ده برتر | ملعون‌ترین دشمنان در سری «دارک سولز» (تا دارک سولز چیزی نمانده؛ قسمت دوم)

توسط HFS در ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ , ۱۴:۵۹

چه چیزی در دنیای دارک سخت‌تر از تمام کردن بازی بدون استراحت در بنفایر است؟ بی‌شک انتخاب این ده برتر! معمولاً در چنین مقالاتی ده باس برتر مجموعه معرفی می‌شوند اما تصمیم گرفتیم این بار به معرفی ده دشمن عوضی برتر بپردازیم. دشمنانی که گاه از باس ها هم بیشتر عذابمان دادند. معیار در انتخاب این ده رتبه منفور بودن و میزان عوضی گری این موجودات است. طبیعی ست که حق عده‌ای در این میان ضایع شد و بسیار بودند عزیزانی که در ملعونیت یکه‌تازی می‌کردند ولی به این ده برتر راه نیافتند. لذا با کسب اجازه از محضر این اساتید لیست زیر را به عنوان عوضی ترین دشمنان دارک سولز انتخاب می‌کنیم. با تشکر از سید احمد شاهرخی که این ده برتر را به ما سپردند.. این شما و این لیست عوضی‌ترین دشمنان دارک سولز.

۱۰) Blowdart Snipers

Blowdart_sniper

منطقه Blight town از شماره اول پر از دشمنان بدقلق بود. درست است که هر یک از دشمنان این مکان در عوضی گری ساز خود را می‌زدند اما شاید اعصاب‌خردکن ترینشان Blowdart sniper ها بودند. فقط و فقط یکی از تیرهای آنان کافی بود تا شخصیت شما Toxic شود. اگر دارک سولز ۱ بازی کرده باشید می‌دانید که Toxic شدن چقدر اعصاب‌خردکن است. حتی سپر نیز در برابر این این‌ها ها مقاومت چندانی نداشت. مشکل اینجا بود که این دشمنان هم در نقطه بسیار بد و غیرقابل دسترسی قرار داشتند و هم در دسته‌های چندتایی یکدیگر را پوشش می‌دادند. فکر می‌کنم آنها به‌قدر کافی عوضی هستند در این لیست جای بگیرند!

۹) Mimics

c4dbc3156f2c29e669983974673b817f-650-80

خسته، بی‌دفاع و با مقدار زیادی سول به سمت یک صندوقچه می‌روید، با آن امید که چیز بدرد بخوری پیدا کنید که ناگهان پس از باز کردن صندوق متوجه دندان‌های تیز لبه آن می‌شوید و او با بی رحمی تمام سرتان را گاز می‌زند! درحالی‌که هیچ راهی برای فرار ندارید و فقط مجبورید شاهد بلعیده شدن شخصیتتان و به هدر رفتن زحماتتان باشید! وجود این موجودات ملعون مجبورمان کرده بود هر جا هر صندوقی را می‌دیدیم به آن ضربه ای بزنیم. افتادن به دام این صندوق‌ها واقعاً نامردی بود و حق است که این آنها را در این لیست جای دهیم.

Great Felines (8

great-feline

اگر با یک گربه غول‌پیکر مواجه شوید انتظار دارید چگونه به شما حمله کند؟ غلت خوردن روی زمین شاید از موجودی شبیه جوجه‌تیغی انتظار برود اما مسلماً انتظار ندارید یک گربه با سرعت زیادی به‌طرفتان شروع به غلطیدن کند و زیرش له شوید! این موجودات که سر راه یکی از باس های باشکوه بازی قرار داشتند بارهای دادوفریادمان را درآوردند.

دیدگاه
۳۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

39 Replies to “ده برتر | ملعون‌ترین دشمنان در سری «دارک سولز» (تا دارک سولز چیزی نمانده؛ قسمت دوم)”

  1. SHoeib گفت:

    تشکر خیلی جذاب نوشتید
    سختی نامتعادل همراه بی عدالتی.این شعار سازنده هست!

    ۱ ۰
    1. به شدت با این که سختی بازی نامتعادل و بی عدالتیه مخالفم
      به شدت!
      اتفاقا تو بازی های حداقل ۱۰ سال اخیر توازن و تعادل به خوبی بازی های فرام سافت ویر ندیدم هیچ کجا
      تنها چیزی که نیاز داره اینه که قبل از هر حرکت یه لحظه فکر بشه
      یه مقدار حوصله نیاز داره و سرعت عمل

      ۰ ۰
    2. Benjamin Barker گفت:

      کاملا با سجاد موافقم. تو این چند سال هیچ بازی ندیده که طراحی مراحلش و دشمنانش به خوبیه دارک سولز باشه.
      تا حالا پیش نیومده تو دارک سولز بگم این دشمنا الکی قوی باشن. بر عکس اکثر بازی ها که تو درجه های سختی بالا فقط اچ پی حریفو میچسبونه به سقف.

      ۰ ۰
    3. SHoeib گفت:

      “خب، مواقع بسیاری پیش آمده که مجبور شدیم تمام کارها را متوقف کنیم، چند پله به عقب بازگردیم تا به میزان سختی بازی رسیدگی کنیم. اما این کار لزوما به این معنا نیست که بگویم ‘اوه، این بیش از حد سخته’. هدف ما در درجه اول سختی زیاد نیست، بلکه در دستور کاری خود بیشتر از واژه «ناحق و بی‌دلیل» استفاده می‌کنیم. چنین مسئله‌ای همیشه یکی از مواردی است که در گفت و گو با تیم سازنده بازی مطرح می‌کنم”
      .
      این صحبتهای میازاکی هست.اگر منبع خواستید خصوصی میدم

      ۰ ۰
    4. حرف هایی که زده میشه بیشتر جنبه تبلیغاتی داره برای آرامش طرفدار ها که هر قسمت می ترسن بازی راحت تر بشه (که میشه در نهایت)
      وقتی یه بازی طراحی تک تک قسمت ها و چیدمان دشمن هاش فکر شده باشه دیگه بی دلیل و ناحق اصلا معنی خودش رو از دست میده
      به خاطر این که سازنده چه بخواد و چه نخواد وقتی طرح قرار گرفتن موانع و دشمن ها از ذهنش میاد بیرون تبدیل میشه به یه الگوریتم برای بقیه گیمر ها که راه حل براش پیدا کنن
      چینش بی دلیل و غیر منطقی رو سری Warriors داره (Samurai Warriors – Dynasty Warriors – Warriors Orochi) که از در و دیوار و بدون ترتیب و دلیل خاصی خراب میشن سرت

      ۰ ۰
    5. توی سری دارک سولز همیشه هدف سازنده ها این بوده که شما در طول مراحل حس کنی اونا یه مشت دیوانه مریضن که دلشون میخاد الکی تو رو شکنجه بدن.
      ولی اگه عمیق تر بشی می فهمی که خیلی خیلی بیشتر از اونچه فکرشو بکنی هواتو دارن!
      مثل استادی که به شاگردش تمرینای خیلی سخت میده ولی حواسش هست که یه وقت صدمه نبینه یا از تمرین زده نشه.
      طراحی مراحل و لوکیشن های دارک سولز مخصوصا تو شماره اول رو من توی هیچ بازی دیگه ای ندیدم.
      بازی ای میشه سخت مزخرف که وادارت کنه یه مرحله رو اینقدر بری که حرفه ای بشی و بعد بتونی ردش کنی.
      دارک سولز بهت اجازه میده بری به یه مکان دیگه و این مرحله رو بعدا بری. یا این که بری و استراتژیت رو عوض کنی. یا این که بری آیتم های جدید پیدا کنی یا…

      شعیب جان
      همون منبع رو چند سطر پایین ترشم بخون!

      ۰ ۰
  2. scratcher گفت:

    خخخخ پرتگاه آره واقعا . خاطراتو برام زنده کردیدآقای صدری عزیز.

    ۰ ۰
  3. aliya گفت:

    سختی بازی باید عادلانه باشه…جوری نباید باشه که فقط با توسل به شانس ( و چیزهای دیگه ! :11: ) بشه مرحله ای رو رد کرد

    ۰ ۰
  4. خشم و غضب و کینه و نفرت از تک تک کلماتت میبارید حسین جان !!
    واقعا ده برتر منصفانه و خوبی بود مخصوصا قسمت پرتگاه !! چه بسیار زمان هایی که اشکمو پرتگاه درآورد ولی باس درنیاورد …
    بازم ممنون منتظر قسمت بعدی مقاله های دارک سولز هستم !! ;)

    ۰ ۰
  5. Very Big Daddy گفت:

    رتبه ی اول واقعا عالی بود!

    ۰ ۰
  6. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    شماره اول کامل موافقم
    ولی ایکاش رتبه بیشتری به صندوقای هیولایی میدادید!

    ۰ ۰
    1. SHoeib گفت:

      مثل اینکه خاطرات خوشی با صندوق ها داری :lol:

      ۰ ۰
  7. Bat of Gotham گفت:

    و عجیبه که با همه ی این سختیا، هنوز عاشق دارک سولزیم..

    ۰ ۰
  8. AxeL گفت:

    ممنون متن واقعا جذابی بود
    یکی از بزرگترین دلایلی که هر دونسخه بازی نیمه کاره گذاشتم همین شماره ۱ لعنتی بود !!! :۱۲:
    کلا این “پرتگاه” ها + جایگذاری “پرت” دکمه ها تو نسخه pc , معجون وحشتناکی میشد :۲۴:
    البته میشد جای دکمه ها رو عوض کرد ولی خودش به اندازه بازی سخت و پر مشقت بود :lol:

    ۰ ۰
  9. Benjamin Barker گفت:

    بشدت با رتبه اول موافقم.مخصوصا ت. استرس از گرفتن سول های زیاد شما سول هاتون از ۱۰۰ هزار تو این بازی بیشتر شه دستتون شروع میکنه به لرزیدن. چه سول هایی که سر همین استرس از دست ندادیم و از درو دیوار به شکل مضحک نیافتادیم.

    ۰ ۰
  10. The Rebellion گفت:

    به شخصه با اون صندوق ها مشکل خاصی نداشتم… یاد گرفتم توی دارک سولز به هیچ صندوقی اعتماد نکنم… :۲۳: اول بهشون ضربه میزنم بعد بازشون میکنم…
    اگر من جای نویسنده بودم فقط یک رتبه میدادم برای new londo توی دارک سولز ۱ :۲۳: این منطقه بیمار بود…از باس فایتش بگیر تا اون پرتگاه هاش … کلا باید روی یک لبه باریک حرکت میکردیم اونجا… به علاوه اینکه دو تا آرچر از چپ و راست دارن با کمان و تیر dragonslayer بهت تیر پرتاب میکنن… آخه بگو راه رفتن روی اونجا همینطوریش سخته چه برسه به اینکه بخوای هر دفعه تیر ها رو داج کنی و بعدش بری اونا رو بکشی :۲۳:

    ۰ ۰
    1. اونجا new londo نبود. anor londo بود!
      آرچر های اون منطقه رو هم اتفاقا بهشون خیلی فکر کردیم.
      درسته اونا هم خیلی عوضی بودن.
      ولی چون اونا در واقع همون سیلور نایت ها بودن که تیرو کمون داشتن نمی شد فقط بخاطر اون حضور کوچیکشون تو یه مرحله توی لیست جاشون بدیم.
      البته نوشتم که حق خیلی ها ضایع شد!
      توی دارک سولز یک میشد این رویه رو پیش گرفت چون میمک ها زیاد بودن.
      ولی تو نسخه دوم چون تعدادشون خیلی کمترشده بود بعد یه مدت دیگه یادت میرفت به صندوق ها اتک بدی. و درست همون مواقعی که یادت میرفت کله ت خورده میشد… :|

      ۱ ۱
    2. اخ اخ اون دوتا کماندار لعنتی !!!
      رد شدن از این دوتا از رد شدن باس همین منطقه برام سخت تر بود … با شانسی ۹۹ درصدی ردشون کردم خیلی ناحق بود این تیکه قبول دارم !! :11:

      ۰ ۰
  11. PrinCe S گفت:

    چقد خوب بود این مقاله :۱۵: :lol: ممنون آقای صدری :۱۵:
    آقا یه چیز هست اینه که من با اسکلت ها در حالت عادی مشکل اون چنانی نداشتم :۲۴: البته موقع باس فایت ها …….:۱۱:
    صندوقا :( :11: :'( حقشون بیش از ایناس :۲۴: باید تو ۵تا اول باشن :۲۴:
    ولی جدا Torturers من خیلی از مبارزه باهاشون لذت میبردم :lol: قشنگ حس ناتوانی رو بم القا میکردن :lol:
    پرتگاه ها هم که چندباری به کمکم اومدن
    و البته میلیون ها بار افتادم ازشون :lol:

    ۰ ۰
  12. Link گفت:

    تشکر خسته نباشی چه دل خونی :lol:
    با اکثرشون موافقم
    مخصوصا پرتگاه و اسکلت ها و لیزاردهای
    ولی با اون موجودایی که با زره لاک پشتی بودن و می جنگیدن تو نسخه ی دو مشکل داشتم.
    با Bonewheel skeletons هم مخالفم برای من خیلی راحت بودن اینا اصلا نباید تو لیست باشند :13:
    (البته من شوالیه بودم و می تونستم سنگینترین و قویترین زرها و سپرها را دست بگیرم. (تو هر دو نسخه ) انقدر که با سپر جلشون وایمسادم و وقتی بهم می خورد می کشیدم کنار می خورد تو در و دیوار)
    زره و سپر محبوب من تو این مجموعه که همیشه هدفم را میزارم رو به دست آوردنشون Havel’s هست باز با وجود ست کامل زره و سپر اون می تونستم سنگینترین شمشیرها را هم بدون مشکل دست بگیرم (مثلا همون سلاح که با قطع کردن دم اژدها به دست میاری)

    ۰ ۰
    1. کیانوش گفت:

      Bonewheel skeletons تو ۲ خیلی راحت بودن اما تو ۱ از کل باس ها هم سخت تر بودن.کجاشون راحت هست :20:
      ۲.”زره و سپر محبوب من تو این مجموعه که همیشه هدفم را میزارم رو به دست آوردنشون Havel’s هست باز با وجود ست کامل زره و سپر اون می تونستم سنگینترین شمشیرها را هم بدون مشکل دست بگیرم (مثلا همون سلاح که با قطع کردن دم اژدها به دست میاری)”
      WHAT??? :22:

      ۰ ۰
    2. Link گفت:

      یک انگشتر هست که ۵۰% به توانایی تحمل وزنت اضافه می کنه
      در کل فکر کنم هر کس با یک نوع دشمن مشکل داشته باشه

      ۰ ۰
  13. saeed گفت:

    من الان دارم دارک سولز دو رو میرم به اژدها رسیدم تازه.کلا بازی رو بدون سپر و دوشمشیره رفتم تاحالا.و واقعا باید بگ بازی زیبا و درگیرکننده ای هست این نسخرو سه بار نصب کردم اولشو رفتم ریختم بیرون تا اخرین بار که ادامه دادمش.اون torturer ها نامردا خیلی عوضی بودن حرکاتشون سریع بود میزدن زمین سلاحشونو سریع برمیگشتن ضربه میزدن.نسخه یک سخت تر از دوئه؟

    ۰ ۰
    1. شخصا بنظرم دو سخت تره.

      ۰ ۰
    2. The Rebellion گفت:

      به نظرم هر دوشون تقریبا به یک اندازه سخت بودن…تو یه سری چیز ها دارک سولز ۱ خیلی سخت تر بود و یک سری چیز ها هم دارک سولز ۲… مثلا پویزن ها توی دارک سولز ۱ وحشتناک بودن… تا جایی که وقتیcures بشی میمیری اما تو نسخه دوم خیلی اذیت نمیکردن… یا مثلا پرتگاه ها و اون صندوق ها توی نسخه اول خیلی بیشتر بودن…در عوض توی دارک سولز دو وقتی بمیری و hollow بشی از مکسیموم اچ پیت کم میشه و مجبوری هیومنیتی مصرف کنی…یا مثلا توی نسخه دوم وقتی یک مجیکر اسپلی رو کست میکنه از استامیناش مقداری کم میشه , پس مجبوره واسه داج کردن بعد از کست اسپل هم استامینا نگه داره اما توی دارک سولز ۱ کست کردن اسپل هیچ استامینایی مصرف نمیکرد و طرف میتونست تا جایی که اسپل داره اتک بده و هیچی هم استامیناش کم نمیشد…

      ۰ ۰
    3. مشکلی که توی دارک سولز ۱ هست ولی توی نسخه دوم اصلا به این شدت نیست اینه که اکثر منطقه ها به هم وصله و راها باز برا همین یهویی دیدی از یه جایی سر در آوردی که برای اون منطقه ضعیفی و چشم به هم بزنی تیکه بزرگت گوشت میشه. برای خودم منطقه همین روح های آشغال و باس فور کینگ اتفاق افتاد، قبل بلایت تاون رفتم اونجا و با سختی زیاد خودمو رسوندم به آخرش و افتادم پایین و تازه اول بدبختی… بگذریم اسپویل نشه بیشتر از این برات ولی درکل دارک سولز ۱ باس های بعضا آبکی اما منطقه های وحشتناک داره.

      ۰ ۰
    4. به نظر من شماره یک در مجموع سخت تره ..
      کلا فست تراول درست حسابی نداره فقط آخرای بازی یه فست تراول نصفه نیمه میده ….
      مپای سخت ترشم بیشتره مثلا مپ بلایت تاون یا نیو لاندو روینز ( مطمعن نیسم اسمشو ) یا دیمن روینز و …. نکته هایی که هم که دوستان گفتن درباره پویزن و کرس شدن سخت تر از دارک سولز دو پیاده شده …
      به نظر شخصی خودم هم دارک سولز یک گنگ تر از دو هست و خیلی وقتا شده که نمیدونم باید کجا برم یا چیکار کنم که این حالت تو دارک سولز دو برام کمتر پیش میومد …
      سیستم هدف گذاری روی دشمنا هم تو دارک سولز یک افتضاحه و با توجه به چرخش دوربین هدف هم بین دشمنا جا به جا میشه و بعضی وقتا دقیقا در حین ضربه هدف روی یه دشمن دیگه میفته و نه تنها ضربت به هدر میره بلکه با گارد باز کلی دمیج نوش جون میکنی که این ویژگی مزخرف تو قسمتایی که باس ها یا دشمنا چند نفرن عذاب آور تره … البته یادم نیس تو دو هم این سیستم بود یا نه ولی تو یک عذابش بیشتر حس میشد !!!
      کلاس من هم توی هر دو نسخه واریر بود و به نظرم در کل دارک سولز یک سخت تره :-)

      ۰ ۰
  14. AliGhost گفت:

    باریکلا عالی بود … پرتگاه را هم خوب اومدی … :D

    ۰ ۰
  15. با تشکر فراوان از مقاله ی زیبای حسین صدری عزیز که روح تازه ای به ده برتر بخشیدن و محمد حسین دهقانی عزیز بابت زحماتشون بابت چند قدم مانده به دارک سولز
    بعد از سال ها بازی کردن بازیای مختلف این بازی دوباره منو با سخت بودنش نسبت به بازیای امروزه غافلگیر کرد. من کلا از دشمنایی که از راه دور میزننت بدم میاد خیلی اذیت میکنن. از بلودارت اسنایپر گرفته تا همون کماندارای معمولیش. حالا اونا که فایر بمب میندازن رو کلت که هیچی… :17:

    ۰ ۰
    1. برای همینه که با اینکه کلاس جادو به اندازه میلی حال نمیده ولی ناچارا من جادوگر انتخاب میکردم تا خیالم از بابت دشمنای تو فاصله خصوصا همین مقبره آمانای لعنتی راحت باشه، ولی خب درعوض باسی مثل اسملتر دیمون پدر درمیاورد.

      ۰ ۰
    2. اسملتر دیمن پدر واریر ها هم درمیاورد با فایرینگ دمیج وحشتناکش حتی اگه اون سپر سنگیه هم که فایرینگ دمیج ۱۰۰ داشت استفاده میکردیم بازم وقت ضربه زدن بهش ازش دمیج فایر میگرفتیم چون از بدنش آتیش بلند میشد نزدیکشم که بودیم دمیج میداد !!!
      البته فک کنم سختیش برای جادوگر ها بیشتر باشه چون همون سپره هم سنگینه نمیشه به راحتی ازش استفاده کرد ولی در کل باس سختی بود برای هر دو کلاس !! :11:

      ۰ ۰
    3. Link گفت:

      ********خطر اسپویل
      برای شوالیه و واریور هم سخت هست ولی میشه از قصر در بری
      قبل از شروع مبارزه چند تا از اونهایی که مقاوتت را در برابر آتش میبره بالا پیدا کن و به مرور مصرف کن با سپری هم که ضربه ی فیریکی را کامل دفع می کنه جلو وایسا اینطوری دمیج فیزیکی نمی خوری سرعت صدمه آتش هم به شدت کم میشه فقط هر وقت جانت از نصف اومد پایین جان را پر کن
      در ضمن اون انگتری که باعث میشه استمینو سریع پر بشه را انتخاب کن و بین ضربه ها سپر را بیار پایین تا به کمک اون سریع استمینو پر بشه
      ********************
      در مورد جادوگرها هم پس تیر کمان را برای چی گذاشتن؟ من همه اونها را با تیر کمون می زدم لازم نیست برای مقابله با دوراندازها حتما جادوگر باشی

      ۰ ۰
  16. sherlock2016 گفت:

    بسیار بسیار ممنون.مطلب خوبی بود.انتخاب ها هم منطقی بودند.البت یکی دو دشمن رو به نظرم جاهاشون رو باید عوض می کردی چون اون ها برای من خیلی سخت تر بودند. شماره ۷ رو می شد حتی بیاری جای ۵ . اما در کل خیلی عالی بود و لذت برردم. امیدوارم هر چه زودتر نسخه شماره ۳ عرضه بشه و در سیری از عذا دربیاریم :۱۵:
    :ps:

    ۰ ۰
  17. mugivara گفت:

    واقعا ده برتر جذابی بود واقعا همه دشمنان نام برده شده لج درار ترین بودند
    ممنون از نقد بسیار زیباتون :۱۵:

    ۰ ۰
  18. کیانوش گفت:

    بدترین دشمن PENDENT تو شماره ۱ بود :۲۳:

    ۰ ۰
  19. Edward kenway گفت:

    ممنون عالی بود.واقعا عوضی تر از پرتگاه ندیدم: .راستی لطفا عوضی ترین دشمنای blood born رو هم بذارین

    ۰ ۰
  20. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    اهان راستی
    جای بلک نایت های شماره اول تو لیست شدیدا خالیه!

    ۰ ۰
  21. $SPARTA$ گفت:

    تو همون منطقه روح ها یه موجود دیگه هم بود که سیاه بود اونم حق شماره سوم این لیستو داشت :17:

    ۰ ۰