25 نظر

بیست بدتر l بدترین بازی‌های تاریخ از دید نمره‌ی متا (قسمت اول)

توسط در2 هفته پیش
 

در طی دو مقاله قصد داریم تا بیست بازی افتضاح تاریخ که در پایگاه متاکرتیک ثبت شده‌اند را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم! در این لیست سعی شده است تا بازی‌های متفاوتی از پلتفرم‌های متفاوتی را لیست کنیم و کاربران را با برخی اسامی عجیب و غریب و همین‌طور گاهی مضحک آشنا کرده و ثابت کنیم کار هر عنوانی نیست که بتواند متای سبز را از منتقدان دریافت کند. در قسمت اول این دوگانه، بازی‌هایی را شاهد هستیم که متای بیشتری از قسمت دوم دریافت کرده‌اند و در مقاله‌ی دوم شاهد ده بدتر اصلی خواهیم بود. پس در ادامه مقاله بیست بدتر (قسمت اول) همراه دنیای بازی بمانید.

۲۰. (Legend of Wrestling II (Game Boy Advance

Legend of Wrestling II

کنسول Game Boy Advance کنسول خاطر انگیزی بود که دارای قابلیت‌های زیادی هم بود و در اصل شروعی بر تاریخ کنسول‌های همراه به حساب می‌آید اما این کنسول خاطراه‌انگیز، بدترین بازی خودش را با نام Legend of Wrestling II در متاکریتیک در اختیار دارد که در اصل یک شبیه‌سازی از کشتی‌های خیابانی به‌حساب می‌آمد. این بازی محصولی از شرکت Powerhead Games برای کنسول Game Boy Advance بود که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، کمی بعد از انتشار نسخه‌ی «گیم بوی ادونس» ما شاهد نسخه‌ای برای پلی‌استیشن ۲ بودیم که آن نسخه به مراتب بهتر از نسخه‌ی گیم بوی ادونس بود! این بازی در آن زمان ۱۱ نقد دریافت کرد که متای ۲۴ را برای این عنوان رقم زدند و نمره‌ی کاربران بازی نیز از ۱۰ بررسی ۳.۷ شد تا استودیو ناشر بازی (Acclaim) دست به انتشار بازی‌های ضعیف دیگر نپردازد!

Legend of Wrestling II

از مهم‌ترین دلایل شکست این بازی می‌توان به کمبود محتوا، کنترلر ناقص بازی و همین‌طور گیم‌پلی سنگین بازی نام برد که طرفداران بازی را بسیار ناامید کرد ولی با این حال این بازی را می‌توان جزو سرآمد سبک فایتینگ (Fighting) دانست و بی‌شک جرقه‌ای برای ایجاد سری WWE 2K  در آن زمان بود.

۱۹. (Pulse Racer (XBOX

Pulse Racer

نخیر! به‌نظر می‌رسد امروز روز ناکامی برخی از عناوین ریسینگ (Racing) تاریخ است. عناوینی که کمتر نام‌شان را شنیده‌ایم ولی به هر حال عضوی از خانواده‌ی ریسینگ تاریخ هستند! عنوان Pulse Racer یکی دیگر از عناوین انحصاری برای Xbox Original به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شد. در کنار عنوان Drake Of The 99 Dragons سال ۲۰۰۳ را این دو بازی تبدیل به سال تلخی برای هواداران اکس‌باکس کردند، با این حال موفقیت‌های ناجی انسان‌ها (Master Chief) با عنوان Halo: Combat Evolved و Halo 2 باعث شد تا نسل ششم را هر جور که شده است با افتخار تمام کنند. اگر از شکست دو عنوان انحصاری بزرگ اکس‌باکس در سال ۲۰۰۳ بگذریم، به متای بازی می‌رسیم که با ۷ نقد ۲۴ از مجموع ۱۰۰ شد، نمره‌ی کاربران بازی نیز از ۱۷ بررسی ۲.۸ شد تا استودیو Jaleco Entertainment دیگر تصمیم نگیرد به‌صورت مستقل دست به ساخت بازی دیگری بزند.

Pulse Racer

در زمانی که این عنوان منتشر شد برای کنسول رقیب عناوین ریسینگ خوش رنگ و لعابی‌تری موجود بود که فرصت اشتباه را به مایکروسافت نمی‌داد! در اصل این عنوان در آن زمان نباید عرضه می‌شد و سبک ریسینگ آرکید هم طرفدار چندانی برای کنسول ایکس باکس اورجینال نداشت و به همین دلیل در مقایسه با عملکرد کلی گرن توریسمو (Gran Turismo) شرکت سونی؛ این بازی عملاً یک مسیر اشتباه در آن زمان به حساب می‌آمد! در نسل ششم بازی‌ها به سمت پیشرفت گرافیکی گام برداشته بودند و یک عنوان ریسینگ با چنین گرافیکی نتوانست عطش طرفداران را سیراب کند.

۱۸. (Fighter Within (Xbox One 

Fighter Within

یوبی‌سافت تشکر که همیشه با هر چیزی که در اختیار داری، کنار ما هستی! عنوان Fighter Within محصول انحصاری اکس‌باکس وان بود که از سوی شرکت یوبی‌سافت به صورت مستقل ساخته شد و در سال ۲۰۱۳ برای این پلتفرم منتشر شد. این بازی که قبل از عرضه رسمی بسیاری مانور تبلیغاتی و هایپ داشت، پس از انتشار تبدیل به بدترین بازی مستقل ساخت یوبی‌سافت در کل تاریخ شد تا یوبی سافت یاد بگیرد ساخت عنوان فایتینگ کار هر کسی نیست و بهتر است در چیزی که مهارت ندارد سرمایه‌گذاری نکند! این بازی در هنگام عرضه از فقدان گیم‌پلی روان و محتوای خوب قابل بازی شدیدا رنج می‌برد و متاسفانه منتقدان نیز دنبال چنین مواردی هستند تا برجک برندی مانند یوبی‌سافت را از بین ببرند و درس درست و حسابی به آن بدهند. متاسفانه یوبی‌سافت با ساخت Fighter Within به جمع اکتیویژن در پایین جدول پیوست تا مانند آن نیز دارای برهه‌ای بدنامی باشد.

Fighter Within

اگر از شکست غیر منتظره Fighter Within چشم‌پوشی کنیم، بی‌شک اکس‌باکس وان در زمان لانچ خود نیاز به عناوین قدرتمند داشت تا خود را قدرتمند جلوه بدهد ولی این‌طور نشد و این عنوان به جای این‌که کمک اکس‌باکس وان در فروش کینکت اجباری باشد باعث شد تا افراد بیشتری از خرید این کنسول پشیمان شوند! دلیل دیگری که این عنوان در هنگام عرضه از آن رنج می‌برد معضل کینکت ۲ بود! کینکت ۲ به خوبی روی این بازی بهینه‌سازی نشده بود و داغ دل هواداران که به اجبار مجبور به خرید آن شدند را تازه‌تر از قبل کرد. در انتها این بازی از مجموع ۳۹ نقد تنها توانست نمره‌ی ۲۳ را به‌دست بیاورد که کمترین نمره متعلق به وب‌سایت Gaming Age یعنی ۰/۱۰۰ و بیشترین نمره نیز متعلق به وب‌سایت (Digital Chumps 64/100) بود! نمره‌ی اهدایی کاربران از مجموع ۲۰۶ بررسی نیز ۲.۸ شد تا همیشه به عنوان تلخ‌ترین پروژه لانچ یک کنسول در تاریخ یاد شود!

 

۱۷. (FlatOut 3: Chaos & Destruction (PC

FlatOut 3: Chaos & Destruction

دوستان عزیز توسعه‌دهنده؛ اگر بازی Racing نمی‌توانید بسازید خب چرا بر روی این سبک خاص سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ متاسفانه عنوان ریسینگ دیگری را در این لیست با نام FlatOut 3: Chaos & Destruction شاهد هستیم که محصول سال ۲۰۱۱ میلادی است. این عنوان به‌دست استودیو Team 6 Game Studios به‌صورت انحصاری برای پلتفرم رایانه شخصی ساخته شد و وظیفه‌ی نشر این بازی نیز بر عهده‌ی شرکت Strategy First بود که هیچ سودی برای آن‌ها نداشت. این بازی از وب‌سایت Absolute Games تنها توانست نمره‌ی یک را دریافت کند! حالا دلیل اینکه یک نمره برای این بازی لحاظ شده را واقعاً نمی‌دانیم ولی به‌نظر می‌رسد نویسندگان این وب‌سایت مجبور هستند نمره‌ایی بیشتر از ۰ را به هر عنوانی که هر چه‌قدر هم ضعیف است بدهند! نمره‌ی متای این بازی از مجموع ۲۲ نقد تنها توانست ۲۳ بشود و نمره‌ی کاربران بازی نیز از ۲۶۱ بررسی توفیقی بیش از ۲.۲ به‌دست نیاورد!

FlatOut 3: Chaos & Destruction

سال ۲۰۱۱ میلادی و عنوانی با چنین گرافیکی؟ برای منتقدان همین که از گیم‌پلی قرن بیستم در نمایش سرعت ماشین در عناوین ریسینگ، در این بازی استفاده شده بود کفایت می‌کرد! بازی FlatOut 3: Chaos & Destruction در حقیقت در زمانی عرضه شد که دوران جهش عناوین ریسینگ با ارائه عناوینی نظیر Driver: San Francisco و حتی Dirt 3 و.. به حساب می‌آمد و در مقایسه با عناوین هم سبک همه چیز این عنوان تاریخ مصرفش در هنگام انتشارش تمام شده بود!

۱۶. (Homie Rollerz (DS

Homie Rollerz

دیگر عنوانی که بی‌شک لیاقت دریافت لقب بدترین بازی تاریخ را دارد عنوان عجیب و غریب Homie Rollerz است. این عنوان که متعلق به کنسول نینتندو DS بود در سال ۲۰۰۸ (میلادی) به‌صورت کاملاً انحصاری برای این پلتفرم به بازار ارائه شد که در آن زمان جزو عناوین سبک Racing این کنسول محسوب می‌شد. در مجموع این بازی توانست با دریافت ۹ نقد متای ۲۳ را دریافت کند که این متا در مقابل نمره‌ی کاربران ۲.۴ از مجموع ۱۲ بررسی خبر از هماهنگی میان نظر کاربران و منتقدان بر سر توافق برای افتضاح بودن این بازی می‌دهد. در انتها هم خالی از لطف نیست که بدانید استودیو سازنده بازی Webfoot Technologies بود و مسئولیت نشر این عنوان نیز بر گردن Destineer بود که متاسفانه هر دوی آنها بخت خوبی برای موفقیت نداشتند.

Homie Rollerz

این عنوان از آن دسته عناوینی است که در تاریخ سعی شده است تا از یاد برود! از بخش گیم‌پلی این عنوان تنها تعداد اندکی تصویر به‌جا مانده است که آن هم بهترین‌اش شاید همین تصویر بالایی باشد! از سال ۲۰۰۸ میلادی شاید خیلی گذشته باشد ولی جای عناوین خیلی بهتری در آن سال‌ها بود. در اصل سازندگان این بازی یک ایده‌ی ساده را در زمان نادرست و بدون داشتن دانش کافی اجرا کرده‌اند و نتیجه‌اش عنوان Homie Rollerz شده است! به صراحت می‌توان گفت این عنوان در نسل هفتم نبود!!

مطلب مشابه ◄  تولد یک رویا | مروری بر تولد اولین اکس‌باکس

۱۵. (Charlie’s Angels (Game Cube

Charlie’s Angels

این شما و این هم یکی دیگر از عناوین ضعیف شرکت یوبی‌سافت که ضعیف‌تر از Fighter Within است ولی سازنده‌اش یوبی‌سافت نیست و فقط وظیفه‌ی نشر این عنوان را بر عهده داشته! در سال ۲۰۰۳ میلادی زمانی که یوبی‌سافت مثل هم‌اکنون وارد دنیای حرفه‌ای نشده بود، عنوانی را به انتشار پذیرفت که Charlie’s Angels نام داشت، هیچ‌کس نمی‌توانست حدس بزند که این عنوان بعد از گذشت ۱۴ سال می‌تواند هنوز هم در جایگاه بدترین بازی تاریخ این شرکت باقی بماند. اگر از شکست یوبی‌سافت عبور کنیم به این موضوع می‌رسیم که این عنوان براساس مجموعه‌ای فیلم سینمایی با همین نام به‌دست استودیو Neko Entertainment ساخته شد که عنوان انحصاری کنسول نیتندو Game Cube به‌حساب می‌آمد ولی بعد از مدتی به‌صورت کاملاً  بی‌خبر نسخه‌ی پلی‌استیشن ۲ نیز وارد بازار شد که البته متای ضعیف این عنوان متعلق به کنسول نینتندو است. این عنوان در سبک اکشن Beet-Em’Up توسعه یافت و با دریافت ۲۱ نقد متای ۲۳ را دریافت کرد تا یک‌بار برای همیشه در سکوت باقی بماند و فراموش شود.

این بازی در اصل یک کلون ضعیف از فیلم به حساب می‌آید که گیم‌پلی ضعیف و داستان‌سرایی بسیاری ضعیف‌تری را در اختیار داشت که پس از گذشت مدت کوتاهی هر بازیکنی را از تجربه‌ی این بازی پشیمان می‌کرد. همچنین اکشن‌های این بازی به طرز بسیار ضعیفی با حضور بانوان نمایش داده می‌شد که طرفداران را بسیار گیج کرده بود!

 

۱۴. (Rambo: The Video Game (PS3

Rambo: The Video Game

حتی خود شخص Sylvester Stallone فقید نیز نمی‌تواند از دست نمرات زمین گیرکننده منتقدان جان سالم به‌در ببرد و آن هم در جایگاه غیرقابل باوری زمین‌گیر شد! بازی Rambo The Video Game برگرفته از مجموعه فیلم‌های Rambo با بازی Sylvester Stallone بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی برای پلتفرم‌های نسل هفتم منتشر شد! بله، مطمئن باشید نسخه‌ای نسل هشتمی‌ از این بازی در دنیا پیدا نخواهید کرد آن هم در سال ۲۰۱۴ که رسماً زمان ورود به نسل هشتم تمامی توسعه دهنده‌هاست. متای دو نسخه رایانه‌های شخصی شخصی و اکس‌باکس ۳۶۰ از نسخه پلی‌استیشن ۳ به مراتب بیشتر شد تا نسخه‌ی پلی‌استیشن ۳ با وجود مشکلات زیاد در سیستم پردازشی حرکتی این بازی، تبدیل به بدترین مکان برای تجربه‌ی این بازی شود. این بازی با ۱۱ نقد نمره‌ی بهتر از ۲۳ را نتوانست دریافت کند و نمره‌ی کاربران این بازی نیز از ۹۰ بررسی ۱.۵ شد تا استودیو سازنده بازی یعنی شرکت Teyon و ناشر این عنوان Reef Entertainment یک ضربه مهلک از مخاطبین دریافت کنند.

Rambo: The Video Game

از مهم‌ترین نقاط ضعف این بازی می‌توان به گرافیک ضعیف به نسبت بازی‌های هم سبک، گیم‌پلی بسته و هوش مصنوعی ضعیف و داستان سرایی و روایت داستان ضعیف اشاره کرد که باعث شد این عنوان تمامی پتانسیل‌اش را از دست بدهد و تبدیل به یک شکست سنگین شود.

۱۳. (Fast & Furious: Showdown (Xbox 360

Fast & Furious: Showdown

هر بازی را از طراحی جعبه‌اش قضاوت نکنید زیرا که اگر این کار را بکنید، ممکن است بسیار پشیمان شوید! عنوان Fast & Furious: Showdown نیز دلیل محکم و گواهی بر این ادعا می‌باشد. این عنوان همان‌طور که از نام‌اش پیداست یک بازی برگرفته از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» (Fast & Furious) است که به‌دست شرکت اکتیویژن بزرگ به‌صورت (توسعه مستقل) در سال ۲۰۱۳ (میلادی) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، Wii U و ۳DS ارائه شد. این بازی یک افتضاح در حد کلمه برای تاریخ این شرکت به‌حساب می‌آید و با ۹ نقد روی پلتفرم اکس‌باکس ۳۶۰ تنها توانست متای ۲۲ را به‌دست بیاورد که این عنوان را تبدیل به بدترین عنوان تاریخ این شرکت کرد. هم‌چنین این بازی با ۱۲۶ بررسی کاربری تاکنون تنها توانسته است در بررسی کاربران نمره‌ی ۱.۲ را دریافت کند! بیش از هر چیزی که این عنوان از آن آسیب می‌دید، می‌توان به گرافیک بسیار ضعیف و ضعف در ارائه محتوای هیجانی مجموعه فیلم اشاره کرد که باعث شد وب‌سایت Metro Game Central از مجموع نمره‌ی ۱۰۰ به این عنوان تنها نمره‌ی ۱۰ بدهد و این عنوان را یک شکست بزرگ بنامد.

Fast & Furious: Showdown

بنظر می‌رسد گرافیک هنری و بصری بازی به اندازه‌ی کافی گویای فاجعه‌ی اکتیویژن باشد ولی به غیر از این نقطه‌ی ضعف این بازی نیز یک بازی بی ارزش ریسینگ دیگر است که تاریخ مصرف‌اش برای سال ۲۰۱۳ نبود! بزرگترین ایراد این بازی نیز همان کلون ضعیف از مجموعه سریع و خشن است که شباهت بسیار کمی به فیلم‌های این فرانچایز دارد و در حیقیت یک بازی خالی از ایده تنها برای به جیب زدن پول‌های طرفداران این مجموعه  بود که اکتیویژن انجام داد!

۱۲. (Drake Of The 99 Dragons (XBOX

Drake Of The 99 Dragons

یاد کنسول اکس‌باکس بخیر! اولین شروع جدی مایکروسافت در دنیای بازی‌های ویدیویی با این پلتفرم آغاز شد و هم‌اکنون بعد از دو نسل ما شاهد اکس‌باکس وان هستیم و به‌زودی این کنسول با ورود نتیجه‌ی خود یعنی اکس‌باکس وان اکس باید وارد موزه‌ی تاریخ مایکروسافت بشود. به هر حال اگر از قدمت اولین اکس‌باکس بگذریم به بدترین بازی تاریخ این پلتفرم می‌رسیم که Drake Of The 99 Dragons نام دارد. این بازی اولین بار در سال ۲۰۰۳ برای کنسول Xbox منتشر شد و سپس در مدت زمان کوتاهی برای پلتفرم PC نیز پورت شد تا حداقل از وضعیت ضرر خالص برای شرکت Majesco Games در بیایید. سازنده‌ی بازی یعنی استودیو Idol FX این بازی را در سبک اکشن شوتر سوم شخص فانتزی توسعه داد تا تبدیل به یک عنوان قدرتمند برای برند Xbox شود ولی متاسفانه داستان آن‌طور باب میل این شرکت پیش نرفت و این عنوان از آخر جدول اولین بازی این پلتفرم شد. بیایید وخامت حال این بازی را فراموش کنیم؛ این بازی از مجموع ۱۶ نقد متای ۲۲ را دریافت کرد و نمره‌ی کاربران این بازی نیز با ۳۸ بررسی متاسفانه بهتر از ۱.۸ نشد تا نشان دهد منتقدان حتی با وجود اهدای نمره‌ی صفر به این بازی ارفاق کرده‌اند!

Drake Of The 99 Dragons

شاید عنوان Drake Of The 99 Dragons از گرافیک خوبی به نسبت بازی‌های هم سبک خودش بهره می‌برده اما گیم‌پلی بازی واقعاً یک افتضاح بود! در این بازی شما هیچ نقطه‌ی شلیک گلوله در صفحه‌ی بازی نمی‌بینید و ممکن است به هر کجای ممکن شلیک کنید و حتی یک تیر از آن‌ها به دشمنان بازی برخورد نکند، همچنین سیستم بارگذاری بازی نیز بسیار طولانی‌تر از حد معقول بود و به همین خاطر IGN در نقد خودش به بی ارزش بودن این بازی تاکید بسیاری داشت و حتی این نکته نیز تاکید داشت که این بازی هرگز ۲۰ دلار نمی‌ارزید!

۱۱. (Afro Samurai 2: Revenge Of Kuma Volume One (PS4

Afro Samurai 2: Rvenge Of Kuma Volume One

خواهشاً عظمت سامورایی بودن را با ایده‌های احمقانه از بین نبرید! خدا را شکر، خوشبختانه زمانی که این بازی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد افراد چندانی منتظر این عنوان نبودند و آوازه‌ای هم از این عنوان به بیرون درز نکرد. اگر من مجبور به نقد و بررسی این عنوان می‌شدم، نقد بازی را با جمله‌ی زیر به‌پایان می‌رساندم:

خواهشاً عظمت سامورایی بودن را با ایده‌های احمقانه از بین نبرید!

اگر از موضوع افتضاح بودن هسته اصلی بازی بگذریم به سبک بازی می‌رسیم که Action Beat-‘Em Up از نوع ۲D بود! این مسئله در کنار مستقل بودن مراحل ساخت بازی بعیدی نیز به‌نظر نمی‌رسید و استودیو سازنده بی‌شک ایده‌ای در ذهن خود داشت و آن را هم به بدترین شکل ممکن پیدا کرد. این بازی به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ توسعه نیافت و در کنار نسخه‌ پلی‌استیشن ۴ ما شاهد نسخه‌ی دیگری روی پلتفرم رایانه شخصی نیز بودیم که آن هم یک شکست بزرگ بود. در پایان استودیو Versus Evil از این بازی ۱۵ نقد دریافت کرد که این ۱۵ نقد متای ۲۱ را برای این بازی رقم زدند که بسیار ناامید کننده بود. نمره‌ی کاربران به بازی نیز از ۴۸ بررسی ۲.۲ شد تا یک‌بار برای همیشه این لکه‌ی ننگین از یادها فراموش شود.

Afro Samurai 2: Rvenge Of Kuma Volume One

بازی فوق بیشتر یک ایده کمدی نینجایی به حساب می‌آید تا یک بازی نسل هشتمی برای کنسول پلی‌استیشن ۴! این عنوان در تمامی نقدها از مبارزات کند و خسته کننده خود رنج می‌برد و از باگ‌ها و مشکلات فنی بی شمار خود نیز بهره‌مند بود که همه‌ی این مشکلات دست به دست هم دادند تا این بازی نتواند متای بهتری از ۲۱ به‌دست بیاورد!

 
    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۱:۲۴:۵۲

      در اینجا فقید به معنای بزرگوار ترجمه میشه :D شاید شما فکر کنید فقید به معنی شخص در گذشته است ولی در این متن اینجوری نیست

      ۲۰

      • ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ در زمان ۱۲:۵۵:۳۳

        چی میگی برادر من؟
        فقید هم خانواده فقدان هست که به معنی از دست رفته است. مگه شما برای خودت مقاله هاتو مینویسی که معنی کلمات برات متفاوت باشه؟ :|
        اینم لینک معنی این کلمه فقید: https://www.vajehyab.com/moein/%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AF

        ۱۳

        • ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ در زمان ۰۰:۴۲:۰۵

          آقا شما از کلمه های فقید و فقیر و فقدان و فقیه و فهیم و فریب هرکدوم رو که خواستید میتونید آنجا بزارید! فقط کافیه شما این کلمه رو نادیده بگیرید و یا اصلا مطلب را نخوانی بخدا ضرر نمیکنی که بعدش بگردی نیم ساعت دنبال معنای "صحیح" کلمه باشی! البته اگر وقت زیادی دارید ممنون میشوم تک تک نظراتتان را داشته باشم!
          موفق باشید
          راستی در همان لینکی که ارسال کرده اید معنای از دست رفته ذکر شده است اگر استالونه هنوز هم چنین فیلم هایی بازی میکند به ما نیز خبر بدید!
          و در ضمن حتما شخصی که از دنیا رفته را باید با صفت اشاره‌ی فقید نام ببرند؟ کلمه‌ی دیگر هستند که خیلی مناسب تر بنظر می رسند
          راستی وبسایت‌ "خبری‌تان" رو به راه شد؟ به عنوان مکمل سایت اصلی حساب باز کرده بودیم که در کنار دانلود اخبار روز رو هم از اونجا دنبال کنیم!!!!! ولی متاسفانه مثل اینکه فراموش شد و به دنبال تجربه‌های جدیدی در سایت های رقیب هستید!!!

          ۲۰

      • ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ در زمان ۱۳:۰۸:۴۲

        همچین بزرگوار هم نیست داداش متای فیلمهاشم دست کمی از متای بازیش ندارن بیخود نیست که به خاطر دفعات زیادی که تمشک طلایی بدترین بازیگر بهش تعلق گرفت در نهایت جایزه بدترین بازیگر قرن بیستم بهش اهدا شد !
        اما گذشته از اون ممنون به خاطر مطلب که فوق العاده جذاب و سرگرم کننده بود .

        ۲۰

        • ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ در زمان ۰۰:۴۵:۳۷

          حالا دوستان که به تفاوت کلمه فقید و فقیه حساس شدند بگم که اتفاقا استالونه یکی از اسطوره های فیلم های قدیمی میشه که فیلم هاش در ایران "حداقل" طرفدار زیادی داشت اون زمان که نه ما متا میشناختیم نه اصلا دسترسی بهش داشتیم فیلم هاش "دیدنی و سرگرم" کننده بود !

          ۳۱

  • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ در زمان ۲۲:۴۰:۲۵

    خیلی خوشحالم که تا الان هیچکدوم از این بازی ها رو تجربه نکرده ام :24: امیدوارم ده تای بعدی هم همینطور باشد :24:
    ممنون بابت مقاله

    ۲۰

  • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ در زمان ۲۳:۲۷:۰۴

    از این ده تا فقط رمبو رو یادمه یه جایی بازی کردم و واقعا فاجعه بود .
    راستی به قول اون دوستمون استالونه فعلا فقید نشده :23: ، اون جری لوییس بود چند وقت پیش فقید شد :'( .

    ۲۰

  • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۰۰:۵۳:۳۱

    باورم نمیشه.....
    واقعا نمیدونم فازم چی بود که flatout 3 رو فکر میکردم خوبه :|
    حیف ۲ تومنی که دادم واسش :11:
    تازه تا همین ۲ سال پیش فکر میکردم بازیه خوبیه و تمومش کردم :26:
    ولی خب flatout 2 از بهترین بازی های playstation 2 بود
    خـــــــیلـــــی قشنگ بود ! باهاش خاطره ها دارم :27:

    ۱۰

  • ★★★
    ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۰۶:۳۷:۴۴

    از چند ماه پیش که The Last of Us Remastered رو که متای ۹۵ داشت (یا امام زاده بازی Overrated :23: ) رو تجربه و تموم کردم کلا دیگه برای همیشه با متا خداحافظی کردم فن سونی ام ولی باید اعتراف کنم این بازی سرش به هیچ جاش نمی ارزید :11:
    واقعا باید دست منتقد گیم اسپات رو بوسید که بهش ۸ از ۱۰ داد :18: :*:
    سعید زعفرانی کجایی که تو هم مخالف این بازی بودی و من تردید میکردم :'(
    در مورد لیست هم نه خوشحالم نه ناراحت که هیچکدومشون رو تجربه نکردم چون ارزش متا برای من کاملا صفره :-)

    ۱۱

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۰:۱۴:۱۷

      Meraj Fathi
      اره داداش منم یه بار رو ps3 بازیو تموم کردم بازی خوبیه ولی دلیل این همه تعریف رو نمیدونم مثل اینکه این روزا منتقدا به داستان تو بازی از هر چیز دیگه بیشتر اهمیت میدن در حالی که قبلا هم بازی walking dead رو بهترین بازی سال کردن که از نظر من اصلا بازی نبود و متاسفانه نظر منتقدها هم روی سازنده ها وهم روی بازیکنا تاثیر مستقیم میزاره وبازیا به میل انها ساخته میشه و نقش گیم پلی که به نظر من اصلی ترین عنصر یه بازی روز به روز کمرنگتر میشه مثال همین the last رو از نظر گیم پلی با re4 که حدودا ۱۰ سال باهاش فاصله داره رو با هم مقایسه کن از کدوم بیشتر لذت بردی

      ۱۰

      • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۱:۳۳:۲۲

        بازی واکینگ دد تو سال ۲۰۱۲ منتشر شد که خودش شانس گوتی شدنشو زیاد میکرد با توجه به رقباش
        به جرات میتونم بگم اگه یک سال دیرتر اومده بود چه بسا نتایج خیلی متفاوت تری می گرفت ولی روایت داستان و شخصیت پردازی تو واکینگ دد یه استاندارد جدید معرفی کرد که باعث شد منتقدان واکنش نشان بدهند در واقع میخواست به دیگران بفهمونه خلاصه همه چی گرافیگ نیست و موفق شد و جزو خاطرات خوب گیمینگ طرفداراش محسوب میشه
        در جواب شما هم بگم که من سرسخت فن لست هستم و هنوز هم بخش مولتی پلیرش رو هرازگاهی تجربه میکنم و میتونم بگم این عنوان تکامل واکینگ دد رو با اسم دیگر میداد! کسانی ک طرفدار سبک و گرافیک واکینگ دد نبودند میتوانستند لست رو یک سال بعدش تجربه کنند و این نکته هم در نظر بگیرید که عنوانی که GTA V رو در تعداد جوایز کنار میزاره عنوان کوچکی نیست ولی به هر حال نظر شما قابل احترامه

        ۱۰

        • ★★★
          ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۲:۰۲:۰۴

          @raner9
          آخه اصن داستانش هم خیلی شاهکار نبود بزرگترین مشکل داستانش به نظرم این بود که هیچگونه شخصیت منفی یا ضدقهرمانی نداشت که واقعا جذاب باشه در صورتی که بازی ها و سریال های هم سبک که داستاناشون با موجوداتی مثل زامبی یا ومپایر پر شدن همیشه ضدقهرمان های جذابی دارن به طور مثال Albert Wesker یا Nemesis تو سری اویل واقعا villain های جذابی بودن یا نیگان و فرماندار تو واکینگ دد که گفتین
          و صد البته هم از اویل ۴ n برابر بیشتر لذت بردم :15: :15:
          پناهی
          اره سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ از لحاظ گیمینگ ضعیف بودن نه تنها یکسال دیرتر بلکه اگه یکسال هم زودتر میومد جلوی اسکایریم و آرکام سیتی و آنچارتد و پورتال له میشد :-)

          ۱۰

        • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۳:۱۹:۳۷

          بعضی از داستان ها آتناگونیست واقعی ندارن مثل همین لست ولی قسمت زمستان یه چاشنی برای رضایت طرفداران گذاشت که الی زحمت کشید و با چاقو تکه تکه اش کرد
          داستان لست ۱ مبارزه جول با خودش بود که برای بعضی از طرفداران دلچسب بود و برای برخی دیگر به قول شما Overrated بود

          ۱۰

      • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۴:۱۳:۵۴

        واکینگ دد بازی نبود !!!
        اولا واکینگ دد گیم پلی خاص خودش رو داره و اون هم انتخاب کردنه و الان دیگه یه سبک بازی شده و اگه از من بپرسی در بازی های نسل بعد انتخاب یه اصل مهم خواهد بود و این بازی ها اغاز گر این راه هستن .
        ثانیا گیم پلی اصله ولی دیگه مثل بیست سال قبل اصلا کافی نیست و بدون داستان هیچ بازی بزرگی موفق نخواهد بود ( البته بجز پلتفرمر ها و انلاین ) .
        ثالثا اینکه شما خوشت نمیاد دلیلی بر بد بودن بازی نمیشه. میلیون ها نفر مثل من این بازی و مشابه هاش رو مثل life is strange و tale from borderlands رو خیلی دوست دارن و اگه از من میپرسی دوست نداشتن این بازی ها سخت تره .
        در ضمن این بازی در سالی بهترین بازی شد که بازی هایی مثل Mass Effect 3 و Max Payne 3 و Assassin's Creed III و xcom enemy unknown و Dishonored و farcry 3 و Borderlands 2 و Hitman: Absolution و Journey و .... ( باز هم بگم ) هم بودن و اگه از من میپرسی اصلا سال راحتی نبوده .

        ۰۰

        • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۴:۴۵:۴۲

          من خودم بشدت از بازی های داستان محور نظیر واکینگ دد خوشم میاد و اگه بخش مولتی پلیر اجازه بده بنده همیشه این عناوین را اولی‌تر میدونم برا تجربه(بایوشاک بخاطر همین بخش توانست موفقیت بدست بیاوره و تبدل به اسطوره بشه)
          عناوینی که همه نام بردید همه در مراسم های متفاوتی جوایز متعددی را تسخیر کردند ولی VGA و VGX به خلاقیت و نوآوری (این نکته مهمتره که تعداد طرفداران کدوم عنوان بیشتر تا اون رو انتخاب کنیم تا مثلا افراد بیشتری مثلا این مراسم رو باارزش بدونن چون وقتی بازی مورد علاقه شون گوتی نشه زیر سوال میبرن مارو) رای میدن و سال ۲۰۱۶ هم همین موضوع پیش اومد وگرنه تو اون سال فقط جورنی میتونست رقیب سختی باشه(اون هم انحصاری بود) وگرنه همه‌ی عناوین دیگری که نام بردید همه دنباله یه فرانچایز بودند که همین موضوع از شانس اونا کم کرد البته به جز GTA که همیشه هر وقت بیاد مهم نیست چه عنوانی و با چه خلاقیتی سر راهش قرار بگیره چون همه پسنده(کاربر پسند) و اگه انتخاب شه نقد ها کم تر از اون میشه که مثلا چرا وقتی GTAV کبیر میاد مراسم به این معتبری میره سراغ لست (که انحصاریه)
          حالا من میخوام بگم چرا اون سال واکینگ دد گوتی شد
          هیتمن به کنار! متای ۸۳ پلی استیشن ۳
          بردرزلند هم متای ۹۱ گرفت که چون ادامه یک عنوان بود همین شانس رو کم کرد
          جورنی انحصاری بود و با متای ۹۲ حتی شانسش هم کمتر شد
          مس افکت ۸۹
          مکس ۸۷
          اساسین ۳ ۸۵
          ایکس کام ۸۹
          دیس هانرد ۸۹
          فار کرای ۹۰
          در مقابل واکینگ دد ۹۴
          حالا خودتان قضاوت کنید که تو اون سالی که سریال و بازی یک کامیک بوک غوغا میکنه و بازیش متای ۹۴ میگیره بیان یه بازی دیگه رو گوتی کنن بی شک اینکار صدمه به اعتبار میزنه درست همین اتفاق تو ۲۰۱۶ افتاد و تعداد طرفدارا رو بر موفقیت بازی ترجیح دادند

          ۰۰

        • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۵:۴۰:۰۶

          mobin.hp
          گیم پلی خاص! خودتم میگی که انتخاب کردنه به نظرت چند بار اینجور بازیا ارزش تکرار کردن دارن. خبرش امده چند وقت دیگه بعضی سریالها و فیلمها هم قراره اینطوری ساخته بشن
          گیم پلی کافی نیست ! برادر پس cod و battle چرا هر سال اینقد میفروشن یا gta
          بله داستان بازیا پیشرفت قابل توجهی تو چند سال اخیر کرده و این خیلی خوبه ولی کم کم داره سوار گیم پلی میشه.
          به نظر من گیم پلی به تنهایی هم کافیه مثل دارک سولز که کاری به داستان فوقالعادش ندارم چون هر کسی این بازی رو انجام میده اول واخر درگیر گیم پلیش هست و کسی برای داستان نمیره دارک سولز بازی کنه چون داستان به تنهای کافی نیست

          ۰۰

        • ★★★
          ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۹:۰۲:۱۷

          اضافه کنم به صحبت دوستان که اصن واکینگ دد در اصل بازی دانلودی بود و بازی های دانلودی مثل این و جورنی تو حجم کمتر ساخته میشن و با توجه به این شرایط واقعا خوب ایفا کردن مثل این میمونه که از یک بچه ۱۰ ساله چه انتظاری داشته باشی از یک آدم ۲۰ ساله چه انتظاری :23:
          در ضمن هنوز هم به وفور گیمرایی پیدا شدن که بازی رو فقط و فقط برای گیم پلی و نه داستان میخرند خیلی از کسایی که بازی های اول شخص پرفروش مثل COD و Battlefield میخرن هدفشون فقط مولتیشونه یا بازی های دیگه ای مثل Counter و Dota 2 و Fifa و Pes و ... که اتفاقا نمونه های پرمخاطبی هستن ولی داستانی ندارن :-)

          ۰۰

        • ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ در زمان ۱۴:۳۵:۰۹

          اول از همه بگم که بعضی هاشون تا چند بار ارزش تکرار دارن .
          اگه منظورت از cod و battle بخش انلاینشونه باید بگم من بالاتر هم گفتم بجز بازی های انلاین و پلتفرمر . در ضمن فکر نکنم هیچ کس بتونه منکر این بشه که اصل محبوبیت این دو بازی و به خصوص cod به خاطر داستانشون بوده و هست. خودت بگو سری مدرن وارفر چرا اینقدر محبوبه ؟
          شما میگی دارک سولز ، من هزار تا بازی مثال میزنم که به خاطر داستان خیلی محبوب هستند : بایوشاک ، last of us ، سری mass effect و کلی دیگه .
          در ضمن در جواب meraj جان هم بگم که کوچک بودن بازی دلیل بر بد بودنش نیست و بزرگ و پر خرج بودن هم دلیل بر خوب بودن نیست نمونه هم همین مس افکت جدید . من به شخصه بازی هایی مثل inside رو به کل بازی های assassin's creed ترجیح میدم در حالی که یه بازی مستقل هست و به نظر من این دیدگاه درست نیست .
          در مجموع این بحث هیچ وقت تموم نمیشه چون کاملا سلیقه ایه . برای من بازی بدون داستان خوب بعد یه مدت خسته کننده میشه چون هدفی برای ادامه ندارم و برای همین هر بازی انلاینی رو بعد یه مدت میذارم کنار چون برام خسته کننده میشه . خیلی ها هم مثل شما براشون گیم پلی کافیه و ازش لذت میبرن .
          این موضوع کاملا سلیقه ایه و من به سلیقه ی شما کاملا احترام میذارم و از شما هم انتظار دارم چون یه بازی با سلیقه ی شما یکسان نیست اون رو نکوبید .
          با تشکر .

          ۰۰

  • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۶:۰۱:۲۸

    محمد سجاد پناهی
    بحث واکینگ دد کلا جداست من نگفتم اثر شایسته ای نبود اتفاقا چیز جالب و ایده نو بود ولی بازی نبود وقتی نقدهای این (بازی!) رو هم می خونی مقاله رو با توضیح داستان انتخاب های داستانی پر کردن و چیزی در مورد مکانیزم گیم پلی ننوشتن.بیشتر انگار انیمیشن میبینی که فقط دیالوگ ها رو خودت انتخاب میکنی

    ۰۰

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در زمان ۱۶:۳۹:۲۸

      حرفت تا حدودی درسته ولی هنوز هم میگم انتخاب کردن و جستجو یه نوع گیم پلی محسوب میشه و اگه از من بپرسی انتخاب دیالوگ بعضی وقت ها از این که تفنگ دستت باشه و شلیک کنی ولی لال باشی ( مثل شخصیت های call of duty ) خیلی لذت بخش تره .
      تازه بازی هایی هستن مثل gone home و what remains of edith finch که همین عنصر انتخاب رو هم ندارن و شخصیت اصلی فقط راه میره و جستو جو میکنه ولی بسیار جذاب هستن .

      ۱۰

شما باید ورود برای ارسال نظر