سهم کشور انگلستان در فروش دیجیتالی برای کنسول‌ها نزدیک به ۴۵% است

توسط سید محمود حسینی در ۳۰ آبان ۱۳۹۶ , ۱۹:۰۳

طبق اعلام رسمی GfK، شرکتی که مسوولیت فروش‌های دیجیتالی‌ در انگلستان را بر عهده دارد، با آمدن‌ کنسول‌های نسل جدید یعنی نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، راه نیمه طی شده نسل قبلی کنسول‌ها در حوزه دیجیتال تکمیل شد و حجم دانلود‌های دیجیتالی به صورت غیر‌قابل انتظاری به فروش‌های فیزیکی‌ نزدیک شد. همچنین این شرکت در مصاحبه‌ای با GamesIndustry اعلام کرد که سهم فروش دیجیتالی عناوین بزرگ و جدید در کشور انگلستان به میزان ۴۵ درصد رسیده است؛ در ادامه با دنیای‌بازی همراه باشید.

این یک توسعه شگفت‌انگیز بود که نه‌تنها سیستم بازار را برای مدت کوتاهی دگرگون ساخت، بلکه باعث به وجود آمدن شک و تردید‌هایی در مورد نمودار منتشر شده میزان فروش، برای عموم مردم شد. دلیل آن چیزی نیست جز اینکه آمار فروش منتشر شده، تنها نمایانگر فروش فیزیکی آن محصولات است.

در هفته‌های گذشته ما شاهد افت فروش عناوینی مانند FIFA 18 و یا Shadow Of War بودیم که اثبات‌کننده‌ نظریه ما در مورد فروش‌های دیجیتالی است. این‌طور که به نظر می‌رسد، حتی عناوینی که مشکلات فراوانی در فروش برای نسخه‌های قبلی خود داشتند مانند Destiny 2 یا Forza Motorsport 7 نیز درصد زیادی از سود خود را مدیون فروش دیجیتالی هستند.

به نظر می‌رسد دلیل افزایش فروش‌های دیجیتالی در کشور انگلستان، کمبود نسخه‌های فیزیکی بازی برای خریداران است؛ درحالی‌ که بازی‌های دیجیتالی همیشه از دید سنتی به عنوان بازی‌هایی گران‌تر از نسخه‌های فیزیکی دیده می‌شدند، اما در ماه‌های اخیر، این روند کاهش یافته است. دلیل کاهش قیمت این است که اکنون خریدار‌ها تمایل بیشتری به جمع آوری کلکسیونی از بازی‌های دیجیتالی بر‌ روی کنسول خود دارند تا آن‌که صاحب یک نسخه فیزیکی آن باشند.

این‌طور که به نظر می‌رسد، اکنون فروشندگان با تصمیم سختی روبرو هستند و آن این است که آیا آنها فروش دیجیتالی را خواهند پذیرفت یا خیر. همان‌طور که یکی از ناشران در مصاحبه‌ای با GamesIndustry گفته است:‌

ممکن است تلاش ما برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها باشد، اما ما می‌دانیم که این موضوع باعث پیشرفت و سرعت بیشتر برای فروش دیجیتالی خواهد بود.

دیدگاه
۰ دیدگاه