بحث هفته: وقتی دست آسمان رو می شود

توسط HFS در ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ , ۱۵:۱۰

این هم از ماجرای No Man’s Sky! بازی که تا پیش از این تصور می شد قرار است تاریخ گیمینگ را به دو قسمت قبل و بعد تقسیم کند حالا به گوشه ای خزیده و به میانگین امتیاز ۶۹ رضایت داده.
به راستی چه چیزی باعث شد چنین تصوراتی درباره این بازی شکل بگیرد؟ بد نیست موضوع بحث این هفته را به این بازی و بحث های پیرامون آن اختصاص دهیم و بررسی کنیم چرا در دنیای گیم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.
– آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
– بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
– اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
– بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
– بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
– بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
تنها از هرگونه توهین و اسپم پرهیز کنید.

دیدگاه
۱۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

19 Replies to “بحث هفته: وقتی دست آسمان رو می شود”

  1. Benjamin Barker گفت:

    – آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟ نه
    – بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟ یه بازی ناقص بیشتر یه دموی فنی تا بازی.
    – اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟ اپیک فیل
    – بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
    هایپ های احمقانه سازندگان. جوگیر شدن ملت حمایت سونی ازش
    – بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟ گیم پلی بازی کلا دو بخشه گشت و گزار جمع کردن منابع بازی تو سبک سروایول و هیچ مکانیزم ساخت ساز درست حسابی ای نداره
    سیستم مبارزات نداره مولتی پلیر نداره. کلا باید از یه سیاره بری یه سیاره دیگه. منبع جمع کنی بفروشی و همین. بازی کمبود محتوا داره بشدت شاید واسه اول تنوع سیارات و گونه های جانوریش یکم جذابیت داشته باشه ولی بعد از چن ساعت بازی کردن به تکرار میافته.
    نکته دوم بازی به این بزرگی و تو این سبک بعد از تاخیرای طولانی بدون هیچ ارلی اکسسی منتشر شده. فاز سازنده چیه؟ بازی کلی باگ افت فریم مشکله صدا و کلی ایراد فنیه دیگه داره.
    نکته سوم بازی تو این سبک با این محتوای محدود ۶۰ دلار؟
    – بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟ موفق نشدن این بازی مسلما به صنعت گیم کمک میکنه. حداقلش سازنده ها میفهمن با یه دنیای بزرگ و بی روح نمیتونن ملتو گول بزنن.

    ۵ ۳
  2. sinafeyzi گفت:

    – آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟ نه، تنها در صورتی که مجانی باشد بازی خواهم کرد.
    – بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟بندپروازانه، بازی شکست نخورده، مشکلش اینه که انتظارات الکی بالا رفته بود، همین!
    – اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟ بازی مینیمال که توی قالب AAA جا زده شده بود.
    – بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟ بلاندپروازی و توهم سازندگان!! ملت ساده لوح!!
    – بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟ مشکل آن تلاش برای معرفی خود به عنوان یک عنوان AAA با قیمت بالا است.
    – بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟ تاثیر خاصی ندارد. طی چند هفته این بازی به آرشیو بازی های فراموش شده می رود.

    ۱ ۱
  3. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    فکر نکنم تا ارزون بشه و کلی بگذره بازیش کنم شایدم اصلا بازیش نکنم.
    وقتی تیم ۱۲ ۱۳ نفره میان بازیشونو به این اندازه هایپ میکنن و یک مشت فن بوی بازی رو بقدری مهم و بزرگ جلوه میدن و از اون طرف تو گیم اواردز مورد انتظار ترین میشه کاملا باید انتظار اپیک فیل داشت .
    فکر کنید یک دنیایی بهتون بدن با ۱۸ نمیدونم چی چی لیون و تمام همون ۱۸ چی چی لیون کلا یک گیمپلی داشته باشن که اونم جمع کردن ریسورس باشه سیستم ساخت ساز هم عملا وجود نداره پس اینا ارزشی ندارن رو تمام سیارات ۳ ۴ تا نقطه هدف باشه و تازه حیوانات هم چپه لود بشن رنگا هم بزنن تو اعصابت هیچ کار دیگه ای هم جز همین جمع کردن و چرخیدن تو این دنیا به این بزرگی نداشته باشی واقعا خسته کنندس . شاید بازی از نظر فنی و کلا این موضوع الگوریتمشا اینا دست اورد به حساب بیاد برای تیم سازندش که همونم شدیدا خوابیده حالا ولی از نظر بازی بودن هیچی نداره اصلا نمیشه اسمشو بازی گذاشت این یک نرم افزاره !
    اگه اینقد بازی رو بزرگ نمیکردن و به عنوان چیزی که بود باهاش برخود میکردن شاید هرگز این اتفاق نمی افتاد
    بنظر منم همچنان تا مدتا بهترین سرویوال نسخه پی سی ماینکرفت میمونه ! و اینم یک درس عبرت برای تیم سازنده و خیلیا میشه که اینقد به این مورد دنیای بزرگ تکیه نکنن .

    ۶ ۰
  4. A.F.A گفت:

    سوال اول ؛ در حال حاضر خیر.ولی در اولین فرصت.حالا اینکه این اولین فرصت کی میتونه باشه…،معلوم نیست.شاید یک ماه دیگه،شاید شش ماه دیگه،شاید هم یکسال دیگه.مهم اینه که بالاخره تجربه خواهد شد.
    سوال دوم ؛ کلیت بازی و اساسش زیباست و نوین.مخصوصا برای افرادی که گشت و گذار و سفر رو چه در دنیای واقعی و چه در بازی های ویدعویی دوست دارند.حالا اینکه شما توانایی این رو دارید که در یک کهشکان عظیم،قابلیت پرواز،صعود،رد شدن از کنار شهاب ها،کشف سیارات،دیدن موجودات عجیب و رنگارنگ رو دارید،واقعا هیجان اور نیست؟مصلما هست.ولی با یه بازی ویدعویی طرف هستیم.و محدودیت،مخصوصا برای این قبیل عناوین تازه و نو اورانه همیشه وجود داره.که این قبیل مشکلات،گریبان این عنوان رو هم گرفتند.مشکلاتی که از همون ابتدا هم مشخص بودند.اولین معضل اینه که بازی داستان خاصی نداره.این مسعله،به خودی خود بخاطر ذات گشت و گذاری اثر اصلا مشکل ساز نیست.ولی وقتی میریم سراغ معضل دوم،این مشکل هم خودش رو نشون میده.مشکل دوم اینه که بازی بعد از گذشت ساعاتی،که مصملا برای هر فردی متفاوت خواهد بود،از ۵ ساعت گرفته تا ۲۰ ساعت،تکراری خواهد شد.پرواز و کشف و نام گذاری و نظاره کردن مناظر بی بدیل بازی،معمولی خواهد شد و اون هیجان اولیه را از دست خواهد داد که صد البته موضوعی طبیعیست.درست که تعداد سیارات و اندازه دنیای ساخته شده بسیار بالاست،ولی خود اثر یک سری مکانیسم های مشخصی داره.یک سری حس های تعیین شده ای داره.و وقتی این حس ها،این تجربه ها تا یه میزانی جذب شد،دیده شد،ارضا شد،مصلما اون اثر گذاری اولیه خودشون رو از دست خواهند داد.اتفاقا یکی از دلایلی که خیلی ها با بازی به مشکل برخوردند هم همین موضوعه.توقع داشتند ساعت های متمادی پای محصول بنشینند و کمترین احساس یکنواختی و تکراری شدنی بهشون دست نده.درصورتی که اصلا اینطوری نیست.
    برگردیم سراغ مشکلات اول و دوم.با رخداد این مسعله(کاهش جذابیت بازی بعد از گذشت مدتی مشخص)،عدم وجود یک داستان جدی و محکم،یا لا اقل مجموعه از ماموریت های فرعی کوچک و صحبت و تبادل اطلاعات با افراد دیگر،جای خالیشون بسیار بیشتر از قبل در بازی احساس میشه و عملا تبدیل به یک نقطه ضعف میشوند.همیشه به یک انگیزه،هرچند ساده،خارج از موضوع اصلی نیاز است.
    سومین مشکل هم،ساخت سیاره ها و مناطق فرمولیه که منجر شده به مکان های مشابه هم در مقیاس بالا.که البته،تا حدودی هم تقصیر سازنده ها نیست.مصملا تعداد قابل توجهی مکان نو و متفاوت خلق کرده اند و سپس بوسیله این الگوریتم خلق شده بوسیله خودشون،شروع کردن به ساخت مکان هایی مشابه این چندین مکان با میزان تفاوت های زیاد و یا کم.شاید اگه سازنده ها مقداری از توجهشون به مقیاس عظیم بازی کم میکردند این موضوع کمتر در چشم میامد.چون دقیقا به همین خاطر و این هایپ،توقع ها از اثر بالا رفت و حتی افرادی هم که به این موضوع واقف بوده اند،توقع چیز دیگری را داشتند.یک جور هایی مشابه وضعیت سیاهچاله ها و مکان های فرعی اسکایریم.که چه از نظر رنگبندی و چه از نظر ظاهر و طراحی شباهت وصف ناپذیری با هم داشتند.حداقل اینجا رنگبندی متفاوته :-)
    سوال سوم ؛ فعلا هیچی.باید شخصا تجربه بشه.
    سوال چهارم ؛ با انقلابی اصلا موافق نیست.متفاوت و خاص بنظرم توصیف بهتریست.چرا این عنوان خاص است؟ایا واقعا واضح نیست؟ایده اش براتون جذاب نیست؟پرداختش،حالا با هر میزان کم و کاستی،زیبا نیست؟صد البته که هست.
    سوال پنجم ؛ رجوع بکنید به جواب سوال دوم
    سوال ششم ؛ مگه من تحلیلگرم :27: نهایت امیدم اینه که منجر به ساخت و پردازش ایده های نوینی مشابه خودش بشه.نیاز داره این صنعت به این قبیل اثار هنری و زیبا :۱۵:

    ۰ ۰
    1. A.F.A گفت:

      این جا موند :D
      واقعا دلم میخواست که استودیو سازنده بازی رو تا این میزان بزرگ نمیکرد.باهاش در این مقیاس برخورد نمیشد.اینطوری شاید جهان بازی هم کوچک تر،ولی متنوع تر میشد.توقع ها کنترل شده و در جهت درست بود و بازی به اون چیزی که واقعا حقش بود میرسید.العان،نمیدونم،یچیزی بین بزرگنمایی،بدشانسی و حق نشناسی گریبان بازی رو گرفته.بنظرم این بزرگ کردن بیشتر از بازیکنا،گریبان خود سازنده ها رو گرفته.اثرگذاری واقعا بیشتری میتونست داشته باشه این محصول.
      مثلا همین undertale.یه بازی دو بعدی ساده که با گیم میکر ساخته شده.اگه پیش از عرضه سازنده میومد از بازی کلی تبلیغ و هایپ و تریلر نشون میداد،ملت رسما بعنوان یه شاهکار در نقش افرینی بهش نگاه میگردند و سوپرایز نفهته و مخفی بینظیر خفته در خود اثر،به صفر میرسید.امیدوار بودم که این بازی هم از این راه وارد میشد.میگذاشت سوپرایز ها را خود مردم کشف کنند و احساس کنند.ولی تبلیغات و هایپ،نفس بازی رو برید و رسما تبدیلش کرد به یه بازی AAA.حیف.اگه یه درس استودیو های دیگه قرار باشه از این بازی و وضعیت کنونیش بگیرند،همین موضوعه.در کامنت دوستان هم بهش اشاره های پی در پی شد.

      ۰ ۰
  5. Samsara گفت:

    فعلا برای بحث های این چنینی خیلی زود هست.
    باید درست تجربه شود و با بینش کامل نسبت به تمامی ابعاد بازی قضاوت شود.
    برای من هنوز هم دوست داشتنیست. :۱۵:
    زمانی یک بحث پیرامون یک موضوع در یک گروه می تونه شکل بگیره که تک تک اعضا بر اساس تجربه ای کامل به بیان دیدگاه خود بپردازن!!!
    واقعا جای تعجب داره…
    و حالا کاملا درک می کنم که چرا سونی با تمام قدرت پشتشون ایستاد، چون این بازی باید دیده میشد و مطرح میشد…، به هزار و یک دلیل…، این کار سونی جای تقدیر داره.

    ۰ ۰
  6. Meysam.B گفت:

    فکر کنم کامنت منو پاک کردید ولی بازم میگم بحث الکیه هم واسه قضاوت زوده هم اینکه یه پست،قشنگ از خجالت این بازی دراومدن.

    ۰ ۲
  7. NO FAN NO THING گفت:

    جالبه
    یک عده از دوستان بازی رو هنوز تجربه نکردن
    نظرات عجیبی هم میدن
    بازی خوشبختانه drm free بود وخیلی سریع در دسترس قرار گرفت
    حدود ۹ ساعت هست که مدام دارم بازی میکنم
    بازی خوبیه انقدر گفتن مشکل افت فریم و فریز و کرش و اینا
    ولی به جز افت فریم ها جزی چیز خاصی نبود که اونم با پچ حل میشه
    نکته دیگه این که برخلاف تصور یک عده که فکر میکنن بازی فقط جمع و اوری منابع و خرید و فروش ایناست
    بله بخش بزرگی از بازی همینه ولی همش این نیست
    دلیل اصلی این که بازی اونچیزی نشد که باید میشد گیمر ها هستن
    اونایی که عادت کردن یه مسیر مشخص و از پیش تایین شده رو طی کنن
    که متاسفانه بخش عمده ای رو هم تشکیل میدن
    بازی مشکلی نداره
    بازی واقعا بازیه

    ۱ ۰
  8. eagles گفت:

    بازی رو انجام دادم و تا حالا هم که کلی لذت بردم. نمره ی منتقد ها رو هم درک نمیکنم و اهمیتیم نداره برام. گیمپلی تا اینجا که خوبه ولی به نظرم جلوتر یکنواخت بشه. روی پی سی هم فقط مشکل افت فریم بود. که یکم اذیت میکنه. نمره ۷.۵-۸ بنظرم عادلانه تره

    ۰ ۰
  9. پارسا گفت:

    خیلی زوده برای این صحبت ها
    ولی خب باشه میگیم
    ۱- انجام ندادم ولی صد درصد قصدش رو دارم ولی نه الان وایمیسم تا تخفیف بخوره :lol: شایدم رویه پی سی بازیش کردم. در کل بنظرم ارزش ۶۰ دلار به هیچ جه نداره و اگه مثل ایندی های دیگه ۳۰ دلار یا کمتر بود شاید پیش خرید میکردم.
    ۲- بازی تو یه کلمه خلاصه میشه و اون بی هدفیه! بی هدف مطلق! اصلا خودش نمیدونه چی میخواد و قراره به چی برسه و از کجا شروع شه و کجا تموم شه و از همه مهمتر صد درصد تکراری شدن گیمپلی بازی هست. مثلا آدم چقدر کشش داره یه چیزی رو چند بار تکرار کنه و بهش عادت کنه؟!
    ۳- ازون جایی که بازی نکردم نمره نمیدم بهش :lol: ولی لقب که خیلی زیاد میشه بهش داد. شخصا هایپ فینگر رو براش انتخاب میکنم ! دلیل فینگرشم…. بعله!
    ۴-سوال تکراریه بالاتر پاسخ داده شد
    ۵-این سبک اینده ایی نداره مگه اینکه المان همکاری بهش اضافه بشه و چیزی شبیهه MMO ها در بیاد! که بازم بنظرم جالب نمیشه در کل من مخالف سر سخت این سبکم کاملا هم مشخصه چرا چون هدفی پشته این بازی ها و حتی بازی های انلاین نیست در حالی که گیم هنوزم یک جورایی هنره و میشه بهش به عنوان یه هنر پر مفهموم و چگیده ایی از کتاب و سینما و اتفاقات اطراف خودمون یاد کرد

    ۱ ۰
  10. maxblood گفت:

    – آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
    –فقط یه بار خونه ی دوستم ده دقیقه بازی کردم.

    بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
    نظر خاصی نمیتونم بدم چون از اون بازی های مورد علاقه م نیست ولی به نظرم زود خسته کننده میشه و سیستم آپگرید و لول آپش هم جای پیشرفت داره… روی مبارزات هم بیشتر کار کنن خیلی بهتر میشه… درکل اگه آپدیت های مختلف براش ندن به نظرم بازی زود فراموش بشه.

    – اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
    –نمره که نمیدم ولی لقبه “آسمانی پر از هایپ بر دوش گیمرها” رو براش انتخاب میکنم.

    بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟
    خب به هرحال نمیشه منکر جالب بود سیستم الگوریتم بازی شد و تا الان همچین بازی ای نداشتیم… ولی خب هر انقلابی خوب نیست که(مخصوصا ما که تجربه ش رو داریم :lol: )… ولی جدا از شوخی به عنوان یه بازی اصلا اون انتظاری که ازش میرفت رو برآورده نکرد.

    تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
    –به نظرم بیشتر زیاده روی طرفداران بود و یه عده که بیخود پیاز داغ بازی رو زیاد کردن و در کنار این موضوع سازندگان هیچوقت شایعات رو رد نکردن… البته وقتی بهترین بازی مورد انتظار سال هم میشه با تشکر از منتقدهای گرامی معلومه که انتظارات بیشتر هم میشه.

    بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
    –کسایی که بازی کردن باید نظر بدن.

    بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
    اتفاقا به نظرم اونقدر هم شکست نخورده… برهرحال هرکس که بازیش کرده تا اینجا نکات مثبت خیلی خوبی از بازی کشف کرده ولی متاسفانه بازی هدف خاصی نداره و در کنار اشکالات ریز این بی هدف بودن دو چندان دیده میشه… پس به نظرم در ادامه میتونیم بیشتر شاهد استفاده از یه سری مکانیک های بازی باشیم.

    ۰ ۰
  11. The Last Son گفت:

    سوال اول : صد درصد این بازی رو تحربه می کنم ولی زمانش معلوم نیست . شاید منتظر موندم تا تو تخفیفا خریدمش
    سوال دوم . نظرم اینه که بازی ایده ی خیلی جالبی داره ولی متاسفانه کمبود محتوا داره
    سوال سوم : نمره و لقب فعلا زوده اول باید بازیش کنم
    سوال چهارم : یه قسمتش سیستم الگورتیم بازی و تعداد بالای سیاره ها بود یه قسمتش هایپ های زیاد
    سوال پنجم : مشکل اصلیش بی هدف بودن بازیه
    سوال آخر : به هر حال من این بازی ها و با این ایده ها خیلی حال می کنم . به نظرم اگه این جور ایده ها رو بیشتر پرورش بدن و محتوای بیشتر و داستان خوب اضافه کنن قطعا موفقیت آمیز خواهد بود

    ۰ ۰
  12. Inshushinak گفت:

    خیلی مختصر میگم
    بله بازیو انجام دادم
    کاملا از بازی راضی هستم
    تنها مشکلی که میتونم بگیرم افت فریم بازی هست .
    نمره از ۱۰ من ۷.۵ میدم بهش .
    ————————–
    جالبه دوستان بازی نکردن فقط میکوبن بازیو به عبارتی حرفای کاربرای سایت های دیگه ، استیم رو اینجا منتقل میکنند ، شما حداقل بازی کنید بعد بکوبید .
    البته بازم میگم این بازی کاملا سلیقه ای هست ممکنه من خوشم بیاد ، شما اصلا خوشت نیاد ولی حداقل بازیش کن بعد بکوبش !
    خیلیاهم فکر میکنن که چون واسش پول دادم ازش تعریف میکنم :| پس جا داره دوباره یادی کنم از دویژن که خودم توی طلایه ارتشی بودم که بازی میکوبید .

    ۱ ۱
    1. maxblood گفت:

      داداش مگه چقدر افت فریم داشته که ۲/۵ نمره ازش کم کردی؟ :۲۴:

      ۰ ۰
  13. caner 2 گفت:

    – آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟ داشتم ولی دیگه ندارم

    – بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟ یه بازی که خیلی بزرگ نشون داده شد ولی مکانیک خسته کننده ای داره
    – اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟ بازی رو بازی نکردم و نمیتونم یه نمره مشخص بدم ولی لقب : پیروزی شکست

    – بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟ همه ی موارد. تبلیغات طوری بود که این بازی یه بازی بی نمونه است ولی این طور نشد. سازنده ها هم این عنوان رو نو آورانه ترین بازیشون عنوان کردن ولی به نظر من این بازی می خواست جا پای ماینکرفت بذاره که نتونست،طرفدارا هم زیادی دلشونو به این بازی سپردن

    – بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟ چیزی که در نقد ها خوندم ایده ها درست پیاده نشدن و ناقص بودن
    – بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ بله و امیدوارم درس عبرتی بشه برای همه
    آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟ بله این شکست نشون میده که زیاد به ساخته خودتون نبالید و منتظر انتقاد هم باشید

    ۰ ۰
  14. maxinquaye گفت:

    – آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
    -حوصله دارید ها، الان یه ماهه به پلی استیشنم نگاه هم نکردم، یه سانت خاک روش نشسته. ولی ویدیوهای let’s play این بازی تو یوتیوب رو دنبال میکنم حتما,
    – بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
    -نظر خاصی ندارم، اولین بار یه هفته پیش که دم ریلیز بود یه تریلرشو نگاه کردم. ولی قبل از بازی مصاحبه های شان موری رو خیلی خوندم به دلیل زیر.
    – اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
    -سلطان هایپ. به نظرم الگوی شان موری (و باقی تیم هلو گیمز) در هایپ کردن، اون فرمول طلاییه که یوبی سافت و الکترونیک آرتز طی سالیان آینده حتما به کار میبرن. یه همچین چیزی:
    http://www.gamespot.com/articles/no-mans-sky-interview-people-want-crazy-innovative/1100-6435312/
    (تیم تبلیغات یوبی داره نوت بر میداره)

    – بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
    -جوابشو دادم
    – بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
    – با سوال دوم چه فرقی داره؟
    – بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
    – اینم جواب دادم، ولی از طرف دیگه آینده صنعت گیم در نظر من مثل آینده هر چیز دیگه توی این دنیا، خر تو خره. :16:
    با تشکر.

    ۰ ۱
  15. sam snake 47 گفت:

    ب نظر من دلیل معروفیت این بازی اون الگوریتم و فرمول خاص موتورش بود.
    من بازیش نکردم ولی انتی هایپ زیاد داشته!
    مشکل بعدیش تکراری شدنشه! ویچر با اون همه عظمتش تکراری میشد. حالا بیا و یه نقشه نه؛ ۱۸ کوانتلیون سیاره!!! ۱۰۰ تاشم بری تکراری میشه واست.
    نمیدونم ولی میگفتن سیاراتش خیلی شبیه بهمه و بازی خیلی یکنواخته!
    این بازی برای اینده صنعت گیم هم مثبته و هم تجربه. مثبت از اینکه سبک جدیدی اورد(گستردگی و اینکه هدف و پایان نداره!) و تجربه هم از این لحاظ ک عناوین بعدی بیشتر گیمرپسند خواهد شد.

    ۰ ۰
  16. • آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
    ۲۰+ ساعت

    •– بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
    مشکلات و موج منفی پیرامون نسخه پی سی زیاد بود، خوشبختانه هیچکدوم برای من پیش نیومد. بازی فراتر از اون چیزیه که مخالفاش سعی دارن جلوه بدن و البته اگه انتظارتون هم در حد هایپ هایی که اغلب توسط کاربرا پراکنده شده بهتره پایین کمی زیرش رو کم کنید.
    بازی خیلی بیشتر از سیاره کشف کردن، منابع بدست اوردن، ولگردی و مبادله هست، ارتباط برقرار کردن با بیگانه ها کشف مونلیت ها و اطلاعات درباره زبان بیگانه ها برای درک بهتر مکالمات یا پیدا کردن بلوپرینت برای کرفت ابزارهای مختلف و خیلی چیزای دیگه شمارو مشتاق میکنه بیشتر توی محیط بگردید، درسته نسبت به پتانسیلش کمبود محتوا داره ولی عوامل کافی برای سرگرم نگه داشتن شما رو در اختیارتون میذاره، فقط بستگی به شما داره که حوصله دارید خودتون مسیرتون رو پیدا کنید یا عادت داریدبازی مسیر رو براتون مشخص کنه.

    •– اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
    اممم… سوال بی محتوایی راستش، .لی خب لقب بلند پرواز میتونه خوب باشه

    •– بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
    بازی نوع جدید و متفاوتی از جهان رو به صنعت گیم اورد، پس چیزی نیست که بگیم ادای گیم های انقلابی رو درآورد. چیزی که باعث موج منفی شد درواقع انتظار بیش از حد بسیاری از طرفدارا بود، علیرغم اینکه سازنده خودش بارها گفته بود بازی اون چیزی نیست که ممکنه خیلی ها تصورش میکنند.

    •– بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
    – باگ (نسخه پی سی)
    – قیمت بالا
    – کمبود بخش مولتی پلیر با توجه به پتانسیل بالای این بازی
    – محتوای بیشتر میتونست بازی رو جذاب تر کنه (وسایل نقلیه بیشتر مخصوصا برای گشتن توی سیاره، اسپیس شیپ های بزرگتر، بخش مبارزه بهتر، قابلیت ساخت وساز بیس، برقراری ارتباط بیشتر با سایر پلیر ها و…)

    •– بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
    عدم موفقیت برای چنین ایده ای صددرصد به ضرر آینده صنعت گیمه، چون اگه این رو یه قدم اولیه حساب کنیم، به مرور زمان و با پیشرفت بیشتر این نوع گستردگی جهان در بازی میتونه امکانات و گزینه های دست نخورده و جدیدی برای سازنده ها فراهم کنه که شاید الآن تصورش رو هم نکنیم.

    ۲ ۰
  17. 13tHunter گفت:

    ایا شما این بازی رو انجام داده اید یا قصد انجام ان را دارید؟داشتم ولی دیگه نه
    مسئله این نیست که ایده چقدر خوبه یا چقدر عظیمه یا چقدر تازس ۶۰ درصد کار بازی سازی اجاری درست ایدس
    از هایپ زیاد بازی بگذریم من خودم ب شخصه پتانسیل رو تو این ایده میدیم ولی سازنده ها نتونستن تو فاز اجاریی کاری کنن مثلا بازی ای مثل اسکایریم اون حجم محتوا رو داره چرا از بازیای بزرگ نام ببریم؟شما هر روگ لایک ساده با حجم زیر ۵۰۰مگ رو دانلود کنید شگفتیای بیشتری توش میبینید تا نو من اسکای. نو من اسکای سعی کرد خودشو چیزی نشون بده که نبود ایده رو خیلی روش مانور دادن و طرفدارام هایپ شدیدی کردن ولی در انتها یه بازی سراسر تکرار و باگ شد اگر حد اقل یه سیستم ساخت و ساز ب بازی اضافه میشد یا یه سری تمدانا درگیریا و خلاصش کنم یه سری محتوای مفید اون موقع میشد بازم بش امید وار شد ولی با این وضع نه

    ۰ ۰