورد نوازش و سرور خویش قرار داده. امضای مخصوص کارهای Arc System Works، یعنی مبارزه‌های سریع و دیوانه‌وار و طراحی‌های انیمه‌گونِ دو و نیم بعدی در این بازی هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند و در ترکیب با کلیت اکشن و مبارزه‌های عظیم این مجموعه، یک هارمونی بس خواستنی و دل‌انگیز را به‌وجود آورده‌اند و توجه مرا نیز که چندین سال بود این مجموعه را تقریبا فراموش کرده بودم، به خود جلب کرده‌ است.

مطلب مشابه ◄  جت‌پک‌های بازی Fortnite که چندین مرتبه با تاخیر مواجه شده بودند، سرانجام به بازی اضافه شدند

«آرک سیستم» در کنار مبارزه‌های دیوانه‌وار و سریع همیشگی‌اش، مبارزه‌های سه در برابر سه‌ سری نامی Marvel VS Capcom را نیز قرض گرفته و معجونی آشوب‌ناک‌تر از همیشه برای ترکاندن و نعشه‌سازی طرفداران در بازی Dragon Ball FighterZ گرد هم آورده است. تا بدین لحظه، بیست شخصیت برای بازی در نظر گرفته شده‌اند و با توجه به تعداد قابل توجه‌شان، تقریبا همگی قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های نامی سری را برای یک‌دور دیگر خرابی و انفجار و نور و جرقه دور هم جمع کرده‌اند. از «سان گوکو» محبوب گرفته تا «وجیتا»، «گوهان»، «کریلین» و «ترانکس» و ضدقهرمان‌هایی از جمله «سل»، «فریزا» و «ماجین بو»؛ گردهمایی حقیقتا ترسناک که تازه قرار است در دور مبارزه‌هایی سه در برابر سه دنبال شوند!
مشابه عرف رایج سری «مرول علیه کپکام» و خصوصا نسخه زیبای سوم، در حین هر مبارزه هر بازیکن می‌تواند مبارزه‌هایش را تغییر دهد و بقیه کار را با وی ادامه دهد، ضربات و کمبو‌های مخصوص و تیمی بزند و کارگروهی تمام عیار را شکل دهد. با تمام شدن میزان سلامتی یک مبارز، بازی به اتمام نمی‌رسد، شرط پیروزی هر راند، شکست هر سه جنگجوی فرد مقابل است. درنتیجه تا زمانی که حتی یک مبارزتان نیز زنده‌ است، شانس پیروزی ازتان رخت نبسته‌ و هنوز امیدی برای چرخاندن ورق موجود است.
مراحل و محیط‌های مختلفی نیز برای بازی Dragon Ball FighterZ تدارک دیده شده که همگی جزو محیط‌های داستانی و محبوب سری اصلی «توپ اژدها» هستند. از سیاره «نامک‌ها» گرفته که مبارزه با فریزا و نیروهایش در آنجا اتفاق افتاد تا سیاره زمین، سیارک کوچک «مستر کایو»، زمین مسابقات «تنکایچی» و دیگر محیط‌های نوستالژی که همگی یادآور فصل‌های مختلف داستانی و مبارزه‌های بی‌شمار مجموعه اصلی هستند.

گرافیک و طراحی‌های هنری بازی در یک کلام شاهکارند. طراحی دو و نیم بعدی و سبک انیمه‌گون بازی در شکلی بسیار زیبا و وصف‌ناپذیر ادای دینی به هنر والای «آکیرا توریاما» و کیفیت بالای مانگای اصلی‌اند. در هیچ‌کدام از اقتباس‌های گونه‌گونی که از Dragon Ball انجام گرفته، چه بازی و چه انیمه، ضربه‌های رنگارنگ گوکو، موهای زرد و آبی‌اش، افکت‌های نورانی انرژی و ضربات مشت و لگد قهرمان‌ها این‌چنین درخشان و بی‌مثال کار نشده‌ بود. مشابه دیگر بازی‌های «آرک سیستم» و همین‌طور «مارول علیه کپکام ۳» صحنه‌های هر مبارزه در Dragon Ball FighterZ به‌قدری شلوغ و غرق در نور و جرقه و کمبو‌های به‌هم پیوسته و مداوم است که بازیکن بخت برگشته نمی‌داند از کدامین بخش مبارزه به وجد بیاید. انرژی و آدرنالین از صفحه مانیتور به بیرون فواره می‌زند و بازیکن را در دریایی از آشوب و مبارزه و مشت و خرابی با خودش همراه می‌سازد. بازیکن توسط جو مطلق هضم می‌شود و بی‌امان دکمه‌های کنترل را می‌فشارد و گوکو را از سوپر سایان دوم، راهی فاز سوم و در نهایت حالت خدایی می‌کند. موی آبی شروع به درخشش می‌کند و کامه‌هامه‌هایی بس عظیم صفحه را از این‌ور به آن‌ور می‌پیماید و KO درشت و خفن بر صفحه می‌نشیند.

ششم بهمن‌ماه امسال، بازی Dragon Ball FighterZ راهی کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی می‌شود. مهمانی با حضور تمامی شخصیت‌های محبوب و نامی سری که هرکدام به تنهایی توانایی نابودی یک کهکشان را دارند و قرار است این‌بار قدرتمندتر و درخشان‌تر از همیشه، هنر هشتم را با حضور خویش غرق هیجان و شور بگردانند. از همین الان انگشت‌هایتان را گرم کنید و دعاهایتان را نثار آنالوگ‌ و دکمه‌های بخت برگشته دسته‌های بازی‌تان بکنید که قرار است زیر فشار ضربات بی‌انصافانه‌‌تان خرد شوند.

اولین نظر را شما بدهید!
 
ارسال دیدگاه »

 

    شما باید ورود برای ارسال نظر