چگونه‌ موسیقی‌ها و افکت‌های صوتی The Witcher 3: Wild Hunt ساخته شد؟

توسط John Doe در ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ , ۰۱:۱۱

استودیوی «سی‌دی پراجکت رِد» (CD Projekt Red) با عرضه‌ی یک ویدئو از پشت‌صحنه‌ی ساخت بازی، نشان می‌دهد که چگونه این استودیوی لهستانی با کارمندهایش دست به ساخت موسیقی و افکت‌های صداگذاری بازی «ویچر ۳» (The Witcher 3: Wild Hunt) زد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

در ویدئویی که این استودیو عرضه کرد، شاهد توضیحات تعدادی از افرادی هستیم که در تیم موسیقی این بازی فعالیت می‌کردند؛ از جمله کارگردان/آهنگ‌ساز این بازی یعنی «مارسین پِربِلِوچ». با توجه به صحبت‌های آن‌ها، تیم سازنده برای ساخت موسیقی این بازی از گروه لهستانی و محلی پرسیوال برای ضبط تعدادی از آهنگهای ویچر ۳ استفاده کرده است. پربلوچ از بلندپروازی‌ها و ایده‌های باجزئیاتی که در ذهنش بود می‌گوید و در ادامه می‌افزاید که می‌خواست نقشه‌هایش را با گروه پرسیوال عملی کند، ولی وقتی متوجه شد که همه‌ی افراد این بند به جز یکی‌شان همگی به‌طور تجربی موسیقی را آموخته‌اند، مجبور شد که از عملی کردن برنامه‌هایش صرف نظر کند.

با این حال، استودیوی سی‌دی پراجکت رد این گروه را برای خلق موسیقی‌های بازی به‌خاطر استفاده‌ی آن‌ها از سازهای محلی استخدام کرد؛ زیرا با درون‌مایه‌ی ویچر ۳ به خوبی هارمونی داشت و جور در می‌آمد.

برای بخش‌های مربوط به مبارزه‌ها، این استودیوی لهستانی میکروفن‌هایی را در یک صحنه‌ی بازسازی شده از نبرد گرونوالد قرار داد تا بتواند صداها را ضبط کند. در ادامه، سازندگان با ضبط آواهای مردمِ در حال راه‌پیمایی، آهن‌گری و تیرزنی با کمان و قرار دادن‌شان در ویچر ۳، به لطف این افکت‌های صداگذاری دنیایی را خلق کرد تا احساس زنده بودن و پویایی را به مخاطب القا کند.

هانا کوبیاک که وظیفه‌ی صداگذاری بازی را به عهده داشت در این خصوص می‌گوید: «صداها باید آن‌قدری خوب طراحی می‌شدند که کاربرها حتی با بستن چشم‌هایشان هم متوجه شوند که چه چیزی در پس‌زمینه‌ی صحنه دارد رخ می‌دهد. این کار درستی بود که ما باید انجام می‌دادیم. باید همه‌ی کات‌ها و ضربه‌ها را توسط صداها در بازی قرار می‌دادیم و طوری طراحی‌شان می‌کردیم که وحشیانه بوده و بازی‌کنندگان را به ارتعاش و لرزه در بیاورند.»

بازی ویچر ۳ در تاریخ دهم مه سال ۲۰۱۵ منتشر شد. همچنین امروز تریلر هنگام عرضه‌ی نسخه‌ی سال بازی به انتشار رسید و ‌هم‌اکنون این عنوان و آخرین محتوای دانلودی‌اش یعنی Blood and Wine برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

دیدگاه
۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

One Reply to “چگونه‌ موسیقی‌ها و افکت‌های صوتی The Witcher 3: Wild Hunt ساخته شد؟”

  1. AA GAMER گفت:

    واقعا ویچر افکت های صوتی رو خوب اورده بود ولی بعضی اوقات همین sound effect ها اتفاق نمی افتاد به خاطر باگ
    _______________________
    آقای بهرامی این اکانت شماست ؟

    ۰ ۰