از رنجی که می‌بریم | تعقیب و گریزی که در ناکجا آباد خاتمه یافت

توسط سینا کیارستمی در ۱ تیر ۱۳۹۶ , ۱۶:۰۷

به جرأت می‌توان گفت که تمام آمال و آرزوها و هست و نیست یک فیلم ساز، یک بازیگر، یک نویسنده و یک بازی‌ساز، در مخاطبان‌اش خلاصه می‌شود. این مخاطبان هستند که با واکنش‌های خود نسبت به یک اثر (یک فیلم، یک کتاب، یک بازی یا محصول هنری/ رسانه‌ای دیگری) به صاحب اثر جهت می‌دهند. این مخاطبان هستند که به صاحب اثر، اعتماد و اعتبار و به خود اثر شخصیت می‌دهند. آیا همین مسیری که پیش می‌روی، مسیر درستی است یا خیر؟ از روی واکنش مخاطبان خود می‌توانی بفهمی. هم‌چنین می‌توانی نقدهای دل‌سوزانه منتقدان را به کار بگیری و در اثرهای بعدی خودت، بهتر و قوی‌تر ظاهر شوی؛ البته همه‌ی چیزهایی که تا بدین جا گفته شد، یک شرط مبرهن دارد، آن‌هم اینکه اصلا اثری منتشر شده باشد و مخاطب چیزی دیده، شنیده و یا خوانده باشد.

در مجموعه مقالات «از رنجی که می‌بریم»، قصد داریم به معرفی بازی‌هایی ویدیویی بپردازیم که زیر همان شرط گفته شده، به قول شاعر گفتنی «بار امانت نتوانستند بکشند». از علل شکست و ناکامی این پروژه‌های بعضا پرهزینه، تا جایی که اطلاعات داشته باشیم و موجود باشد در این مجموعه مقالات با شما به‌اشتراک می‌گذاریم. قرار است در مقالات «از رنجی که می‌بریم» از اینکه چرا یکی تا مرحله انتشار بالا آمد و اما هرگز منتشر نشد، از اینکه چرا یکی در مرحله ساخت متوقف شد و از اینکه چرا یکی سهم‌اش از دنیای بازی‌ها، فقط یک اسم بود و هرگز موجودیت نیافت برای‌تان بگوییم. با بازی Chase (تعقیب)، در قسمت ششم مجموعه «از رنجی که می‌بریم»، همراه دنیای بازی باشید.

قبل از شروع مقاله، لازم به ذکر است که اطلاعات خام این پروژه‌ها، به صورت مستند و آرشیو شده در سایت unseen64 موجود است.

نفس‌هایی که در سینه حبس و گلوله‌‌هایی که بی‌امان شلیک می‌شود! 

و این بار نوبت به بازی Chase رسید تا به زندگی شروع نشده‌ی خود پایان دهد. بازی‌ایی که پس از یک تعقیب و گریز جانانه، در نهایت تسلیم شد. یک جدال بر سر مرگ و زندگی که پایانش گم شدن در گذشته بود، بدون هیچ نام و نشانی. بازی Chase مرد! بدون هیچ سند و مدرکی که نشان دهد مقصر کیست. شما بگویید دریغ از یک نفر که بخواهد درباره این بازی حرفی بزند. حال قبل از هرچه بیایید ببینیم این بازی چه چیزی قرار بود از آب دربیاید. ساخت بازی Chase، که یک بازی در سبک اکشن_ماجراجویی به همراه المان‌های نقش آفرینی و تعقیب و گریزی بود، در سال ۲۰۱۰ میلادی برای کنسول‌های خانگی اکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳، آغاز شد. کار انتشار این بازی را قرار بود شرکت «ایولود گیمز» (Evolved Games) برعهده بگیرد. نکته جالب این است که نام استودیوی توسعه دهنده‌ی این بازی به هیچ وجه برای کسی آشکار نشد. به بیان بهتر، کسی درباره‌ی تیم سازنده‌ی این بازی چیزی نمی‌داند. تا اینکه سایت unseen64 نیز، در پست مربوط به این بازی، از کسانی که در این باره اطلاعاتی دارند خواهش کرده است تا آن را با این سایت به اشتراک بگذارد. حدس می‌زنید که نتیجه تا به الان چه بوده است؟ هیچ!

در ادامه شما را دعوت می‌کنم تا تریلر مربوط به بازی Chase را ببینید و با این بازی بیشتر آشنا شوید.

یک آمریکاگردی مدرن با چاشنی خشونت! 

احتمالا شما هم پس از دیدن تریلر به این فکر می‌کنید که Chase می‌توانست بازی خوبی از آب دربیاید. تصور کنید چیزی در حدود ترکیبی از GTA (جی‌تی‌ای یا Grand Theft Auto) با Midnight Club: Los Angeles (کلوپ شبانه: لس آنجلس) و Twisted Metal (توییستد متال). ترکیب وسوسه کننده و جالبی به نظر میآید. در مقالاتی که توسط ناشر بازی گفته منتشر شده بود، گفته شد که گیم‌پلی و داستان بازی به مناطقی چون کالیفرنیا: لس آنجلس (California: Los Angeles)، نوادا: وگاس (Nevada: Vegas)، کالیفرنیا: سان فرانسیسکو (California: San Francisco)، آریزونا: گراند کانیون (Arizona: Grand Canyon)، تگزاس: بایتون رفینری(Texas: Baytown Refinery)، نیویورک: نیویورک سیتی(New York: New York City)، میشیگان: دترویت (Michigan: Detroit) و لویزییانا: نیواورلند (Louisiana: New Orleans) کشیده می‌شود؛ یک آمریکاگردی مدرن با چاشنی خشونت!

اسلحه را پر کن و بگذار کنار برای روز مبادا…

به طور کلی شما در بازی Chase به ۱۲ منطقه مختلف آمریکا می‌توانید سفر کنید و داستان بازی را پیش ببرید. اسلحه مختلف را امتحان کنید و بخرید و یا آن‌هایی را که دارید، ارتقا دهید. قابلیت توسعه ماشین‌ها از لحاظ فیزیکی، موتور و بدنه به کنار، تصور کنید که در این بازی می‌توانید سلاح مختلف را روی ماشین خود نیز آزمایش کنید. همچنین شما می‌توانید در قالب دو شخصیت به نام‌های لوگان و جینا (Logan & Gina) به نقش آفرینی بپردازید. لوگان و جینا هرکدام مهارت‌ها و قدرت‌های خاص خود را دارند. گیم‌پلی بازی قطعا پر از صحنه‌هایی از درگیری و تعقیب و گریز خودروهاست. صحنه‌هایی از برخورد و انفجار خودروها و ریزش ساختمان‌ها و… . صد افسوس که باید به همین خیال پردازی‌ها قانع باشیم چرا که راه دیگری نداریم. علت را نمی‌دانیم و کسی هم چیزی نمی‌گوید اما این را می‌دانیم که بازی‌ Chase به طور حتم دیگر ساخته نخواهد شد.

دیدگاه
۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

One Reply to “از رنجی که می‌بریم | تعقیب و گریزی که در ناکجا آباد خاتمه یافت”

  1. reza_only گفت:

    یکی از بازی های مورد علاقه ی دوران کودکیم vigilante 8 و twisted metal بودن. نمیدونم چرا کسی دیگه دنبال این ژانر نمیره. مسئولین هم که رسیدگی نمیکنن ! :'(

    ۰ ۰