ده برتر | برترین بازیسازهای عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی

توسط سید احمد شاهرخی در ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ , ۱۴:۵۷

۵- Rob Pardo

rob-pardo

برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید

راب پاردو در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۷۰ به دنیا آمد. او تا سال ۲۰۱۴ در شرکت بلیزارد کار می‌کرد. تمامی افراد حاضر در این لیست به سهم خود بر دنیای بازی‌های ویدئویی تاثیر خاصی داشته‌اند، در این بین راب پاردو کسی است که با ساختن عنوان‌های متعددی از فرنچایز Warcraft انقلاب بزرگی در سبک MMORPG ایجاد کرد و استانداردهای این سبک را در فرنچایز وارکرفت تعین کرد و هنر خود را در خلق بازی‌های این سبک به رخ همگان کشاند.

کمپانی بلیزارد در طول سال ها فعالیت خود در عرصه ی بازی های ویدئویی همواره مدیون راب پاردو بوده است کسی که به تنهایی عمده موفقیت این شرکت بزرگ را رقم زده است او در بازی های بزرگ بلیزارد همچون دیابلو و استار کرفت هم حضور پر رنگ داشته و به موفقیتی چشمگیر رسید.

تخصص اصلی راب پاردو طراحی بازی های بزرگ آنلاین چند نفره است که او انقلاب بزرگی در این سبک بازی ها به وجود آورد و با این کار سود بسیار عظیمی را برای شرکت بلیزارد به دست آورد.

۴- Todd Howard

ToddHoward.0

برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید

تاد هاوارد در تاریخ ۲۵ آوریل ۱۹۷۱ به دنیا آمد. او یک طراح بازی‌های ویدئویی، کارگردان و تولیدکننده است. او در حال حاضر در  Bethesda Game Studios مشغول به کار است همان جایی که ابتدا در آن‌جا مشغول به کار شد. و رهبری فرنچایزهای فال‌آوت و الدر اسکرول را در دست گرفت. مجله‌ی گیم‌پرو هاوارد را به عنوان یکی از ۲۰ نفر تاثیرگذارترین افراد در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی معرفی کرد. او همچنین از نظر سایت IGN یکی از برترین بازیسازان تاریخ است.

تاد هاوارد جز معدود بازیسازانی است که توانسته‌است ۴ مرتبه پشت سر هم جایزه‌ی بهترین بازی سال را دریافت کند. این جایزه را به ترتیب برای ساخت بازی‌های The Elder Scrolls IV: Oblivion و  Fallout 3 و  The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4 دریافت کرده است.

هاوارد بدون شک یکی از برترین بازی‌سازهای عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی است. فلسفه‌ی بازیسازی هاوارد این است «زندگی دیگری را تجربه کن، در دنیایی دیگر». همانطور که از فلسفه‌ی هاوارد هم آشکار است، هاوارد استاد ساختن دنیاهای منحصر بفرد است. دنیاهایی که در هیچ کجا بجز آثار هاوارد مشاهده نمی‌کنید، دنیاهایی که شما را در خود غرق می‌کنند گویی که شما جانی تازه گرفته اید و در برهوت هاوارد قدم می‌زنید.

برای آشنایی بیشتر با هاوارد می‌توانید مصاحبه‌ای که از بعد از ساختن فال‌آوت ۴ در مقاله ای به نام گفت‌وگویی خودمانی با مغز متفکر عناوین «اسکایریم» و «فال‌آوت۴» با او صورت گرفته است را مطالعه کنید.

۳- Hideo Kojima

kojima

برای مشاهده رزومه این بازیساز کلیک کنید

هیدئو کوجیما در ۲۴ام نوامبر ۱۹۶۳ به دنیا آمد. او یک بازیساز ژاپنی است و در زمینه‌های طراحی بازی‌های ویدئویی، نویسندگی، کارگردانی و تولید کنندگی فعالیت دارد. او کارگردان و همه کاره‌ی Kojima Productions است که اصالتا در سال ۲۰۰۵ بنا نهاده شد. او همچنین در Konami Digital Entertainment. به عنوان معاون کار می‌کرد.
او کارگردان، خالق و نویسنده عناوین تحسین شده‌ی زیادی بوده است. عناوینی همچون متال‌گیر، بازی ماجرایی «اسنچر» و  Zone of the Enders و Boktai و Castlevania: Lords of Shadow. . ولی بیشترین مشهوریت کوجیما برای متال‌گیر است، فرنچایزی که به مدت ۲۸ سال از عمرش همواره در حال ساختن قسمت‌های متعددی از این بازی بوده است. عنوانی بسیار محبوب که آخرین دنباله‌ی این فرنچایز با نام Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. عنوانی که به احتمال زیاد آخرین متال‌گیری خواهد بود که ما از کوجیما می‌بینیم و به دلیل جدا شدن او از شرکت کونامی لذت تجربه‌ی متال‌گیری با طعم کوجیما را از دست داده‌ایم. ولی جای نگرانی نیست کوجیما این بار تنها روی پاهای خود ایستاده است و با همکاری شرکت سونی قصد دارد تجربه‌ای جدید را آغاز کند که مطمئنا باید منتظر عنوان جدید و انحصاری او برای PS4 باشیم.
هیدئو کوجیما بازی  Yuji Horii به نام The Portopia Serial Murder Case تولید شده در سال ۱۹۸۳ و Super Mario Bros. از شیگرو میاموتو را برای ورود به صنعت بازیسازی الهام بخش خود می‌داند. همچنین عشق و علاقه‌ی کوجیما به دنیای سینما همواره باعث شده است که بازی‌های او از دنیای سینما تاثیر گرفته‌اند. به عنوان مثال بازی اسنچر از کوجیما از فیلم بلید رانر تاثیرات زیادی گرفته است. یا نام Solid Snake از روی شخصیت Snake Plissken از فیلم فرار از نیویورک نام گذاری شده است.
کوجیما همواره در طول این مدت در نقش صداپیشه ظاهر شده است و حتی ظاهر خود را در بازی متال‌گیر به عنوان شخصیت Cameo وارد بازی کرد. در کل کوجیما بزرگتر از آن شده بود که زیر سقف کسی (کونامی) جای بگیرد. برای همین از کونامی جدا شد و رویاهای خود را آزادانه دنبال خواهد کرد. در جریان جدایی کوجیما از کونامی محبوبیت کوجیما چند برابر شد و همگی پیگیر خبرهای این جدایی بودند و همه امیدوار بودند که کوجیما از این کشمکش خلاص شود و به بازیسازی خود ادامه دهد. بعد از آن اتفاق همه چیز عوض شده است. کوجیما دیگر نه فقط یک کارگردان یا نویسنده و بازیساز است، کوجیما خودش یک برند است، برندی محبوب.

۲- Dan Houser & Sam Houser

977100f91bc22987f43ee9cb95d8db1e55eb1a92

برای مشاهده رزومه سم هوسر کلیک کنید

برای مشاهده رزومه دن هوسر کلیک کنید

سم هوسر متولد ۱۹۷۱ و دن متولد ۱۹۷۴ هستند. این دو برادر انگلیسی و بازیساز بنیانگذار و رئیس‌های شرکت خوش‌آوازه‌ی Rockstar Games هستند. شرکتی که به ساختن بازی‌های بزرگ معروف است. بازی‌هایی که هر کدامشان روحی تازه به دنیای بازی‌های جهان‌باز بخشیده‌اند به گونه‌ای که می‌توانیم سیر رشد بازی‌های جهان‌باز عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی را تنها در رشد فرنچایز Grand Theft Auto مشاهده کنیم. فرنچایزی که سبک جهان‌باز را مدیون خود کرده است.

این دو برادر بجز بازی Grand Theft Auto خالق بازی بزرگ «سرخپوست مرده رستگاری» هم هستند. عنوانی که جایی برای سوال نگذاشت و برادران هوسر را به یکی از موفق‌ترین سازنده‌های بازی‌های جهان‌باز تبدیل کرد. این دو برادر به حدی در کار خود موفق بوده‌اند که ساخت سومین قسمت بازی مکس پین به آن‌ها سپرده شد و بازی قابل قبولی را در پاسخ به این اعتماد تولید کردند. در بین این بازی‌های بزرگ از برادران هوسر بازی L.A. Noire همچون ستاره‌ای میدرخشد عنوانی که همچون بقیه‌ی محصولات شرکت بزرگ Rockstar Games با نقد مثبت منتقدان مواجه شد.

دن هوسر علاوه بر سمت خود در Rockstar Games همانطور که می‌دانید تولیدکننده‌ی بازی‌های ویدئویی هم هست. او همچنین سرپرست نویسندگان Rockstar Games است. او تقریبا تمام عناوین فرنچایز Grand Theft Auto را یا نوشته است یا دستیار نویسنده بوده است.

سم که برادر بزرگ‌تر است همواره مسئولیتش از دن نه تنها کمتر نبوده بلکه بیشتر از دن هم بوده‌است. او از سومین عنوان Grand Theft Auto به بعد همراه برادرش تولیدکننده بوده است. او همچنین وظیفه‌ی خطیر آوردن فرنچایز به دنیای سه‌بعدی را بر دوش داشت و باعث سودآوری فوق‌العاده برای شرکت شد. اگر به یاد داشته باشید تا قبل از این کار سم و بردن بازی به فضای سه‌بعدی این بازی دوبعدی بود. همانطوری که در دومین عنوان این فرنچایز بازی دوبعدی بود، یک دنیای جهان‌باز دوبعدی که همه چیز آن سر جایش بود. تجربه‌ای فراموش نشدنی در سال ۱۹۹۹.

۱- Shigeru Miyamoto

Shigeru-Miyamoto

برای مشاهده رزومه میاموتو کلیک کنید

برای مشاهده بازی های میاموتو کلیک کنید

شیگرو میاموتو در ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲ به دنیا آمد. میاموتو یک طراح و تولید کننده و کارگردان ژاپنی در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی است. او خالق تعدادی از پرفروش‌ترین، تحسین شده‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌های ویدئویی تاریخ است.

میاموتو در سال ۱۹۷۷ به شرکت نینتندو ملحق شد و از همان زمان تا به امروز برای تک تک کنسول‌های نینتندو بازی ساخته است. اودر خلق فرنچایزهای موفقی مانند «ماریو»، «دانکی کونگ»، «افسانه‌ی زلدا»، «استار فاکس»، F-Zero و «پیکمین» و… سهم بزرگی داشته است. خالی از لطف نیست که به چند نکته در مورد بازی‌های موفق میاموتو اشاره کنم. Super Mario Bros یکی از خوش‌نام‌ترین فرنچایز‌های ویدئویی تاریخ است. Super Mario 64 یکی از اولین نمونه بازی‌های ویدئویی ۳بعدی است.  The  Legend of Zelda: Ocarina of Time یکی از تحسین شده‌ترین بازی‌های تاریخ است و همچنین Wii Sports دومین بازی ویدئویی پرفروش کل تاریخ است.

ساخته‌های میاماتو همیشه در تعین کردن استانداردهای جدید پیشگام بوده‌اند و یا به بهترین نحو استانداردهای موجود در بازی‌های ویدئویی را پیاده‌سازی کرده‌اند.

شاید مشهورترین و تاثیرگذارترین بازی میاموتو Super Mario Bros باشد، عنوانی که صنعت بازی‌های ویدئویی را به جهان معرفی کرد و پایه‌های این صنعت را استوار کرد. این عنوان بود که برای تمامی بازی‌های ویدئویی آینده استانداردها را تعین نمود. این عنوان انقلابی در گیم‌پلی به شمار می‌رود و همچنین ماریو شخصیت اول این بازی اولین قهرمان تاریخ بازی‌های ویدئویی است.

گیم‌اسپات بازی The Legend of Zelda را یکی از ۱۵ بازی تاثیر گذار تاریخ معرفی کرده‌است. این سایت برای انتخاب خود دلایلی را بیان می‌کند. این بازی یکی از اولین بازی‌های جهان‌باز است که گیم‌پلی آن غیرخطی است. و همچنین از اولین بازی‌هایی است که قابلیت ذخیره کردن بازی را برای کاربر دارد. این بازی پایه‌های سبک اکشن ماجرایی را برای عنوان‌های آینده این سبک بنا نهاد. عنوان‌های مثل فاینل فانتزی و متروید. بجز سایت گیم‌اسپات بقیه‌ی سایت‌ها هم این بازی را مورد تحسین قرار داده‌اند و اشاره کرده‌اند که این بازی سال‌ها بلکه دهه‌ها از زمان خود جلوتر بوده‌است.

بسیاری دیگر از عنوان‌های میاموتو مورد تحسین قرار گرفته‌اند و بر مسیر عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی تاثیر گذاشته‌اند و همچنین آثار میاموتو همواره برترین متاهای تاریخ صنعت گیم را کسب کرده اند.

فلسفه‌ی بازی‌سازی میاموتو به این شکل است که او اگر در هنگام بازی کردن این بازی از آن خوشش بیاید و از آن لذت ببرد معلوم است بازی آماده است. او می‌گوید که اگر من از بازی لذت ببرم بقیه هم قطعا لذت خواهند برد. او می‌گوید «نکته همینجاست نباید بخواهیم که بازی پرفروشی بسازیم یا اینکه بازی ما مشهور شود بلکه باید چیزی بسازیم که خود ما سازنده‌ها عاشقش بشویم و این احساس است که در ساخت بازی‌ها مهم است.

سوال: لیست ده برتر شما کدام است؟ لیست خود را با ما به اشتراک بگذارید.

……………………………………………………………………………………………

King Face

دیدگاه
۴۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

44 Replies to “ده برتر | برترین بازیسازهای عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی”

  1. aa gaming گفت:

    حق هیدیو دوم بود
    ساکورای هم باید داخل لیست می بود :17: :17:

    ۰ ۰
  2. A.F.A گفت:

    افراد نامی و تاثیر گذار در این صنعت بسیار زیادند،شاید بشه فقط با بزرگان بخش های مختلف سری فاینال فانتزی یه ده برتر درست کرد،بقیه شرکتا و استودیو ها بمانند.ولی ده برتر خوبی بود.تشکر :-)
    هرچند که هنوز همانند هفته پیش پیشنهاد میکنم هم رتبه بندی و هم محدود کردن به ده تا رو بردارید و مفصل به بزرگان بپردازید و مقاله ای جامع تحویل بدهید.هرچند که کاری سخت و واقعا وقت گیره.ولی از نظر جامع و کامل بودن خیلی در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت ;)

    ۰ ۰
    1. درر مورد فاینل فانتزی کاملا باهات موافقم خوده این بازی میتونه یک ده برتر جدا داشته باشه.
      در مورد پیشنهادت هم باید بگم به نظره من پرداختن به بزرگان چه بازیسازان و چه کمپانی های بازیساز درون مقاله نمی گنجند. و اگر میسر بشه باید برای اونها پرونده در نظر گرفته بشه و به صورت جداگانه در مورد هر کدوم بحث بشه.
      به هر ترتیب پرونده ای به اون صورت در ده برتر جای نمیگیره و صرفا معفی خواهد بود و می تونه با عنوان های دیگه ای در سایت قرار بگیره.
      بنظرم عمده جذابیت ده برتر به شماره گذاریش هست و اینکه هر کسی به نظرش یک عنوان باید برترین باشه و اگر ما برای انتخاب این عنوان بترسیم و اون رو معرفی نکنیم از جذابیتش کاسته میشه.
      ممنون از نظر و پیشنهادتون حتما در آینده مد نظر قرار خواهند گرفت

      ۰ ۰
  3. masiha20 گفت:

    فقط میتونم بگم از لیست لذت بردم.

    ۰ ۰
  4. Meraj Fathi گفت:

    تقریبا بزرگان همینا بودن البته باید جیسون وست رو هم میذاشتین چون ایده ی اولیه مدرن وارفیر که باعث شد ژانر اول شخص تو ۱۰ سال اخیر متحول بشه ماله همون بود تایتان فال هم همینطور
    اد بون خالق مورتال کومبات هم قابل احترامه
    اون یارویی که بازی the sims رو اورد تو صنعت اسمش یادم نیست اونم خوبه
    و در نهایت دیوید جافه هم به خاطر خلق خدای جنگ و ماشین جنگی هم مرد بزرگی محسوب میشه

    ۰ ۰
    1. (Role) گفت:

      اسم اون یارو Will Wright هست ^_^

      با تشکر فراوان از جناب سید احمد شاهرخی :۱۵:
      ترجیح می دادم از بازی ساز های سبک ماجراجویی اصیل هم چند نفر رو نام می بردید.
      در ضمن، انتخاب ۱۰ نفر برتر واقعا کار سختیه، مخصوصا وقتی که باید بین بازی ساز هایی که تاثیرات بنیادین بر صنعت بازی سازی گذاشتند و بازی ساز هایی که تا به حال بازی بد نساختند، لیستی بالانس رو پر کنید.

      موفق باشید :۱۵:

      ۰ ۰
  5. Vic Boss گفت:

    ممنون از زحماتتون
    لیست خوبی بود!

    ۰ ۰
  6. Benjamin Barker گفت:

    مرسی از لیست
    البته اگر من لیستو مینوشتم جان کارمک , کامیا و برایان فارگو رو یجوری تو لیست میچپوندم برادران هوسرهم کلا حذف میکردم رتبه تاد هاوارد و کوجیمارو بالاتر میبردم رتبه ی میکامی رو پایین تر

    ۰ ۰
  7. the director گفت:

    ۱- شیگرو میاموتو
    ٢- ساکاگوچی
    ٣- کیچیرو تویاما
    ۴- هیدئو کوجیما
    ۵- کن لویین
    ۶- شینجی میکامی
    ٧- سم لیک
    ٨- هیدکی کامیا
    ٩- دیوید کیج
    ١٠- تیم شیفر

    در کل این لیست نسبت به لیست قبلی خیلی بهتر بود ;)

    ۰ ۰
  8. AxeL گفت:

    مرسی لیست مناسبی بود البته همینجور که خودتون و دوستان تو کامنت ها اشاره کردن , لیست میتونست طولانی تر هم باشه و اسامی دیگه ای رو هم ببینیم
    اسم جان رومرو هم به عنوان یه فرد فوق العاده تاثیر گذار میتونه تو این لیست قرار بگیره

    ۰ ۰
  9. eagles گفت:

    جای سم لیک خیلی خالیه. کیه که از مکس پین خاطره نداشته باشه؟

    ۰ ۰
  10. Mahatsamin گفت:

    یعنی میکامی حقشه ششم باشه؟ استاد مسلم سبک ترسناک و یکی از نوآورترین افراد در زاویه دوربین سوم شخص که روش تیراندازی رو بعد از رزیدنت چهار دگرگون کرد.
    از طرف دیگه، به نظرم قدرت بازی های تاد هاوارد برای ارتقا دادن سطح جهان باز، به مراتب بیشتر از راک استاره. بازی های هاوارد روح خیلی بیشتر و فضاسازی قویتری دارن. رتبه ی دوم و چهارم اگر جاشون عوض بشه بهتره.

    ۰ ۰
    1. راستشو بخای اگه قرار بود نظر شخصیمو بگم میکاکی شاید جز ۳ تای اول بود. چون من کلا فن رزیدنت اویل هستم مخصوصا با سه گانه ی ابتدایی بازی خاطرات فراوان دارم

      ۰ ۰
    2. big bad wolfie گفت:

      نظر شخصی نبود؟نکنه فکر کردین الان لیستتون به عنوان استاندارد جهانی ثبت میشه

      ۰ ۰
    3. درود بر شما.
      نه دوست عزیز من برای تهیه ی لیست ده برترها هر هفته از دوستان مشورت می گیرم و لیست نهایی مقداری با نظر شخصی من هم قاعدتا تفاوت داره.
      قرار نیست ما استاندارد جهانی تعین کنیم ولی در تهیه ی لیست تمام تلاشمون رو می کنیم که نظر شخصیمون رو به لیست راه ندیم. و در این مقاله ما نگفتیم لیست ما صددرصد بهترین و استانداردترین لیست ممکن هست و به همین دلیل هر هفته از شما دوستان هم نظر میخایم و ازتون درخواست میشه شما هم لیست خودتون رو به ما بگید تا ما هم از نظرات شما بهره ببریم.
      موفق باشید

      ۰ ۰
  11. sam گفت:

    این اسکلا کین با این قیافه هاشون؟! :22: :22:
    چرا Suda51 رو نذاشتین….یا مثلا Sefton Hill که واقعا انقلابی بودن؟؟!!
    بد نبود کلا

    ۰ ۰
    1. Zfan گفت:

      الان داری ترول میکنی دیگه؟ :11:

      ۰ ۰
    2. A.F.A گفت:

      منم سودا رو خیلی دوست دارم.
      ولی یه نگاه به این اسما بنداز…،بیچاره سودا کم میاره اینجا دیگه ;)
      بازیساز خلاق و فضاساز محشریه،ولی انقلاب و جهش خاصی ایجاد نکرده که باعث بشه نامش در کنار این بزرگان تاثیر گذار قرار بگیره.

      ۰ ۰
  12. Mahatsamin گفت:

    راستی دیوید کیج نیست؟ بابا بیخیال.

    ۰ ۰
    1. پارسا گفت:

      ببخشید شما تو دیوید کیج چی میبینی که انتظار داری جزو برترین ها باشه مثلا؟
      تو خوب بودنش شکی نیست ولی تاپ تن دیگه زیادیشه!
      شاید بعد از انتشار دیترویت بشه بحث کرد در این باره

      ۰ ۰
    2. Mahatsamin گفت:

      البته قبول دارم بازیاش بیشتر شبیه فیلم هستن، ولی بازم یه سبک خاص خودشو داره. حالا روی کیج زیاد تأکید ندارم، من بیشتر ناراحت رتبه ی میکامی هستم که چرا اینقدر عقبه.

      ۰ ۰
  13. Zfan گفت:

    جای ویل رایت خالی بود
    هر چند دیدن دوباره میاموتو رو صدر لیست خیالم رو راحت کرد
    هنوزم که هنوزه اکشن ادونچری بازی نکردم که رو دست Zelda OoT این بشر بیاد

    ۰ ۰
  14. biosignal گفت:

    جایگاه شینجی میکامی خیلی باید بهتر از این میبود به دو دلیل
    ۱. هیچ کدوم از بازیسازهای دیگه تنوع سبک میکامی رو نداشتن.
    ۲.هیچ کدوم از بازیسازها به جز میاموتو حکومت مطلقی که رزیدنت ایول طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ داشت رو نداشتن
    نمی گم اول ولی ششم هم خیلی کم لطفیه
    جای راب پاردو رو هم باید با تاد هاوارد عوض می کردید هنوز هیچ کدوم از بازیهای بتسدا حتی در کنارهم نتونستن موفقیتی نزدیک به دنیای وارکرافت رو داشته باشن
    بازهم از مطلبتون ممنون

    ۲ ۰
  15. ehsan gholami گفت:

    rockstar :15: :15: :15: :15: :15: :15:

    ۰ ۰
  16. Milad RFM گفت:

    بنظرم رتبه اول باید به جان کارمک تعلق میگرفت در حالی که اسمشم نیاوردین!!!
    جا داره نامی هم از کلیف بی ببریم.
    کلا اسامی بزرگ زیاده.

    ۰ ۰
    1. aa gaming گفت:

      شوخی نکن

      ۰ ۰
    2. Milad RFM گفت:

      سطر اولو شوخی نکنم یا سطر دوم؟

      ۰ ۰
    3. aa gaming گفت:

      در مورد کلیف یا بهتره بگم انتر پرمدعا :11:

      ۰ ۰
    4. Milad RFM گفت:

      کلیف بزرگتر از این حرفای چرت و پرته .
      فرنچایز گیرز او وار و نقشش تو نسل ۷ رو مطالعه کنید.

      ۰ ۰
  17. Prince Vergil2 گفت:

    رتبه بندی این لیست خیلی پخت تر از لیست قبلی بود.منظورم ۱۰ سه گانه تاریخ…به هر حال با لیست من مقداری تفاوت داره.
    در کل بنظرم کار بهتراین هستکه نویسنده خودش رتبه بندی نکنه و به اوردن اسمها بسنده و اینکار بسپار به عهده خواننده. :pc: :ps:

    ۰ ۰
  18. big bad wolfie گفت:

    ۱- میکامی
    ۲-هاوارد
    ۳-اد بون
    ۴-ایس فراگ
    ۵-دیوید جفی
    ۶-دراکمن
    ۷-تیم شیفر
    ۸-لوین
    ۹-سید میر
    ۱۰-راب پاردو

    ۰ ۰
  19. پارسا گفت:

    مقاله خوب بود
    از سه گانه خیلی بهتر شده بود ولی خب ترتیب بندی با سلیقه ی من جور نیست
    دوستان سخت نگیرید دنیای بازی بسیار عظیمه و افراد نامدار زیادی داره و مهم اینه که بهتریناشون الان اینجان و تو تاپ تن هستن (از نظر نویسنده و سایرین) اینکه کی در کدوم جایگاه هستش بچه بازیه یکم! و قابل بحث نیست که مثلا چرا شینجی فلان رتبست ولی کوجیما فلان رتبه! اول میدون جنگ نیست و میشه خیلی مودبانه نظر رو گفت دوما مگه دیبازی مبنای گیمر های جهانه که خون خودتونو الوده میکنید؟ یه عدده که نسبت داده شده دیگه دعوا نداره :۲۳:
    با تشکر از زحمات همگی
    جای خالی یکسری هم حس میشد البته که قابل چشم پوشیه
    فقط من بازم تاکید دارم لیست مبنای خارجی و سایتی داشته باشه بهتره

    ۰ ۰
    1. king گفت:

      انصافاً قابل چشم پوشی نیست :11:
      جان کارمک بزرگ نیست تیم شیفر نیست اسطوره مثل Fumito Ueda نیست و خیلی بزرگان دیگه بعدNeil Druckmann تو لیست هست :۲۳:

      ۰ ۰
    2. aa gaming گفت:

      می خواستی دراکمن نباشه :11:
      انگاری اصن با تلو میانه خوبی نداری

      ۰ ۰
  20. Link گفت:

    تشکر
    ولی اگر Shigeru Miyamoto را نفذ اول نمی ذاشتی سایت رو سرت خراب بود :lol: ;)
    :n:

    ۰ ۰
    1. اگر اول هم نبود میتونستیم مذاکره کنیم :۱۸: :۱۸: :۱۸:

      ۰ ۰
  21. aliya گفت:

    استاد میکامی و کوجیما :۱۵:

    ۰ ۰
  22. $SPARTA$ گفت:

    سازنده gears of war که تحولی در صنعت گیم و گیمینگ مخصوصا کاور گیری بو جود اورد تو لیست نیست :11:
    فن بوییسم :ps: :11:

    ۰ ۰
  23. The Mokhi گفت:

    از دستتون عصبی ام. واقعا جایگاه کن لوین ۹ ام بود؟؟ :17:
    اصلا داستان بایوشاک اینفینیت رو بررسی کردید که ببینید چقدر پیچیده و معرکه بود!!! :11: داستان فوق العاده ای داشت. کن لوین با ساخت swat 4 بازی ساخت که شبیه اش الان نمیشه پیدا کرد.
    فقط برید تو متاکریتیک بزنید تاپ ریتد ببنید ۱۰ بازی برتری که میاره چیه؟؟ بایوشاک ۱ و اینفینیت جزئ خاص ترین بازی های تاریخ اند :۱۵: . منتها حیف به مزاج خیلی ها خوش نمیاد.
    ولی درکل نباید ۹ ام میشد. با اون داستان پردازی هاش از کوجیما چیزی کمتر نداره.

    ۰ ۰
    1. The Mokhi گفت:

      جای اد بون به شدت عالیه. با ساخت سری مرتال کمبت تحول عظیمی تو سبک مبارزه ای ایجاد کرد :13:

      ۰ ۰
  24. Very Big Daddy گفت:

    تشکر از لیست قبلی خیلی بهتر بود و با گزینه ها تقریبا موافقم.
    هرچند شاید یکی دو مورد از افراد و البته ترتیب بندی لیست برای من فرق داره.مثلا سید میر یکی از پایه ریزان این صنعته و میاموتو غرب محسوب میشه نفر دهم شایسته نیست واسش!

    ۰ ۰
  25. اسم های خوبی بود با اینکه چیدمان رتبه ها می تونست معقول تر باشه !
    شخصا با در نظر گرفتن نام و تاثیر همراه علاقه ی شخصی می گم :
    ۱-Shigeru Miyamoto
    ۲-Timothy Schafer
    ۳-Sidney Meier
    ۴-Ron Gilbert
    ۵-Hideo Kojima
    ۶-Ken Levine
    ۷-Todd Howard
    ۸-Housers
    ۹-Sakaguchi
    ۱۰-Fumito Ueda
    البته خودم کن لوین رو فوق العاده ترین می دونم! بعدش هم به دیوید کیج ،کوجیما،فومیتو اوئدا و کل استدیوی تل تل ارادت خاصی دارم!

    ۰ ۰
  26. Mahsa گفت:

    سازنده ی کراش کجاست؟
    سازنده ی مکس پین کجاست؟
    سازنده ی دد اسپیس؟
    سازنده ی دیس آنرد؟
    توم رایدر؟
    سازنده ی مافیا؟
    دویل می کرای؟

    ۰ ۰