توسط osxcwntmmfg در ۱۶ تیر ۱۳۹۵ , ۱۱:۰۵

بیش از یک سال از انتشار تیزر عنوان لغو شده‌ی سایلنت هیلز یعنی پی‌تی می‌گذرد و این تیزر قابل بازی همچنان رازهای کشف نشده‌ای را در خود جای داده است. هنوز سوالات زیادی باقی‌مانده تا به آنها پاسخ داده شود، سوالاتی از این قبیل که چرا شخصیت اصلی در اتاقی خالی به‌هوش می‌آید، یا اینکه معنای چوب خط‌هایی که بر روی دیوارهای اتاق حک شده چیست و از همه مهم‌تر اینکه واقعا چه رابطه‌ای محتملی بین مجموعه گزارشات نامرتبطی که مجری رادیویی اعلام می‌کند وجود دارد.

روز ارتکاب جرم، پدر خانواده به سراغ جعبه‌ی عقب ماشینش رفت و اسلحه‌اش را درآورد و به زنش که بعد از نهار در حال تمیز کردن آشپزخانه بود شلیک کرد.
___ رادیو

بیشتر این راز‌های حل‌نشده بیش از حد خاص هستند و اینگونه بنظر می‌رسند که نکته انحرافی باشند. بنابراین بگذارید شما را در جریان مجموعه‌ای از نتیجه‌گیری‌های کاملا جدید قرار دهم که شاید رازهای حل‌نشده مربوط به جریان خانواده‌کشی زنجیره‌ای تیزر پی‌تی را توضیح دهد. بیایید با یکی از صحنه‌های اساسی قتل که در حمام اتفاق می‌افتد شروع کنیم، که در آن بنظر می‌رسد شاهد کشته شدن بی‌رحمانه زنی هستیم که از طریق چاقوزنی به قتل می‌رسد. در واقع ما این صحنه را عملا نمی‌توانیم ببینیم، تنها جزئیات عذاب‌آور ماجرا به گوش ما می‌رسد. در این صحنه با گوش سپردن به گزارشات رادیو که به طور همزمان در پس‌زمینه پخش می‌شود، در ابتدا چیزی که گوینده رادیو می‌گوید یک تفسیر رادیویی کاملا عادی بنظر می‌رسد، اما اگر دقت کنید پی می‌برید که صحبت‌های او دستورالعملی پنهانی است که مجرم را در کارش راهنمایی می‌کند.

آره، تو! می‌دونی که چیکار کنی! حالا وقتشه. انجامش بده!
___ رادیو

پروژه اِم‌کِی اولترا

بگذارید راجع به پروژه‌ی اِم‌کِی اولترا برای شما توضیح دهم، پروژه‌ی دولتی غیرقانونی که توسط سازمان سیا در سال ۱۹۵۳ بطور مخفیانه آغاز شد. این پروژه برنامه تحقیقاتی روانپزشکی بود که به قصد ایجاد روش‌هایی برای استفاده در بازجویی، شکنجه و جاسوسی از طریق سیستم‌های متفاوتی از شستشوی مغزی بر روی افراد غیرداوطلب و همینطور بخش زیادی از جمعیت ایالات متحده و کانادا انجام می‌شد. این برنامه خود شامل زیرمجموعه بزرگی از پروژ‌های فرعی دیگر نیز بود، اما یکی از مجموعه آزمایشات معروف آن به طرز جالبی به بافت وقایع تیزر پی‌تی مرتبط است، پروژه‌ای که به اصطلاح به آن «پروژه ۶۸» گفته می‌شود که توسط دانشمند روانپزشک اهل اسکاتلند آقای دونالد ایون کامرون رهبری می‌شد و یکی از اهداف آن توسعه و تحقیق بر روی سیستم برنامه‌دهی مونارش بود. پروژه‌ی مونارش نوعی شستشوی مغزی برپایه ضربه روحی بود که بر اساس تحقیقات دکتر یوزف منگله دانشمند عضو سازمان اِس‌اِس در طول هولولکاست بر روی انسان‌ها شکل گرفته بود.

اکنون وجود چنین تحقیقاتی رسما ثابت نشده؛ چراکه بیشتر پرونده‌های مرتبط با پروژه اِم‌کِی اولترا به دستور رئیس سابق سیا ریچارد هلمز از بین برده شد، اما شاهدین زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند قربانی این پروژه بوده‌اند، از جمله خانم کتی اُبراین که تجربیات خود را در کتابی به نام «تحول آمریکا» نوشته است. قربانیان این آزمایشات در معرض داروهای توهم‌زا مانند ال‌اس‌دی، قرار گرفتن در انزوا و محرومیت حسی طولانی مدت برای ایجاد اختلال چندشخصیتی پنهان در ناخودآگاه بوده‌اند که نتیجه آن باعث خلق سلول خفته‌ای بی‌نقص می‌شد. این سلول‌ خفته درعین حال که در میان جمعیت از همه‌جا بی‌خبر پنهان شده بود می‌توانست از طریق پیام‌های پنهانی رادیو و یا تلویزیون و یا تنها یک تماس تلفنی ساده از راه دور فعال شود.

سازمان سیا طی جنگ سرد در راستای پروژه ام‌کی اولترا طیف وسیعی از روش‌های شستشوی مغزی پنهانی و پروپاگاندا را آزمایش کرد. با این حال این توهم توطئه نیست؛ چراکه در دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی زیادی وجود داشت که حاوی پیام‌های پنهانی شستشوی مغزی بودند که رسما در سال ۱۹۹۷ توسط بیل کلینتون به همراه عذرخواهی عمومی او از مردم تایید شد.

آیا با اظهارت فوق می‌توان گفت که پدر آدمکش خانواده یکی از همان افرادی است که به دام آزمایشات سیا افتاده است؟ کوجیما نیز سابقا نشان داده که علاقه زیادی به تئوری‌های توطئه جاسوسی جنگ سرد دارد. آیا چنین چیزی دور از ذهن است یا ممکن است واقعا وجود داشته باشد؟ بیایید ببینیم که چگونه می‌توانیم چنین جریاناتی را به وقایع تیزر پی‌تی ربط دهیم.

سرنخ شماره ۱: پیام‌های مخفی

پیام‌های پنهانی در سراسر تیزر پراکنده شده‌اند. نتنها در صحنه قتل در حمام بلکه در گزارشات رادیو نیز به وضوح متوجه می‌شویم لحن گوینده رادیو تغییر کرده و مستقیما با شخصیت اصلی صحبت می‌کند.

پشت سرت رو نگاه کن. گفتم، پشت سرت رو نگاه کن.
دست به اون گردونه [رادیو] نزن! تازه شروع کردیم.
___ رادیو

بازی همچنین پیام‌های مخفی را همانند اعوجاج روی صفحه و یا صحبت‌های شخصی پنهانی از طریق رویدادهای فوری به نمایش می‌گذارد.

۲۰۴۸۶۳

۲۰۴۸۶۳

۲۰۴۸۶۳

___ شخص پنهان

سرنخ شماره ۲: اعتیاد به الکل

آزمایشات کامرون معمولا بر روی بیمارانی بود که به دلیل مشکلات جزئی مانند اختلال اضطراب، افسردگی پس از زایمان و اعتیاد به الکل به موسسه سلامت روان مراجعه کرده بودند. وقتی که ما به تیزر دقت می‌کنیم متوجه خواهیم شد که بطری‌های فراوانی داخل راهرو وجود دارد که می‌تواند بیانگر این باشد شخصی در این خانه از اعتیاد شدید به الکل رنج می‌برد. صحبت‌های جنین ناطق درون حمام نیز صحت این قضیه که پدر الکی بوده را تایید می‌کند.

تو اخراج شدی، بعدش با مست کردن غم‌ و غصه‌هات رو فراموش کردی.
___ جنین 

سرنخ شماره ۳: خانواده طبقه متوسط

افرادی که در تیزر به آنها اشاره می‌شود بنظر می‌آید که خانواده‌ای معمولی از قشر متوسط جامعه باشند. زمانی که ما خانه را بررسی می‌کنیم می‌تواینم با اطمینان بگوییم که خانواده که در آن زندگی می‌کرده به نوعی از طبقه متوسط بوده است.  همچنین مونولوگ پایانی تیزر نیز توضیحاتی را راجع به پدر خانواده می‌دهد که گویا شخصیتی بشدت خسته‌کننده و معمولی داشته است.

بابا عجب آدم خسته‌کننده‌ای بود.
هر روز یه جور غذا می‌خورد و یه جور لباس می‌پوشید. یه نوع بازی رو انجام می‌داد…
آره، اون درست اینجور آدمی بود.

سرنخ شماره ۴: اتاق بتنی

گفته می‌شود که افراد مورد آزمایش پروژه‌ی ۶۸  در معرض شیوه‌های دیگری مانند انزوای شدید طولانی مدت و محرومیت حسی قرار گرفته‌اند. شخصیت اصلی تیزر پی‌تی نیز در اتاق بتنی خالی بیدار می‌شود که بر روی دیوارهای آن تعداد زیادی از علامت‌های چوب خط حساب حک شده است. چنین چیزی می‌تواند نشانگر این باشد که شخصی تعداد روزهایی که در انزوا سپری کرده را شمرده است، اگر این قضیه صحت داشته باشد می‌توان گفت که او مدت بسیار طولانی در سلول انفرادی بوده است.

سرنخ شماره ۵: اختلال چندشخصیتی

پی‌تی اشارات مکرری دارد به اینکه شخصیت اصلی دارای شخصیتی چندگانه است که درون ناخودآگاهش وجود دارد. یعنی بکارگیری برنامه‌دهی مونارش و استفاده از دوگانگی شخصیتی بر روی ذهن بیمار بدون آنکه خود او از آن باخبر باشد.
من، تنها من هستم… آیا مطمئنی که تو، تنها تو هستی؟
____ پاکت خونین

و همینطور

لیسا من رو ببخش، در من هیولایی وجود دارد.
___ نوشته حک شده بر روی سردر

سرنخ شماره ۶: نشانه‌های صوتی مکرر

به منظور ایجاد یک نشانه صوتی برای فعال کردن این شخصیت پنهانی درون بیمار، ذهن فرد مورد آزمایش در وضعیتی آرام و تاحدی هیپنوتیزمی قرار می‎گرفت و وادار می‌شد که مدام و برای مدتی طولانی به صداهای ضبط شده تکراری گوش فرا دهد. داخل پی‌تی بنظر می‌رسد که شماره ۲۰۴۸۶۳ همان نشانه صوتی باشد. در ابتدای تیزر گوینده رادیو گزارش می‌دهد که پدر یکی از جریان‌های خانواده‌کشی در حالت خلسه آن شماره را بارها و بارها زمزمه می‌کرده و همچنین گفته می‌شود چندین روز قبل از شروع کشتار متوجه او شده‌اند که مدام در حال تکرار شماره ۲۰۴۸۶۳ بوده است.

چندین روز قبل از وقوع جنایت، همسایه‌ها شنیده بودند که پدر خانواده دنباله‌ای از اعداد را با صدای بلند تکرار می‌کند. آنها بیان کرده‌اند که انگار او نوعی سرود مذهبی عجیب و غریب را می‌خوانده است.
____ رادیو

سرنخ شماره ۷: اسید لیزرجیک دی اتیل آمید (اِل‌اِس‌دی)

جهت برنامه‌دهی آسان‌تر و قرار گرفتن ذهن در چنین وضعیت پذیرنده و حالت آلفا مانندی مقدار معینی از داروی ال‌اس‌دی برای بیماران تجویز می‌شد. در حوزه پروژه ام‌کی اولترا، چندین پرونده‌ از عملیات‌های سازمان سیا وجود دارد که در آن تجویز داروی ال‌اس‌دی بر روی مردم بی‌اطلاع از طریق شیوه‌های مختلف توزیع آزمایش شده است. یکی از این روش‌های توزیع دارو، آلوده کردن منبع آب بعضی از خانه‌های معین شده بود. آیا در ابتدای تیزر هشداری که گوینده رادیو می‌دهد را به یاد دارید؟

نمی‌تونی به شیر آب اعتماد کنی.
___ رادیو

نشانه‌های متعددی در تیزر وجود دارد که حاکی از آن است شخصیت اصلی تحت تاثیر مصرف ال‌اس‌دی است؛ چراکه یکی از عوارض مصرف این دارو ارتقا در ادراک رنگ‌هاست. راهرو هزارتوی قرمزرنگ را در تیزر به یاد بیاورید که در آن قسمت زمان از حالت عادی سریع‌تر و دید تار شده است. این قسمت بنظر خیلی شبیه به حالت پرواز ال‌اس‌دی می‌باشد.

سرنخ شماره ۸: تصویربرداری رزونانس مغناطیسی

همچنین تابحال توضیحی داده نشده که چرا تصویر رزونانس مغانطیسی از مغز انسان در منوی بازی وجود دارد. حتی یکی از قطعات قاب عکس درون این تصویر اِم.‌آر.آی مخفی شده است. آیا این تصویر درون ناخودآگاه شخصیت اصلی پنهان شده است؟ چنین چیزی احتمال قوی به پیش‌زمینه روانی فرد اشاره دارد، اما بقیه داستان عملا هیچ اشاره‌ای به این موضوع ندارد. اگر شخصیت اصلی قربانی آزمایشات متعدد شستشوی مغزی بوده که طی آن مغزش مدام تحت بررسی‌های پزشکی قرار گرفته ناگهان همه چیز با عقل جور در می‌آید و از آنجایی که ما در مورد تجربیات آسیب‌زا صحبت می‌کنیم، اگر فرد بیمار در طول آن آزمایشات بطور عمدی دچار ضربه روحی شده باشد می‌توان گفت که در در زمان ارتکاب جرم قاتل شستشوی مغزی داده شده‌ در مرحله استرس پس از سانحه به سر می‌برده است.

با این حال قبول کنید که تمام این گفته‌ها از روی حدس و گمان است، اما از آنجایی که تابحال در حال فرضیه‌‌سازی بودیم، فرضیه‌ی مورد قبول دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه شماره ۲۰۴۸۶۳ و شماره استدیو تقلبی ۷۷۸۰ هردو در پایگاه اطلاعاتی ژنتیکی گیاهان به نوعی درخت خاص به نام صنوبر کالیفرنیایی (نام علمی: Populus trichocarpa) اشاره دارند. این درخت صرفا در مناطق غربی شمال آمریکا رشد می‌کند که ظاهر شهر در تریلر پایانی تیزر نیز به این قضیه اشاره دارد. اکنون باید بگوییم که دونالد ایون کامرون که رهبر پروژه فرعی ۶۸ بود برای انجام تحقیقاتش دائما به دو مکان متفاوت سفر می‌کرد. یکی از آنها مونترآل کانادا و دیگری آلبانی اورگن که دقیقا در مرکز ناحیه رشد درختان صنوبر کالیفرنیایی است.

در پایان باید گفت که اظهارات فوق می‌تواند تماما اشتباه باشد، این تنها یک فرضیه است. بنابراین تصمیم با خود شما که چه مقدار از این مشاهدات را واقعیت می‌دانید.

نکات مثبت
نکات منفی
شاهکار
دیدگاه
۱۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

19 Replies to “تیزر پی‌تی و نظریه شستشوی مغزی”

  1. Triple_M گفت:

    وای خدا :۲۱: :22:
    دارم دیوونه میشم :11:
    خدا قوت عجب پستی بود
    خدایی یه گیم از نظر محتوا واقعا از کتاب یا فیلم جلوتره

    ۲ ۰
    1. biosignal گفت:

      محتوی بازی رو قبول دارم
      ولی سعی کن بیشتر کتاب بخونی :D

      ۲ ۰
    2. Bat of Gotham گفت:

      جواب عالی بود :))

      ۱ ۰
  2. Yamato گفت:

    منتظر همین مقاله بودم ازت :۲۴:
    بالاخره بعد از تجربه ی پی تی باید یه چیزی مینوشتی درموردش
    من برم بخونم…

    ۲ ۰
  3. PrinCe S گفت:

    ممنون خیلی جالب بود! :۱۵:
    ولی چقد دیر :۲۳:

    چندتا نکته هست

    اول اینکه مطمئنیم که پدر،خانواده کشی کرده؛ولی ما مطمئن نیستیم که شخصیت اصلی بازی که کنترلش دست ماست همون پدر خانواده باشه!

    دوم اینکه؛من یه جا خوندم که ۲۰۴۸۳ رو اگر توی یه زبان خاصی میبردیم ( که یادم نیست چی بود :lol: فک کنم آناگرام ژاپنی بود!) میشد که به وان حمام نگاه کن؛که منظورش سوراخ پشت حمام بود که باید از توش نگاه میکردی! :\

    سوم؛اون راهرو برای افراد مختلف انگار متفاوتن!من خودم توی یوتیوب زرد هم دیدم! :lol:

    به چندتا چیز دیگه هم میشد اشاره کرد
    حرف J که نوشته روی دیوار،احتمالا اشاره به مادر خانواده داره؛به طوری که اگه توی بخش آخر اسم Jarith رو بگید،صدای خنده ی بچه میاد!!
    با هر بار که دور میزدی راهرو رو،روی دیوار رو به روی رادیو یه سری کلمه میومد؛که آخرش یه چیزی تشکیل میشد که به تسخیر و اینا ربط داشت که یادم نیست :11:
    توی قاب عکس ها میشد یه سری پیام پیدا کرد!
    توی پنجره قبل از رادیو هم میشد یه جمله به زبان ژاپنی پیدا کرد انگار!

    در کل چیز عجیبی بود… :!: :lol:

    ۲ ۰
  4. aliya گفت:

    عالی بود…
    نظریه های شما کاملا با عقل و با بازی جور در میاد…
    با اینکه نظریه های دیگه ای هم هست ولی این بهترین و مستدلل ترین نظریه ای بود که خوندم تا حالا…
    با تشکر از شما

    ۴ ۰
  5. پارسا گفت:

    مقاله ی عالی بود!
    واقعا کاملا موافقم با همه ی نظریش
    کامل ترین بود

    ۴ ۰
  6. aliahmadi3098 گفت:

    مقاله واقعا عالی بود !
    مرسی از آقای حاتمی بابت نوشتن این مقاله خوب :))

    ۱ ۰
  7. The Outsider گفت:

    یه مقاله عالی دیگه
    ــــــــــــــ
    و متاسفانه هیچوقت نمیفهمیم کاین همه فرضیه و موشکافی درسته یا نه
    حیف

    ۲ ۰
    1. aliya گفت:

      @The Outsider
      دوست عزیز یکی از علت های ساخت این دمو ایجاد نظریه پردازی بین گیمرا بود و این که گیمرا با کمک و با همفکری هم بتونن پی به رازهای این بازی ببرن

      ۱ ۰
    2. The Outsider گفت:

      باشه :)

      ۰ ۰
  8. king گفت:

    درود بر آقای حاتمی :۱۵:

    ترساندن یا ناراحت کردن افراد کار آنچنان سختی نیست، در واقع خنداندن آنها سخت ترین کار است. در تیزر P.T من به جای استفاده از یک خرابه تصمیم گرفتم از یک راهرو ساده استفاده کنم، بنابراین لازم نبود در مورد زمینه های فرهنگی مخاطب نگران باشم. من می خواستم مخاطبان ترسی را تجربه کنند که حاصل عدم توانایی قرار از جهان بازی باشد، جایی که هیچ اطلاعات خاصی در تصویر وجود ندارد. در حال حاضر با سخت افزار هایی که ما در اختیار داریم، می توانیم اطلاعات زیادی را در پس زمینه بازی قرار دهیم، بنابراین سازندگان تمایل دارند که شکافی از ترس را طراحی کنند.

    ۱ ۰
  9. خیلی عالی بود…با این نظریه خیلی جور در میاد…

    ۱ ۰
  10. Link گفت:

    تشکر.
    مقاله ای بس عالی بود.

    ۲ ۰
  11. Meysam.B گفت:

    مرسی اقای حاتمی خسته نباشید مثل همیشه گل کاشتید واقعا دمتون گرم :۱۵:
    درمورد این دمو هم نمیشه حرفی زد هرجا و هر چیزیش یه عالمه دلیل و موضوع پشتشونه :۱۵:

    ۲ ۰
  12. Demo faghat demoye evil 7 :18: :18: :15: :15:

    ۲ ۱
  13. The Last Son گفت:

    ای خدا چرا من اینو بازی نکردم :11: :(
    ممنون از آقای حاتمی مثل همیشه عالی بود :۱۵:

    ۱ ۰
  14. بنده هم با تاخیر تشکر می کنم! :10: بسیار جالب و جذاب! دیگه کوجیمائه و حدس و بحث و کار های ریشه دار! :-)

    ۰ ۰
    1. :10: = :-)
      ویرایش دیگه نیست ؟!

      ۰ ۰