موسیقی بازی «درون» از درون جمجمه‌ی واقعی انسان بیرون می‌آید

توسط سهیل نصیری در ۲۵ مهر ۱۳۹۵ , ۱۸:۰۰

استدیو «پلی‌دِد» (Playdead) بار دیگر توانست با بازی «درون» (Inside) توجه همه را به‌سوی خودش جلب کند. بازی درون بازخورد بسیار مثبتی هم از سوی طرفداران و هم از سوی منتقدان داشت. حالا آهنگساز این بازی اعلام کرده است که با کمک یک جمجمه‌ی واقعی انسان موفق به ساخت موسیقی این اثر شد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

«مارتین استیگ اندرسن» (Martin Stig Andersen)، آهنگساز بازی درون، می‌خواست تا موسیقی بازی حس ترس و هیجان را به بهترین شکل به گیمر القا کند و راه‌حل این کار ساخت موسیقی در درون جمجمه‌ی واقعی انسان بود. مارتین گفت:

من ایده‌ی ساده‌ای از ایجاد صداها داشتم و می‌خواستم صداها به قدری واقعی و زنده به نظر برسد که انگار در ذهن گیمر جریان دارند و این کنجکاوی باعث شد تا برای تهیه‌ی یک جمجمه واقعی و آزمایش بر روی آن دست به کار شوم.

inside_skull-0

 

وی ادامه داد:

من نمی‌خواستم که صدای موجود در بازی مصنوعی به نظر برسد. تمام تلاشم را کردم اما به نظر می‌رسید که داریم یک موسیقی و صدا را یک ژانر خاص از بازی تحمیل می‌کنیم و فکر کردم که این مناسب یک بازی با سبک و سیاق درون نیست. بازی کوچکی که در تلاش است تا دنیای منحصر به فرد خود را به همه معرفی کند. بعد از آن صدا در داخل یک جمجمه ضبط کردم و به وضوح دیدم که کیفیت موسیقی و صدا بسیار بهتر شد. در زمان توسعه‌ی بازی صداهای مختلفی را با این جمجمه امتحان کردیم و نتیجه‌ی نهایی، یک موسیقی ترسناک و سرد بود. در پایان کار نیز تمام دندان‌های جمجمه بر اثر لرزش موسیقی‌ها ریخت ولی در زمانی که دندان‌ها در سر جای خود قرار داشتند، توانستیم صدای ترسناک‌تری را تولید کنیم که اکثراً برای همه‌ی انسان‌ها صداهای آشنایی هستند.

مارتین درباره‌ی این‌که چگونه و از کجا توانسته جمجمه‌ی واقعی انسان را تهیه کند، صحبتی به میان نیاورده است. اما موسیقی او هرچه که بود به یک جزء جدایی ناپذیر در این بازی تبدیل شد.

در بازی درون بازیکن در راه باید با چالش‌ها و المان‌های مختلف گیم‌پلی مانند کنترل ذهن و… روبه‌رو شود و پازل‌ها و معماهای موجود در بازی را حل کند. نقد و بررسی بازی درون را می‌توانید در این لینک از دنیای بازی بخوانید که موفق به دریافت نمره‌ی ۹.۹ از ۱۰ شد. هم‌چنین تحلیل این بازی نیز در دنیای بازی موجود است که از این لینک قابل مشاهده است. بازی قبلی استدیو پلی‌دِد «لیمبو» (Limbo) بود که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و توانست رضایت بازیکنان را جلب کند و به یک بازی خاطره‌انگیز تبدیل شود.

دیدگاه
۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: