مایکروسافت چگونگی عملکرد پلتفرم ابری Azure را توضیح می‌دهد

توسط سورنا رضایی در ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ , ۱۵:۰۰

در پنلی که در GDC 2017 در شهر سان فرانسیسکو برگزار شد، آقای «جوزف کازیمانو» (Joseph Cusimano)، رئیس بخش گیمینگ پلتفرم ابری Azure، توضیحاتی درباره‌ی محاسبات ابری که در بازی «کرک‌داون ۳» (Crackdown 3) استفاده می‌شود، ارائه کرد. در اداممه همراه دنیای بازی باشید.

در حین پنل، ویدئویی از  مقایسه عملکرد بازی کرک‌داون ۳ بر روی پلتفرم ابری و یک سیستم قدرتمند با کارت گرافیگ GTX 980 TI و پردازنده‌ی قدرتمند نشان داده شد. از آن‎جایی که فیلم‌برداری ممنوع بوده تنها تصویر مربوط به این مقایسه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است، ساختمان مورد نظر در تصویر سمت چپ دارای بافت و رنگ‌های متفاوتی است که هر کدام از این رنگ‌ها نشانگر یک سرور مجزا در هنگام اجرای بازی هستند. زمانی که میزان تخریب افزایش می‌یابد، کامپیوتر مورد تست توانایی انجام محاسبات را نداشته و نرخ فریم افت می‌کند، در حالی که پلتفرم ابری با قرار دادن محاسبات مربوط به این پردازش بر روی سرورهای متفاوت به‌خوبی از پس این کار برمی‌آید. در ادامه نیز آقای کازیمانو به این مورد اشاره کرد که با افزایش تعداد کاربران، میزان تخریب‌ پذیری محیط‌های بازی نیز افزایش می‌یابد.

در پایان لازم به ذکر است که بازی کرک‌داون ۳ در سال جاری میلادی توسط شرکت مایکروسافت برای کنسول اکس‌باکس وان و ویندوز ده عرضه خواهد شد. البته این بازی پیش از این قرار بود در سال ۲۰۱۶ عرضه شود که انتشار آن با تاخیر مواجه شد.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: