توسط فرشید عبدالله پور در ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ , ۱۴:۰۲

چندین سال می‌گذرد و عنوان پشت عنوان در دنیای بازی‌ها منتشر می‌شود. اما باز هم خیلی از ما قند در دل‌مان آب می‌شود وقتی نوایی، صدایی، خبری، چیزی از عناوین قدیمی و نوستالژی  می‌شنویم. هنوز هم دود از کنده بلند می‌شود. بله مدال افتخارها، ندای وظیفه‌ها، مکس پین‌ها، مافیاها، هیتمن‌ها، سیمزها، رزیدنت اویل‌ها و غیره، همه و همه یادآور روزهای خوب و خوشی برای ما هستند. می‌ِخواهم قند در دلتان آب کنم. مامور ۴۷ ما این‌بار هم در راه است تا پر قدرت‌تر و پویاتر به سراغ آدم بدها برود. مد شده است. خوب است یا بد، اما مد شده است. ماجرای اپیزودیک شدن بازی‌ها کم کم در این عرصه مد شده است و دارد محکم به راه خویش ادامه می‌دهد. این‌بار این نسخه از هیتمن هم قرار است قسمت به قسمت منتشر شود و به یک پیکر منسجم و عظیم و البته با پدر و مادر تبدیل شود. شهرهای زیادی را گز خواهید کرد تا با روش‌های گوناگون و البته متنوع، با کشتن و فرار از دست دشمنان از بازی کردن این نسخه لذت ببرید. به گفته‌ی یکی از سازندگان بازی، هیتمن جدید سه هدف را دنبال می‌کند؛ هدف را بیابید، بکشید و سپس فرار کنید. حال اگر حالت دوم را پر سر و صدا انجام دهید قطعا مورد سوم را هم به دردسر خواهید افتاد و باید به دنبال فرارهای جیمزباندی باشید! به هرحال برای تنوع بد هم نیست تا قسمت بندی شده این‌بار سراغ مامور ۴۷ برویم و شاهد گیم پلی وسیع، مهیج و البته متنوع باشیم. با پیش نمایش دنیای بازی همراه باشید.

hitman 01

کچل و خطرناک؛ زمان زیادی برای ورود به دنیای هیتمن باقی نمانده است.

عنوان: Hitman

سازنده: IO Interactive

ناشر: Square Enix

سبک: Action Adventure/ Stealth

پلتفرم: PC/XONE/PS4

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

تور اروپا را با هیتمن (Hitman) جدید می‌شود تجربه کرد. میان افزار جدید دایرکت ایکس ۱۲ را در قالب هیتمن هر چه قدرتمندتر می‌شود تست کرد. نسخه جدید این عنوان در فرانسه، ایتالیا و مراکش به بوته آزمایش کشیده خواهد شد. طبق روال همیشگی هیتمن، گیم‌پلی بازی شاکله‌ی اصلی استخوان‌بندی آن خواهد بود و البته چند قسمتی شدن آن شاید اصلی‌ترین و خلاقانه‌ترین بخش بازی باشد. نسخه اصلی هیتمن در ۲۱ اسفند ماه با سه نقشه منتشر خواهد شد و پس از آن هر هفته شاهد مراحل و ماموریت‌های جدید خواهیم بود.

hitman 02

میان‌افزار دایرکت ایکس ۱۲ به سازنده‌های بازی این اجازه را داده تا هر آنچه را در نسل قبل و روی کنسول‌های قدیمی قادر به خلقش نبودند، به تصویر بکشند.

وقتی از Sven Liebold در مورد هدف انتشار بازی به این صورت پرسیده شد، وی دو دلیل را عامل این کار دانست. اول آنکه آنها می‌خواهند نظرها، انتقادات و پیشنهادات بازیکنان را در مورد بازی داشته باشند تا رفته رفته همه موانع را رفع کنند و در نهایت بهترین تجربه را از بازی به بازی ‌باز ارائه دهند. دومین دلیل اما، این است که Io-Interactive می‌خواهد ماهیت حقیقی Hitman را به مخاطب القا کند و بین مراحل فرصتی اضافه به او بدهد تا ماموریت‌ها را به روش‌های مختلف به انجام برساند و نهایت استفاده را از بازی ببرد.

hitman 04

راه‌های بسیاری برای رسیدن به هدف وجود دارد؛ گیم‌پلی تغییر چندانی نکرده است چون به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند!

این‌بار برای پیشبرد مراحل و اتمام آن نیاز به یک برنامه ریزی بزرگ و دقیق خواهید داشت. هدف را پیدا کن، آن را از بین ببر و سپس فرار کن؛ این ماحصل کل اتفاقات بازی پیشرو خواهد بود. بخش Contracts که اولین بار در نسخه Absolution معرفی شد نیز در ابعادی وسیع‌تر در بازی حضور خواهد داشت و طبق اعلام سازندگان در اولین نسخه از بازی شاهد ۸۰۰ ماموریت خواهیم بود که تمام آزادی عمل‌های ذکر شده در بخش گیم‌پلی اصلی بازی، در این قسمت نیز دیده می‌شوند. این امر نشانگر این مساله است که اگر سازندگان بازی بتوانند قابلیت‌های مذکور را به خوبی در نسخه نهایی بگنجانند، هیتمن یک بازی برای کوتاه مدت نخواهد بود و می‌تواند برای مدت زمان طولانی گیمر‌ها را در مناطق مختلف جهان به انجام ماموریت‌های مختلف سرگرم کند. در مورد گیم پلی اما اطلاعات به قدر کافی ارائه شده و می‌توان حدس زد که این نسخه سر آمد این سری خواهد بود. در تازه‌ترین تریلر نمایش داده شده دریافتیم که گیمر هر گونه که بخواهد می‌تواند فرد مورد هدف را ترور کند. گیمر می‌تواند به سبک جیسون بورن به تیر اندازی در میان جمعیت روی آورد و از مردم به عنوان پوشش خود استفاده کند که دراین صورت امکان کشته شدن خودش بسیار بالاست. یا اینکه به صورت کاملا مخفیانه لباس مبدل بپوشد و فرد مورد نظر را در لباس یکی از افراد خودش بکشد، که در این صورت باید سریع از محل خارج شود، چون در سیستم جدیدی که در آبسولوشن شاهد معرفی آن بودیم افراد کهنه کار حاضر در صحنه پس از مدتی به شدت به شما شک خواهند کرد و پس از مدتی هویت اصلی شما را خواهند فهمید که در این صورت هم ۴۷ محکوم به مرگ است. اما راه‌های جالب و کم خطر تری هم برای رد کردن یک ماموریت وجود دارد؛ مثلا مسموم کردن غذای فرد مورد نظر یا آلوده کردن سیستم تهویه ساختمان و یا اتصال جریان الکتریسیته به آب استخر و غیره.  طراحی محیط ، npc ها و… کاملا در خدمت گیم پلی خواهد بود؛ به طور مثال ۴۷ می‌تواند در یک لحظه از شمشیر روی دیوار یا گلدان روی طاقچه استفاده کند و ضربه‌ای مهلک به طرف مقابل خود وارد کند. از طرفی تعداد شخصیت‌های موجود در هر قسمت هم بسیار بالا است که این خود مزیت بالایی محسوب می‌شود.

hitman 05

به نام پدر، پسر و بارکد به سر!

نام بازی ساده انتخاب شده است به جهت اینکه پیش زمینه بزرگ و البته عنوان پایه‌ای خواهد بود برای عناوین سالهای آتی و دلیل انتخاب یک نام ساده برای این بازی جذب مخاطبین برای بازی پیشرو می‌باشد. بازی در ۱۱ مارس در دو نسخه متفاوت به صورت دیجیتالی عرضه می‌شود. نسخه اول “Full Experience” نام دارد و به مقدار ۵۹٫۹۹ دلار ارزش‌گذاری شده است. همانطور که مشخص است این نسخه شامل تمامی محتویات روز عرضه و تمامی محتویاتی که در آینده برای بازی در دسترس قرار می‌گیرد، می‌شود. نسخه دوم “Intro Pack” نام دارد و تنها محتویات روز عرضه و محتویات Live Content که در همان ماه (مارس) منتشر می‌شوند را به همراه خواهد داشت. این نسخه به مقدار $۳۴٫۹۹ ارزش‌گذاری شده است. افرادی که نسخه Intro Pack را خریداری کنند می‌توانند در هر زمانی با پرداخت $۲۹٫۹۹ بازی خود را به نسخه Full Experience ارتقاء دهند.

hitman 03

هنوز معلوم نیست آیا به دلیل سریالی بودن بازی، هیتمن جدید بخش داستانی پر و پیمانی داشته باشد یا نه.

نسخه جدید هیتمن خیلی زود درمنزل شما را خواهد زد تا با اتفاقات جدیدش یادآور آن همه خاطرات خوش و زیبای قدیمی باشد. بدون شک باز کردن و یا نکردن و یا حتی لذت بردن از این میهمان قدیمی بستگی به دستپخت سازندگان و نوع انتظار شما خواهد داشت. تغییرات محسوس سازندگان در این نسخه باید دید چقدر میتواند مخاطبین را سر ذوق بیاورد و باعث فروش میلیونی این ورژن از قاتل بی موی ما شود. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

دیدگاه
۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

4 Replies to “پیش نمایش بازی Hitman | تور اروپا”

  1. Mondo گفت:

    پیش نمایش خوبی بود
    ممنون
    ———————–
    اون اینترو پک در واقع تست پک هستش :۲۴:
    خیلی ها تازه وارد هستند با ۴۷ آشنایی ندارند
    نکته مثبت این سبک ارائه دادن حذف پایرت باز ها
    کپی بازان هستش درسته که بازی کامل نیست
    ولی بصورت اقساط می توانند بازی بصورت کامل خریداری کنند
    تازه این بین ممکن هستش در روز های تخفیف هم شامل بازی بشود
    که گیمر می تواند ارزان تر بازی ارتقا بدهد
    احتمال اینکه خیلی از عناوین بدین صورت در اینده منتشر شوند
    زیاد هستش حتی سری کال هم تو چند سال اخیر بعد از عرضه کامل نسخه مولتی پلیرش عرضه میکنه و گیمر ها بصورت مجزا می توانند
    خریداری و بازی کنند
    اینطوری هر دو طرف برنده هستند
    گیمران اقشار ضعیف بازی اورجینال دارند
    ناشر هم از شر پایرت و کپی راحت میشود
    —————————————-
    چند روزی هم به دیدار ببر درنده نمانده است
    که جزو منتظران هستم :۱۵:

    ۰ ۰
  2. A.F.A گفت:

    نسخه قبلی با وجود پیشرفتای خوب و طراحی محیط و مراحل زیباش،بقدری زیادی در ورطه تکرار اسیر شد.مسعله اینجاست که کلیت هیتمن همینه.و بشخصه،برای من یکی پشت سر هم بازی کردن ۴۷ برام واقعا یکنواخت میشه.
    یک جور فرمول،در محیط ها و شرایط متفاوت.البته خود همین شرایط متفاوت خیلی مهمه و تنوع کافی رو ایجاد میکنه.مصلما بین یک جنگل یا مزرعه تا یه دادگاه و اداره پلیس تفاوت بسیار بسیار زیادی نفهته است.ولی بازم برای من،تکرارش بر تنوعش ارجحیت داره.برای همین نمیتونم خیلی پشت سر هم مشغول به انجام ماموریتای این کچل!!بشم و باید با فاصله کافی برم سراغش که در غیراینصورت واقعا زده میشم.
    یه تشکر هم از اقا دنیرو بابت پیش نمایش خوبشون :-)
    از نسخه جدید هم هرچی تا حالا دیدم همون مکانیک ها و ساختار پیشین بود،ولی بهبود پیدا کرده،بروز تر شده و در خدمت گیمر برای انتخاب کردن راه مورد علاقش.وسیع تر شده.در متن هم بهش اشاره شد.به ترکیب تیم برنده دست نمیزنند.ولی این مقدار شباهت به نسخه قبلی…،نمیدونم،مصلما برای عاشقان سینه چاک این سری این عدم تغییر زیاد و بهبود های نسبی و اثر گذار خیلی خوشایند تره تا یه تغییر بزرگ و کلی.در هر صورت،مدت زمان زیادی تا انتشار جدیدترین تجربه این سری نمونده و به امید موفقیت دوباره اقای کچل :D
    ظاهری هم که برای این نسخه براش برگزیدند در مقایسه با خون بها مقداری از طراحی بهتری برخورداره.یچیزیه بین پول خون و نسخه قبلی.

    ۰ ۰
  3. ممنون بابت پیشنمایش زیباتون
    زیاد با فرآیند عرضه بازیها به صورت اپیزودیک موافق نیستم اما متاسفانه یا خوشبختانه این مورد به مرور زمان داره افزایش پیدا میکنه

    ۰ ۰
  4. JoEy_ گفت:

    شبیه فلج ها درست کردن قیافشو :۲۳: چقد خاطره دارم باهاش ولی دیگه خراب کردنش …

    ۰ ۰
x