«گیب نیول» از این‌که چرا Valve برای کنسول‌های خانگی بازی نمی‌سازد می‌گوید

توسط سینا کیارستمی در ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ , ۲۱:۰۰

حدود نیم دهه می‌شود که شرکت «والو» (Valve)، دیگر عنوانی برای کنسول‌های خانگی عرضه نکرده است. این کمپانی با عرضه بازی «ضد حمله: یورش سراسری» (Counter Strike: Global Offensive) برای کنسول‌های پلی‌استیشن۳ و اکس‌باکس۳۶۰، تا الان از دنیای کنسول‌های خانگی خداحافظی کرده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

با وجود موفقیت‌های روز افزون کنسول‌ها و به‌خصوص نسل‌های جدیدترشان یعنی پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس وان، برای بسیاری جالب است که بدانند چه چیزی پشت این سیاست‌های شرکت والو است. زمانی‌که این سوالات از گیب نیول، مدیر عامل کمپانی والو شد؛ او با بیان تمثیلی از بازی‌سازی برای iOS، علت این تصمیم والو در مورد کنسول‌ها را «خستگی» بیان کرد؛ خستگی از عملکرد توسعه‌دهندگان کنسول‌های خانگی.

گیب نیول توضیحات خود را این‌گونه بیان کرد:

بعضی اوقات مواردی پیش می‌آمد که ما مجبور بودیم در طول روز ۵ یا ۶ بار برای یک بازی، به‌روز رسانی منتشر کنیم. وقتی که این کار را با موفقیت انجام می‌دادیم و فردای آن روز دوباره می‌خواستیم به روز رسانی دیگری منتشر کنیم، مشاهده می‌کردیم که تا ۶ ماه آینده نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. حتی نمی‌توانستیم متوجه بشویم که چرا آنها اجازه انتشار به ما نمی‌دهند. علت‌اش را هم نمی‌گفتند. جالب آنجا بود که بعد از انتشار هم علت زیر پا گذاشتن تصمیم‌شان را هم نمی‌گفتند. در این مواقع، ما کلی زمان و هزینه صرف می‌کردیم تا با مشتری‌هایمان راه ارتباطی ایجاد کنیم و بتوانیم نسخه سالم و رفع خطا شده‌ی محصول‌مان را به دست آنها برسانیم؛ البته نمی‌دانستیم چگونه این کار را به طور بهینه انجام دهیم.

ما شاید احمق‌تر از آن بودیم که بفهمیم چگونه می‌توان یک توسعه‌دهنده‌ی خوب برای سیستم عامل iOS شد و مقصر خودمان هستیم. هرکاری کردیم که زندگی ساده‌تر شود و هر ابزاری که می‌توانستیم بسازیم ساخته‌ایم تا توسعه‌دهندگان نرم افزارها راحت‌تر زندگی کنند، اما مشکل اینجاست که خودمان نمی‌دانیم چگونه باید آن‌چه را که باید انجام دهیم، به‌درستی انجام دهیم.

من اطمینان دارم که عده‌ی زیادی در زمینه‌ی کنسول‌های خانگی موفق عمل می‌کنند، اما چه کنیم که نوع DNA ما این‌گونه نیست در مواقعی که کسی می‌خواهد موانع زیادی بین ما و مشتری‌های‌مان ایجاد کند، خوب کار کنیم.

زمانی‌که از آقای نیول درباره‌ی انتشار بازی به‌صورت مستقل بر کنسول‌های خانگی پرسیده شد گفت که والو فعلا قصد دارد بر کامپیوترهای شخصی سرمایه گذاری کند.

دیدگاه
۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

3 Replies to “«گیب نیول» از این‌که چرا Valve برای کنسول‌های خانگی بازی نمی‌سازد می‌گوید”

  1. mahdi teymuri گفت:

    اگه شرکت والو اینکار رو میکرد باید بیخیال pc می شد و باید مثل کونامی عمل میکرد ( یعنی باید بازی های خودش رو برای PC در حد و اندازه کنسول نسل هفتم می ساخت :pc: :23:)

    ۰ ۰
  2. واقعا در مورد اپدیتا راست میگه روزه حداقل یه اپدیت برای بازی هاش میده…

    ۰ ۰