نمرات «فال‌آوت ۴» منتشر شد [به‌روزرسانی: متا به ۸۷ کاهش یافت]

توسط John Doe در ۲۰ آبان ۱۳۹۴ , ۲۲:۳۵

بازی «فال‌آوت ۴» (Fallout 4) که چند روز پیش از شروع E3 امسال تاْیید شد، فردا به‌طور رسمی برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پی‌سی عرضه می‌شود اما حالا امبارگوی نمرات برداشته شده تا شاهد اولین امتیازات بازی باشیم.

Digital Spy – 10/10

PSN Stores – 10/10

Games Radar – 10/10

Digital Chumps – 9.6/10

۳DJuegos – 9.5/10

Hobby Consolas – 9.5/10

Gaming Nexus – 9.8/10

PlayStation Universe – 9.5/10

IGN – 9.5/10

IGN Spain – 9.4/10

The Jimquisition – 9.5/10

LaPS4 – 9.2/10

Multiplayer – 9.2/10

Vandal Online – 9.2/10

Gaming Trend – 9.0/10

PSX-Sense.nl – 9.0/10

ActionTrip – 9.0

Gameblog – 9.0/10

Game Trailers – 9.0/10

Twinfinite – 9.0/10

The Escapist – 9.0/10

USGamer – 9.0/10

۴Players – 9.0/10

COGConnected – 9.0/10

VideoGamer – 9.0/10

GameSpot – 9.0/10

Push Square – 9.0/10

Game Revolution – 9.0/10

IGN Italia – 8.9/10

Evereyeye – 8.5/10

Worth Playing – 8.5/10

Forbes – 8.5/10

RPG Fan – 8.5/10

Eurogamer Italy – 8.0/10

PlayStation LifeStyle – 8.0/10

Shacknews – 8.0/10

Metro Game Central – 8.0/10

Digitally Download – 8.0/10

Time – 7.0/10

Cheat Code Central – 6.8/10

Guardian – 6.0/10

Giant Bomb – 6.0/10

RPGamer – 6.0/10

متا از ۴۹ نقد: ۸۷

*نمرات به مرور به‌روزرسانی خواهند شد.

دیدگاه
۹۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
:\ 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

90 Replies to “نمرات «فال‌آوت ۴» منتشر شد [به‌روزرسانی: متا به ۸۷ کاهش یافت]”

  1. KNIGHT ARTORIAS گفت:

    این برای من اونقدار هم اهمیت نداره هرچند که نمرات خیلی خوبی گرفته!
    بحرحال که من از این بازی خیلی لذت میبرم :۲۴:

    ۰ ۰
  2. ؛RPGamer – ۶.۰/۱۰؛

    بهش میگم
    ——————–
    فرق چندانی نداشت نمرات برای من.
    ۷ سال صبر کردیم بی خود نیست که

    ۰ ۰
  3. RYU گفت:

    خوبه هر چی ۹ ردیف کرده
    ————————-
    ۱۶ ساعت دیگه مونده :11:

    ۰ ۰
  4. The Iridescent گفت:

    ای جانم… :۱۵: البته واسه فن این بازی نمره مهم نیست اما خوب متای ۹۰ و بالای ۹۰ یه دلگرمی خوبی میده به آدم :۱۵:

    ۰ ۰
  5. Mahsa گفت:

    بعضی بازیا هستن که اصلا در نمره نمیگنجن
    و نباید به نمره هاشون توجه کرد
    فقط باید ازشون لذت برد
    فال اوت از اون دسته بازیاست

    ۰ ۰
  6. Aravan گفت:

    من نفهمیدم آخر گوتی رو کدوم موسسه مشخص میکنه.یکی به من بگه ممنون میشم.

    ۰ ۰
    1. پارسا گفت:

      هیچکدوم
      مجموع نمرات رو طبق سایت هایی که معتبرن جمع میکنن و میانگینشو از ۱۰۰ میگیرن ماله موسسه یا کمپانی خاصی نیست ;)

      ۰ ۰
    2. Aravan گفت:

      اینکه مثل همین متا شد که.چه فایده.

      ۰ ۰
    3. Farbod گفت:

      با این نمرات فکر نکنم گوتی بشه شانسش کم شد البته نمیشه دقیق گفت

      ۰ ۰
  7. president گفت:

    خب میریم که این ترم ۱۷ واحد بیفتیم :11: :۲۴:

    ۰ ۰
  8. A.I.K گفت:

    /:
    /:
    حالا شما دارین نمرات رو با هم میبینین
    من طفلک واسه گل گرفتن دهن یک بنده خدایی دو ساعته دارم سایت متا رو رفرش میکنم
    جاتون پر اول نمرات زیر ۹۰ اومده بود
    /: بعد یهو ده ها شروع شد /:
    البته البته من هیچ اهمیتی به متای این بازی نمیدم
    مدت هاست منتظرشم و الان دیگه شب و روز نمونده واسم
    الان دارم با موسیقی هاش حال میکنم و باید بگم شاهکاره
    ولی خب باید قبول کرد که نمودن یک عده (RPGgamer)
    نتنها حلاله بلکه باعث میشه ادم مستقیم بره بهشت/:
    :۲۴:

    ۰ ۰
  9. Aravan گفت:

    راستی این متا برای نسخه ی PS4 هستش.

    ۰ ۰
    1. Farbod گفت:

      زیاد فرقی نداره در کل

      ۰ ۰
  10. Hell Blade گفت:

    هرچی که هست و هرچقدرم طرفدار داره امیدوارم گوتی نشه ! :))

    ۰ ۰
    1. Farbod گفت:

      شما میتونی این امیدواریتو برای چیزهای دیگه نگه داری
      بعدشم از این بازی بدت میاد میتونی بازیش نکنی و هیچ نظری ندی

      ۰ ۰
  11. Benjamin Barker گفت:

    خب نمرات که خوبه البته من یکم انتظارم بالاتر بود. ولی در کل برام اهمیتی نداره این نمرات . حتی متاش ۶۰ هم میشد بازم بازی میکردم ونهایت لذتو میبردم.
    ولی در کل فک کنم با این متا حدسم غلط بود و یحتمل فال اوت گوتی نمیشه.

    ۰ ۰
  12. Very Big Daddy گفت:

    برعکس همه حس میکردم نمراتی در همین حد بگیره
    به هرحال مهم لذتیه که از بازی ببریم.

    ۰ ۰
  13. biosignal گفت:

    باز هم مزخرف دیگری از استودیو بتسدا
    باز هم ساعت ها چرخ زدن بدون گیم پلی
    باز شخصیت پردازی کشک
    باز هم گیم پلی توخالی
    باز هم لگن بتسدایی(به قول متین ایزدی)
    باز هم وتس کردنهای مزحک
    باز هم ماموریت های لوس و بی مزه
    باز هم نقش آفرینی بدون نقش آفرینی
    ______________________
    لطفا به دل نگیرید قصد آزردن فن بوی های محترم رو ندارم فقط ابراز احساسات یک خوره ی پیر نقش آفرینی بود
    تنها دل خوشی من هم همون نمره ی ۶

    ۰ ۰
    1. پارسا گفت:

      حرفه حسابت چیه؟ :۲۳:
      سره چه حسابی این حرفو میزنی دقیقا؟
      بازیی که ۷ سال روش کار شده و این همه دیزاین و میشن و… داره لگنه؟ لابد کالاف دیوتی خوبه دیگه :۲۳:

      ۰ ۰
    2. I AM A GAMER گفت:

      الان مثلا خواستی بگی پیری؟
      خوره نقش افرینی؟
      تو چه میفهمی اخه
      کسایی که امثال این بازی رو بهترین نقش افرینی تاریخ معرفی میکنن هیچی نمیفهم فقط تو میفهمی نووووب ها؟
      اره تو خوبی
      از تمام دلایلت میشه اینو برداشت کرد که هیچی از بازی نمیفهمی/: درکت پایینه اخه /:

      ۰ ۰
    3. The Iridescent گفت:

      باو این بچه مچه ها رو ول کنید امثال سعید زعفرانی و متین ایزدی رو دیدن که بازی های بتزدا رو هیت میکنن اینا هم میخوان بگم”آره ما هم مثل اوناییم”
      “فقط ابراز احساسات یک خوره ی پیر نقش آفرینی بود”
      لول ریدم از خنده به خدا…احساساتتو واسه خودت نگه دار بزرگ شدی لازمت میشه…
      __________
      فاز این نوب هیترنما های بازی های بتزدا چیه؟ هر چی میشه میگن” متین ایزدی به اسکایریم گفته لگن”…صد ها منتفد معتبر خارجی به این بازی لقب شاهگار و بهترین بازی نسل ۷ رو دادن اونوقت اینا در جوابشون میگن “متین ایزدی گفته لگن” :lol:

      ۰ ۰
    4. پارسا گفت:

      الان اومده بگه خیلی بزرگه مثلا :lol:
      ولش کنید پیره نقش افرینیه :lol:
      به جون خودم اگه باکس اسکایریمو از نزدیک دیده باشه
      فقط تا بحثی میشه حرف متین و طه رو میارن بگن ماهم قدیمییم یه چیزی حالیمونه خب اگه یه چیزی حالیته ازین حرفا نمیزدی :lol:

      ۰ ۰
    5. Ulfric گفت:

      یعنی خوشم میاد طرف هر چیزی از ذهنش تراوش میشه رو بدون یه ذره فکر مینویسه بعد آخرش میگه لطفا به دل نگیرید! چشم! :۱۲:

      ۰ ۰
    6. biosignal گفت:

      درود مجدد به فن بوی های وفادار بتسدا شاید هم حق باشما باشه شاید من هم جزو همون بچه مچه هایی باشم که چیزی حالیش نمیشه چون با d&d بزرگ شدم چون اولین بار سال ۷۲ اولین بازی عمرم تمام شد
      و اولین نقش افرینی که تمام کردم فیتال لابیرنت بود
      چون هنوز مزه ی شبهای نور وینتر زیر زبانم هست
      چون همین چند وقت پیش به ورد آو وارکرافت میگفتند نقش آفرینی و زمانی که وقتی کتاباش رو تموم کردم فهمیدم زحمت کشیدن برای شخصیت پردازی یعنی چی؟ یعنی الان که یک بازی متوسط تولید می شود آن را شاهکار خطاب میکنند به طور مثال همون اسکایریم دقیقا چی به دنیای بازی و ژانر نقش آفرینی اضافه کرد؟
      سوال دوم به طور متوسط چند ساعت رو در بازی های بتسدا به راه رفتن پرداختید
      سوال سوم چند شخصیت با پرداخت کامل رو در قسمت های اولیه الدراسکرولز به یاد دارید؟
      سوال سوم شما که نوب نیستید تا حالا چند تا از بازی های بتسدا رو تموم کردید؟
      هروقت به این سوالات جواب دادید بیایید تا درباره بالدور گیت کمی صحبت کنیم
      تا با هم بحث کنیم ویچر یا دراگون ایج خوب هستند یا لگنهای بتسدا
      همین قدر بدانید وقت چقدر ارزش دارد
      چند سالی هست که دیگر اکشن بازی نمیکنم و برایم هم مهم نیست چه اتفاقی در این ژانر در حال افتادن است ولی متاسافانه شرکت هایی مثل بتسدا در نابود کردن ژانر نقش آفرینی فروگذار نیستند

      ۰ ۰
    7. biosignal گفت:

      شمام اگه با تاخت و تاز به من سرگرم میشید ادامه بدید

      ۰ ۰
    8. The Iridescent گفت:

      من مشکل این بچه سال ها رو میدونم… کمبود توجه! میان یه چیزی میگن که زیر کانتشون چند نفر جواب بدن…اونم چرت پرت بگه و احساس قدرت کنه لول…
      آخه…
      هی الان باز یه چیزی میگم کامنتم پاک میشه…
      آره آره باشه تو راس مگی…بتزدایی که دو نسخه آخر از فرانچایز الدر اسکرول و فال اوتش هر کدوم با فاصله ۷ سال فاصله منتشر کرده و متای همشون هم از ۹۰ بالاتر بوده داره rpg رو نابود میکنه… لول
      برو گو تو بخو…
      اینقدر هم دنبال جلب توجه نباش…افرین پسر خوب…چیش بوس لالا…

      ۰ ۰
    9. biosignal گفت:

      از کوزه هر آن برون تراود که در اوست

      ۰ ۰
    10. The Iridescent گفت:

      لول عمه من اول از همه اومد چرت و پرت گفت نه؟ یه خورده فکر کن میفهمی این تویی که اول از همه اومد یه چیزی گفت که من مجبور بشم بهش جواب بدم…پس معلومه که این تراوشات به خودت بر میگرده…
      گو تو بخو…

      ۰ ۰
    11. biosignal گفت:

      عزیزم جنابعالی مگه فال اوتی یا بتسدا یا پول میگیری که از حقوقشون دفاع کنی فوق قضیه اینجا بود که میخواستی بحث کنی اگه توهین کردن باشه که همه بلدن اصلا بالفرض شما خود سازنده میتونی بجای تخریب دیگران از محصول خودت دفاع کنی البته از نوع ادبیاتت میشه سن و سالتو حدس زد پس نگران نباش نه جوابتو میدم نه چیز ناپاکی میخورم از طرز برخودت معلومه که اصلا نیازمند توجه نیستی ولی حواست باشه آدم نه با توهین به دیگران خودش بزرگ میشه نه دیگران رو کوچیک میکنه باور کن تو این بیست و یک سالی که دارم بازی میکنم خیلی بازی اومده و رفته پس بیخود جوش نزن

      ۰ ۰
    12. The Iridescent گفت:

      “عزیزم جنابعالی مگه فال اوتی یا بتسدا یا پول میگیری که از حقوقشون دفاع کنی”
      اومدی به مسخره ترین شکل ممکن بازیو میکوبی و نظر شخصیت به صورت فکت صادر میکنی بعد انتظار داری من چیزی نگم؟…
      “حواست باشه آدم نه با توهین به دیگران خودش بزرگ میشه نه دیگران رو کوچیک میکنه”
      اولا یه دور کامنتتو بخون میفهمی کیه که میخواد خودشو بزرگ نشون بده…
      دوما تو اومدی به یه فرانچایزبزرگ …نه فراتر از یک فرانچایز…به ناشر بزرگی مثل بتزدا داری توهین میکنی اونوقت انتظار داری من جواب توی ریقو رو با توهین ندم…
      گو تو بخو…

      ۰ ۰
    13. Farbod گفت:

      مشخص میشه شما با بتسدا یک مشکلی داری و اگر نه یک بازی که ۷ سال روش کار کردن رو نمی گفتی که بازی داستان نداره و شخصیت پردازی نداره و گیم پلی نداره
      شما خودت رو خیلی گیمر میدونی اگه اینجوری بود هیچ وقت به خودت اجازه نمی دادی که به بتسدا توهین کنی
      باشد که به فال اوت ایمان بیاورید

      ۰ ۰
  14. eagles گفت:

    بازی های بتسدا رو که باید چشم بسته خرید مخصوصا فال اوت
    ولی سگ تو روح منتقدا :۲۳: جدیدا خیلی پررو شدن
    الان مثلا منتقد RPGamer فازش چیه؟

    ۰ ۰
    1. JoKeR گفت:

      یه آهنگی درباره ی همچین منتقد هایی هس اونم اینه:
      بزار تو حاله خودش باشه دوس نداره که فال اوت گوتی سال شه
      و…

      ۰ ۰
    2. Farbod گفت:

      بعضی از منتقد ها فقط الکی از بازی ایراد بگیرن بدون دلیل هم ایراد بگیرن

      ۰ ۰
  15. devillate گفت:

    خوب بازی کردنش تجربه جالبی باید باشع

    ۰ ۰
  16. پارسا گفت:

    متا رو۴ شده ۹۱
    نمرات خوبه ولی! برای گوتی شدن به چیزی حدوده ۹۶ یا ۹۴ نیاز داشت حداقل! شانسش کمتر شد
    در کل منتقدا خیلی شورشو در آوردن دیگه مخصوصا گیم اسپات داری تر تری نمره خوب میده به عناوین بد بعد نوبت شاهکار ها که رسید نمره کم میده عجب :۲۳:

    ۰ ۰
    1. Meraj Fathi گفت:

      آره مثل موقعی که به آخرین ما ۸ داد میخواستم با سر برم تو مانیتور :۲۳:
      خدا اون روزی رو نیاره که با آنچارتد ۴ هم همینجور رفتار کنن

      ۰ ۰
    2. Farbod گفت:

      معلوم نیست فازشون چی هست که اینجوری نمره میدن

      ۰ ۰
  17. 0L@f7.S.6n01 گفت:

    حماسه دیگری تکرار شد :|
    اشتباه نکنید منتقدا رو میگم که رسما گند زدن
    با این نمراتشون انگار دارن تلاش میکنن جماعت گیمرو تحت کنترل بگیرن و سلایق بقیه رو عوض کنن چون “منتقدن”
    هنوز این عنوانو تجربه نکردم ولی از یه چیز مطمئنم اون قدرت بتسزادس
    منتقدا شورشو در آوردن
    بازی رو کردن سیبل و با.سن مبارکشونو میگیرن سمتش و شروع میکنن مسابقه گذاشت که کی بیشتر میتونه به بازی گلوله قهوه ای پرت کنه :۲۳:
    رسم شده منتقدی که گیر بیشتری به بازی بده و از بازی ایراد بیشتری بگیره منتقد بهتریه
    کلا در درجه اول هدفشون از بازی کردن و درجه دوم منتقد بودن رو فراموش کردن که باید راهو به بقیه نشون بدن نه اینکه از بازی ها چیزی که میخوان رو بسازن…
    خدا میدونه سر چندتا بازیه دیگه قراره این بلا بیاد :11:

    ۰ ۰
  18. Ulfric گفت:

    راستش انتظارم بالاتر بود.
    بیشتر ازگرافیک و باگ های بازی ایراد گرفتن. مثلا IGN تنها نکته ی منفی بازی رو باگ دونسته.
    کلا با این که دوست داشتم متاش به ۹۳-۹۴ برسه ولی الانم عالیه.

    ۰ ۰
  19. Meraj Fathi گفت:

    نمرات خوبه ولی انتظارم بالاتر بود و مسلما نمیتونه موفقیت های غول قبلی سازنده یعنی اسکایریم رو تکرار کنه :| (نمیگم اسکایریم خوبه حالمم ازش بهم میخوره! ولی با توجه به جوایزی که برد میگم)
    مهمترین نکته ای که از این نمرات برداشت میشه اینه که
    گوتی سال صددرصد و بدون کوچکترین شک بازی ای نخواهد بود جز
    METAL GEAR SOLID V THE PHANTOM PAIN
    از همین الان حاضرم با هر کدوم از کاربرای سایت سر گوتی شرط ببندم :*: :*: :*: این خط این هم نشون
    —————- :۲۴:
    بالاترین متای سال ۹۳ متال گر بود که خب خوبه ولی برای سال پربار ۲۰۱۵ یکم کمه
    در کل نامزدای امسال اسپایک رو با توجه به سال های قبل و ذاعقه ی منتقدین اسپایک اینجوری پیش بینی میکنم:
    Bloodborne
    Fallout 4
    Metal Gear Solid V The Phantom Pain
    Rise of the Tomb Raider
    The Witcher 3 Wild Hunt

    ۰ ۰
    1. I AM A GAMER گفت:

      بله انتظار هم نمیره کسی که مهمترین ملاکش متای و روی چیز مضخرفی مثل متا تعصب داره از اثری مثل اسکایرم خوشش بیاد :۲۳:

      ۰ ۰
    2. Farbod گفت:

      معراج جان من هم با نظر شما کاملا موافقم که گوتی امسال متال گیر هست
      وقتی تمام چیزی که برای گوتی شدن متای بازی هست خوب همین میشه

      ۰ ۰
    3. I AM A GAMER گفت:

      عزیز یک چیز توگوتی اهمیتش کمتره اونم متاست
      پارسال رو که یادتونه؟

      ۰ ۰
  20. I AM A GAMER گفت:

    http://media.fyre.co/pVguTVvFSrDrpBsTnXSE_6rQSjCw.png
    صرفا جهت ترول /:

    ۷۵۰ TI از ضعیف ترین کارت های موجود در بازاره
    صرفا جهت اطلاع

    جزییات بنظر میاد که توی نسخه PC بیشتره /:
    با اون فریم /:

    ۰ ۰
    1. I AM A GAMER گفت:

      جالبه که گفته شده تنظیمات بازی رو HIGH هست اکثرا و با کمی تنظیمشون تجربه ای هم تراز با کنسول شاید بهتر بدست اوردن :۲۴:

      ۰ ۰
  21. Vic Boss گفت:

    خب مسلما انتظارم حداقل متای ۹۳ بود
    ولی چیزی که مهمه اینه که طرفدارای بازی لذت ببرن که می برن
    بتسدا هم بد نیست این مشکلات باگ بازی هاشو برطرف کنه
    سره اسکایریم بشخصه اشکم دراومد
    هرچند که بهرحال یکی از ۵ بازی برتره عمرمه
    پ.ن: یره خودتم میدونی شرطو باختی به احتمال زیاد :۲۴:

    ۰ ۰
    1. KNIGHT ARTORIAS گفت:

      بیخیال دیگه :lol: :lol:

      ۰ ۰
    2. Vic Boss گفت:

      باشه :lol: :lol:

      ۰ ۰
  22. Mahdi M Qaraee گفت:

    منتظرم هرچه زودتر تجربش کنم :۱۵: :۱۵: :'( :pc: :pc: :pc:

    ۰ ۰
  23. فقط توی سایتای ایرانی انقدر راجع به “متا” بحث میشه. مسلما بازی ای که متای ۷۰ میگیره از بازی ای که متای ۹۰ میگیره ضعیف تره، ولی متای ۸۵ با ۹۰ برای من فرقی نداره.
    وظیفه ی یه بازی ساز این نیست که همه از بازی خوششون بیاد، وظیفه اش اینه که بازی خوبی بسازه. در ضمن، یه سری از منتقدها واقعا ایرادای چرت و پرت و الکی میگیرن. یارو از نحوه ی حرف زدن کاراکترهای Life Is Strange و استفاده از الفاظ رکیک انتقاد کرده بود، انگار که تو دنیای واقعی دانشجوها مثل کشیش ها حرف می زنن! یا مثلا نقد IGN از Alien: Isolation که مهم ترین ایرادش “سخت بودن” بود! خیلی ها هم الکی نمره ی بالا میدن مثل همه ی ۱۰ های که MGS5 گرفت که با این حساب MGS3 باید ۲۵ می شد نمره هاش.
    نمی دونم اعضای سایت کی میخوان بی خیال گیر دادن به “متا” بشن و نقدها رو به صورت جداگانه بخونن و ببینن اصلا چی گفتن، چرا نمره ی بالا یا پایین دادن. احتمالا هیچ وقت این اتفاق نمیفته ولی هر وقت کلمه ی “متا” رو می بینم تاسف می خورم.

    ۰ ۰
    1. Milad RFM گفت:

      نکته خوبی بود.
      خوندن نقد ها خیلی مهمتر از خود متا هست.
      حتی خلاصه نقدها هم خیلی خوب و مفیده.
      کلا دید خوبی به گیمر میده و حتی با جنبه های مختلف اون بازی هم بیشتر اشنا میشه.

      ۰ ۰
  24. خب نمرات آپدیت شد. متا تا اینجا: ۸۹

    معمولاً تا اینجا بیش‌تر سایت‌هایی که تو متاکریتیک نمراتشون ضریب بالایی داره نمرات رو دادن و الآن بازی باید خیلی ۱۰/۱۰ دیگه بیاره تا متاش رو بالاتر ببره.
    خودم به‌شخصه فکر می‌کردم نمراتش از متای ۹۳ فال‌آوت ۳ بیش‌تر بشه. چون خیلی از مشکلات مسخره‌ی فال‌آوت ۳ توش بهبود داده شده بود. مثل گان‌پلی فاجعه، لودینگ‌های الکی و انیمیشن‌های ضعیف و خشک NPCها و… .
    امـــا — با توجه به به نقدهایی که خوندم — بازم خیلی ازش تعریف شده. منتهی بیش‌تر مشکلات فنی (گلیچ شدن کوئست لاین‌ها، لودینگ‌های بعضاً طولانی، هوش‌مصنوعی، باگ‌ها) بوده که خیلی خوبه که این ایرادها رو گرفتن. :۲۴: همیشه برام مجهول بود چرا مشکلات بعضی بازی‌های بتسدا این‌قدر منتقدها ازش می‌گذرن اما خوشبختانه بالاخره به دو مشکل هرچند جزئی بازی ایراد گرفتن و همین باعث شد نمرات بیاد پایین‌تر اما انگار بازی مثل همیشه خیلی اعتیادآور هست. درکل امیدوارم فال‌آوت ۴ تجربه شده باشه که بالاخره بتسدا یه تکونی بده به خودش و مشکلات فنی و این‌ها رو رفع کنه. جالبه که بازی با این گرافیک رو کنسول‌ها بعضی مواقع افت‌فریم داره.
    ولی به‌هرحال برای منی که خیلی به گرافیک اهمیت نمی‌دم مهم نیست فقط امیدوارم باگ‌ها مثل همیشه عذاب‌آور نباشه. حداقل اون‌هایی که می‌خوان پلات کنن راحت باشن.
    همین که بازی خصلت اعتیادآور بودنش رو داره باز هم با این متا کاملاً بازی این شانس رو داره که با اختلاف خیلی فاحشی Big Winner و GotY بشه. (فقط یه احتمال)

    ۰ ۰
    1. I AM A GAMER گفت:

      ببخشید گفتید (با این گرافیک)
      در سته بازی نسبتا گرافیک کمتری داره اما باید توجه داشت که وسعت نسبتا بالایی هم داره (از همه نظر نه فقط مپ)
      در ضمن خب روی کنسول ها که طبیعیه /: نیس؟
      بعدم این همه بازی با مشکل رو pc اومدن /:
      حالا این یکی خواسته دل مارو بدست بیاره بده /:؟

      ۰ ۰
    2. با وجود بازی هایی مثل ویچر دیگه نمیشه گرافیک پایین تر رو با وسعت بالاتر توجیه کرد. لازم به ذکر که سود و محبوبیت و سابقه ی Bethesda بیشتر از CD Projekt هستش. بتسدا عادت کرده Mod ها بازیش رو بهتر کنن، این عادت رو باید کنار بذاره.

      ۰ ۰
    3. فال‌آوت که پرجزئیات و گندست که شکی نیست توش. اما خب همین نسل بازی‌هایی بودن که وسعتشون زیاد بود و با یه گرافیک بالاتر یه نرخ فریم روون داشتن. حتی فانتوم پین که اصلاً ۶۰ فریم خالص بود. دیگه طبیعیه که آدم توقعش بره بالاتر. هرچند دیدن این چیزها اصلاً تعجب‌آور نبود که کلی ضدحال بخوریم. این‌ها دیگه کم‌کم دارن به امضای بتسدا تبدیل می‌شن. :۲۴: اما باز صمیمانه امیدوارم بازی بعدی بتسدا این مشکلات رو نداشته باشه. دیگه تو نسل جدید فکر می‌کردم به خودشون تکون دادن…

      ۰ ۰
    4. I AM A GAMER گفت:

      سینا طاوسی@
      اولا که نگفتم فقط مپ بزرگتر
      /:
      دوما گرافیک فال اوت اونقدر بده ؟
      والا باور کنید تریلر هایی که تا به حال دیدم ازش
      گرافیک جوری که میگید بد نیست/:

      @ یونس بهرامی

      بله TPP هم که نقشه های جدا داشت ودر حد فال اوت هم تراکم و محیط داخلی نداره

      ولی بازم میگم گرافیک فال اوت اونقدری که میگید بد نیستش

      ۰ ۰
    5. Very Big Daddy گفت:

      ویچر هم وسعت خیلی بالایی داره
      کلا لطف کنید در زمینه گرافیک و پولیش از نقش آفرینی های بتزدا بیخوددفاع نکنید.

      ۰ ۰
    6. خب مگه ویچر ۳ فقط مپ داشت؟ جزئیات محیط، شهرها، داستان خود بازی و حتی سایدکوئست ها که کلی ایده داشتن، اینا به نظرت ساختنش کار ساده ایه؟
      گرافیک بازی بد نیست ولی Crysis 1 چند سال پیش اومده بود؟ :دی

      ۰ ۰
  25. RPGamer – ۶.۰/۱۰به نظر من منطقی نمره داده گرافیکش که درحد نسل هفتم هم نیست گیم پلی هم داغون در حد ……امگار نه انگار نسل هشتم هسته وا

    ۰ ۰
    1. ترول‌ هم ترول‌های قدیم…

      ۰ ۰
    2. I AM A GAMER گفت:

      حداقل ترول میکنی یکم وقت بزار یک چیز توپ بنویس
      مثل یک بنده خدایی که هیتر بتزداس دوتا بازم هست
      مثل اون چیز های قشنگ بنویس //:
      نه چرت و پرت /:
      دوزاز سواد داری نقد RPGAMER رو بخونی اصلا؟

      ۰ ۰
    3. فک نزن باشه فهمیدم تو بلدی انگلیسی
      برو بخواب فردا باید بری مدرسه باشه افرین
      دلم خواست ترول ضعیف کنم عشقم می کشه نظر شخصیمه ترول افتابه لگن بگم بد بختی ما ایرانی ها اینهکه بعضی مپل تو نگاه می کنن تو دو تا سایت خارجی ببینن چی گفته بعد بیاییم بگیم بده یا خوبه خودت باش نیم کیلو باشه مرد باش بعدش من RPGAMER خوندم خلاصش همین حرفای من بود تو که سواد نداری بخونی مشکل من نیست از سواد بایینت هسته

      ۰ ۰
    4. اینجا جای این نیست همین‌طوری پاشید بیاین ترول کنید. از بازی متنفری حداقل چهارتا دلیل هم بیارید. این‌قدر ضایع‌ ترول نکنید…

      ۰ ۰
    5. اصلا من ضایع تمام

      ۰ ۰
    6. Venom Snake گفت:

      دوستان با این بخواید بحث کنید وضعتون میشه مث اطرافیان شلدون کوپر :۱۸: :lol:

      ۰ ۰
    7. I AM A GAMER گفت:

      بلی بلی شما ۱۰۰% ضایع هستی
      شکی درش نیست
      :lol:

      ۰ ۰
    8. Farbod گفت:

      شما که سواد داری حداقل یک جوری ترول کن که آدم لذت ببره نه که حالش بهم بخوره
      در اینکه ضایع هستی شکی نیست نمی گفتی هم همه میفهمیدن نیاز به بازگو کردن نداشت
      اگه با بازی مشکل داری میتونی بازیش نکنی و در موردش نظر ندی

      ۰ ۰
  26. biosignal گفت:

    درود مجدد به فن بوی های وفادار بتسدا شاید هم حق باشما باشه شاید من هم جزو همون بچه مچه هایی باشم که چیزی حالیش نمیشه چون با d&d بزرگ شدم چون اولین بار سال ۷۲ اولین بازی عمرم تمام شد
    و اولین نقش افرینی که تمام کردم فیتال لابیرنت بود
    چون هنوز مزه ی شبهای نور وینتر زیر زبانم هست
    چون همین چند وقت پیش به ورد آو وارکرافت میگفتند نقش آفرینی و زمانی که وقتی کتاباش رو تموم کردم فهمیدم زحمت کشیدن برای شخصیت پردازی یعنی چی؟ یعنی الان که یک بازی متوسط تولید می شود آن را شاهکار خطاب میکنند به طور مثال همون اسکایریم دقیقا چی به دنیای بازی و ژانر نقش آفرینی اضافه کرد؟
    سوال دوم به طور متوسط چند ساعت رو در بازی های بتسدا به راه رفتن پرداختید
    سوال سوم چند شخصیت با پرداخت کامل رو در قسمت های اولیه الدراسکرولز به یاد دارید؟
    سوال سوم شما که نوب نیستید تا حالا چند تا از بازی های بتسدا رو تموم کردید؟
    هروقت به این سوالات جواب دادید بیایید تا درباره بالدور گیت کمی صحبت کنیم
    تا با هم بحث کنیم ویچر یا دراگون ایج خوب هستند یا لگنهای بتسدا
    همین قدر بدانید وقت چقدر ارزش دارد
    چند سالی هست که دیگر اکشن بازی نمیکنم و برایم هم مهم نیست چه اتفاقی در این ژانر در حال افتادن است ولی متاسافانه شرکت هایی مثل بتسدا در نابود کردن ژانر نقش آفرینی فروگذار نیستند

    ۰ ۰
    1. من تمام بازی های بتسدا را با عشق بازی کردم و می کنم همینو بس هنوز که هنوز اسکاریم رو بهترین تجربه خودم می دونم الان ۵ سال هسته که با زیش می کنم حرفم یه چیز دیگست اصلا حق با شماست من اشتباه کردم من فقط نظر شخصیمو دادم این اقا با این لحن با من صحبت می کنه حالا نظر من این بوده شما هم بگو موافق نیستم تمام

      ۰ ۰
    2. شما هم از او ن طرف بام افتادی. مطمئنا همه ی بازی های بتسدا نقش مهمی توی صنعت بازی داشتن چون باعث فراگیر شدن سبک RPG میشن. این بازی ها سبک خودشون رو دارن، ممکنه شخصیت پردازی ضعیف باشه ولی گیم پلی اکثر بازی هاشون خوب و روون بوده. نمیشه دو گونه ی مختلف از RPG رو با هم مقایسه کرد و گفت این یکی خوبه و اون یکی بده، این فقط سلیقه است و ربطی به “نابود شدن” سبک نداره.
      من خودم خیچ وقت خیلی از بازی های بتسدا لذت نبردم ولی نمیام ببرمشون زیر سوال، چون عده ی دیگه ای که دارن ازش لذت می برن توهم ندارن. فرق Baldur’s Gate با Skyrim یه جورهایی مثل فرق موسیقی متال با پاپه. هر دو شون لازم هستن.

      ۰ ۰
    3. biosignal گفت:

      البته من زیاده روی کردم درست ولی دوست عزیز بنده هم با مقوله ی ژانر در انواع هنرها و صنایع فرهنگی آشنایی دارم ولی مگر ژانر این بازی اکشن نقش آفرینی نیست ؟ خب حالا اکشن آن خوب است یا نقش آفرینی؟ شما گیم پلی آن را میتونی با بوردرلند یا سری سولزو یا شماره جدید دیواینیتی مقایسه کنید

      ۰ ۰
    4. این قضیه لگن رو اصلا نمی تونم هضم کنم! من اگه عاشق نقش آفرینی های کلایسک مثل دروازه های بالدور یا نمونه های متاخری مثل دراگون ایج هستم و دل خوشی از بازی های مثلا بتزدا ندارم نباید بیام و این نظر شخصی (دقیقا شخصی) رو به یه چیز جهان شمول تبدیل کنم و بحث رو علمی کنم! همون قدر که نقش آفرینی های کلاسیک در توسعه صنعت گیم نقش اساسی داشتن بازی های جدید و مدرن مثل نقش آفرینی های بتزدا هم نقش داشتن. هیچ وقت نیایید و بگید فلان استودیو اومد و یه سبک رو نابود کرد! الان به همون اندازه ای که بازار پر از نقش آفرینی های مدرن و جدیده به همون اندازه هم نقش آفرینی کلاسیک وجود داره.من می دونم دراگون ایج بازی خیلی خوبی هست ولی به دلایلی هیچ وقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی این قضیه نباید به من این اجازه رو بده که برگردم و بگم دراگون ایج بازی مزخرفیه. کاری که بعضی فن بوی ها و هیترها انجام می دن به همین انداره دور از انصاف و بچه گانست.

      ۰ ۰
    5. biosignal گفت:

      درود بر آقای قرالو
      البته که صد در صد حق با شماست بنده هم در اولین کامنتم گفتم که فقط جنبه ی درد و دل و نظر شخصی داره و بیشتر مشکل من با ذائقه سازی سایت های نقد بازی است که از اواین سالهای حضورشان در صنعت بازی همیشه مغراضانه عمل کرده اند و ایرادهای کوچک بعضی از بازی ها چماق میکنند ولی ایرادهای بزرگ بعضی دیگر را کاملا ندیده میگیرند وگرنه ما کی باشیم؟
      وگرنه تمام دوستان گیمر برای من همگی عزیزند و اگر زیاده روی کردم عذر میخوام

      ۰ ۰
  27. Inshushinak گفت:

    اصالا انتظار نداشتم متاش ۸۹ بشه توی بدترین شرایط ممکن فکر می کردم حداقل حداقل حداقل ۹۰ بشه :/
    کاش بره بالا :(((

    ۰ ۰
  28. Babak_panah گفت:

    :27: :27: :27: :27: :27:
    حالا خیلی کلا جدی نگیرین…بازی باید حال بده،سبک و گرافیک ، مرحله بعدیه…

    ۰ ۰
  29. ABI RAZOR گفت:

    انتظار دیگ ای میرفت؟ :۲۴:

    ۰ ۰
    1. I AM A GAMER گفت:

      :lol: :lol: :lol:
      دم دستم نیستی لعنتی وگرنه نسخه بعدی بتمن رو هم برات اسپویل میکردم
      بعدم حالا درسته متای ۸۹ واسه این بازی بده
      ولی در کل که متای بدی نیست هست؟
      خدایی فقط دوتا سایت گندزدن تو متا
      اونم بخاطر این که نسخه کنسولی رو بیشتر نقد کردن /:
      یعنی یک ۷۵۰TI دستشون نبوده با فریم دو برابر بزنن؟ :lol:

      ۰ ۰
  30. devillate گفت:

    امتیاز برای بازی مثل جایزه گرفتن برای فیلم هاست… مثلا اگر یک فیلم اسکار نگیره دلیل نمیشه که فیلم بدی باشه یا حتی از نظر خیلی از افراد یکی از بهترین فیلم های دیده شده نشه … مهم نیست اگر کم گرفته باشه

    ۰ ۰
  31. به به…
    ببین کی اینجاست :۲۴:
    اقا ابوالفضل :۲۴:

    ۰ ۰
  32. Meysam.B گفت:

    متا شد ۸۷ روز ۱۹آبان هم اومد هیچ خبری نشد :lol:

    ۰ ۰
  33. Prince Vergil2 گفت:

    از ۹۱ نمرا شد ۸۷ اونم در یک روز.منتقدا چه شون شده نمدونم.
    منم مثل طرفدارای فال اوت انتظار متای بالای ۹۰ از بتمن داشتم که نشد.حالا درسته شاید گوتی نشن اما چیزی از ارزش این شاهکارها کم نمیشه.
    تا به اینجا و شاید تا پایان سال سه نامزد اصلی گوتی داریم.امکان گوتی شدن بلادبورن کمه چون انحصاری،ویچر۳ احتمالش زیاد،متال ۵ از لحاظ متا از بقیه سرتر، اما بعضیها میگن بازیها ژاپنی گوتی نمیشن اما گاهی استثای هست.

    ۰ ۰
    1. PrinCe S گفت:

      شاید بازی های ژاپنی گوتی نشن،اما متال میشه! :lol:
      رقیبشم،با توجه به اینکه بازخوردهای منفی متنقدا نسبت به فال اوت زیادتر بوده،احتمالا ویچره!

      ۰ ۰
  34. I AM A GAMER گفت:

    دوستان یک نکته صرفا جهت خنده
    سال قبل
    دراگون ایج با کمترین متا (۸۵ از ۴۵ نقد نسخه pc) نسبت به حریفان
    که از قضا یکی شرقی با متای بالا
    اون یکی هم هم شرقی هم نقش افرینی منتها کمی کم وسعت تر از دراگون ایج
    اما با این حال نقش افرینی از کمپانی بزرگ غربی گوتی شد
    و حالا امسال
    نقش افرینی بزرگ غربی از کمپانی بزرگ غربی با متای کمتر نسبت به حریفان فال اوت=دراگون ایج
    بازی شرقی با بیشترین متا متال=بایونتا (البته خب پلتفرما یکی نیستن با این حال)
    فقط امسال ویچر با دارک سولز فرقش اینه که شرقی نیس/:
    پس لطفا از الان متال رو گوتی ندونید
    جهت دماغ سوختگی میگم

    ۰ ۰
  35. Meraj Fathi گفت:

    Shame on Bethesda :11:

    ۰ ۰
    1. I AM A GAMER گفت:

      /:
      مبین جوش نزن یک عده رو با تعصب بسیار بالا رو متا میشناسند :lol:
      ____________________________________________
      تا الان هرکی بازی کرده از هیتر و فن و بی طرف همه به شدت راضی بودن
      فاز منتقدا معلوم نیست
      یک هیتر گنده هم از وقتی بازی رو گرفته سایت نیومده :lol:

      ۰ ۰
  36. Hell Blade گفت:

    من یکبار نسخه وگاس رو همون سال که اومد ریختم و بعد از ۴ ساعت بازی کردن حالم بهم خورد از این گستردگی بیجای بازی و کلا از بازی های بتزدا حالم بهم میخوره ۶۰۰ ساعت گیم پلی که چی ! الکی باید راه بری آپگرید های الکی و کلی الکی جات دیگه.
    همیشه به این فکر میکنم که طرف دار های این بازی و بازی اسکاریم از چیه این بازی ها خوششون میاد ؟!
    اسکایریم هم برای من ۲ ساعت جذابیت داشت !
    نظر شخصی من = آشغال به تمام معنا
    نظر شخصی !

    ۰ ۰